Heerenveen zorgt voor megastunt en weekt Odegaard los bij Real

Heerenveen zorgt voor megastunt en weekt Odegaard los bij Real

maandag 9 januari 2017 om 22:52

SC Heerenveen heeft voor een sensatie gezorgd door Martin Odegaard tijdelijk los te weken bij Real Madrid. Het Noorse toptalent komt voor de rest van het seizoen over uit Spanje, zo meldt de Friese club via de officiële kanalen.

Odegaard zal dinsdag gepresenteerd worden door Heerenveen, zo meldt de club op Twitter. De komst van de Noorse international hing al even in de lucht, maar mag toch worden gezien als een van de grootste verrassingen die tijdens de huidige transferperiode plaats heeft gevonden. Zeker gezien het feit dat Odegaard ruim twee jaar geleden door vrijwel alle Europese topclubs begeerd werd en uiteindelijk voor een lucratieve overstap naar Real koos.

De keuze van Odegaard voor Heerenveen is overigens niet geheel onlogisch. De Friese club staat al jarenlang bekend om haar goede relatie met Scandinavische spelers en met onder meer Sam Larsson en Arber Zeneli heeft Heerenveen mogelijk al goud in huis. Voor Odegaard is de Eredivisie een kans om zijn talent verder te ontplooien, want bij Real had de Noor het moeilijk. Odegaard werkte zijn wedstrijden voornamelijk bij de beloften af.

Plaats een reactie

maandag 9 januari 2017 om 22:56
Well done Heerenveen! Wat een stunt! Mooi dat wij hem van dichtbij kunnen zien!
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:16
Riemer heeft hem tegen 100 dozen frikadellen geruild ()
Vind ik leuk
PredatorA +5631
dinsdag 10 januari 2017 om 01:13
Toptransfer!
Misschien wel één van de grootste ooit in de geschiedenis vd Eredivisie!
Vind ik leuk
jaja_PSV +19731
dinsdag 10 januari 2017 om 02:01
Dat blijft Romario.
Vind ik leuk
Korm +22946
dinsdag 10 januari 2017 om 08:08
en Ronaldo ;-)
Vind ik leuk
Ajax +298
dinsdag 10 januari 2017 om 08:29
Zlatan?
Vind ik leuk
Korm +22946
dinsdag 10 januari 2017 om 09:02
ja die mag er ook bij :)
Vind ik leuk
Speedy +289
dinsdag 10 januari 2017 om 10:17
Suárez.....(als we dan toch bezig zijn) ;)
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 08:39
Je vergeet zomaar ene Suarez, Litmanen, Nilis, Ronaldo..
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 22:57
Lijkt me een goede zet, ben benieuwd hoe hij de rest van het seizoen presteert.
Vind ik leuk
The Rock +1269
maandag 9 januari 2017 om 22:59
Dat is nog eend spijkers met koppen!

klasse Heerenveen!
Vind ik leuk
JohanD +383
maandag 9 januari 2017 om 22:59
Omrop Fryslân toch betrouwbaarder als ik dacht :/
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 02:14
Ik lieg niet maat
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:02
Prachtig dit ödegaard zet m op!
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:02
Lekker dicht bij huis.
Kan ook meteen zijn eigen taal weer gaan spreken.
Mes snijdt aan twee kanten.
Goed gedaan H'Veen.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:05
Leuke publiciteits stunt. Maar of hij echt een toevoeging gaat zijn in 4 maanden tijd dat betwijfel ik , voor hij eenmaal gewend is en zijn plek en draai gevonden heeft zit het seizoen er alweer op. Al hoop ik dat ik er naast zit , en dat hij super mooie dingen gaat laten zien.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:09
Het is idd een waanzinnige stunt om als subtopper in de Eredivisie een samenwerking met Real aan te gaan. Denk wel dat het niet bij die ene 6 maandjes blijft.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:10
De verhuurperiode is nog helemaal bekend dus beetje onzin dat VP dit meld. We zullen het zien morgen. Wie moet er voor hem wijken? Yuki? Amersfoort? Zou zonde zijn voor die jongen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 07:37
De kans bestaat nog steeds dat Sam Larsson vertrekt. Ik denk dat Zeneli dan naar links verhuisd en Ödegaard op rechtsbuiten, mocht Larsson echt vertrekken.
Vind ik leuk
Korm +22946
dinsdag 10 januari 2017 om 08:10
denk het ook, die gaat naar ajax
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:35
Beetje Hachim Mastour verhaal bij PEC komt er ook niet aan te pas.. 'Ooit swerelds grootste talent'
Vind ik leuk
jaja_PSV +19731
dinsdag 10 januari 2017 om 02:02
Tja een Messi zou ik ook niet willen....voordst die een beetje gewend is..
Vind ik leuk
Hupfean +1367
maandag 9 januari 2017 om 23:10
Geweldig! Ik ben erg benieuwd naar hoe hij zal spelen bij mijn cluppie. Echt een mega stunt.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:12
Gefeliciteerd! Heerenveen met jullie mega stunt ik ben echt benieuwd laat maar komen :)
Effe van dichtbij bewonieren.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 januari 2017 om 23:13]
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:16
half jaar? ik dacht dat ze hem voor 1.5 jaar wilden? nu gaat hij wss terug als hij met lekker begint te wennen in het noorden! "hupfean"!
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:19
weekt los? kom op vp het is een verhuur aan Heerenveen
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:25
Mooi keuze Heerenveen, snel aanpassen en knallen !

Even wat statistieken:

Real Madrid B (Castilla):

- Van de 20 wedstrijden, 13 gespeeld, overige interland/niet bij selectie/geblesseerd.
- Positie: Rechtsbuiten(3) Linksbuiten(9) Middenveld (1)
- Aantal doelpunten: 3
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 00:23
Oh dus Larsson gaat er vandoor.
Vind ik leuk
Korm +22946
dinsdag 10 januari 2017 om 08:11
inderdaad
Vind ik leuk
Nashua +5697
maandag 9 januari 2017 om 23:27
Moet eerst maar is zien of ie goed genoeg voor een basisplaats. De beloften van Real zijn echt niet beter dan Heerenveen
Vind ik leuk
chicken +6492
maandag 9 januari 2017 om 23:27
GAAF!
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:28
Gefeliciteerd met dit grote talent Heerenveen Supporters. Ik hoop een aanwinst voor de eredivisie!
Vind ik leuk
2cents +36003
maandag 9 januari 2017 om 23:31
Mooi man! Ook voor VP trouwens na die ongeveer 1000 artikelen over deze jongen. ;)
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:32
Halfjaar heb je echt geen zak aan..
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 00:01
Als alles klopt: 1.5 jaar en de mogelijkheid dat Real hem na een half jaar terughaalt.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:36
Vind ik leuk
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:37
Op Telesport van de Telegraaf staat dat die voor Anderhalf seizoen overkomt. Maar ben benieuwd heel wat over geschreven nu gaan we het zien in de Eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 23:43
Top gedaan van heereveen maar met alle respect als die jonge 2 jaar terug gewoon een beetje had nagedacht en zich niet gek liet maken dan had die al voor ajax kunnen spelen en was die een stukje verder in zn ontwikkeling dan nu
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 07:35
Net als Sulejmani toen?
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 10:03
Nee die was al op zn top bij heereveen achteraf gezien
Vind ik leuk
Teo Smith +13773
dinsdag 10 januari 2017 om 07:19
Goede publiciteitsstunt, nou maar afwachten.
Vind ik leuk
Korm +22946
dinsdag 10 januari 2017 om 08:12
de shirtjes met odegaard erop vliegen de deur uit, hiermee maakt heerenveen al veel winst
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 07:25
toppie Heerenveen en nu nog enkele plaatsen stijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 08:00
Moeten eerst maar eens voorkomen om niet verder af te zakken. Az en Utrecht doen het ookn goed en ligt allemaal dicht bijelkaar. Zin in de 2de helft van de competitie
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 09:27
ik mis nog een reactie van Liwadder. Meestal reageert hij als 1 van de eersten op een Heerenveen topic....
Vind ik leuk
Speedy +289
dinsdag 10 januari 2017 om 10:11
SUPER!! Zo'n jonge speler met zo'n grote naam naar, in Europa, toch zo'n "kleine" club....Wat een super stunt. Gefeliciteerd sc-Heerenveen. Ik sta te popelen om komend weekend naar de eerste thuiswedstrijd te gaan!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heerenveen zorgt voor megastunt en weekt Odegaard los bij Real