Kranten reppen van 'schande' rond Ajax: 'Arbiters spenderen duizenden euro's'

Kranten reppen van 'schande' rond Ajax: 'Arbiters spenderen duizenden euro's'

vrijdag 17 februari 2017 om 08:45

Ajax is donderdag bestolen in Warschau, zo luidt de strekking van de krantenkoppen op vrijdagochtend. Zowel de Nederlandse als Poolse dagbladen begrijpen niet dat de arbitrage een zuivere goal van Davy Klaassen tegen Legia Warschau (0-0) kon missen.

'Ajax goal door neus geboord', begint De Telegraaf. De krant spreekt van 'De schande van Warschau'. Na acht minuten opende Klaassen de score voor Ajax, ware het niet dat de goal níet werd gezien door de vijfde official. 'De vijfde official stond erbij, keek ernaar en constateerde tot verbijstering van heel Ajax dat de bal niét over de doellijn was.'

Fakt gaf de fout van de arbitrage ook toe. 'Een gelijkspel voor Legia tegen Ajax, maar dat komt vooral door een fout van de scheidsrechter', schrijft de Poolse krant. Ajax kreeg volgens het medium duidelijke kansen op een treffer in Polen. Toch viel de bal er niet in. 'Dat kwam mede door een goal in de achtste minuut die niet werd gegeven. Waarom heeft de UEFA doellijntechnologie nog niet ingevoerd?'

Technische hulpmiddelen
'De scheidsrechters mogen van alles in rekening brengen, van een stevige maaltijd tot business class-seats en dure hotels voor duizenden euro's. Help de arbiters dan ook met technische hulpmiddelen', is Fakt van mening. Het eveneens Poolse Przeglad Sportowy, een sportkrant, gaat daarin mee. 'Legia slaakt een zucht van verlichting in de achtste minuut, toen de goal niet werd gegeven.'

'Unlucky Ajax in kolkend Warschau', beschrijft het Algemeen Dagblad de wedstrijd. Ook de wissel van Justin Kluivert, die maar dertien minuten op het veld stond, viel op. 'Hij verving Bertrand Traoré die niet overtuigde in het koude Warschau, maar moest er vervolgens, pijnlijk, weer uit nadat Kenny Tete een tweede gele en dus rode kaart had gekregen.'

De Volkskrant: 'Ajax levert broddelwerk af in Warschau'. De krant meent dat met Ajax best iets goed ging op een late donderdag in Warschau, maar nog veel meer fout liep. 'Wat het is met al die op zich begaafde voetballers van Ajax? Hooghartigheid? Jeugdigheid? Toch een gebrek aan kwaliteit? Nonchalance? Het toeval van een slechte avond?' Het was volgens De Volkskrant een combinatie van factoren.

Het moment van de avond:

Poll

Gaat Ajax Legia uitschakelen?

(1364 stemmen)

Plaats een reactie

LarsNL16 +1206
vrijdag 17 februari 2017 om 08:59
Kan iemand een moment noemen dat die man op de achterlijn een goede beslissing maakt? Ik kan mij er geen één herinneren namelijk..
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 09:07
Hier op het forum waren enkele blije PSV- fans rond die vonden dat die man aan de achterlijn een goede beslissing nam tijdens Ajax-PSV, toen Guardado vlak voor de man zijn snufferd El Ghazi voor een maand uit de roulatie kwakte...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:11
Dat was een grensrechter en niet de 5 en/of 6 man.
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 09:16
Een scheidsrechter heeft toch twee grensrechters tot zijn beschikking, ook wel assistent scheidsrechters genoemd?
Dan heb je volgens mij de vierde en de vijfde man achter de doelgebieden. Op die doel ik.
Vind ik leuk
United +13268
vrijdag 17 februari 2017 om 11:23
Dat is alleen bij de Europa League en Champions League. (EK en WK). En dan is het 5e en 6e man
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 13:58
Je hebt gelijk.

Fout van mij.

Boekeltje stond er in eigen persoon met zijn snufferd bovenop.
Vind ik leuk
palko +631
vrijdag 17 februari 2017 om 09:16
@Lars, wat mij betreft schaffen ze die twee paljassen naast de doelen met onmiddellijke ingang af. Als je zelfs niet in staat bent te doen wat je moet doen, dan voegen ze niets toe. Laat het nemen van beslissingen maar gewoon over aan de scheidsrechter, de twee grensrechters en technische hulpmiddelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 09:31]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:27
Ik heb me al vaker verbaasd dat deze man niet aan de andere kant van het doel staat. Nu staat hij de grensrechter in de weg. Als de 5e/6e man aan de andere kant zou staan heb je ogen aan 3 zijdes.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1206
vrijdag 17 februari 2017 om 18:11
Dat zou inderdaad al veel logischer zijn. Maar ik ben alsnog van mening om deze 2 heren lekker thuis te laten. Of ergens ik een hokje met een tv om de scheids te assisteren. Ze kunnen best wel een keer een fout maken. Maar ik heb het idee dat ze alleen maar cruciale fouten maken..
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:20
Ik ben inderdaad voor een video ref ipv van deze 2 onbenullen. Die staan ook vaak hele wedstrijden voor Jan lul daar, omdat er niets gebeurd in de 16-meter waar hun oordeel voor nodig is.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1206
vrijdag 17 februari 2017 om 21:47
Mee eens!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:59
Als het andersom had geweest en een goal van Legia niet telde dan waren de krantenkoppen zo

"ajax kruipt door het oog van de naald"

ps: doellijntechnologie moet er wel komen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 09:04]
Vind ik leuk
J Kiprich +4213
vrijdag 17 februari 2017 om 09:00
Dat is toch ook logisch?
Vind ik leuk
BigBoi +1778
vrijdag 17 februari 2017 om 09:03
Hoe kun je nu lucky zijn wanneer een goal als goal gerekend wordt?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:04
Klopt, de drank is nog niet uitgewerkt ;-)
Vind ik leuk
Guust +1191
vrijdag 17 februari 2017 om 10:36
Wat moest jij als Hagenees nou bij Ajax in Legiau
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:16
Uitnodiging en steunen, net zoals ik wel eens naar Juventus afreis ;-)

En trouwens ik ga naar wedstrijden door heel Europa en vooral Oost Europa!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 11:34]
Vind ik leuk
Guust +1191
vrijdag 17 februari 2017 om 21:05
Legiau steunen of Ajax? Anders vind ik je minder aardig hoor Hahaha. Mooie hobby
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 21:06]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:33
Haha ik zat tussen de Legia aanhang dus vul maar in, maar geeft niet ieder zijn voorkeur toch. Ja de mooiste hobby die er is ;-)
Vind ik leuk
Eusebio +843
vrijdag 17 februari 2017 om 09:03
@Midden-Noord, heeft er niets mee te maken, of wil jij ontkennen dat ie zat?
Zou me niets verbazen trouwens.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 09:04]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:05
Nee hij zat ook, geef toch ook aan dat de doellijntechnologie er moet komen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 09:09]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:08
Ja, en?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:10
Kom tie weer het anti mannetje. Jij ontwikkelt een echt Midden Noord fobie
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:21
Nee hoor. Ja en?
Vind ik leuk
AFFA +199
vrijdag 17 februari 2017 om 09:45
Pipo daar gaat het nou niet om als als.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:54
Wat een zinloze opmerking ......
Vind ik leuk
Guust +1191
vrijdag 17 februari 2017 om 10:34
W
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 10:36]
Vind ik leuk
masterpsv +1508
vrijdag 17 februari 2017 om 10:55
juist
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:09
Oke jongens weer verder. Als ajax gewoon het niveau had gehaald had die misser vd 5e man geen ene ster uitgemaakt. Ik verwacht mede daarom dat alle spelers maximaal gaan donderdag, niets aan toeval verlaten en het afdwingen. Hier doe je niks meer aan wat de uefa boeit t weinig.
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 09:10
Laat ik het voor een keertje opnemen voor de arbitrage. Mijn eerste ingeving was ook goal, te meer omdat het kiezelharde schot van Klaassen met doelman en al het doel in leek te verdwijnen. In de herhaling dacht ik 'shit, nog voor de lijn'. Via meerdere beelden ga je vervolgens denken dat het wel eens een goal had kunnen zijn. Hier kan de scheids weinig aan doen.
Vind ik leuk
Zultkop +1095
vrijdag 17 februari 2017 om 09:17
Misschien wel...maar het zou toch geholpen hebben wanneer doellijn technologie operationeel zou zijn geweest. Eigenlijk is het de schuld van de trage en logge UEFA .
Vind ik leuk
2cents +23390
vrijdag 17 februari 2017 om 09:18
De scheids misschien niet, maar de enige taak van de man op de achterlijn is te kijken of die bal over de doellijn gaat. Dan is het al raar hoe hij ernaar staat te kijken. Zorg bijvoorbeeld dat je op 1 lijn staat met de doellijn. Als die bal dan achter de paal is dan is het een doelpunt. Als je schuin staat kun je het überhaupt niet exact waarnemen bij zo'n twijfelgeval.

Maar goed, deze mannen staan normaal met een fluit op het veld en mogen dan af en toe midweeks op de achterlijn staan. Dan ben je dus niet of nauwelijks getraind.
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 09:21
Doellijntechnologie is hier natuurlijk de sleutel.

Ik ben overtuigd van de goede bedoelingen van de man aan de achterlijn. Het was vanuit zijn positie rechts bij het doel hoe dan ook niet zichtbaar volgens mij. Of kon jij het wel direct goed zien?
Vind ik leuk
2cents +23390
vrijdag 17 februari 2017 om 09:27
Ik stond toch niet op de achterlijn?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:19
Nee, dus in principe konden wij het beter zien dan hij. Wij keken nog ongeveer van bovenaf op de situatie.
Bij de beste man op de achterlijn lag er een keeper voor, kon hij onmogelijk het uiterste stukje van de bal zien en kon hij dus alleen maar op gevoel bepalen of de bal al dan niet de doellijn gepasseerd was en naar mijn mening kan je daar op geen beslissing nemen. Je mag alleen fluiten voor dingen die je ziet en niet voor dingen die je denkt dat gebeurd zijn.

Bovendien scheelde het echt heel weinig (ik denk wel dat hij idd zat), maar als we de camera meer naar de achterlijn zouden draaien, zou de bal meer naar links gaan en dus is er echt een minimaal verschil tussen bal en doellijn.

Pech is het zeker en het was leuk geweest als de man dit keer wel op gevoel had 'gefloten', maar je kan hem niet echt iets kwalijk nemen.Dit soort precisiewerk kan enkel door technologie worden bepaald.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 10:20]
Vind ik leuk
2cents +23390
vrijdag 17 februari 2017 om 11:10
Ik neem het hem niet echt kwalijk dat hij het mist. Iedereen maakt fouten. Zo ook bijvoorbeeld Dolberg.

Ik neem hem wél kwalijk dat hij er überhaupt niet goed voor stond.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:07
daarmee doel je op het feit dat hij langs de andere kant van de paal kijkt? Daar ben ik het helemaal mee eens, al betwijfel ik het of hij het dan wel had gezien.
Vind ik leuk
2cents +23390
vrijdag 17 februari 2017 om 12:19
Kan zijn, maar zoals hij nu kijkt wordt het bijna onmogelijk bij dit soort twijfelgevallen.
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 13:49
Theoretisch lijkt me de kans dat hij de bal over de doellijn zou beoordelen het grootst als hij keek zoals hij nu deed: van binnen het veld naar buiten kijkend. Doe je het andersom, dus kijkend van achter de doellijn het veld in, dan beoordeel je een bal sneller niet over de lijn. En recht op de lijn staren met een paal en een keeper voor je is ook niet logisch.

Punt is gewoon dat die bal niet zichtbaar was doordat de rug van de keeper ervoor zat. Alleen als de situatie van de andere kant van het doel was beoordeeld zou de kans bestaan hebben dat het zichtbaar was.
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 11:58
Nee, wij keken allebei waarschijnlijk TV. Het was gewoon nauwelijks te zien en ik schat in ook voor de extra scheids, vanuit welk positie hij ook had gekeken.
Vind ik leuk
2cents +23390
vrijdag 17 februari 2017 om 12:20
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Je moet aan de goede kant kijken anders kun je ballen die op het randje zijn nooit goed zien.

Maar nogmaals, een fout kan gemaakt worden dus doellijn technologie is de enige oplossing.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 12:29]
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 12:23
Dat is dan iets waar we het volledig eens over zijn ;-)
Vind ik leuk
cj_fey +1898
vrijdag 17 februari 2017 om 09:32
De man keek gewoon keek langs de verkeerde kant van de paal... Langs de voorkant nl, had hij langs de achterkant gekeken had hij het duidelijker kunnen waarnemen... Maar ja ik sta daar gelukkig niet!
Vind ik leuk
2cents +23390
vrijdag 17 februari 2017 om 09:33
Precies.
Vind ik leuk
cj_fey +1898
vrijdag 17 februari 2017 om 10:07
Neemt niet weg dat je daardoor behoorlijk genaaid bent, een uitdoelpunt blijft belangrijk. Al blijf ik van mening dat Ajax het karwei moet kunnen afmaken in de Arena.
Vind ik leuk
2cents +23390
vrijdag 17 februari 2017 om 10:09
Genaaid ja, maar ook zelf niet afgemaakt. Die official op de achterlijn maakt een fout, maar dat doet Dolberg ook.

Als ze het thuis niet afmaken dan moeten ze het toch vooral ook zichzelf verwijten.
Vind ik leuk
cj_fey +1898
vrijdag 17 februari 2017 om 10:17
Dat blijft natuurlijk zo, alleen een vroeg doelpunt verandert de loop van een wedstrijd volledig veranderen. Positief of negatief, maar in dit geval zeg ik gevoelsmatig positief.
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 12:03
Het lijkt me toch dat die hulpscheids ook alleen maar de rug van de keeper had gezien als hij vanuit een andere hoek naar hem had gekeken.

De enige manier waarop hij het zou hebben kunnen zien lijkt me als hij aan de andere kant van het doel had mogen staan. Sowieso vreemd eigenlijk dat hij daar niet staat, omdat hij nu in het gezichtsveld van de grensrechter staat.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:17
Is er niemand die het raar vindt dat zowel de 5/6e man als de grensrechter aan dezelfde kant van de goal staat en elkaar eigenlijk met dit soort momenten in de weg staat? Als de man op de achterlijn nu eens aan de andere kant gaat staan heb je 4 ogen die het kunnen constateren.
Vind ik leuk
Korm +12322
vrijdag 17 februari 2017 om 09:25
Dat is inderdaad erg vreemd!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:27
Dat is als volgt de verklaren (ik zeg niet dat ik het er mee eens ben);
De scheidsrechter loopt van oudsher een dusdanige diagonaal dat hij aan de andere kant van zijn grensrechter uitkomt; hij loopt dus altijd links en heeft zicht op de linkerkant van het veld.
De 5/6e man zijn er bij gekomen om assistentie te verlenen aan de scheidsrechter in de 16 en dus moet hij de rechterkant van de 16 meter overzien. In deze opzet hoeft de grensrechter zich dus louter te bemoeien met zijn primaire taak; het afvlaggen van een speler in buitenspelpositie.

ik denk dat het veranderen van de diagonaal van een scheidsrechter tijdens europese en bekerwedstrijden meer problemen gaat opleveren dan winst gaat behalen, zeker als ze 3 dagen laten in de competitie weer andersom moeten lopen.
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 14:01
Goh, goeie reactie.

Hier heb ik echt nooit bij stilgestaan.
Vind ik leuk
Korm +12322
vrijdag 17 februari 2017 om 09:25
Tja dit gebeurd vaker in het voetbal, kan gebeuren. Zolang er geen video-ref's aanwezig mag zijn blijven menselijke fouten aanwezig, dat moet je dan maar accepteren
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:27
Ajax toonde gisterenavond eens te meer aan dat het in mentaal, technisch, tactisch en kwalitatief opzicht al geruime tijd in volstrekte disbalans is.

De andere menselijke maat werd genomen door de arbitersentourage.


Je verwacht weinig van Ajax en wordt elke keer op je wenken bediend.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 09:28]
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 14:06
In jouw geval is er meer sprake van self-fulfilling prophecy.

In mijn geval waarschijnlijk ook: ik verwachtte als fan een leuk Ajax en zag inderdaad een team dat de sterkere was in een wedstrijd met de kampioen van Polen. Ajax vergat slechts te winnen, hetgeen kan gebeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:35
Jammer maar helaas. Zo je zie maar weer dat die lijnrechters totaal geen toegevoegde waarde hebben. Verder niet te moeilijk over doen en de klus volgende week afmaken. Ajax is een maatje te groot voor dit ploegje.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:37
Calimero gedrag ten top.. het zit een keertje niet mee... camoufleren van eigen onmacht kan je het ook noemen.
Te vaak zie ik overtredingen op mn beeldscherm waarbij ik mij afvraag waarom die gasten van de top-3 er zonder kaart mee wegkomen. Nu ziet de lijnrechter iets over het hoofd en het gehuil is weer niet van de lucht... och gossie toch

Vind ik leuk
kerel +360
vrijdag 17 februari 2017 om 10:44
lees je reactie ff door voordat je hem plaatst..
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:10
Beetje zo'n 'pot verwijt de ketel'-bericht...
Van mij een inhoudelijk een zuiver bericht. Het komt veel te vaak voor dat er in een slachtofferrol wordt gekropen terwijl ,m.i. en die van vele anderen, de topclubs niets te klagen hebben over de arbitrage in het algemeen. Tenenkrommend gedrag.
Vind ik leuk
kerel +360
vrijdag 17 februari 2017 om 12:16
wat heeft een overtreding in de eredivisie te maken met een zuivere goal die niet wordt goedgekeurd in de europaleague te maken? het gaat er om dat in een tak waar met miljoenen wordt gesmeten alsof het niks is er geen fatsoenlijke techniek is om alles eerlijk te laten verlopen.. niks met calimerogedrag te maken..
Vind ik leuk
Savior +1202
vrijdag 17 februari 2017 om 09:42
Weer een reden voor videoscheids
Vind ik leuk
De Hout +409
vrijdag 17 februari 2017 om 09:47
Telegraaf is een ajaxkrantje hè. Stukje frustratie dus. Volkskrant komt met het echte verhaal.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:48
Duidelijk geen doelpunt!!!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:50
Het was ten onrechte dat de goal niet goedgekeurd werd, laat dat voorop staan. Maar wat ik niet begrijp is de enorme ophef hierover. Gebeurd dit bij een andere club dan heet het "een fout van de scheids, maar aan het einde van het seizoen is alles weer in balans" Gebeurd het echter bij Ajax en dan bedoel ik in het nadeel van Ajax dan is ineens de beer los.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:00
Als PSV geholpen wordt doordat op een belachelijke manier een doelpunt van Utrecht worst afgekeurd is er ook ophef. Behalve bij een aantal PSV'ers.... En de arbitrage krijgt een topwedstrijd uit de Jupiler league als " straf"
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:11
Zolang het voetbal blijft hangen in oude tradities en geleid blijft worden door oubollige en conservatieve bestuurders zal het blijven hangen in dit soort praktijken. Er staan 5 personen op het veld en 1 persoon langs het veld om een wedstrijd te leiden en nog worden er zo'n grote blunders gemaakt dat uitslagen beïnvloed worden door scheidsrechterlijke dwalingen. Men moet 2 scheidsrechters op het veld zetten en een 1 videoreferee, zoals dat met hockey gebeurt. Het hockey gaat met de tijd mee daar waar het voetbal blijft hangen in de historie.
Vind ik leuk
Tyson +255
vrijdag 17 februari 2017 om 10:33
De keeper moet volledig over de lijn zijn.... dat was hij niet.
Vind ik leuk
michelhx +1310
vrijdag 17 februari 2017 om 10:44
Is voor de 5e official nooit te zien aangezien er een paal en het lichaam van de doelman voor zit. Het heeft er de schijn van dat de bal over de lijn is, maar is deze ook volledig over de lijn? Ik heb alleen het beeld hier gezien, niet vanuit de andere hoek.
Vind ik leuk
Manus +90
vrijdag 17 februari 2017 om 10:47
Gebeurd is gebeurd. Scheelt helaas 2 puntjes op de fifa-ranking, maar die is toch al verpest door de geldwolven van de UEFA.
Volgende week knallen. Eens zien wat die Polen kunnen in een kolkende arena.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:11
Joh, als deze niet mee is geteld, dan had Ajax alsnog minstens met 1-0 kunnen winnen. Dolberg mistte in de eerste helft ook een joekel van een kans, die hij alleen laag hoefde in te tikken. Nu vergeef ik Dolberg het, maar enkel omdat hij nog jong is.

Het leek wel of ze niet echt zin hadden om te spelen, misschien is de sfeer in Warschau niet fijn?
Maar thuis zou Ajax Legia moeten oprollen.

AZ is zo goed als over, dus laten we voor Nederland hopen dat we met Ajax de volgende ronde halen.
Vind ik leuk
glenn +455
vrijdag 17 februari 2017 om 11:15
ik heb nog nooit in mijn leven zo een geldverslindende nutteloze uitgavepost gekend dan die 4de en 5 man aan de achterlijn....doellijn technologie zou een verplichting moeten zijn want waar die pipo staat kan ik zelfs nog begrijpen dat hij het niet gezien heeft.
Vind ik leuk
United +13268
vrijdag 17 februari 2017 om 11:27
Het is ook een schande! Maar gebeurt is gebeurt. Volgende week maken we het af.
Vind ik leuk
ihvmmdk +911
vrijdag 17 februari 2017 om 11:30
Ziyech met afstand de slechtste man van Ajax, en dat al een paar maanden. Marokkanen en Ajax is gewoon geen goede combinatie. Zonde van het geld.
Vind ik leuk
Peyax +38
vrijdag 17 februari 2017 om 11:31
Ajax speelde slap en heel statisch. Zo saai om naar te kijken. Bosz moet meer dynamiek in het spel brengen. Elke keer dat tikje terug...
Vind ik leuk
HJB135 +95
vrijdag 17 februari 2017 om 11:36
Het is wel eenvoudig om dergelijke reacties te plaatsen. Ajax moet ook de hand in eigen boezem steken; Dolberg had een kans die zelf pupillen niet kunnen missen. Bal mag dan volledig de achterlijn gepasseerd zijn (ik heb het niet kunnen constateren) Dit was een van de weinige missers van de scheidsrechter. Hij was op twee na de beste van het veld. Uitblinkers vond in Sanchez en Onana.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:12
Gebeurd andere clubs zo vaak zelf hebben ze ook vaak de mazzel gehad
vindt het niet zo heel erg hoor voor mij mogen ze uitgeschakeld worden
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 14:13
Nou, nou, het is toch fijn voor ons allemaal om te weten hoe Joop en Wil hier in staan...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:13
Ach,Fc Utrecht overkomt zulke dwalingen bijna elke week dus niets nieuws .
Vind ik leuk
Jozef +10204
vrijdag 17 februari 2017 om 14:14
Als dat zo is, dan is het net zo goed een schande.

Sorry, ik volg je club niet wekelijks, maar wat afgelopen zondag betreft heb je volledig gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:14
Duidelijk over de lijn. Gepruts van arbitrage, daar helpt ook geen zesde, zevende of achtste man aan. Doellijntechnologie verplichten voortaan.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:35
Ik kan me nog een arbritale misser herinneren toen FC Utrecht de beker had moeten winnen, tegen Ajax inderdaad. Dat was in een keer over en uit voor FC Utrecht. Ajax krijgt donderdag nog een kans en zal het dan wel recht trekken. FC Utrecht daarentegen wordt, ook dit seizoen weer, al minimaal drie keer slachtoffer van arbritale fouten. Het enige dat hier nog kan helpen is doellijntechnologie, eventueel uitgebreid met een systeem dat buitenspel kan in- of uitsluiten gedurende de wedstrijd. Ik denk dat scheidsrechters en hun falende assistenten daar zelf heel blij van zullen worden...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:27
Ik vind het raar dat er een 5e en 6e man er bij zijn ze doen niet echt veel nu bij ajax hebben ze de goal niet gezien maar ook bij andere wedstrijden in europa maken de 5e en 6e man geen duidelijke indruk
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:56
Ajax verdiende om te winnen, maar verzilverde de kansen niet tegen een onsamenhangend Legia,
wat alleen maar liep te schoppen,en weinig kansen creeerde tegen een veel beter Ajax.
In Amsterdam zal dit broddelelftal wel uitgeschakeld worden.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:21
een schande dat de grensrechter dat niet ziet dat de bal duidelijk over de lijn is.
Vind ik leuk
Gerro +1168
vrijdag 17 februari 2017 om 17:18
Van Lucky Ajax is al in geen tijden sprake meer.Maar omdat we een begrip zijn in Europa noemen ze het nu Unlucky Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 22:11
waarom bukt die gek hij moet eroverheen kijken
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 22:41
Als je de 0-1 niet toekent
en Tete er met rood afstuurt ben je inderdaad benadeeld door het zwarte trio.
Dit gebeurt met AJAX wel vaker in europa.

Gewoon knallen volgende week en de volgende ronde halen.
Hoop alleen dat er dan wat minder psv-ers op het live forum zitten, want die onzin verhalen begin ik behoorlijk beu te worden.
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 11:04
Waarom staat er in De Telegraaf niet, dat het ook de fout van Ajax is, dat ze niet scoren. Na die fout van de scheidsrechter zoveel tijd gehad om te scoren, maar daar hoor je ze niet over. Wel als het Feyenoord zou zijn geweest. Met 2 maten meten noem ik dat. Het is gewoon een Ajax-krant
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kranten reppen van 'schande' rond Ajax: 'Arbiters spenderen duizenden euro's'