Chinese club haalt na Hulk en Oscar ook Europees kampioen op voor miljoenen

Chinese club haalt na Hulk en Oscar ook Europees kampioen op voor miljoenen

maandag 9 januari 2017 om 09:19

Ricardo Carvalho is verleid door de Chinese miljoenen van Shanghai SIPG. Na de transfer van Oscar heeft de Chinese club dus opnieuw een grote naam aan zich weten te binden.

In het verleden was de 38-jarige verdediger actief voor onder meer FC Porto, Chelsea en Real Madrid. Maar na zijn vertrek bij AS Monaco, afgelopen zomer, zat de Portugese routinier zonder club. Toch trekt Carvalho zijn voetbalschoenen weer aan, om zo miljoenen bijeen te harken in Shanghai.

Bij de Super League-club komt Carvalho niet alleen Oscar tegen. Ook de Braziliaan Hulk voetbalt in Shanghai. Hij kostte SIPG de lieve som van 55 miljoen euro, toen hij vorig jaar overkwam van Zenit Sint-Petersburg. Oscar heeft Chelsea een bedrag van 61 miljoen euro opgeleverd.

Carvalho werd ook hartelijk welkom geheten door zijn nieuwe werkgever. Vorig seizoen kwam de Europees kampioen nog tot 33 competitiewedstrijden namens Monaco.

Plaats een reactie

Teo Smith +13118
maandag 9 januari 2017 om 09:24
Kijk van hem kun je het begrijpen.
Vind ik leuk
666 +5056
maandag 9 januari 2017 om 09:25
38 jarige verdediger......
Ja hij zou gek zijn als hij het niet deed.
Nog even paar miljoen opstrijken in de winter van je carriere.
Vind ik leuk
2cents +35266
maandag 9 januari 2017 om 09:25
Heeft China eigenlijk nog een buitenlander regel of mogen ze onbeperkt willekeurige nationaliteiten opstellen?
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 9 januari 2017 om 09:33
Ze mogen er 5 volgens mij opstellen. Die geen chinees zijn of zo.
Vind ik leuk
2cents +35266
maandag 9 januari 2017 om 10:11
Dan is het alleen nog de vraag hoe lang het duurt voordat iemand de Chinese nationaliteit krijgt als 2e nationaliteit. ;)
Vind ik leuk
SDMSIM +611
maandag 9 januari 2017 om 10:37
Dat is in China opvallend genoeg nog niet zo gemakkelijk. Gelukkig maar haha.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 09:52
5 in de selectie.. maar er mogen er maar maximaal 4 spelen
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 10:37
Om precies te zijn mogen de clubs sinds 2009 vier overzeese spelers + één extra buitenlander uit Azië in het team hebben. Tijdens een wedstrijd mogen ze drie overzeese spelers + één Aziatische buitenlander opstellen.

Maar ja, misschien veranderen de regels binnenkort.
Vind ik leuk
Bdog +3331
maandag 9 januari 2017 om 09:30
Aanvullend pensioen 2.0
Vind ik leuk
Youri99 +5547
maandag 9 januari 2017 om 10:29
Nu is het nog Europees Kampioen naar China.
Over 5 jaar is het Europees Kampioenschap naar China.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 10:40
En over 5 jaar vallen pinksteren en pasen op één dag, dus dat komt goed uit!
Vind ik leuk
Youri99 +5547
maandag 9 januari 2017 om 10:43
In China wonen grotendeels boeddhisten, die vieren Pinksteren noch Pasen.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 januari 2017 om 10:46]
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 10:56
China is grotendeels atheïsten 0o
Vind ik leuk
Youri99 +5547
maandag 9 januari 2017 om 11:47
Die vieren überhaupt geen religieuze feestdagen maar dat terzijde.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 11:50
Ja dit dwaalt er af van het onderwerp. Het gezegde was meer gebaseerd op je opmerking dat het EK naar China gaat, wat natuurlijk niet zal gebeuren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Chinese club haalt na Hulk en Oscar ook Europees kampioen op voor miljoenen