Spelersrapport Ajax: Younes gooit schroom van zich af, andere aanvaller flopt

Spelersrapport Ajax: Younes gooit schroom van zich af, andere aanvaller flopt

vrijdag 17 februari 2017 om 00:40

Ajax en Legia Warschau hielden elkaar donderdagavond, ondanks goede kansen, in een houdgreep op 0-0. VoetbalPrimeur zag de wedstrijd en deelt cijfers uit.

André Onana - 7,5: Stond er als het moest. Bewees zich wederom als betrouwbare sluitpost. Het is bovendien clean sheet nummer vijf op rij voor Onana.

Kenny Tete - 6,5: Een matige eerste helft werd door de vervanger van Veltman volledig goedgemaakt in de tweede. Zonde van die zwaar gestrafte rode kaart.

Davinson Sanchez - 7,5: Sanchez is een volwassen verdediger aan het worden. Voorkwam een hoop Poolse uitbraken of maakte ze onschadelijk.

Nick Viergever - 6,5:  In de eerste helft goed, in de tweede zakte hij door de Poolse druk weg. Is desondanks bezig aan goed seizoen.

Daley Sinkgraven - 4,5: Speelde een slechte wedstrijd. Grossierde in verkeerde keuzes en bracht zijn proeg flink in de problemen in de eerste helft.

Davy Klaassen - 7: Altijd voorop in de strijd. En als het doelpunt (dat gewoon geldig was) meetelt, dan is de 7 meer dan terecht. 

Lasse Schöne - 6: Had het niet helemaal, al viel Schöne bij vlagen ook positief op. We houden het op een voldoende.

Hakim Ziyech - 5: Zat niet in de wedstrijd en maakte (weer) een nonchalante indruk. Mag wel een tandje of drie bijschakelen.

Bertrand Traoré - 4: Wanneer gaan we de echte Traoré eens zien? De Burkinees speelde Ajax-onwaardig in Warschau.

Kasper Dolberg - 5,5: Een kans als in de eerste helft moet erin, en dat typeerde zijn avond. Zat er niet lekker in.

Amin Younes - 7: Wat in de Eredivisie niet lukt, lukt wel in Europa. Oogde fris en gretig en creëerde kansen voor zijn ploeggenoten.

Invallers:

Justin Kluivert - x: Zijn Europese debuut duurde precies dertien minuten en dat was te kort voor een beoordeling.

Heiko Westermann - x: Speelde te kort voor een beoordeling

Donny van de Beek - x: Speelde te kort voor een beoordeling

Plaats een reactie

2cents +17190
vrijdag 17 februari 2017 om 00:44
"Wanneer gaan we de échte Traoré eens zien?" Dit ís de echte Traoré. De term momenten voetballer lijkt voor hem uitgevonden. Zit 0,0 vastigheid in die jongen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 00:45]
Vind ik leuk
Ruud40 +3124
vrijdag 17 februari 2017 om 07:46
"Past niet in de manier waarop Ajax speelt" ?

Bij Ajax blijft er weinig van Traore over, zeker vergeleken met wat ik me van hem bij Vitesse kan herinneren. Maar Vitesse toen is wat anders dan Ajax.

Lijkt me vooral een nuttige verhuurperiode voor Chelsea. Om de gevaarlijke, dreigende Traore te voorschijn te toveren heeft hij ruimte nodig, heel veel ruimte zodat hij iets met zijn snelheid kan doen. Dat gaat bij Ajax niet gebeuren.


Vind ik leuk
2cents +17190
vrijdag 17 februari 2017 om 08:00
Dan kun je je afvragen of het voor Chelsea gunstig is. Hij speelt zichzelf niet bepaald in de kijker en als al moeite heeft Ajax naar een hoger niveau te tillen dan lukt hem dat bij Chelsea ook niet.
Vind ik leuk
Ruud40 +3124
vrijdag 17 februari 2017 om 08:07
Het nuttige voor Chelsea is dat nu wel duidelijk is dat spelen in de kleine ruimte, bijv zoals Dolberg Younes wel kunnen, niet zijn ding is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 08:07]
Vind ik leuk
2cents +17190
vrijdag 17 februari 2017 om 08:33
Dat zal Chelsea toch op de training ook wel hebben gezien? In Londen houden en in laten vallen bij een voorsprong had hem beter in de etalage gezet dan dit tot nu toe.
Vind ik leuk
Ruud40 +3124
vrijdag 17 februari 2017 om 08:47
Volgens mij wilde Ajax hem heel graag huren?

En dan ook nog eens als spits, waar de ruimtes bij Ajax nog eens veel kleiner zijn. Ik verwachtte in elk geval veel en veel meer van hem dan hij tot nu toe laat zien.

En niet om het een of ander: Er zit een trainer die hem zeer goed moet kennen (1,5 seizoen met hem gewerkt bij Vitesse) en die dit kennelijk zijn mogelijkheden bij Ajax volledig fout heeft ingeschat.
Vind ik leuk
2cents +17190
vrijdag 17 februari 2017 om 08:50
Er is ook een trainer in Engeland die Sanogo goed genoeg vindt voor Arsenal. Nu nog steeds. In die zin gebeurt dit soort dingen overal.

En trouwens, hij blijft voor veel gevaar zorgen met die onvoorspelbaarheid. Scoort bovendien nog belangrijke goals ook. Dus helemaal een jat in de zak zoals diezelfde Sanogo is het natuurlijk niet, Ruud.
Vind ik leuk
Ruud40 +3124
vrijdag 17 februari 2017 om 08:57
Sanogo was en blijft uniek.
Die kon zelfs niet eens met het niveau van Jong Ajax meekomen.

Ik ga ervan uit dat de huursom van Traore niet veel zal afwijken van die van Krul of misschien nog wel ruim hoger zal liggen. Hij is toch gehuurd als 1e spits en dat mocht nadat er 33 miljoen was bijgeschreven wat kosten. En voor dat geld levert ie absoluut te weinig rendement.
Vind ik leuk
2cents +17190
vrijdag 17 februari 2017 om 09:08
Men ging uit van Huntelaar, net als dat kamp Huntelaar daar zelf ook vanuit ging. Een inschattingsfout van beide kampen.

Vervolgens kwam dit als oplossing, niet wetende dat de echte oplossing gewoon uit de jeugd kwam en de beste bleek.

Niemand kan inschatten hoe het was gegaan als Traoré het vertrouwen had gehouden in de spits.

Van dit soort toevalligheden hangt het voetbal aan elkaar.
Vind ik leuk
Degraaf +2886
vrijdag 17 februari 2017 om 11:00
Toen Trouré bij Vitesse voetbalde stelde Bosz hem ook al als rechtsbuiten op, was helemaal niets. Pas toen hij in de spits ging spelen begon Trouré en goed te voetballen en te scoren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 11:01]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:49
Aardig eens met de cijfers zowaar.
Alleen Viergever niet. Die scoorde de 1e helft aardig, maar de 2e helft echt flink onvoldoende. Gaf een open kans weg, stond steeds - samen met Sinkgraven - uit positie. De 1e gele kaart van Tete kwam ook doordat Tete moest ingrijpen na positioneel zwak spel van Sinkgraven en Viergever.
Vind ik leuk
Ruud40 +3124
vrijdag 17 februari 2017 om 07:52
Jammer dat Veltman niet speelde.Heel jammer.

Van de zo geprezen Ajax defensie bleven in Warschau alleen Onana en Sanchez (als een blok graniet) overeind. Wanneer het niveau boven ADO, Sparta, NEC uitstijgt dan zakken de andere gemaakte verdedigers van Ajax fors door de mand. Was daarom wel leuk geweest om te zien of Veltman overeind was gebleven als rechtsback.

Geweldige keuzes van de trainer? Met Viergever en Sinkgraven en waarschijnlijk Veltman op hun huidige positie is Ajax topclub af.

En dat is logisch. Wonderen bestaan niet. Dat Viergever in een paar maanden tijd van jarenlange middelmaat een topverdediger zou zijn geworden.... Het idee is lachwekkend al denken velen er hier anders over.

Net als Sinkgraven. Ja die blinkt in wedstrijdJES, tegen ploegen die amper van hun eigen helft afkomen (Sparta ADO NEC) uit. Maar wel als extra middenvelder en niet als verdediger.

Hetzelfde geldt voor Veltman als rechtsback. Als CV is het al geen topper en als RB maakt hij "aanvallend het verschil". Juist ja. Als dat zo is zet hem dan maar snel op de plek van Traore als je een sterke tegenstander hebt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 07:56]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 06:27
Zijn ze Amsterdam al aan het dicht timmeren? Je kan de donder er op zeggen dat die polen huishouden in amsterdam.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:13
Viergever verdiend ook wel een 7
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 08:08
nee man, tweede helft bakte hij niks van, een 5 is meer op zijn plaats. sanchez verdiende in mij ogen een 8, wat heerlijk om zo een verdediger in je team te hebben
Vind ik leuk
hannes +176
vrijdag 17 februari 2017 om 08:09
Dolberg speelde inderdaad niet een van zijn beste wedstrijden maar als je zie wat voor ballen dat die jongen krijgt aangespeeld wordt je daar niet vrolijk van.
Dat die joenes een 7 krijgt vind ik ook overdreven af en toe een leuke actie aan de zijlijn maar heeft hij voor echt gevaar gezorgd of een goeie voorzet gegeven?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:14
inderdaad zo geweldig was younes niet
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:28
Hij had 3 of 4 goede ballen afgegeven, met als hoogtepunt de bal die Dolberg verprutste natuurlijk. Maar ik vind het cijfer voor Klaasen iets te hoog. Eerste halfuur nadrukkelijk aanwezig, maar daarna eigenlijk niet meer.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:46
Traoré is wel dé tegenvaller van dit seizoen bij Ajax. Hij voegt helemaal niks toe.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spelersrapport Ajax: Younes gooit schroom van zich af, andere aanvaller flopt