Zorgen groot bij ADO: 'Als het kon, zou ik voor nacompetitie tekenen'

Zorgen groot bij ADO: 'Als het kon, zou ik voor nacompetitie tekenen'

vrijdag 17 februari 2017 om 07:44

ADO Den Haag staat sinds afgelopen speelronde laatste in de Eredivisie en de zorgen zijn groot in de Hofstad. Aanvoerder Aaron Meijers laat dit in gesprek met het Algemeen Dagblad weten.

"Ik heb hetzelfde gevoel als de supporters. We staan er heel slecht voor. Als ik nu kon tekenen voor de nacompetitie, zou ik dat doen", zo bekent de middenvelder, die zondag na een ellenlange blessureperiode zijn rentree hoopt te maken tegen koploper Feyenoord.

"Er is veel gedoe rond de club, we hebben veel blessures, de trainer is ontslagen en we geven de goals te makkelijk weg. Het zijn de kenmerken van een typisch degradatieseizoen'', vervolgt een realistische Meijer. "Het enige voordeel voor ons is dat er vijf ploegen onderin dicht bij elkaar staan", doelt Meijer op Excelsior, Go Ahead Eagles, Sparta en Go Ahead Eagles, de respectievelijke nummers 14 tot en met 17. Het verschil met Excelsior bedraagt twee punten.

Voormalig ADO-trainer Lex Schoenmaker denkt dat ADO in hetzelfde schuitje zit als tien jaar geleden, toen Schoenmaker een rampseizoen doormaakte met de club. "Het begint er wel op te lijken. Ik zie wel een aantal parallellen. Je verliest te veel en maakt te veel fouten. En als je dan ook nog niet makkelijk doelpunten maakt, heb je een probleem. De onzekerheid sluipt erin", vertelt Schoenmaker. Journalist en oud oud-ADO-commissaris Kees Jansma is tot slot niet verrast dat ADO hekkensluiter is. "Voetbaltechnisch gezien springen de tranen je dit seizoen bij ADO in de ogen.''

Poll

Stelling: ADO weet degradatie te ontlopen

(118 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 07:53
Twee keer de Eagles bij de laatste vijf. Is dat wel eerlijk VP?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:59
haha ja ze krijgen het voor elkaar om in letterlijk elk artikel een fout te maken he :)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:02
Het begint een sport te worden om de taalfout in elk artikel te ontdekken haha
Vind ik leuk
J Kiprich +3011
vrijdag 17 februari 2017 om 16:22
Een sport? Jij bent snel tevreden ;)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:00
die blijven er wel in als ze beugelsdijk er uit halen wat speelt die slecht
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:05
Kop op ADO er zijn nog 12 finales te gaan. Zorg dat je supporters aan het einde van de rit dat krijgen wat ze verdienen. Compenseer de momenteel mindere kwaliteit met inzet en je zal zien dat de wereld dan nog niet vergaat.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:36
Bedankt voor de bemoedigende woorden vrienden van Twente....
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:18
Word met hakken over de sloot.

Op naar een nieuw seizoen
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:35
Wordt met het hele lijf, plons inde sloot. Wie rouwt erom?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:23
Nobody like us but we don't care :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:21]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:02
Wie is Bo dody?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:21
Ach ach een klein snelheidsfoutje......waar let je op man.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:22]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:26
Sorry, ik dacht je nieuwe vriend zeker.....
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:30
Ja de fles drank ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:39
wanneer ze het op kunnen brengen, zoals GAE het doet en deed, dan bestaat er wel een kansje dat ze boven de streep uitkomen. Gewoon je longen uit je lijf rennen en je ploeggenoten helpen. Maar dan wel even zonder, Tommie en die Beckers ( oh nee die Beckers is toch verkocht aan FV stropdas 20 - als grensrechter) .
Vind ik leuk
J Kiprich +3011
vrijdag 17 februari 2017 om 08:22
Na zondag teken je er zeker voor....
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:41
ik hoop op een gelijkspelletje en eerder die dag een verlies partij in Arnhem. Loopt Feyenoord toch nog een puntje uit.
Vind ik leuk
Tiesto1 +260
vrijdag 17 februari 2017 om 10:12
Johan Lokhorst binnenhalen nu het nog kan !! Komt alles goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zorgen groot bij ADO: 'Als het kon, zou ik voor nacompetitie tekenen'