'Odegaard had direct naar Nederland moeten gaan in plaats van naar Real'

'Odegaard had direct naar Nederland moeten gaan in plaats van naar Real'

woensdag 11 januari 2017 om 21:09

Martin Odegaard maakte deze week de verrassende overstap naar sc Heerenveen. Volgens Daniel Berg Hestad, oud-speler van de Friese club, had zijn Noorse landgenoot die keuze al veel eerder moeten maken.

Ook voor hem kwam de huurtransfer van Odegaard naar Heerenveen als een verrassing. "Het was logischer geweest als hij naar een van de drie grotere clubs in Nederland zou gaan", aldus Berg Hestad in gesprek met Rbnett. "Heerenveen staat nu vierde en hebben een aardig goed team opgebouwd. Er zijn veel goede spelers in de Eredivisie maar in mijn ogen is het niveau niet heel veel hoger dan in Noorwegen."

Berg Hestad denkt dat de Eredivisie een goed podium is voor zijn landgenoot. "Het is belangrijk dat Odegaard veel speeltijd krijgt in het eerste elftal. Hij moet leren om te gaan met de druk. Er zijn 26.000 toeschouwers bij thuiswedstrijden van Heerenveen. Voor de ontwikkeling is Nederland perfect. Hij had er eigenlijk direct heen moeten gaan, in plaats van naar Madrid twee jaar geleden."

Poll

Had Ajax Odegaard moeten halen?

(668 stemmen)

Login of registreer om een bericht te plaatsen

woensdag 11 januari 2017 om 21:20
Alleen de top 3 had geen interesse ! Dit wordt een flop.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 03:10
vrees ik ook voor
Vind ik leuk
Aal +3460
woensdag 11 januari 2017 om 21:20
Wat een open deur zeg.........
Vind ik leuk
Leedz +1265
woensdag 11 januari 2017 om 21:22
Duhhhh
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:25
Yesss een nieuw Ødegaard topic
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:26
Ik zeg altijd maar zo: ik zeg maar niks, dan kunnen ze nooit zeggen dat ik iets gezegd heb
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:34
Ben ik het niet mee eens. Geef die jongen eens ongelijk je maakt een transfer naar een van de beste clubs ter wereld met gelijk een mooi jaarsalaris (financieel onafhankelijk). Mocht hij niet slagen bij Real of Heerenveen dan loopt hij als het ware de sportieve ladder af, hij zal dan naar een club als liverpool gaan. Slaagt hij daar niet dan naar een nog iets mindere club.

Als hij direct naar Heerenveen was gegaan was de weg naar financiële onafhankelijkheid en sportieve carriere velen malen moeilijker geweest.

Vind ik leuk
chicken +613
woensdag 11 januari 2017 om 21:36
Het is gewoon heel moeilijk kiezen. Je kan wel het voornemen hebben een kleinere club te willen wat goed is voor je ontwikkeling maar dan komt real ff langs met een miljoenenaanbod...
Vind ik leuk
Foebele +12391
woensdag 11 januari 2017 om 22:26
Wel bizar als je er over nadenkt dat Heereveen met Odegaard verreweg de duurst betaalde speler in hun selectie heeft, hij verdient 5x zoveel als de topverdieners bij Ajax of PSV.
Vind ik leuk
Gerro +504
woensdag 11 januari 2017 om 22:40
Traore bij Ajax verdient het zelfde salaris dacht ik
Vind ik leuk
Foebele +12391
woensdag 11 januari 2017 om 22:47
Die verdient echt niet bijna 5 miljoen hoor, volgens mij had hij een contractverlenging met een bedrag van tussen de 2 en 3 miljoen gekregen.

Odegaard verdiende (ik weet niet of dat nog zo is) destijds ook meer dan Isco, best ziek dat een 16 jarig jochie van de reserves meer krijgt dan een eerste selectie speler.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:51
Tijdens het oefen duel tegen Wolfsburg (gestreamed door Omrop Fryslan) heeft de commentator daar (Arjen de Boer) aangegeven dat Real gewoon zijn salaris zal betalen, denk dat hier wel financiele compensaties vanuit Heerenveen naar Real zullen zijn. Want helemaal gratis zal dit niet zijn xD

Weet niet of je bedoelde dat Heerenveen zijn Real salaris nu zou betalen, maar zo heb ik het op gevat.
Vind ik leuk
Foebele +12391
woensdag 11 januari 2017 om 23:01
Nee, Heerenveen betaald dat salaris uiteraard niet, dat doet Real, maar het is wel een gek feitje toch?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 23:02
Ja het is inderdaad wel bizar. Toen ik het eerste gerucht zag dacht ik ook gelijk van "Dat is toch helemaal niet haalbaar voor Heerenveen" maar onze nieuwe leiding heeft me tot nu toe al behoorlijk verbaasd, en hoop dat ze me nog meer zullen verbazen!
Vind ik leuk
Gerro +504
donderdag 12 januari 2017 om 16:38
Meende ergens te hebben gelezen dat Odegaard 2.25 miljoen aan salaris had bij Real en Traore rond de 2.1 miljoen zat. Tja als hij 5 miljoen verdiend is dat eigenlijk te gek voor woorden want er zijn betere spelers te vinden die op dit moment minder verdienen dan dat.
Vind ik leuk
Foebele +12391
donderdag 12 januari 2017 om 17:13
Op google vind ik voornamelijk bedragen van 80.000 pond per week, wat rond de 4,8 miljoen euro per jaar zou zijn.

Maar goed, zeker weten doe ik het niet, ik heb zijn loonstrook nooit gezien.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 01:32
@Foebele

En die is niet eens een knaak waard op dit moment!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 januari 2017 om 01:33]
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 01:30
Hij had niet direct moeten gaan want dan ha hij niet zo veel verdient. En als hij wel eerst had gegaan en het goed had gedaan dan had hij toch nooit langer dan 1,5 jaar hier gespeeld!
Vind ik leuk
Liwwadder +1928
donderdag 12 januari 2017 om 08:04
Vp nu kappen met deze gast..we weten al alles. Hij moet het nog wel ff waarmaken..en als hij werkelijk zo goed is dan wordt hij na dit seizoen echt weggekocht natuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 09:11
Nou jah, je kan tenminste zeggen dat je een contract had bij Real Madrid ipv Heerenveen die niemand kent in de rest van de wereld. Maar dat hij nu naar Heerenveen is gegaan lijkt mij dat beter voor zijn ontwikkeling. Ik ken geen Madrid basisspeler die uit de jeugd is gekomen. Volgens zijn de basis elf allemaal gekocht van andere clubs en niets zelf opgeleid.

Dus wat wedstrijdervaring opdoen op een lager niveau lijkt mij zeer verstandig voor hem. Ik vind hem wel beter passen bij Ajax eerlijk gezegd. Maar bij Ajax is het nu vol van talentvolle jongens. Het is een slimme speler die geen fysieke duels aangaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws