Van Halst over 'kind van de rekening': 'Mag nooit gebeuren bij een voetbalclub'

Van Halst over 'kind van de rekening': 'Mag nooit gebeuren bij een voetbalclub'

woensdag 11 januari 2017 om 20:25

Jan van Halst ziet dat FC Twente belangrijke stappen heeft gezet, maar concludeert tegelijkertijd dat de Enschedese club er nog lang niet is. Dat vertelde de algemeen directeur woensdag tijdens de nieuwjaarsreceptie van Twente.

"Veel – bijna alles – blijft in het teken staan van de financiële gezondmaking van de club", zo liet Van Halst weten, meldt RTV Oost. "Dat betekent niet dat we op andere gebieden stilzitten. De club moet op alle fronten vooruit en dus ook door met haar bedrijfsvoering. Maar wel alles onder de noemer: GEWOON doen & gewoon DOEN."

Het sportieve voert evenwel de hoofdmoot in Enschede. "Op sportief vlak ligt onze prioriteit bij het weer opbouwen van de jeugdopleiding. Die is de laatste jaren 'kind van de rekening' geworden en dat mag bij een voetbalclub eigenlijk nooit gebeuren. Bij een goede jeugdopleiding horen een goed klimaat en een goede locatie. In 2017 gaan we daar serieus naar kijken."

Financieel directeur Erik Velderman hoopt dat de gemeente Enschede een garantstelling wil verlenen. "Eigenlijk vragen wij om vertrouwen. Met die borgstelling kan FC Twente tegen marktconforme voorwaarden geld lenen, zodat de club weer een veel gezondere balans krijgt", aldus Velderman. "FC Twente heeft inmiddels aan alle voorwaarden voldaan."

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

woensdag 11 januari 2017 om 20:35
Goede zet! Hoop dat het ze ook gaat lukkennom Twente weer goed op de rails te zetten. Zou zonde zijn als Twente verdwijnt!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:42
Van mij mag Twente wet gezond worden.. Maar waarom moet de gemeenschap hiervoor borg staan? Zelf de broek ophouden!
Vind ik leuk
HanV +1854
woensdag 11 januari 2017 om 21:53
Blijkbaar is een gemeentegarantie in deze branche marktconform.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:11
Heb niks tegen Twente, maar ze hadden er gewoon uit moeten vliegen. Wanbeleid mag nooit beloond worden.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:13
Zou jij ook zo reageren als het jouw club was?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:16
Waarom met twee maten meten?
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 09:30
Dat is een goede. Alle clubs die in het verleden hebben gefraudeerd zijn ook geen klasse teruggezet door de KNVB. (bijv. Ajax, Groningen en RKC)
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 07:34
Hoezo er uit moeten vliegen in combinatie met wanbeleid mag nooit beloond worden. Voor het wanbeleid zijn ze bestraft en waar worden ze beloond.
Er is bijna geen betaald voetbalclub in Nederland die niet op een of andere wijze door de gemeente ondersteund wordt. Bij Twente wordt de gemeente er alleen beter van terwijl ze geen risico lopen. Ze worden er beter van omdat ze de openstaande lening in een keer terug betaald krijgt en dan alleen nog garant staan. Voor deze garantstelling loopt de gemeente geen enkel risico. Ten 1e is de lening grotendeels zo niet geheel afgedekt door o.a. de waarde in het stadion, ten 2e wordt er een risico verzekering afgesloten die volledig op kosten van Twente komt.
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 21:43
Duidelijk niet op de hoogte van wat er zich daadwerkelijk heeft afgespeeld Jos Willemsen. Leugens en bedrog!
Vind ik leuk
zaterdag 14 januari 2017 om 08:15
Zot Joke. Ik ben blij dat jij wel op de hoogte bent. Ik gok maar een beetje en heb een en ander niet vanaf het begin gevolgd. Praat gewoon na van wat er middels de social media is verspreid. Ik maak het mijzelf onnodig moeilijk, door een eigen kijk te hebben op wat er gebeurd is, beide kanten van het verhaal proberen te onderzoeken en proberen te relativeren wat er gebeurd is zonder meteen over te gaan in termen als List, Bedrog, Fraude.
Dat ik daarbij afgewogen heb hoe het er in het bedrijfsleven en binnen de voetballerij boekhoudkundig ( en transfer technisch) aan toe gaat, had ik mij kunnen besparen. De massa en de media zijn bepalend en niet de werkelijkheid.
Vind ik leuk
zaterdag 14 januari 2017 om 12:08
Veel woorden, weinig zeggen Joske
Vind ik leuk
zaterdag 14 januari 2017 om 12:41
wat jij wilt, jij bent iemand van de one liners zonder onderbouwing. Kijk de geschiedenis van jouw clubje maar na. Daarnaast hebben ze ook enkele jaren ( de bewuste jaren) meegeprofiteerd van de jeugdopleiding van Twente zonder dat het jullie veel gekost heeft.
Vind ik leuk
zondag 15 januari 2017 om 11:10
Jouw clubje? En welke club mag dat dan wezen?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:12
Er wordt dus weer hard gewerkt aan een gezonde club, het is belangrijk dat het plan zal slagen. Het is jullie zeker wel gegund Twente Supporters en liefhebbers van het voetbal. Twente mag niet verdwijnen door een stel malloten van passanten!

Succes daar in Tukkerland!
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 03:38
Bedankt @Midden-Noord ,
hopende dat die (hang-) Wang (lekker aan de gang) ook eens z'n beloofde centjes over gaat maken.
Succes daar!
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 09:25
Jij ook bedankt voor de bemoedigende woorden @Red Alert........
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 07:09
Oplichters! En nu weer bij de gemeente aankloppen ook, houdt het dan nooit op??
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 07:37
Ik denk dat jouw hersens door jouw beroep (het rijden met een poepwagen) zijn aangetast. Ze kloppen niet weer bij de gemeente aan, maar willen de optie die de gemeente gegeven heeft lichten ( dit schrijf je overigens zonder OP). Noem mij eens 1 ED club uit Nederland waar de gemeente niet op de een of andere manier steun verleent.
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 09:33
Go Ahead Eagles

Maar zenuw geraakt? Ze kloppen wel degelijk bij de gemeente aan, maakt niet uit of ze het handje ophouden voor geld of voor een garantstelling. In de kern is het precies hetzelfde, de burger loopt risico voor een BVO dus je kunt grappig proberen te doen over iemand zijn profielnaam of je gewoon tot de feiten beperken. Dank je wel.
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 11:01
Je kunt ook proberen te lezen wat anderen schrijven, Dit kost de gemeenschap geen geld, maar brengt juist geld op.
Daarnaast heb ik jouw gevraagd mij 1 ED club op te noemen die niet op de een of de andere manier door de gemeente wordt ondersteund. Daar lees je voor het gemak overheen. Dat ik grappig probeer te zijn over jouw profiel naam. Met zo'n profielnaam begin je toch zelf. Maar een club (te pas en te onpas) oplichter noemen dat vind jij wel normaal!!
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 11:20
Lijkt me toch redelijk bewezen wat Twente zoals heeft uitgespookt de laatste jaren, of wou je dat zuiver noemen. En misschien kost een garantstelling niet direct geld, je schuift een risico af op de gemeenschap, en dit gaat zo potentieel geld kosten.

En lees mijn reply nog maar even na, daar noem ik als eerste een club die niet door de gemeente wordt ondersteund, dank je wel.
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 15:41
Nog steeds niet goed gelezen. Bij de garantstelling komt een risico verzekering die door Twente betaald word. Dus de gemeente loopt geen ENKEL risico.

Kan nergens in de reply een naam vinden!!

Voor wat jij bewezen vindt. Ze hebben niets gedaan wat ook andere clubs gedaan hebben. Alleen hadden ze de pech dat wat bij anderen nog getolereerd werd bij hen groot aangezet is. Na het onderzoek bij Twente zijn er meerdere misstanden bij andere clubs naar voren gekomen, waar niet eens een onderzoek naar opgestart is. Zelfs nog gekker de KNVB heeft zelf advies gegeven hoe bepaalde zaken omzeilt kunnen worden. Maar jij hebt nu eenmaal de pik op Twente, dus houden zo en wees er blij mee.
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 15:52
Nou ik denk dat mijn beeld van Twente een stuk realistischer is dan jij met je rode bril.

Laat ik er dit nog over zeggen. Als een verzekering alles afdekt en er is geen enkel risico, waarom is er dan een garantstelling nodig? vertel me dat maar eens.

Als we het dan over niet goed lezen hebben, wie de schoen past..... eerste regel van mijn reply, nog boven de tekst.

Maar goed wees blij met je rode bril en je Twente vrienden die niks verkeerd hebben gedaan, succes ermee!
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 16:22
zie het nu pas. Ook Go Ahead heeft regelmatig steun van de gemeente gehad. Of ze die nu nog hebben weet ik niet. Maar van wie is het stadion?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Halst over 'kind van de rekening': 'Mag nooit gebeuren bij een voetbalclub'