'Ajax biedt tevergeefs op vleugelaanvaller: verschil van vijf miljoen euro'

'Ajax biedt tevergeefs op vleugelaanvaller: verschil van vijf miljoen euro'

maandag 9 januari 2017 om 11:47

Hirving Lozano lijkt niet de nieuwe vleugelaanvaller van Ajax te worden. Het verschil tussen vraag en aanbod is simpelweg te groot, blijkt uit Mexicaanse berichten.

Lozano, aanvaller van topclub Pachuca, werd afgelopen week voorzichtig gelinkt aan een overstap naar Europa, maar Ajax lijkt het niet te worden. Het Mexicaanse FOX Sports meldt maandag dat het verschil tussen vraag en aanbod aanzienlijk is. Pachuca wil minimaal twaalf miljoen euro voor Chucky, terwijl Ajax 'slechts' zeven miljoen euro heeft geboden.

Het is de tweede keer dat Lozano in verband wordt gebracht met een transfer naar een Nederlandse topclub. Het is geen geheim dat PSV hem al geruime tijd in de gaten houdt, maar ook voor de Eindhovense club lijkt de transfersom een probleem te zijn. Op de achtergrond is ook Manchester United een kanshebber. Lozano (21) is twaalfvoudig international van Mexico en staat tot medio 2020 onder contract bij Pachuca.

Plaats een reactie

RW1913 +596
maandag 9 januari 2017 om 11:51
Dure aanvaller. Die gaat zoals chicharito naar de Premier league ipv de ED.
Vind ik leuk
Tyson89 +1773
maandag 9 januari 2017 om 13:19
Gewoon slecht ingeschat door Brands. Heeft hem al zolang op de radar, maar nu wordt hij steeds beter en is hij simpelweg te duur.

Gewoon de gok durven wagen, zeker in de huidige voetbaleconomie verkoop je vrijwel al je spelers met winst als Nederlandse club zijnde.
Vind ik leuk
feyeniels +3113
maandag 9 januari 2017 om 15:10
Inderdaad jammer voor het Nederlandse voetbal dat hij het niet heeft aangedurfd om hem eerder naar PSV te halen. Hetzelfde geldt voor Bruma van Galatasaray. Dan had je echt een leuke aanval gehad:

-Bruma-----Pereiro-----Lozano-
--------------De Jong---------------
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 11:54
Veel teveel voor deze speler. De volgende maar doen
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 11:56
Kom op leg die 12 neer! Dit is echt meteen de beste aanvaller van de eredivisie mocht dit lukken
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 11:59
Waar baseer je dit op? Heb je hem gevolgd, wedstrijden gezien etc? En zelfs dan nog: wie zegt dat een Mexicaan goed kan aarden in het koude, harde Nederland? Ajax en de Toekomst staan nou niet meteen bekend om hun warme welkom, goede sfeer en thuisgevoel....

Het zou dus een gokje worden, en gokjes van €12 miljoen zijn te veel voor Nederlandse clubs. Dat doen ze maar lekker in Engeland etc. maar hier kunnen we dat niet betalen.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:16
Omdat ik deze kerel al langer volg! Is een hoop geld maar is de gok waard.
Warm zat in Adam, dus praat geen onzin
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 13:56
Hoe volg je hem? Stream naar Mexicaanse competitie is echt niet te vinden....
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:11
Nou zal ik je vertellen baas, ik reis voor me werk naar oa Centraal en Zuid Amerika. En ja daar pak ik regelmatig een aantal wedstrijden mee.
Bryan Ruiz bijvoorbeeld heb ik nog zien spelen bij La liga voordat hij naar Twente ging.
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 20:44
Vast, want fatsoenlijk opgeleide mensen die op zakenreis gaan spreken over "me werk".... Dikke doei.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 21:24
Wat jij wil! Ben ik waarschijnlijk niet fatsoenlijk opgeleid, en dat mag je vinden. Jij vraagt aan mij hoe ik Lozano volg en ik geef antwoord. Dat je het niet geloofd of dat je van je eigen baan baalt kan natuurlijk, maar dat is jou probleem niet die van mij.
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 22:11
1. Wat jij wilt, met een t.
2. Gelooft, met een t.
3. Jouw probleem, met een w.

De komma die tussen probleem en niet hoort vergeef ik je.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 22:16
Denk je echt dat mij dat interesseerd? Ik zal aan je denken over een maand, dan ben ik in Indonesië. Jij thuis zeker op de computer, mensen corrigeren op een forum?
[Reactie gewijzigd op maandag 9 januari 2017 om 22:16]
Vind ik leuk
Mad Max +778
dinsdag 10 januari 2017 om 10:48
Interesseerd met een d ja? Goed man.
Fantaseer lekker verder, kleine vriend. Zolang jij je ogen dicht doet en gelooft dat je in Indonesië bent, kan niemand je dat afnemen.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:26
@Mad Max
Wat een onzin!
Bij PSV spelen immers Guardado en Moreno, zij komen ook uit Mexico en kunnen hier behoorlijk aarden in het koude, harde Nederland!
Wat dacht je van Sanchez uit Colombia?
Die heeft het bij Ajax enorm naar zijn zin, datzelfde geldt voor Onana uit Kameroen.

Er zijn genoeg buitenlanders die bij Ajax in een warm bad terecht kwamen, spelers van Eriksen tot aan Dolberg!
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 13:56
Gast, de lijst met speler uit Zuid Amerika die in Nederland NIET konden aarden is vele malen langer dan de paar uitzonderingen die jij noemt. Punt is dat ik vind dat je die gok niet moet nemen voor 12 miljoen voor een speler die zich ook internationaal nog helemala niet bewezen heeft. Voor 5-6 miljoen zeg ik: halen. Voor 10+ zeg ik:nee dank je.

Daarbij noem jij Guardado en Moreno, beide eerst in andere landen en competities gerijpt en volwassen geworden en toen pas naar PSV gehaald. Dus dat is redelijk safe.
Onana kwam uit Spanjeen was al weg uit zijn thuisland, Eriksen/Dolberg uit Denemarken wat qua cultuur en klimaat exact gelijk is aan Nederland.

Je vergelijking gaat mank. Zijn 2 verschillende situaties.

Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:19
@Mad Max
Probeer niet recht te lullen wat krom is, mijn vergelijking gaat niet mank, je zegt het volgende: "wie zegt dat een Mexicaan goed kan aarden in het koude, harde Nederland? Ajax en de Toekomst staan nou niet meteen bekend om hun warme welkom, goede sfeer en thuisgevoel...."

Je hebt het niet over jonge of ervaren Mexicanen, nee je gebruikt het woord Mexicaan in zijn geheel en daarop noem ik Guardado en Moreno als voorbeelden.
Ik vergat zelfs Suarez te noemen die vanuit Uruguay eerst naar FC Groningen ging en daarna naar Ajax.
Het valt allemaal wel wat mee.
Krijg het idee dat je wat tegen Ajax bent en gewoon hoopt dat ze Lozano niet halen omdat het een goede vleugelaanvaller is die duidelijk een versterking zou zijn!

Ik noemde namen als Eriksen en Dolberg als voorbeeld dat het helemaal niet een koud welkom is op De Toekomst.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:25
Ik zeg ook doen! Dit seizoen in 18 wedstrijden 12 keer gescoord en 6 assists gegeven. Dit kan best een grote worden en is de 12 miljoen wel waard.
Vind ik leuk
chicken +1529
maandag 9 januari 2017 om 13:10
Zullen er wel 10 worden. Goede speler die we er graag bij hebben. Psv volgt ook maar daar is geen poen. Zo slecht is het ajax beleid dus niet hehe.
Vind ik leuk
Teo Smith +4007
maandag 9 januari 2017 om 12:04
Wel heel veel geld. Ik zou verder zoeken.
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 13:58
Ik ook, voor 5-8 miljoen haal je prima alternatieven uit Zuid-Amerika en Scandinavië volgens mij.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:05
Het gaat niet lukken? Overhaaste conclusie, Ajax gaat natuurlijk niet gelijk bij het eerste bod de vraagprijs op tafel gooien. Nu volgt een spelletje met zaakwaarnemer, speler en club en zal de prijs op zo'n tien miljoen uitkomen. Tenminste, als Ajax echt overtuigd is van zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:07
overmars is bereid om hoger te gaan. 10 miljoen met bonussen bieden. Dit is een talent dat al is doorgebroken, International. kan zowel rechts als linksbuiten, en scorend vermogen . als hij niet voldoet verkoop je hem met deze statistieken altijd nog voor 6 miljoen . gewoon gokken. iig beter als Larsson .
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:06
En dan 6 miljoen weggooien. Lekkere manager ben jij. Is geen monopolygeld
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:42
elke transfer is toch een gok?
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:11
Ajax is de ene keer de slager en de andere keer de klant. Bij verkopen is het altijd mag het ietsjes meer zijn. Bij aankoop het tegenovergestelde, mag het veel minder zijn. Op zich hun goede recht, maar realistisch gezien zitten ze er regelmatig naast voor wat de daadwerkelijke waarde is.
Vind ik leuk
2cents +17190
maandag 9 januari 2017 om 12:26
En dat terwijl andere clubs juist bij aankopen ietsje meer bieden dan de vraagprijs en bij verkopen steevast genoegen nemen met minder?

Dit heeft niets met Ajax te maken. Zo onderhandelen alle clubs.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:45
Is absoluut niet waar. Ajax gebruikt met de onderhandelingen binnen Nederland vaak het dwangmiddel bij clubs "ze kunnen zich aanzienlijk verbeteren" dit op basis van uitspraken die in het verleden gedaan zijn, wanneer een club niet mee wilde werken.

Vind ik leuk
2cents +17190
maandag 9 januari 2017 om 12:50
Datzelfde "dwangmiddel" gebruiken andere clubs ook als ze een speler van een lager geklasseerde club willen hebben, of een buitenlandse club als ze bij Ajax aankloppen voor een speler.

Spelers kunnen zich ook altijd op één of andere manier verbeteren, anders zouden ze überhaupt nooit geïnteresseerd zijn. Wederom een drogreden.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 13:01
Oke jij krijgt gelijk, want er is maar 1 gelijk en data is de jouwe.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 13:11
Geef dan eens voorbeelden waar jij mee kan aantonen dat andere clubs het niet doen en alleen Ajax wel, of heb jij die voorbeelden niet?
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 13:59
Je hebt gelijk, maar het is wel vrij kansloos dat je nu gaat vragen om voorbeelden. Jij noemt er zelf ook geen. En voorbeelden zijn evengoed uitzonderingen die de regel bevestigen als je pech hebt.
Jij hebt jouw mening, Jos de zijne, Doe niet zo moeilijk en verplicht iemand niet zijn mening te onderbouwen met voorbeelden. Kinderklasje......
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:02
Ik hoef ook geen voorbeelden te geven aangezien ik niet met die onzin te koop loop. Wanneer Jos zo zeker is dat hij gelijk heeft laat hem dan voorbeelden geven :D
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:59
Wat jij roept is geen onzin en al het andere dat tegen jouw clubje geroepen wordt doe je af met onzin.
Vind ik leuk
Urzaiz +561
maandag 9 januari 2017 om 13:27
Eerste zinnige reactie die ik tot nu toe van je heb gelezen. De stijgende lijn is ingezet...
Vind ik leuk
2cents +17190
maandag 9 januari 2017 om 13:55
Niet krijgt, maar hebt ;)

Anyway, heb jij klachten gehoord rond recente transfers van bijv. Milik, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, Sánchez, Cassierra etc.?
Vind ik leuk
Degraaf +2886
maandag 9 januari 2017 om 13:18
Je vermeld nu "binnen Nederland" en "vaak". Ten eerste is dit geen binnenlandse transfer en het woord "vaak" betekent ook niet altijd. Je vergeet wel één ding; wanneer Ajax zich meldt voor een "binnenlandse transfer" dat de prijs al gelijk behoorlijk omhoog gaat.
Vind ik leuk
Mad Max +778
maandag 9 januari 2017 om 14:00
Kinderklasje
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:08
Alweer een antie Ajax opmerking... voor welke club ben jij Jos?
[Reactie gewijzigd op maandag 9 januari 2017 om 14:09]
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:36
Jah zeker en daarom zit Ajax er financieel ook erg warm bij... niet zomaar effe al die miljoenen uitgeven... trouwens iedere club doet dat.. wanneer jij denkt dat clubs spontaan in een keer de volle vraagprijs gaan bieden is het tijd om wakker te worden want dan lig jij te dromen.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:47
Heb het niet over de normale onderhandelingsmarges, maar dat zal jij wel anders vinden want het is jouw clubje. Wat betreft de financiën, daarmee laten ze zien dat een voetballer handelswaar is en meer niet.
Vind ik leuk
Degraaf +2886
maandag 9 januari 2017 om 13:28
Ze zijn ook handelswaar zoals jij dat noemt, maar dat vinden ze niet erg, want ze varen er wel bij. Kijk maar wat er nu gebeurd is China ;-)
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:33
Misschien kun je sommige personen (met een selectief geheugen) hier herinneren aan de manier hoe B. Silva destijds van FC Groningen naar Ajax kwam. Silva ging zelfs in staking om een transfer te forceren nadat Ajax hem "gek" had gemaakt waarna er een transfer geforceerd moest worden. Niet veel later flikte Ajax dit kunstje FC Groningen nogmaals met de overname van Suarez die, ingefluisterd door Ajax, een arbitragezaak opstartte om zodoende ook deze transfer te forceren.
Vind ik leuk
Jozef +7517
maandag 9 januari 2017 om 18:42
Prima Belchineesje. Je hebt in ieder geval voorbeelden. Misschien wilden Suarez en Silva sowieso wel heel graag de stap naar Ajax maken en reageerden ze wat te enthousiast op de eerste geruchten over interesse van Ajax zijde. Niet iedereen heeft namelijk een hekel aan Ajax.
Het is en blijft een spel, waar de grenzen van het toelaatbare door ALLE partijen opgezocht worden. Remember die 16 miljoen Euro voor Sulejmani. Ajax wilde graag, Sulejmani ook en Heerenveen ook voor dit bedrag. Dat hadden ze prima voor elkaar zeg maar... in Friesland hebben ze nog buikpijn van het lachen en Ajax deed zeer slechte zaken. Soms win je, soms verlies je.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 januari 2017 om 18:44]
Vind ik leuk
Jozef +7517
maandag 9 januari 2017 om 18:47
Hoe dan ook, Jos Willemsen, een voetballer is toch handelswaar? Als er morgen een club komt om Ziyech van Ajax te kopen, dan is hij in principe niet te koop.
Tenzij... en dat weet jij ook wel. Is bij geen enkele betaald voetbalclub anders hoor. Op zich jammer, maar helaas realiteit van alle dag.
Vind ik leuk
Jozef +7517
maandag 9 januari 2017 om 12:39
Is inderdaad het goed recht van elke club om scherp te onderhandelen.
Daar ontbrak het in het verleden wel eens aan (meen me ene Machlas en ene Sulejmani te herinneren).

Kun je trouwens aangeven wanneer Ajax onredelijk was met een vraag- of biedprijs voor een speler? De keren dat Ajax er echt wou uitkomen met een speler kwam er toch gewoon een akkoord?
Vind ik leuk
Degraaf +2886
maandag 9 januari 2017 om 13:13
Dat noemen ze handelen Jos, welkom in de grote mensenwereld.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 13:22
Jos betaalt graag zelf overal de hoofdprijs voor, die denkt met Monopoly geld ipv echte euro's. Sommige leven nou eenmaal in een droomwereld en denken ook alle onderhandelingsresultaten van Ajax te weten, jos zit wss bij alle onderhandelingen die Overmars doet naast Overmars aan zijn bureau.
Vind ik leuk
Degraaf +2886
maandag 9 januari 2017 om 13:25
Inderdaad Florian, hij is denk altijd duur uit in het leven.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 13:29
Dan is het niet te hopen dat Jos een vrouw heeft anders haalt hij het einde van de maand niet, dan ben je op de helft van de maand al blut :D
[Reactie gewijzigd op maandag 9 januari 2017 om 13:44]
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:25
Beide wat water bij de wijn doen en halen deze speler.

https://www.youtube.com/watch?v=me5ugq5u7lo
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:32
Dit is een srs heel goede speler. dan maar wat meer betalen! heb je jaren plezier van!
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 12:47
Voor zijn leeftijd al ontzettend goed. Veel verder en constanter dan El Ghazi en de chelsea huurling.
is fel, technisch heeft lekker wat snelheid, goede voorzet in huis.

Je kan de 12 mlj makkelijk ruim terugverdienen is een goede investering.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 13:01
ik blijf het herhalen...maar bekijk serieus Emmanuel Mas is naar mijn mening uitstekend voor AJAX gezien zijn leeftijd, ervaring en vooral zijn contract situatie die afloopt dit jaar.
Hij is een vleugelverdediger en linker middenvelder die goed kan verdedigen en aanvallen, goed kan voorzetten en rond tikken.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 14:43
Ajax schijnt ook interesse te hebben in een Argentijn naast een Braziliaanse buitenspeler.
Beide namen zijn nog niet genoemd in de media, Everton Felipe is het dus niet want hij is al genoemd.
Via een forum van een fansite van Ajax kun je in een privé bericht vragen om de naam van die Argentijn, wordt nog niet openbaar gemaakt want dat wil diegene niet.
Of hier een kern van waarheid in zit weet ik dus niet, maar hij beweerde dat hij in het verleden ook vaak juist te zat.
Niet dat hij overigens zegt dat er iemand 100% zeker naar Ajax komt maar wel dat ze op een shortlist staan!

Wie er sowieso op staan:
1. Lozano (geen verrassing meer)
2. Musonda Jr. (willen ze eventueel huren van Chelsea)
3. Sam Larsson (was al bekend)
4. Niet nader te noemen Argentijn
5. Niet nader te noemen Braziliaan
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 15:48
@Voetbalfan
Vraag me af hoe betrouwbaar die persoon is van zo'n fansite, ik bedoel iedereen kan het laten overkomen alsof hij of zij de waarheid spreekt.
Ben wel benieuwd of Ajax überhaupt een extra buitenspeler gaat aantrekken en als het al gebeurd zal het pas eind januari bekend worden verwacht ik, bij Ajax mogen ze graag wachten tot op het laatste moment.

En die Musonda Jr. moet je niet eens willen huren, begin februari komt Traoré terug van de Afrika Cup en dan heb je ineens twee gehuurde buitenspelers van Chelsea die in de zomer weer terug gaan naar Londen.
Chelsea zegt dan bedankt voor het opdoen van wedstrijdritme en het fit houden van beide spelers daaaag.
Vind ik leuk
maandag 9 januari 2017 om 15:50
kunt ook proberen musonda jr te huren
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax biedt tevergeefs op vleugelaanvaller: verschil van vijf miljoen euro'