Robben denkt na over vervolgstap: 'Kan niet zeggen dat China geen optie is'

Robben denkt na over vervolgstap: 'Kan niet zeggen dat China geen optie is'

zaterdag 7 januari 2017 om 12:59

Arjen Robben sluit een transfer naar China niet uit. De Nederlander zit momenteel in contractonderhandelingen met Bayern München, maar kijkt ook om zich heen. 

De laatste maand gingen vele voetballers hem voor. Onder meer Oscar, Carlos Tevez en Ajacied Nemanja Gudelj vertrokken naar China voor het grote geld. "Je moet veel afwegingen maken voor een overstap naar China", zegt Robben tegen Bild. "Iedereen moet dat voor zichzelf doen. Daarom kan je niet zeggen dat het geen optie is. Maar je moet ook niet zeggen dat je erheen wil. Tuurlijk denk ik vooruit en praat ik met mijn vrouw."

Robben maakt het seizoen bij Bayern af en de kans is aanwezig dat hij nog een seizoen in Duitsland blijft. Daarna gaat hij zich oriënteren op een nieuwe stap in zijn voetballeven. "Het is een gevoelskwestie. Mijn familie staat op de eerste plaats. De levenservaring om bijvoorbeeld in China of in Amerika te wonen, komt misschien nog wel. Misschien ga ik ook wel meteen terug naar huis", doelt hij op een terugkeer naar Nederland.

Plaats een reactie

zaterdag 7 januari 2017 om 13:06
Als voetballer moet je zorgen voor een goed pensioen. Je bent na je 40e vaak afgeschreven en in het geval van Robben met zijn blessures nog wel eerder. China of Amerika zou een logische optie zijn voor hem.

Toch zie ik hem nog graag terugkeren op de Nederlandse velden waar hij nog wel een paar jaar door kan ballen.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 13:25
Hij verdient bij Bayern toch 9 mln per jaar? Dus voor het geld hoeft hij het echt niet meer te doen.
Vind ik leuk
Leeuw +1870
zaterdag 7 januari 2017 om 15:47
Robben is een geldwolf. geld genoeg verdient, maar natuurlijk wil ie meer
Vind ik leuk
Romario9 +3572
zaterdag 7 januari 2017 om 17:36
Zou jij niet meer willen verdienen dan je nu doet dan?

Ik vind niet dat je het iemand kwalijk kan nemen om ervoor te kiezen twee keer zoveel te verdienen wanneer die kans zich voordoet. Zoals ie zelf al zegt: dat moet iedere speler voor zichzelf bepalen.
Vind ik leuk
Leeuw +1870
zondag 8 januari 2017 om 18:49
Zat ik in zijn positie. Nee. Geld genoeg en je familie verlaten of meenemen naar China om nog meer te verdienen?
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 13:50
Na je 40ste afgeschreven? Waarom kunnen voetballers geen baan nemen tot hun 67ste?
Vind ik leuk
kcim +1795
zaterdag 7 januari 2017 om 14:13
Wat een bullshit zeg... Met de verdiensten van Robben hoeft hij en wellicht zijn kinderen nooit meer te werken.
Daarnaast komen deze type spelers na hun actieve voetbalcarriere altijd ergens aan de bak.
Voor spelers die niet verder zijn gekomen dan Jupiler niveau of onderkant rechterrijtje ED i s het wel zo dat ze na hun actieve voetbalcarriere aan de bak moeten. Niks mis mee toch?

Als laatste, het zou mij bijzonder tegenvallen als een speler als Robben naar China gaat voor de poen.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 14:37
Nou ja, laat hem lekker. Misschien wil hij voor zijn kleinkinderen of achterkleinkinderen ook een goed leven. Weet je, voor een jonge speler snap ik echt niet dat je in China wilt gaan voetballen. Je verdwijnt compleet van de radar en bent nauwelijks meer in beeld voor een plek in je nationale elftal. De vraag is echt of je als speler beter wordt van het spelen in de Chinese competitie. Ik ben geneigd te zeggen van niet. Voor een oudere speler snap ik het heel erg goed. Cruijff en Pelé gingen in de nadagen van hun carrière ook in Amerika spelen om nog even wat geld binnen te harken. Ik heb daar geen moeite mee. En het is ook een mooi avontuur om nog even 2 of 3 jaar in China te wonen, toch?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 7 januari 2017 om 15:08]
Vind ik leuk
kcim +1795
zaterdag 7 januari 2017 om 18:06
Voor Chery en Gudelj heb ik juist meer begrip. Deze jongens zitten hier in Europa beetje aan hun max wat inkomen betreft en vooral ook wat transfer naar de top betreft. Dus, on China cashen is hun gegund.
Voor Robben vind ik het anders; hij heeft vanaf zijn PSV tijd goed verdiend. Vind het juist van deze spelers dat ze een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van het NL voetbal. De bron waar hun rijkdommen deels vandaan komen. Een a twee jaren spelen in een team met Robben is voor een talent als bijvoorbeeld Bergwijn of Hendrickx toch erg waardevol?
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 18:32
Jazeker is dat voor spelers als Bergwijn en Hendrickx erg waardevol, maar dat is toch niet Robben's verantwoordelijkheid?
Vind ik leuk
kcim +1795
zaterdag 7 januari 2017 om 19:43
Jazeker! Robben en Co hebben juist baat gehad in hun opleiding aan gearriveerde spelers die ze als jonge honden een schop onder de kont kon geven en waar nodig uit de wind kon houden. Vandaar dat ik vind dat dit soort spelers een morele plicht hebben om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het NL voetbal. Zij hebben hier (deels) hun successen en vermogen aan te danken.
Vind ik leuk
aimdam +290
zaterdag 7 januari 2017 om 13:07
Zal ook terug kunnen naar psv, en zou een super versterking zijn. Mits hij fit is.
En dat is nou juist het grote probleem. Maar een fitte Robben die kan je er heel goed bij hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 13:14
Een fitte Robben kan een middenmoot club in de eredivisie titelkandidaat maken
Vind ik leuk
LarsNL16 +1453
zaterdag 7 januari 2017 om 13:30
Of het Nederlands Elftal derde op het WK
Vind ik leuk
lexy88 +877
zaterdag 7 januari 2017 om 13:12
Voor de levenservaring ga je naar Amerika lijkt me, quality of life is toch net even iets hoger, al is dat ook persoonlijk.

Ik zie hem wel naar de USA vertrekken!
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 13:17
Vind het niks voor Robben om daarheen te vertrekken maar ja als hij nog niet genoeg heeft dan kan ik hem wel begrijpen. Is geen 18 meer
Vind ik leuk
Aal +7591
zaterdag 7 januari 2017 om 13:55
Robben krijgt denk ik 1 miljoen per week als ie zou gaan
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 14:29
Zie hem liever carriere afsluiten bij Groningen
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 15:09
Ga me nou niet vertellen dat hij wel nee zegt tegen PSV en FC Groningen maar geen nee tegen China...
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 15:24
Uiteraard is Robben al multimiljonair en gaat hij na zijn loopbaan bij FC Groningen werken (is bezig met een indrukwekkende villa te bouwen aan de Rijksstraatweg). Hij gaat echt niet meer in de eredivisie spelen bij bijvoorbeeld PSV. Een jaartje China tegen een salaris van 30 miljoen zegt niemand nee dus snap het goed als hij dat gaat doen.
Vind ik leuk
Farmer +3127
zaterdag 7 januari 2017 om 15:59
Ja, die wordt wél van hem he! Ik meende al 'dergelijke geruchten' te hebben gehoord. Goed nieuws iig :)
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 16:20
Naar china gaan. 3 jaar en dan 60 miljoen opstrijken. Daarna de miljoen in de fc groningen steken.
Vind ik leuk
zaterdag 7 januari 2017 om 20:18
Hehe, hoor t ze nu al zeggen: Aljan Lobben, Aljan Lobben!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Robben denkt na over vervolgstap: 'Kan niet zeggen dat China geen optie is'