Van Geel: 'Lager dan de eerste plaats is een enorme teleurstelling'

Van Geel: 'Lager dan de eerste plaats is een enorme teleurstelling'

woensdag 11 januari 2017 om 22:10

Technisch directeur Martin van Geel draait er niet omheen: Feyenoord is dé favoriet om dit seizoen kampioen te worden. De Rotterdammers hervatten de competitie dit weekend met een uitwedstrijd bij Roda JC.

Op de nieuwjaarsreceptie van Feyenoord durfde Van Geel zich uit te spreken. "Wij zijn titelkandidaat nummer één", vertelt hij in gesprek met RTV Rijnmond. "Als je eerste staat vanaf de eerste speeldag wil je dat na de winterstop natuurlijk continueren. En als we uiteindelijk lager dan de eerste plaats eindigen, zorgt dat voor een grote teleurstelling."

Om die teleurstelling te voorkomen wil Feyenoord deze winterstop geen spelers laten vertrekken. De selectie moet intact blijven. "Er zijn geen spelers die weg willen en er is geen interesse. En dat wil ik ook zo houden, want we hebben de hele groep nodig om tot het einde om de titel én de KNVB Beker te strijden."

Alleen reservedoelman Warner Hahn is inmiddels verhuurd aan Excelsior. "Warner is lang geblesseerd geweest en heeft de toezegging dat hij bij Excelsior eerste keeper wordt. Dus dit is voor zowel Warner, voor Feyenoord als voor Excelsior een win-win-win situatie. Hopelijk kan Warner op Woudestein zijn niveau van PEC Zwolle weer halen."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Wordt Feyenoord kampioen?

(520 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 11 januari 2017 om 22:17
We weten het allemaal. Feyenoord wordt t niet.
Alweer niet.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 23:38
jonge ik hoop dat je het zo vaak roept, dat gewoon je moeder je niet eens meer serieuus neemt na 14 mei.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 23:50
Als we allemaal naar jouw moeten luisteren Arie vergaat de hele wereld dus dat doen we allemaal maar niet .
Vind ik leuk
PECFEY +875
woensdag 11 januari 2017 om 22:38
Ik denk dat heel Nederland, buiten Eindhoven en Amsterdam, het Feyenoord wel gunnen. Als ze iedereen bij elkaar houden geef ik ze een goede kans.
Vind ik leuk
Korm +11057
woensdag 11 januari 2017 om 22:56
Hahhaa succes van geel. Ik acht Ajax en psv toch beter
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 23:54
Korm dat zei je begin dit seizoen toen ookal en tot nu toe heeft je team nog niks bewezen dan het alleen maar afschieten van losse flodders.
En ik geloof al helemaal niet dat omdat je alleen van Ginkel hebt gehaalt je kampioens kandidaat bent .
Kampioen wordt je met het hele team maar de helft van psv op dit moment is geen team.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 januari 2017 om 06:24]
Vind ik leuk
Korm +11057
donderdag 12 januari 2017 om 08:27
PSV heeft bijna de hele eerste helft van de comp met mindere spelers gespeeld. een hendrix, guardado en locadia zijn basisspelers die bepalend zijn. Haal bij feyenoord el ahamdi en vilhena eens weg, kijk wat voor resultaat er dan ontstaat (meen GAE verloren zonder die 2)
PSV speelde inderdaad erg onder de maat maar ik heb nog steeds het ide dat ze kunnen groeien. Feyenoord kan alleen maar minder worden of het maximale: constant blijven.

Ben benieuwd waar het heen gaat tot het einde van het seizoen :)
Vind ik leuk
ficusje +591
woensdag 11 januari 2017 om 23:41
De selecties van ajax en psv zijn gewoon beter,dus een van deze 2 wordt kampioen.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 00:12
Dat hebben we afgelopenseizoen wel gezien in Engeland :)
Het beste team won en niet de beste selectie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 januari 2017 om 00:13]
Vind ik leuk
buddha +2013
donderdag 12 januari 2017 om 00:30
tja het zou best eens kunnen . de graafschap kan het niet meer tegen houden natuurlijk
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 00:51
Tuurlijk jouw Truus masseert de jongens en houd ze in vorm
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 01:40
Oh jee. Van Geel begint te praten.
Indien Feyenoord het zonder Elhamadi goed gaat doen en de punten blijft pakken zie ik mogelijkheden voor ze.
Maar ik zie ze komende weken niet alle wedstrijden winnen, waardoor de druk groter zal zijn.

Ze hebben 1 voordeel dat clubs zich anders opladen voor wedstrijden tegen Feyenoord, want Ajax en PSV zijn toch de clubs die de laatste jaren de prijzen hebben gewonnen waardoor daartegen toch altijd een stapje extra wordt gezet.
En dit heeft met dat gunnen te maken heb ik het idee.
Men gunt Feyenoord het kampioenschap, maar nog binnen halen.
17 wedstrijden te gaan met 51 punten die te behalen zijn.
Komend weekend begint het weer, zin in!
Vind ik leuk
Teo Smith +4774
donderdag 12 januari 2017 om 08:08
Haters gonna hate, we zien het wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Geel: 'Lager dan de eerste plaats is een enorme teleurstelling'