Gudelj reageert voor het eerst op miljoenentransfer: 'Beste stap in mijn carrière'

Gudelj reageert voor het eerst op miljoenentransfer: 'Beste stap in mijn carrière'

vrijdag 6 januari 2017 om 21:00

Nemanja Gudelj ziet zijn overstap van Ajax naar het Chinese Tianjin Teda niet per se als een stap terug. De Serviër ging naar eigen zeggen niet over één nacht ijs bij zijn keuze voor het Aziatische land, waar met miljoenen wordt gesmeten.

"Ik heb er lang over nagedacht voordat ik besloot naar China te gaan", zegt Gudelj in gesprek met Mozzart Sport. Zijn transfer werd donderdag beklonken. Hij gaat zo'n vijf miljoen euro per jaar verdienen. "Ik had verschillende aanbiedingen van Europese clubs, maar ik heb overlegd met de mensen die ik vertrouw om te zien wat de beste stap in mijn carrière zou zijn."

De keuze viel dus op China. Gudelj heeft zich al verdiept in het Aziatische land. "De Chinese competitie groeit snel en zal alleen maar sterker worden. De Chinese clubs hebben zwaar geïnvesteerd. Ik weet dat alles anders is dan in Europa, maar dit is een nieuwe uitdaging. Ik ben er klaar voor en zeer gemotiveerd", aldus de 25-jarige middenvelder.

Gudelj hoopt overigens gewoon in beeld te blijven voor de Servische nationale ploeg. "Ik zal het maximale geven om aan de verwachtingen te blijven voldoen, zodat ik voor mijn land kan blijven uitkomen. Het WK in Rusland is het doel."

Plaats een reactie

vrijdag 6 januari 2017 om 20:59
De titel is wel weer van hoog Telegraaf gehalte.

Gudelj valt nu natuurlijk niet meer serieus te nemen, lekker geld verdienen voor nieuwe scheermesjes.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:17
hij heeft wel een chinees scheerapparaat gevonden van al zijn miljoenen
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 20:59
Tianjin Teda de natte droom van iedere profvoetballer....
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:59
Tja, de een wil graag naar Barcelona, de ander wil graag naar Tianjin Teda.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:01
Ik zal het wel vertalen vanuit het Gudeljaans: ''Ik wil gewoon dikke cash. Laat me.''
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:13
Wel in het handje en niet op de bank
Vind ik leuk
jaja_PSV +5593
zaterdag 7 januari 2017 om 00:32
Naar China gaan voor je carrière
is hetzelfde als
Naar Guantanamo Bay gaan voor je vakantie.

Beide enorme nonsens.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 7 januari 2017 om 00:33]
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:03
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe ontzettend grappig ik dit vind.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:05
Wat een koekwous de beste stap financieel ja
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:13
De Tianjin teda pyama die hij vroeger had kan weer uit de kast. Blij voor hem dat zijn droom uit komt en hij eindelijk voor zijn favo club mag spelen!
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:13
lekker oprotten en nooit meer terug komen
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:13
Wat een misselijke kerel. Wegwezen, ga maar Bami vreten.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:19
Ik gun het je Gudelj..............lul! Wat een ongelofelijke sukkel is dit!!!
Vind ik leuk
2cents +17190
vrijdag 6 januari 2017 om 21:27
De tekst is niet zo erg als de titel deed vermoeden. Daarbij is kiezen voor een salaris dat 5-10 keer hoger is dan bij Ajax en meer dan 3-4 keer zoveel als hij elders in Europa had kunnen verdienen best begrijpelijk. Alleen altijd die uitspraken als zou het om de sportieve carrière gaan zijn bullshit. Zeg gewoon eerlijk waar je voor kiest en ik zou het nog respecteren ook.
Vind ik leuk
kcim +1303
vrijdag 6 januari 2017 om 22:26
Ook voor Gudelj geldt hij heeft meer eigen kennis heeft dan wij denken;
Hij beseft dat een salaris tot maximaal 1.5 miljoen euro zijn max is bij alle andere clubs.
Dus nu gelijk ruim 5 per jaar pakken is niet dom. ALLEEN zeg het gewoon!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 22:59]
Vind ik leuk
2cents +17190
vrijdag 6 januari 2017 om 22:48
Exact mijn idee.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:31
Kutventje dat ie maar stikt in zn hete chili gerechten :)
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:34
BREAKING: Transfer van Gudelj is op het laatste moment afgeketst de piloot vroeg in het vliegtuig op weg naar China of hij wilde gaan zitten. Na meerdere malen dit te zeggen bekende Gudelj dit niet op te kunnen brengen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:35
En dus werd ie uit het vliegtuig gezet.
Vind ik leuk
2cents +17190
vrijdag 6 januari 2017 om 21:49
UPDATE: Gudelj is zojuist, staand in de trein, alsnog onderweg naar China gegaan.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 00:18
Transsiberië-expres. Tot nooit!
Vind ik leuk
2cents +17190
zaterdag 7 januari 2017 om 00:19
Misschien krijgt hij ergens in het midden van Siberië wel per ongeluk een duwtje en valt hij naar buiten...
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 00:21
Kan ie mooi bij FC Ulaanbataar of VV Irkutsk met goals gaan slepen. Ouwe Servische dynamietstaaf.
Vind ik leuk
2cents +17190
zaterdag 7 januari 2017 om 00:25
Die Chinezen merken waarschijnlijk niet eens dat hij nooit aankomt, zij vinden waarschijnlijk toch dat wij Europeanen allemaal op elkaar lijken...
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 00:27
Als jij of ik nu op het vliegtuig stappen en daar voor onze vriend nemanja aankomen kunnen wij ook de nieuwe spelbepaler van tianjing zijn...
Vind ik leuk
2cents +17190
zaterdag 7 januari 2017 om 00:28
Kop of munt?
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 07:43
;-)
Vind ik leuk
Brabopsv +3191
vrijdag 6 januari 2017 om 21:39
Lul je doet het voor geld.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 21:47
Uiteindelijk bestaat er nog maar zelden "Clubliefde".
Bijna elke speler is een BV geworden en hebben maar 1 doel,
Zoveel mogelijke cashen, dus Gudelj is heus niet de enigste.
Denk zelfs dat er diverse spelers zelf jaloers zullen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:10
Helaas genoeg, ja. Het wordt eens tijd voor een èchte fan als speler.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 22:10]
Vind ik leuk
Freebird +9633
vrijdag 6 januari 2017 om 22:01
En ondertussen verdient hij meer dan ons allemaal op deze topic.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:05
Nou dat wil ik niet zeggen....;))
Vind ik leuk
stranger +1027
vrijdag 6 januari 2017 om 22:49
Ik verdien het maar krijg het niet ,hij krijgt het maar verdient het niet;-)
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:04
Voor het geld is dit de beste stap, dat kan ik wel beamen. Sportief gezien is het een stap achteruit!
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:51
Heb je daar een beamer voor?
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 23:43
Ja ik....;))
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:22
Super grappig! Strik erom, die zien we nooit meer terug
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:25
Ik begrijp de meeste hier niet hoor. Gaat in drie jaar tijd zijn zalken vullen en gelijk heeft hij. Daarna gaat hij gewoon naar een club voor minder geld lekker ballen want dan is hij toch al binnen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 22:27]
Vind ik leuk
Brabopsv +3191
vrijdag 6 januari 2017 om 22:58
Geen probleem, maar dan moet hij niet zeggen dat doe ik voor mijn stap in carrière. Wees dan eerlijk en zeg ik doe het voor het geld, dan mag hij van part zelfde miljarden krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 23:17
Voetballers praten in het openbaar niet over geld.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 00:16
Niet over bedragen, maar je kunt wel eerlijk zijn over je beweegredenen.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 07:57
Wat ik zeg; nagenoeg geen enkele voetballer geeft dit toe
[Reactie gewijzigd op zaterdag 7 januari 2017 om 07:59]
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:32
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de rest van de familie Gudelj? Die moesten perse mee naar ajax. Gaan die nou ook naar china?
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:43
Hier droom je toch van als een jonkie bij de Fjes? Voetballen in china! Dit heeft hij ruimschoots verdiend!

...
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 22:51
"Gudelj heeft zich al verdiept in het Aziatische land. "De Chinese competitie groeit snel en zal alleen maar sterker worden. De Chinese clubs hebben zwaar geïnvesteerd. Ik weet dat alles anders is dan in Europa, maar dit is een nieuwe uitdaging. Ik ben er klaar voor en zeer gemotiveerd", aldus de 25-jarige middenvelder."

Ik heb me ook ontzéttend verdiept in het Aziatische land, want ik wist dit ook allemaal.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 00:15
Het kan ook niet slechter worden; nogal gratuite uitspraak dus. Alsof je zegt: ik ga 5e Klasse zondag spelen, die competitie kan alleen maar sterker worden.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 23:09
Wat een achterlijke fruittaart is het toch ook. Denkt hij nou werkelijk dat iedereen zo dom is om dat te geloven. Dat hij voor het geld kiest prima maar zeg dat dan gewoon eerlijk ipv zo'n lulverhaal te vertellen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 23:38
Van niet meer in de basis, naar een heel dik salaris ..................
Vind ik leuk
psvajax +320
vrijdag 6 januari 2017 om 23:41
Wat een lulverhaal zeg.
Geef gewoon toe dat je daar je zakken gaat vullen dan word je nog enigzins serieus genomem.
Wat een loser zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 23:44
Financieel zeker.. maar sportief...
Komop zeg laat me niet lachen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 23:58
Flapdrol :)
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 00:13
"De Chinese competitie groeit snel en zal alleen maar sterker worden."

Flikker toch op. Geef gewoon toe dat je het voor het geld doet. Knurft.
Vind ik leuk
United +3220
zaterdag 7 januari 2017 om 02:46
Komt hij in ieder geval aan spelen toe...
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 05:15
Terecht.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 07:30
Hypocriete gladde aal...beste stap voor mijn carriere.....zeg gewoon dat je een beperkte voetballer bent met een ego probleem en dat dit jouw kans is om financieel een beetje binnen te lopen...niet erg, maar ga niet schijnheilig lopen doen.
Vind ik leuk
Teo Smith +4007
zaterdag 7 januari 2017 om 09:46
Triest ventje.
Vind ik leuk