Gio denkt aan reserverol voor belangrijke Feyenoorder: 'Zit er dicht tegenaan'

Gio denkt aan reserverol voor belangrijke Feyenoorder: 'Zit er dicht tegenaan'

vrijdag 17 februari 2017 om 14:21

De kans is groot dat Tonny Vilhena komende zondag niet in actie komt voor Feyenoord. Giovanni van Bronckhorst spaart de belangrijke middenvelder met oog op de topper tegen PSV van volgende week.

Feyenoord neemt het zondag op tegen ADO Den Haag, dat waarschijnlijk niet te maken krijgt met Vilhena. De 22-jarige middenvelder kreeg afgelopen weekend zijn vierde gele kaart van het seizoen en is bij een volgende prent geschorst. Daardoor zou hij de topper tegen PSV missen.

"Het speelt door mijn hoofd en ik neem morgen (zaterdag, red.) de definitieve beslissing", zegt Giovanni van Bronckhorst toe op de persconferentie van Feyenoord. "Tonny staat dicht tegen een schorsing aan en die dingen moet je als coach meenemen. Ik denk aan volgende week en mogelijk laat ik hem inderdaad niet spelen."

Waar Vilhena naar alle waarschijnlijkheid ontbreekt, is Nicolai Jörgensen wel inzetbaar. De Deense clubtopscorer kampte deze week met een griepje, maar trainde vrijdag weer mee. Dat was nodig ook, omdat stand-in Michiel Kramer uit de selectie is gezet.

Poll

Moet Vilhena gespaard worden?

(171 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 14:30
kan je net zo goed je halve elftal rust geven
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:34
Zou dit echt een belachelijke keuze vinden. Elke wedstrijd is nu een finale. Dus ook ADO-uit. Tuurlijk een risico, maar mocht ie geen kaart pakken tegen ADO zal hij later in het seizoen wel een keer geschorst zijn.

We hebben bovendien het verschil gezien tussen een middenveld met El Ahmadi en Vilhena en een middenveld met Tapia of Vejinovic. Gewoon opstellen dus. Je slaat jezelf voor de kop als je uiteindelijk door spelers te sparen hier punten verliest.
Vind ik leuk
frankn27 +1441
vrijdag 17 februari 2017 om 14:35
Slim gio! Zo heeft hij weer een week gered dat er iemand ontevreden zal zijn.. eerst toornstra toen Kuyt en nu vilhena... slim
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:37
Je zou jezelf inderdaad wel die vraag stellen. Is het wel echt die gele kaart, of wil hij Kuyt weer speeltijd geven zodat er geen spanningen ontstaan? Ik denk het 2e.
Vind ik leuk
frankn27 +1441
vrijdag 17 februari 2017 om 14:53
denk ik ook :) maar geef toe, is wel slim....
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:44
Waarom belachelijk, met El Ahmadi, Toornstra en Kuyt heb je ook een goed elftal staan. Zou hij geel pakken dan moet je hem volgende week alsnog vervangen. En hij heeft bijna alles gespeeld dus even bijtanken kan voor zo'n jongen ook niet kwaad.

Ik denk goeie zet van Van Bronckhorst mede omdat hij dan een Kuyt of Toornstra niet teleur hoeft te stellen.....
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:48
Tuurlijk zijn er ook punten te bedenken waarom Gio hem niet zou laten spelen. Echter ADO-uit is, ondanks hun dramatische vorm, gewoon geen makkelijke horde. Spaar je Vilhena, dan zal hij gewoon een andere belangrijke wedstrijd missen, er komt namelijk een zwaar programma aan.

Wanneer hij speelt tegen ADO en pakt geel mist hij dan wel de topper, hij is voor de rest van het seizoen, oa Ajax uit, weer helemaal 'clean'. Ik zou hem gewoon laten spelen en eventueel bij een 'veilige' voorsprong wisselen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:18
Maar nu heb je el ahmadi wel. Die zou dan met de punt naar achteren spelen met kuyt en toornstra voor zich. Dat moet goedkomen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:24
precies en dat is een wereld van verschil.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:29
voordeel is dat Feyenoord 12 volwaardige spelers heeft waarvan er elke week maar 11 kunnen spelen. juist t middenveld heb je luxe problemen. lekker kuyt-el ahmadi - toornstra neerzetten
Vind ik leuk
feyeniels +2175
vrijdag 17 februari 2017 om 14:34
Slim, en dan tegen PSV gewoon een gele kaart pakken a.u.b. Dan mis je Sparta, waar je op voorhand ook nog niet gewonnen hebt. Echter komt er nu wel een belangrijke reeks aan waarin we Vilhena hard nodig hebben!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:17
Ik denk dat ze er nog beter van worden. Zeker tegen Ado. Zou deze optie al graag eens eerder gezien hebben, maar hopelijk komt het er dan nu toch nog eens van.
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
vrijdag 17 februari 2017 om 19:27
Prima zet, laat de rest maar lekker lullen. ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gio denkt aan reserverol voor belangrijke Feyenoorder: 'Zit er dicht tegenaan'