Cambuur-spits wil transfer naar 'gekkenhuis': Daar zou ik gelijk naartoe gaan

Cambuur-spits wil transfer naar 'gekkenhuis': "Daar zou ik gelijk naartoe gaan"

vrijdag 17 februari 2017 om 12:13

Als Jergé Hoefdraad gevraagd wordt of hij ooit nog in het buitenland actief wil zijn, hoeft hij niet lang na te denken. De aanvaller van sc Cambuur zou graag nog eens naar China verhuizen. Even cashen.

"Als er echt iets moois op mijn pad komt, zou ik die stap wel willen maken", zegt Hoefdraad in de Leeuwarder Courant. "China. Daar zou ik gelijk naartoe gaan. Het is daar een gekkenhuis en ik ben al dertig. China is voor voetballers nu het land van de onbegrensde mogelijkheden wat salariëring betreft."

Of dat realistisch is, valt te bezien. Hoefdraad focust zich nu op de Jupiler League en de halve finale van de beker tegen AZ. "Dat leeft al in de spelersgroep. Iedereen spreekt er over. Dat is uniek, dat heeft niemand van ons nog meegemaakt", zegt Hoefdraad. Cambuur bereikte de laatste vier in het bekertoernooi door in de Galgenwaard FC Utrecht uit te schakelen.

Een jaar geleden kreeg Hoefdraad te horen dat zijn contract niet werd verlengd. Uiteindelijk tekende hij toch voor een jaar bij. Nu blijkt hij zeer waardevol te zijn voor Cambuur. "Ik heb dit seizoen een moeilijke start gehad, maar denk wel dat ik nu een van mijn beste seizoenen aan het draaien ben. Hoe dat komt? Ik denk dat het te maken heeft met het team dat op een gegeven moment beter gaat spelen en dat we elkaar beter zijn gaan begrijpen."

Plaats een reactie

Senna +1738
vrijdag 17 februari 2017 om 12:25
Misschien een poffertjeskraam in Beijing .
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:25
muschien bij de amateurs van h yi kai
Vind ik leuk
Hupfean +495
vrijdag 17 februari 2017 om 12:39
In Franeker was altijd een gekkenhuis, ga daar maar naar toe.
Vind ik leuk
Liwwadder +2083
vrijdag 17 februari 2017 om 13:22
kansloos hoor. Maar het is tegewoordig schering en inslag daar met de maffiageld in China. Als ze hem willen hebben voor veel geld dan doen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:03
Dat boertje reageerd ook alweer dom kun je zien waar hij wegkomt nog ff moet hij zelf naar Franeker.
Vind ik leuk
Cookee +1035
vrijdag 17 februari 2017 om 15:17
Met zijn clubvoorkeur is de kans erg groot dat hij er al geweest is.
Ik wist niet eens dat er een gekkenhuis in Franeker was.
Mooie stad, ook geel-blauw.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:36
Ja Cookee,als ik zijn uitspraken zo lees wordt het weer tijd dat Hupfean opgenomen moet worden.
Vind ik leuk
Cookee +1035
zaterdag 18 februari 2017 om 16:52
Iedereen met zo'n sticker er onder politie-begeleiding heen zou ik zeggen. :-)
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 17:09
Hij reageerd op alles wat met Cambuur te maken heeft en over lwd waar allemaal tokkies wonen nou kijk eerst maar wat er woont in dat dorp....
Vind ik leuk
Cookee +1035
zaterdag 18 februari 2017 om 17:20
Ja, sneu. Maar ik voel ook walging richting die club.
Terwijl dat niet hoeft, wij zijn Cambuur, wij zijn echt, wij gaan over rood bij verlies en stijgen naar de hemel bij voorspoed, wij zijn PASSIE.
Dus eigenlijk is het gek dat wij ons druk om die lui maken, ze zijn lucht.
Dat vind ik echt, alleen vergeet ik het weer zo snel. :-))

Maar voorlopig is ons weekend na gisteren al aardig geslaagd of niet? :-)
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 19:24
Ja heerlijk weekend nu à.s. Vrijdag MVV en dan AZ ik hoop zo dat we voor een stunt kunnen zorgen en dan op naar de Kuip.
Vind ik leuk
Cookee +1035
zaterdag 25 februari 2017 om 15:38
Je bent op je wenken bediend. Klasse dit. Ik dacht misschien bang voor blessures en op halve kracht tegen MVV maar nee... vol gas.
De kater van tegen de Graafschap is ietsje weg nu.
Wens je heel veel plezier donderdag, reken maar dat ik in dat geval het ook heb. :-)
Vind ik leuk
zaterdag 25 februari 2017 om 15:41
Jij ook hoop ik was echt genieten,ben je er niet à.s. Donderdag
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:50
Ik verheug me nu al op de chinees die zijn naam uit moet spreken :)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:50
Gado Gado den Haag klinkt volgens jaar ook niet geweldig ben ik bang...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:14
We zijn overgenomen door Indonesiers?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:57
Alsof iemand deze speler wil hebben. Misschien als waterjongen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:57]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:49
Zo slecht heb je het bij Cambuur niet, maar in dit geval wordt het Sin Jah.
Vind ik leuk
Hupfean +495
maandag 20 februari 2017 om 10:46