VP-voetbalkantine: 'Verkoop van Narsingh uitstekende beslissing van PSV'

VP-voetbalkantine: 'Verkoop van Narsingh uitstekende beslissing van PSV'

woensdag 11 januari 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Om de discussie op gang te helpen, geven wij gedurende de dag een aantal stellingen waarover gediscussieerd kan worden.

Stelling 1: 'Het is onbegrijpelijk dat AZ twijfelt over contractverlenging voor John van den Brom'
Stelling 2: 'De eigen jeugd is goed genoeg, Ajax heeft Lozano helemaal niet nodig'
Stelling 3: 'Het verkopen van Luciano Narsingh is een uitstekende beslissing geweest van PSV'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Login of registreer om een bericht te plaatsen

pinkelman +1203
woensdag 11 januari 2017 om 11:18
Stelling1: Mogelijk vind het bestuur dat gezien de potentie wat er daar allemaal rondloopt de huidige positie in de eredivisie ietwat teleurstellend is en men nog wil afwachten of de derde plek (doelstelling) ook in maart nog reëel aanwezig is. Europees overwinteren ging maar met hakken over de sloot. Kortom bij een ambitieuze club als AZ is het heel normaal dat men nog wacht hoe de vlag er bij staat in maart.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 11:25]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:36
V/d Brom is gewoon een top trainer die ook veel en goed gebruik maakt van de uitstekende jeugdopleiding van AZ. Soms zit een wedstrijd mee en soms zit een wedstrijd tegen.

Irriteer me er wel aan dat goede/perfecte wedstrijden worden afgewisseld met wanprestaties van de bovenste plank tegen kleinere clubs. En ik denk dat de clubleiding hem dat aanrekent. Onnodig puntenverlies om de zoveel tijd...
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:47
@Janzijnvader,

Is het tweede stuk in jouw betoog niet een logisch gevolg van het eerste stuk? je ziet het namelijk wel vaker bij elftallen met veel jeugdige spelers.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:45
Van der Brom heeft aantoonbaar veel fouten gemaakt.
1.Johansson eindeloos blijven opstellen terwijl ook Lucassen daar kan spelen.
2.Een keeper laten staan die nog geen skippiebal tegenhoudt.
3.Dos Santos was hopeloos uit vorm maar bleef staan.
4.Het negeren van van Overeem, die vorig seizoen speler van het jaar was.
5.We zijn het seizoen begonnen met reactie voetbal terwijl je van deze selectie
toch initiatief mag verwachten.
Ik denk en met mij denk ik ook vele Azers dat gezien het vele puntenverlies van Psv,
Az nu derde had kunnen en moeten staan.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:46
Als ik ze zag spelen vond ik ze wel aanvallend spelen al volg ik AZ niet vaak.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:45
Doorgaan met Van Den Brom, doet het meer dan prima. En spelen ook nog eens leuk aanvallen voetbal met vele beweging erin.
Vind ik leuk
pos +1899
woensdag 11 januari 2017 om 12:01
We hebben dit seizoen genoten van AZ-Heracles en AZ-Zenit. Dat is een beetje magertjes en wellicht denkt de directie daar ook zo over. Daarbij komt dan nog het gedoe met de spitsen en het vasthouden aan bijvoorbeeld Dos Santos die elke week de slechtste man van het veld was. Punten haal je altijd wel met deze selectie.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:08
Precies,klopt als een bus.De spitsen kwestie was ik nog vergeten maar dat heeft het team
ook geen goed gedaan.
Vind ik leuk
pinkelman +1203
woensdag 11 januari 2017 om 12:09
Wat @janzijnvader zegt 'de wisselvalligheid' is het grote minpunt op het functioneren van de Brom.
Men speelt thuis Ajax compleet van de mat maar uit tegen Roda kan men totaal geen lijn in het Alkmaarse spel ontdekken. De gala-wedstrijd daarna tegen Heracles kan men weer betitelen als de beste wedstrijd die er in 2016 door een eredivisieclub werd gespeeld. Ook een topclub als Zenit die niemand spaart wordt met goed spel in Alkmaar naar huis gestuurd vervolgens is er wederom geen lijn te ontdekken in de wedstrijd tegen Feijenoord.
Dit is en blijft het manco van AZ , van de Brom krijgt heel wat tools aangeboden om optimaal te presteren met een groep die minstens gelijkwaardig is aan dat van Feijenoord maar weet tot op heden geen constante prestaties te leveren ook durft hij het nog steeds niet echt aan om met de twee creatiefste spelers binnen de selectie 'Jahanbakhsh' en 'Bel Hasani' te spelen.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:25
Er geen club in de wereld die geen wisselvalligheid kent.
Vind ik leuk
chicken +613
woensdag 11 januari 2017 om 14:38
Misschien moet az zich weer langzaamaan topclub gaan noemen. Ofwel alle wedstrijden moeten winnen, altijd druk voelen. Vind az een gave club die ik graag zie en dat vooral door het soort voetbal dat gespeeld wordt. Alleen moet er mentaliteitsverandering plaats vinden. De druk nemen dat iedere wedstrijd gewonnen moet worden. Liefst met mooi voetbal maar ook lelijk durven spelen voor de punten, zakelijk. Ze hebben alles daar nu moeten ze die laatste stap durven nemen en nl een top 4 geven.
Vind ik leuk
feyeniels +1377
woensdag 11 januari 2017 om 14:49
Stelling 2: oneens. Ajax heeft gewoon geen goede buitenspelers in de selectie en dus zouden ze juist daar spelers moeten halen. Hoewel er best aardige spelers uit de eigen jeugd door zijn gekomen, blijken de spelers die op hij 17e, 18e of later naar de club komen toch echt beter te zijn. Zie bijvoorbeeld Sanchez, Onana, Dolberg... Ik denk dat Lozano ook best in dat rijtje kan gaan komen.
Vind ik leuk
chicken +613
woensdag 11 januari 2017 om 14:53
Een kwaliteitsinjectie in je selectie die ook nog een goede investering is..Altijd doen. Er gaat belachelijk veel geld rond in het voetbal en je moet zorgen dat er zoveel mogelijk door je club heen stroomt. Deze jongen betaald zich terug en shoppen in de eredivisie is vaak geen kwaliteitsinjectie. Bovendien haal je er het algehele niveau mee naar beneden.
Vind ik leuk
Mölby +347
woensdag 11 januari 2017 om 15:10
Stelling 1,

John van den Brom is een prima trainer voor een club als AZ. Hij weet met op het oog beperkte spelers toch het maximale er uit te halen. Niet te beroerd om eigen kweek op te stellen en hij maakt ze nog beter ook, da's gewoon heel knap. Aankopen weet hij ook goed te gebruiken. Kijk maar naar Janssen en Weghorst. Toen ze kwamen stonden ze niet echt hoog aangeschreven maar hij haalt wel het beste in ze naar boven.

Stelling 2,

Ajax kan wel degelijk een speler als El Chucky gebruiken. Met alleen Younes op de linksbuiten en Clement als stand in is het wat mager bezet. Een nieuwe buitenspeler kunnen ze dus wel gebruiken, zeker als ie op links en rechts uit de voeten kan.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 15:18
Stelling1: Ik vind vd Brom een rare snuiter als trainer, vooral als het even tegenzit. Maar niet te ontkennen valt dat hij AZ flink boven vermogen laat presteren. Overwinteren en in de eredivisie meedoen voor europees voetbal is voor de huidige selectie gewoon een goede prestatie.

Stelling 2: Een buitenspeler is zeker welkom. Ik vind de jeugdspelers van Ajax daarin tekort komen. Ook Cerny kan mij allerminst overtuigen. Lozano is een talent, maar net als 99% van de VP lezers (ook al doe 90% anders voorkomen :-)) heb ik niet vaak een volledige pot van hem gezien. Op youtube vind ik wel de leuke momenten van hem. Echter zijn die momenten niet de momenten waarop je zo'n speler moet beoordelen.
Vind ik leuk
feyeniels +1377
woensdag 11 januari 2017 om 16:09
Ik denk ook dat slechts een enkeling hem in een hele wedstrijd aan het werk heeft gezien en zich baseert op Youtube beelden. Althans, dat doe ik zelf ook.

Feit is echter wel dat hij bekend staat als een groot talent.
Vind ik leuk
mcmodd +17
woensdag 11 januari 2017 om 15:22
Stelling 1. Ja, ook ik vind John v.d. Brom een heel goede trainer voor AZ, maar een stapje hoger, in de Belgische competitie bijvoorbeeld, zou ook mogelijk zijn.

Stelling 2. Of de eigen jeugd vam Ajax goed genoeg is? Een paar wel denk ik, maar gezien wat Ajax nu soms (niet) presteert moet ik zeggen dat er al meer doorstroming had moeten zijn of dat er veel meer echte kwaliteit, en vooral mentaliteit, gehaald had moeten worden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 15:25]
Vind ik leuk
Youri99 +761
woensdag 11 januari 2017 om 15:52
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 15:53]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 15:52
[Stelling 2] Luister eens goed: als een speler Chucky op z'n shirt zet, dan haal je hem gewoon, ongeacht de prijs. Kom op Ajax, er is geld genoeg! Dan haal je in de zomer Gizmo Cabañas op 10, Pennywise Peterson op 6, Pinhead Kawasaki als ouderwetse ausputzer en Hannibal Mastolov en Jigsaw Spelnivelic voor de vleugels en je bent klaar.
Vind ik leuk
Youri99 +761
woensdag 11 januari 2017 om 15:53
De Ajax-jeugd is goed genoeg, Ajax 1 is echter geen jeugd. Wat een idiote stelling.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws