Verrassende transferopening voor Ajax: 'Ben volwassen, dat wil ik laten zien'

Verrassende transferopening voor Ajax: 'Ben volwassen, dat wil ik laten zien'

woensdag 11 januari 2017 om 07:10

Ajax hoeft de komst van Hirving Lozano nog niet uit het hoofd te zetten. De Mexicaanse vleugelaanvaller van Pachuca lijkt een overstap naar Amsterdam te zien zitten.

Ajax zou tevergeefs een bod van zeven miljoen euro hebben uitgebracht op Lozano, die niet weg mag voor minder dan twaalf miljoen. Dat verschil tussen vraag en aanbod leek onoverbrugbaar. De 21-jarige international van Mexico zorgt woensdag echter voor een opening.

Lozano heeft het gevoel uitgeleerd te zijn bij Pachuca. "Ik denk dat ik hier alles wel heb meegemaakt", zegt hij tegen Real Tiempo. "Ik ben beter en volwassener geworden en ik hoop dat ik dat mag laten zien in Europa. Het zou mooi zijn als ik met Jesus Martinez (voorzitter Pachuca, red.) kan praten over wat de beste optie is voor mij."

Lozano, wiens bijnaam Chucky luidt, is een bekend gezicht in de basiself van Pachuca en twaalfvoudig international van Mexico. Zijn contract loopt door tot medio 2020.

Poll

Heeft Ajax Lozano nodig?

(769 stemmen)

Plaats een reactie

Sil Meijer +12110
woensdag 11 januari 2017 om 07:14
Lozano topper!! Halen deze man!!
Vind ik leuk
Aal +14045
woensdag 11 januari 2017 om 10:01
En ze hebben geld zat op de bank staan!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:15
12 miljoen is een hoop geld voor ajax. Loopt er in de jeugdopleiding geen talentvolle linksbuiten rond?
Vind ik leuk
JCJWZ +8441
woensdag 11 januari 2017 om 09:10
Lozano is een rechtsbuiten maar wel eentje die het kan schoppen tot buitencategorie.
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 11 januari 2017 om 09:18
Dat is helaas niet zo, Jong Ajax en de A1 lopen niet over, Cerny en Muric waren de laatste echte. Maar een topper kopen is prima, zeker als hij niemand in de weg loopt. Echter, 12 miljoen is wel echt te veel voor iemand waarvan je niet zeker weet of hij in Europa gaat aarden, hoe het spel bij hem past hier. 5-8 miljoen is prima, niet meer is mijn idee.
Vind ik leuk
Hyena +18315
woensdag 11 januari 2017 om 10:31
Is 12 miljoen echt nog zoveel geld in deze tijd? Er worden jongens van zijn leeftijd en zelfs jonger voor nog veel meer geld aangetrokken. Wil je echt een directe versterking halen op dit moment, zul je echt wat verder moeten gaan. Anders eindig je weer bij een Larsson, waarbij 0,0 garantie is dat hij daadwerkelijk beter is dan wat er nu rondloopt in Amsterdam.
Vind ik leuk
Mad Max +5862
woensdag 11 januari 2017 om 14:31
Dat is veel geld voor Nederlandse clubs ja. Bedenk je goed dat deelname aan de CL groepsfase incl tv rechten niet meer dan 14-15 miljoen oplevert! Nederlandse clubs kunnen dit bedrag alleen verdienen met transfers. En dan moet je godsamme je best doen om van die 12 miljoen + salaris nog winst te maken hoor.
Vind ik leuk
Hyena +18315
woensdag 11 januari 2017 om 14:38
Voor Ajax is dit bedrag nog wel betaalbaar. De transfers leveren over het algemeen (ook dit jaar weer) meer op dan dat ze eraan uitgeven. Het is veel geld, maar zeker te doen.
Vind ik leuk
Mad Max +5862
vrijdag 13 januari 2017 om 13:54
Je hebt geen zekerheden in het leven. Gokjes kan je nemen. Maar gokjes die 50% van je jaarlijkse winst kosten zijn niet erg verantwoord. Ondanks wat jouw supportershart graag ziet.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:18
Veel geld voor 21-jarige.. 7M is al erg veel. Conclusie is dus dat er in de opleiding niets fatsoenlijks rondloopt.. En ook dat Ajax Sam Larsson niet zitten. Die is voor minder te halen.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:21
Ik heb al mijn vertrouwen in younes :)
Vind ik leuk
Teo Smith +12433
woensdag 11 januari 2017 om 07:56
1 april
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 07:57
Nu al? Beter dan elia.
Vind ik leuk
Teo Smith +12433
woensdag 11 januari 2017 om 08:55
Goeie. ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 09:59
Sinds afgelopen zaterdag met die oefenwedstrijd tegen RB Leipzig? Dit seizoen speelt hij vrij pover. Afgelopen seizoen was hij beter in vorm. Logisch dat Ajax zoekt naar versterking
Vind ik leuk
darmianto +6440
woensdag 11 januari 2017 om 09:52
Klopt, er lopen wel wat gasten rond in de jeugd voor die plekken maar die zijn er nog niet zoals Cerny.

Dat kan gebeuren, het werkt natuurlijk niet als een fabriek met garantie op succes. Ze krijgen in elk geval regelmatig kansen om te laten zien of ze het niveau aankunnen
Vind ik leuk
chicken +5883
woensdag 11 januari 2017 om 10:02
Spelers wegtrekken bij andere clubs in d'r competitie haalt het algehele niveau niet omhoog, eerder naar beneden. Lozano ken ik niet, maar als het een directe versterking is mag dat best 10 miljoen kosten. Bazoer en gudelj hebben genoeg opgebracht om dat te betalen. Mocht hij goed presteren wordt hij voor een veelvoud verkocht. In geval van floppen heb je wat miljoenen verloren en das nog geen ramp. Vind sowieso dat ajax alleen spelers aan moet trekken die een directe versterking zijn en een toevoeging geven aan de eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 08:35
voor 12 miljoen zou Younes meteen uit de basis moeten. En dat zie ik niet heel snel gebeuren.
Vind ik leuk
Guust +3596
woensdag 11 januari 2017 om 08:40
Volgens mij speelt hij rechts, maar als hij op links zou kunnen dan is Youness ook een optie op rechts, kan hij buiten om en eindelijk eens voor geven. En als Ajax een beetje wat wilt betekenen dan zal je toch dit soort bedragen moeten betalen af en toe.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 08:42]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 08:49
Noem mij een fatsoenlijke linksbuiten die haalbaar Is voor ajax. Ik zie het nog altijd persoonlijk zitten in younes.
Vind ik leuk
Guust +3596
woensdag 11 januari 2017 om 13:52
Ik ook hoor, zou mooi zijn als deze jongen komt, als Youness wel gaat scoren dan is het leuk. El Ghazi gaat waarschijnlijk ook al op huurbasis, dus dan heb je echt wel mensen nodig.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 09:32
Bij Ajax weten ze heus ook wel dat Lozano meer waard is dan 7 miljoen, zeker wanneer je naar Ziyech kijkt waar 11 miljoen voor is betaald.
Dat Pachuca dan 12 miljoen vraagt is zo gek nog niet, hij is een international van Mexico.
Alleen staat Overmars er ook om bekend om met een laag openingsbod te beginnen.
Denk dat Pachuca hem niet voor minder dan 11 miljoen laat gaan.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 10:29
En dit is een opening voor Ajax...omdat?
Vind ik leuk
michelhx +2039
woensdag 11 januari 2017 om 11:55
Zal wel naar Engeland gaan, let op m'n woorden. 12 miljoen is peanuts voor Engelse clubs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verrassende transferopening voor Ajax: 'Ben volwassen, dat wil ik laten zien'