City mogelijk in de penarie: FA constateert niet naleven anti-dopingregels

City mogelijk in de penarie: FA constateert niet naleven anti-dopingregels

woensdag 11 januari 2017 om 18:32

De Engelse voetbalbond klaagt Manchester City aan wegens het niet naleven van de anti-dopingregels. Dat heeft de FA woensdag bekendgemaakt in een verklaring.

Artikel 14 van het anti-dopingreglement van de FA schrijft voor dat clubs op verzoek van de bond de 'club whereabouts' moeten doorgeven. Daar vallen de data, tijden en locaties van verschillende trainingen én de thuisadressen van de spelers – of eventuele adressen waar zijn regelmatig verblijven – onder. Dat laatste heeft Manchester City onvoldoende gedaan, beweert althans de FA. 

Meer informatie geeft de bond niet. Wat de gevolgen zijn voor de club van manager Pep Guardiola, is dan ook nog niet duidelijk. Manchester City heeft tot donderdag 19 januari de tijd om te reageren. The Citizens staan momenteel vierde in de Premier League, met een achterstand van zeven punten op koploper Chelsea. Zondag wacht een treffen met het Everton van Ronald Koeman.

Plaats een reactie

Hyena +7407
woensdag 11 januari 2017 om 18:39
Manchester City scoort dit seizoen weinig punten bij de Engelse voetbalbond.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 18:41
anti-dopingregels hadden ze hier ook moeten hebben, dan was Wang nooit de baas
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 18:50]
Vind ik leuk
Ruzzles +150
woensdag 11 januari 2017 om 18:45
Wauw!
Vind ik leuk
Hyena +7407
woensdag 11 januari 2017 om 18:50
Goed verhaal, lekker kort. Mooi moment om te stoppen en uit te loggen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 18:51]
Vind ik leuk
Gu3rilla +5589
woensdag 11 januari 2017 om 18:42
Betreft deze regels:
Club whereabouts information:
(a) All Clubs must furnish The FA upon request with any whereabouts information The FA requires from time to time in respect of any Players who are not IRTP Players or NRTP Players. That information shall include as a minimum:
(i) training dates;
(ii) start and finish times of training;
(iii) the address at which such training will take place; and
(iv) the home address for a Player and any other address at which a Player regularly resides overnight.
(b) The FA (whether through the Anti-Doping Unit or otherwise) may issue directions from time to time about:
(i) the type of whereabouts information to be submitted by Clubs; and/or
(ii) the manner and time frame in which such whereabouts information must be submitted.
(c) It shall be a breach of this Regulation 14 for a Club to fail to provide regular details of the times, dates and venues of the Club’s training sessions in the manner directed by The FA.
(d) It shall also be a breach of this Regulation 14 by the Club if the information contained in such reports is either initially inaccurate or has not been updated by the Club as necessary to ensure it remains accurate.

Fleetwood town heeft dezelfde aanklacht gekregen en George Glendon is door City verhuurd aan Fleetwood er is waarschijnlijk een administratieve fout gemaakt van waar hij op een bepaald moment was of dat City en Fleetwood niet zijn adres hebben veranderd toen hij daarnaartoe ging.

Wist trouwens niet dat de FA echt letterlijk alles wilt weten van alle clubs en spelers vrij extreem als je mij vraagt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 18:51]
Vind ik leuk
Hyena +7407
woensdag 11 januari 2017 om 18:51
Blijkbaar is het wel nodig, zolang dit soort zaken voorkomen. Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat het behoorlijk ver gaat.
Vind ik leuk
Gu3rilla +5589
woensdag 11 januari 2017 om 19:11
Het gaat erg ver maar kan het ook wel begrijpen want als ze iemand willen testen en weten niet waar die is kan die net zo goed doping hebben gebruikt.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:06
Boeven zijn het.....
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:33
punten in mindering of flinke boete. regels zijn regels, of het nu voor een arrogante sjeik is pf een arm directeurtje, je moet jr er aan houden!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:33
punten in mindering of flinke boete. regels zijn regels, of het nu voor een arrogante sjeik is pf een arm directeurtje, je moet jr er aan houden!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:33
punten in mindering of flinke boete. regels zijn regels, of het nu voor een arrogante sjeik is pf een arm directeurtje, je moet jr er aan houden!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:33
punten in mindering of flinke boete. regels zijn regels, of het nu voor een arrogante sjeik is pf een arm directeurtje, je moet jr er aan houden!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:33
punten in mindering of flinke boete. regels zijn regels, of het nu voor een arrogante sjeik is pf een arm directeurtje, je moet jr er aan houden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

City mogelijk in de penarie: FA constateert niet naleven anti-dopingregels