AZ doet zichzelf tekort met harde Europa League-nederlaag tegen sluw Lyon

AZ doet zichzelf tekort met harde Europa League-nederlaag tegen sluw Lyon

donderdag 16 februari 2017 om 20:55

AZ lijkt het bereiken van de achtste finale van de Europa League te kunnen vergeten. Olympique Lyon counterde donderdagavond naar een 1-4 zege in Alkmaar.

De druiven zijn zuur bij AZ, dat vooral in de eerste helft voldoende mogelijkheden kreeg om een doelpunt te maken tegen Lyon. De onzekere doelman Anthony Lopes hield echter met kunst- en vliegwerk zijn doel schoon en zag zijn ploeggenoten aan de andere kant zéér zorgvuldig met de kansen omspringen.

Lucas Tousart opende na 26 minuten de score namens Lyon door een voorzet bij de tweede paal binnen te lopen en op slag van rust werd het zelfs 0-2. Alexandre Lacazette ontsnapte aan de verdediging, omspeelde doelman Tim Krul en maakte koeltjes af.

Ook in de tweede helft deed AZ het niet gek, kreeg de thuisclub ook kansen - onder meer via Bel Hassani, die voor een open doel over schoot -, maar was Lyon trefzeker. Lacazette tekende met de 0-3 in de 57e minuut voor zijn dertiende treffer in zijn laatste elf optredens.

Na de derde Lyon-goal kreeg de avond nog wel wat kleur voor AZ. Invaller Levi Garcia versierde een penalty, die werd verzilverd door Alireza Jahanbakhsh. In blessuretijd werd het echter nog 1-4 door een doelpunt van Lyon-talent Ferri. Door de 1-4 in Alkmaar lijkt de return over een week een formaliteit.

Poll

Maakt AZ nog kans in de return?

(131 stemmen)

Plaats een reactie

Hyena +14911
donderdag 16 februari 2017 om 20:56
Gênante vertoning.
Vind ik leuk
Dordmund +1013
donderdag 16 februari 2017 om 20:57
Doeiiiiii
Vind ik leuk
Old Star +2336
donderdag 16 februari 2017 om 21:04
Grapjas. Dom figuur. Duitser.
Vind ik leuk
Dordmund +1013
donderdag 16 februari 2017 om 21:29
Ben je nu al thuis niks te vieren......
Vind ik leuk
Old Star +2336
donderdag 16 februari 2017 om 21:37
Ooit van 4G gehoord? Of kennen ze dat niet in Duitsland?
Vind ik leuk
Dordmund +1013
donderdag 16 februari 2017 om 21:55
Komt HARD aan he het verlies,nou gauw weer op bedje en morgen weer naar school
Vind ik leuk
Old Star +2336
donderdag 16 februari 2017 om 22:05
Haha echt te dom dit. Als je niks van me weet, lul dan niet zo slap. AZ heeft volkomen terecht verloren omdat we de kansen niet maken en de doelpunten te makkelijk weggeven. Dat is zuur voor AZ, maar minstens net zo zuur als voor t Nederlandse voetval. Dat jij hier dan zo'n domme reactie geeft om een beetje te sarren geeft eerder te denken dat je zelf een puber bent die nog veel moet leren...
Vind ik leuk
Dordmund +1013
donderdag 16 februari 2017 om 22:18
Haha ik zeg alleen maar doeiiii en wat doe jij dan domme Duitser sorry wie reageerd hier nu dom.
Vind ik leuk
Old Star +2336
donderdag 16 februari 2017 om 22:35
Jij! Je noemt je zelf zo. Kan ik niks aan doen. En dat je t nog niet snapt en alleen zo iets zegt om te sarren maakt t des te dommer.
Vind ik leuk
Dordmund +1013
vrijdag 17 februari 2017 om 08:48
Ik heb gister genoten en gelukkig was ik niet de enige zo te lezen op VP.
Nou kereltje succes verder met je clubje
Vind ik leuk
Old Star +2336
vrijdag 17 februari 2017 om 16:51
Dank je. Ben blij dat je genoten hebt. Succes van t weekend met je club en het volwassen worden.
Vind ik leuk
Dordmund +1013
vrijdag 17 februari 2017 om 16:55
Ik heb vorig weekend al een klote weekend gehad dankzij jou clubje,maar bedankt
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:57
Wat kreeg AZ hier even een pak slaag op zn Nederlands.
Op zn Nederlands omdat het onvolwassen was. Dom, naïef.

Je hoort het aan Koert Westermann. Wat erger ik me aan die vent.
Die noemt Haps als enige ruimde voldoende. Ik denk niet dat er buiten Fredje Friday en Haps spelers zijn die in de gehele EL zoveel ballen hebben verspeeld als deze twee heren tijdens alleen dit potje.

Kijk wat er in de 95e minuut gebeurt. Hoe die goal valt van Lyon. Wie er op een veel te domme manier de bal verspeelt als back. Voorin dom dribbelend.
Ik mag aannemen dat het geroep om Haps in Oranje nu wel is voorbij is.

We gunnen AZ allemaal meer in Europa. Maar het is gewoon veel en veel te mager. Helaas.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:58]
Vind ik leuk
bits +3169
donderdag 16 februari 2017 om 21:43
Jahanbaksk was klasse. Bel Hassani was vooral extreem bezig de meest moeilijke en verkeerde oplossing te zoeken.
Vind ik leuk
ronnieron +1847
donderdag 16 februari 2017 om 20:59
Jammer maar terecht.. beetje gěnant
Vind ik leuk
Old Star +2336
donderdag 16 februari 2017 om 21:01
Tjaa de wetten van t Europese voetbal waren hier heel duidelijk te zien. Kansen afmaken en minder naïef verdedigen. Aardig mee gevoetbald en toch geslacht... waardeloos!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:01
Lachwekkend hoe AZ hier met het simpelste gemak aan de kant is gezet door een ploeg al tijden in belabberde vorm steekt.

Waar heeft AZ het aan te danken? Aan zichzelf!
Verdedigend kansloos want als je uit zo ongeveer de eerste drie kansen gelijk drie tegendoelpunten krijgt ben je al kansloos. Verder was de aanval met name in de afronding belabberd. Hoeveel grote kansen er wel niet gemist zijn vandaag is niet normaal.

Kansloos!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:03
Zo zonde, vooral met al die kansen die ze kregen. Nou ja, hopelijk pakt Ajax Legia even stevig aan zodat die kutsupporters ook lekker stil zijn.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:03
Pleuris Fransen.

Oja en drama verdediging en slechte krul. Alles mee gezegd.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:15
Ik vermoed zo maar dat jij vanavond niet op zoek gaat in alkmaar naar een un Petite Cafe om een heerlijk glas mousserende Languedoc te drinken, een Chateaubriand te verorberen en af te sluiten met een petit baquette fromage du alkmaar?
Vind ik leuk
Old Star +2336
donderdag 16 februari 2017 om 21:42
Verslik je je niet in al die dure woorden stratum? Of praat je altijd zo deftig met een biertje op?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:43
ik ben van alle markten thuis zeker als ik op mijn benkske lig met een lekkere versnapering
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 21:44]
Vind ik leuk
Old Star +2336
donderdag 16 februari 2017 om 21:46
In dat geval. Bon a petit
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:47
merci beaucoup
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:09
AZ Lyon het probleem van het Nederlandse voetbal in een notedop.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:16
Denken dat je leuk meedoet in de wedstrijd en dan wordt even heel pijnlijk de tekortkomingen op de mat gelegd.
Vind ik leuk
bits +3169
donderdag 16 februari 2017 om 21:44
Gedeeltelijk waar, maar het Nederlands voetbal kan ook die klasse spelers zoals Fekir en Lacazette niet betalen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:15
AZ heeft zich in de winterstop onvoldoende versterkt. En daarnaast is John van den Brom een lichtgewicht. Tel dit bij elkaar op en je laat je afslachten in eigen huis met naief voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:16
Forumbreed eindeloos herhalen en elke gelegenheid aangrijpen dat Krul een aanfluiting is heeft niets te maken met het ventileren van een 'ongezouten mening' maar getuigt van het bijzonder povere en gelimiteerde repertoire van een gepatenteerd etterbakje.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:17
Dat zijn een hoop dure woorden in een hele lange zin om te zeggen;

EDIT VP: ongepast.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 21:18]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:19
Oké, we gaan het nu weer inhoudelijk over het artikel hebben in plaats van elkaar als een klein kind de ogen proberen uit te steken.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:32
Jij bent mede hoofdelijk verantwoordelijk voor het opnieuw laten ontsporen van een live-verslag door lankmoedig optreden. Schaamteloos slechte moderatie. Opnieuw een collectieve wanprestatie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 21:35]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:19
Dank je voor dit compliment.
Kedeng kedeng kedeng kedeng....
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 11:17
Van een reactieve en middelmatig schijmoderator van jouw figurantenkaliber mag geen steekhoudende repliek verwacht worden. Je stelt niet teleur.

Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 19:45
Je mag dan getrouwd zijn met de dikke van dale, maar dat wekt bij ons (mij) geen enkele indruk.
Vind ik leuk
zondag 19 februari 2017 om 15:31
Uiteraard is het niet mijn ambitie om indruk te willen maken op volstrekt grauwe middelmaat..
Vind ik leuk
pos +3689
donderdag 16 februari 2017 om 21:58
Het gekke is dat je gewoon een stuk of 5/6 hele goeie kansen krijgt. Dat is best veel tegen een ploeg als Lyon. Tja dit is gewoon al een tijdje het probleem in Nederland. Op beslissende momenten wordt je gewoon keihard afgestraft. Geen schande ook hoor. Heel veel beter kunnen we niet.
Vind ik leuk
De Hout +534
donderdag 16 februari 2017 om 23:39
AZ speelde uitstekend. Dat is het gekke. OL is een ploeg die niet voor niets uit de CL komt. Dodelijk efficiënt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:28
AZ speelde vandaag op glad ijs
Jammer
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 20:59
Goed gedaan Lyon als gewoonlijk, respect AZ, maar de Ligue 1 heeft gewoon meer kwalitatieve spelers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AZ doet zichzelf tekort met harde Europa League-nederlaag tegen sluw Lyon