Feyenoord schakelt beruchte huisjurist weer in: Zo lust ik er nog wel een

Feyenoord schakelt beruchte huisjurist weer in: "Zo lust ik er nog wel een"

donderdag 16 februari 2017 om 21:08

Simon Gustafson heeft zich donderdagavond moeten melden in Zeist, waar het beroep tegen zijn rode kaart dient. Joris van Benthem, huisjurist van Feyenoord, eiste een hoofdrol op.

Van Benthem boekte vorig seizoen het ene na het andere succes bij de tuchtcommissie van de KNVB en gaat ook voor vrijspraak van Gustafson. De Zweedse middenvelder kreeg maandag rood in het treffen tussen Jong Feyenoord en Jong sc Heerenveen wegens natrappen.

Gustafson ontkent te hebben nagetrapt, terwijl de aanklager en de scheidsrechter het tegenovergestelde beweren. Van Benthem gooide het in Zeist op het wedstrijdformulier, dat niet volledig zou zijn ingevuld door de arbiter. "Pas op de volgende dag", aldus de jurist, die daar zijn vraagtekens bij zet volgens het Algemeen Dagblad. "Voor clubs zijn er altijd fatale en strenge deadlines. Zo lust ik er nog wel één."

Feyenoord, Gustafson en Van Benthem krijgen vrijdagochtend uitsluitsel van de tuchtcommissie. De aanklager eiste deze week vier wedstrijden schorsing, waarvan één voorwaardelijk.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

WZPWZDB +349
donderdag 16 februari 2017 om 21:06
Feyenoord heeft met afstand de beste jurist van de Eredivisie, als je die Gouka's tl ziet dan denk ik dat Gustafson vrijgesproken wordt.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:19
Er zijn weinig teams die zich zo (juridisch) manifesteren als Feijenoord. Het komt op mij een beetje sneu over als je nu de andere partij wil pakken omdat het formulier op een later tijdstip is ingevuld.
Vind ik leuk
WZPWZDB +349
donderdag 16 februari 2017 om 21:24
Je kan zeggen wat je wil, maar als de spelers worden vrijgesproken dan doe je het als jurist en als club natuurlijk goed. En een fout in de papieren zorgt er gewoon voor dat een zaak niet geldig is hoor, zo zit het altijd in elke rechtstaat in elkaar.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:34
Dat ben ik ook wel met je eens. Maar ik vind het gewoon sneu gedrag. In een sport waar fair play en respect het motto is.
Vind ik leuk
The Rock +1186
vrijdag 17 februari 2017 om 00:39
eens vwb fair play. alleen raar dat laatste tijd 3 gevallen vermeend natrappen waren. 3 keer andere eis van aanklager. een keer 2, een keer 3 en nu 4 wedstrijden. zelfde vergrijp moet zelfde straf zijn
Vind ik leuk
HanV +1845
vrijdag 17 februari 2017 om 11:10
Als een vormfout geen echte gevolgen heeft voor de aangeklaagde kan de de zaak best doorgezet worden. Hij heeft rood gekregen, dus wist dat er mogelijk een schorsing zou komen. Hij is niet beperkt in zijn mogelijkheden om in beroep te gaan. Welk nadeel heeft hij nou gehad.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:41
Heb liever dat hij geschorst wordt een nummer 10 met een verschrikkelijke pass
Vind ik leuk
John M. +2889
donderdag 16 februari 2017 om 23:01
Dat gaat van Benthem weer winnen.
Vind ik leuk
JCJWZ +8443
vrijdag 17 februari 2017 om 01:47
Dat denk ik ook.
Vind ik leuk
Guust +3601
donderdag 16 februari 2017 om 23:10
Dus door een foutje of ontbrekend stukje op papier na de wedstrijd is het ineens geen natrappen, te bizar. Als hij natrapt zou het Feyenoord sieren dat ze hem zelf schorsen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 23:11]
Vind ik leuk
Jozef +19171
donderdag 16 februari 2017 om 23:33
Wat ben ik blij dat Ajax zich niet bedient van een dergelijke jurist.

VP zou ontploffen.
Vind ik leuk
J Kiprich +8297
vrijdag 17 februari 2017 om 07:07
Jij denkt dat Ajax zich hier niet mee bedient? Ze hebben alleen niet zo'n goede ;-)
Vind ik leuk
Jozef +19171
vrijdag 17 februari 2017 om 13:54
Zou best kunnen. Mijn vermoeden is gewoon dat het maar beter is dat Ajax zulke zaakjes niet juridisch gaat winnen, want dan is dit landje echt te klein.

Als club moet je gewoon eerlijk beoordelen of een beslissing sportief gezien de juiste was en je vooral niet bezig houden met juridische haarkloverij. Daar heeft het in dit geval alle schijn van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord schakelt beruchte huisjurist weer in: "Zo lust ik er nog wel een"