'Rode' Tete leest scheids de les: 'Daar wil ik niet eens over praten'

'Rode' Tete leest scheids de les: 'Daar wil ik niet eens over praten'

donderdag 16 februari 2017 om 23:32

Voor Kenny Tete duurde het Europa League-duel met Legia Warschau net iets te lang. De Ajax-verdediger mocht vanwege de ziekte van Joël Veltman eindelijk weer eens in de basis beginnen, maar werd in de slotfase met twee keer geel van het veld gestuurd.

Invloed op de uitslag had de uitsluiting van Tete niet, want Ajax speelde uiteindelijk doelpuntloos gelijk en moet de klus daarom volgende week klaren in de Amsterdam Arena. De rechtsback vond de tweede gele kaart die hij ontving enorm overdreven. "Daar wil ik niet eens over praten", meldt hij aan FOX Sports. "Het sloeg helemaal nergens op. We hielden elkaar allebei vast en het was helemaal niet zo dat ik hem naar de grond wilde trekken. De scheidsrechter moet in de spiegel kijken."

Tete was wel blij dat hij weer eens in de basis mocht starten. "Of het lastig was? Nee, maar wel even wennen. Maar ik groeide wel in de wedstrijd. Het ging lekker. Natuurlijk was het in het begin even onwennig. De communicatie was wennen, maar dat kwam ook omdat het team vandaag zoekende was. Maar al snel begon ik mijn duels te winnen."

Plaats een reactie

Gerro +1168
donderdag 16 februari 2017 om 23:40
Speelde een goede pot en haalde in deze wedstrijd vaker de achterlijn dan Veltman tot nu toe in het gehele seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:51
Dank je wel gerro.. maja veltman blijft voor vele aanvallend vele malen beter.. Yeah right
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:42
Wat een klote gast die scheids.. tweede gele kaart voor niks gegeven en dus rood.. net als dat zwijn dat niet eens ziet dat de bal over de lijn was van Klaassen.. doellijntechnologie dat hoort er te komen tijdens dit soort wedstrijden

Wij hadden gewoon verdient om te winnen.. volgende week maar in de Arene die polen verslaan, volle bak in Amsterdam achter het team dan komt et wel dik in orde..
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:50
Een videoscheids zou het waarschijnlijk allebei oplossen. Maar ajax had sowieso nog moeten scoren helaas missen we in Europa toch net dat stukje effectiviteit.
Vind ik leuk
feyeniels +4659
vrijdag 17 februari 2017 om 00:02
Ik vond het ook geen 2e gele kaart, maar erg slim van Tete is het ook niet. Hoewel die Pool ook duidelijk zijn handen gebruikt, is het niet slim van Tete om dit op die positie ook te doen. Er was (nog) geen direct gevaar, dus waarom neem je dan het risico om die Poolse speler licht beet te houden. Nu neemt de scheidsrechter niet waar dat de tegenstander dit ook doet en krijgt Tete dus geel...
Vind ik leuk
derksen +4125
donderdag 16 februari 2017 om 23:49
Als niet ajax fan

Kan ik niks anders concluderen dat er bel Chinezen op de tribune heb moeten zitten
100 procent doelpunt
En een tweede gele kaart wat nergens over ging
En zo waren nog meer vrije trappen waar je denkt huh?

V Basten zorg dat die doellijn technologie er komt gewoon bij elke club
Ff sireneus een achter uit rij camera kost nog geen300 eu
Hoe moeilijk kan het zijn!
Tjongejonge
Vind ik leuk
Teo Smith +6328
vrijdag 17 februari 2017 om 07:04
Tete is minstens 2, keer zo goed. Houd hem maar lekker op de bank.
Vind ik leuk
666 +2059
vrijdag 17 februari 2017 om 09:05
Het was een vreemd en ietwat bizar interview....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Rode' Tete leest scheids de les: 'Daar wil ik niet eens over praten'