Overmars vraagt om nieuwe bijnaam: We hebben best veel geld uitgegeven

Overmars vraagt om nieuwe bijnaam: "We hebben best veel geld uitgegeven"

vrijdag 17 februari 2017 om 16:43

Marc Overmars vindt dat het na de komst van David Neres tijd wordt voor een nieuwe bijnaam. 'Marc Netto' dekt de lading niet meer, vindt de Ajax-directeur.

Overmars droeg de naam vanwege het zuinige beleid dat hij de afgelopen jaren voerde. Hoewel het eigen vermogen van de Amsterdamse club bleef stijgen, weigerde Overmars grote bedragen te betalen. Met Neres is daar verandering in gekomen. De Braziliaan (19) kost Ajax twaalf miljoen euro.

"Misschien kunnen jullie die nu wel veranderen", aldus Overmars volgens de NOS over zijn bijnaam bij de presentatie van Neres. "We hebben best veel geld uitgegeven de afgelopen maanden."

De Ajax-directeur erkent dat Ajax risico neemt met Neres. "Garanties heb je nooit, maar we zijn overtuigd van zijn kwaliteiten en geven hem de tijd om zich aan te passen. Hij kan de komende maanden zeker van toegevoegde waarde zijn, maar we hebben geduld."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Sigma +225
vrijdag 17 februari 2017 om 16:48
hahahahaha leuke anekdote Marc..you go man.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 16:58]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:49
Hij kijkt gretig in ieder geval , ben benieuwd
Vind ik leuk
Morris +4694
vrijdag 17 februari 2017 om 17:22
Hij heeft 4 bier op. Hij is stratumseind fan!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:31
iedereen toch.....
Vind ik leuk
Eusebio +169
vrijdag 17 februari 2017 om 17:37
Sorry........
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:38
geeft niks ,ik ben een vergevingsgezind man
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:20
Gretig? Die kan wel bezopen zijn of aan de drugs. Geen familie van Reis?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 22:23
Jaloers?? Gaan jullie nou maar ff winnen van Feyenoord en dan doen wij de rest... (-:
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 22:55
Hoop dat Vitesse gewoon de 3 punten pakt
Vind ik leuk
cj_fey +266
vrijdag 17 februari 2017 om 23:13
Je Avatar is leuk, je uitspraken soms minder, zoals deze ;-P
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:56
Marc Trump???
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:16
Plofkop?
Vind ik leuk
J Kiprich +1323
vrijdag 17 februari 2017 om 16:57
We hebben het er over gehad Marc, maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Voorlopig blijft het nog gewoon Marc Netto!
Vind ik leuk
HanV +532
vrijdag 17 februari 2017 om 17:01
Niks er van. Een bijnaam krijg je ongevraagd.
Dat Netto slaat trouwens toch op zijn tijd als speler? Dat heeft toch niks te maken met Ajax.
Vind ik leuk
jaja_PSV +5046
vrijdag 17 februari 2017 om 17:54
Marc vertoont hier ietswat calimero gedrag...

En inderdaad een bijnaam kies je niet, die krijg je vanuit het publiek ongevraagd obv bewezen feiten.
Ps je komt niet snel af van een bijnaam.
Vind ik leuk
Dee79 +296
vrijdag 17 februari 2017 om 17:03
Lijkt of hij de green house ook al heeft gevonden..
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:08
Marc over'kas'
Vind ik leuk
Savior +142
vrijdag 17 februari 2017 om 17:09
Heb vertrouwen in jezelf degene die marc netto zeiden hebben er zelf geen verstand van
Vind ik leuk
Gerro +655
vrijdag 17 februari 2017 om 17:09
Marc Bruto
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:10
Onder druk bezwijken door de supporters en dan dit, wat een grap.

Hoop voor jullie dat het wat word, dat meen ik.......
Vind ik leuk
Eusebio +169
vrijdag 17 februari 2017 om 17:37
Zal wel......
Vind ik leuk
Gerro +655
vrijdag 17 februari 2017 om 17:12
Marc expensive
Vind ik leuk
United +1714
vrijdag 17 februari 2017 om 17:24
Marc smijt?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:45
Marc money
mark Moneyspender!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:46
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Marc geeft 1 keer geld uit en doet de knip weer dicht. Iedereen verliest wel eens zijn beheersing en stapt van zijn geloof af.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:23
Ziyech was natuurlijk transfervrij....
Vind ik leuk
Johan_D +897
vrijdag 17 februari 2017 om 17:55
Hij vergeet te melden dat de inkomsten nog altijd vele malen groter zijn dan de uitgave aan transfers.
Kijk wat Milik, Cillessen en Bazoer gezamenlijk hebben opgebracht...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:01
Utrecht supporters noemde ons als eerst joden omdat we zoveel poen hebben. Om dat nu een andere ethische groep het zelfde ervaart als hun gaan we ook hier met echte Amsterdamse humor voor sjeik Marc haha
Vind ik leuk
Beulen +19
vrijdag 17 februari 2017 om 18:20
Ajax is aan de geuzennaam "neuzen" of "joden" gekomen omdat de oprichters van de club joods waren. Het heeft niks met de bankrekening te maken.
Vind ik leuk
Eusebio +169
vrijdag 17 februari 2017 om 19:29
Volgende van Internet:

Niet alleen is Feyenoord in 1908 opgericht door een stel kantoorlieden, tien jaar later werd de club gered door nota bene een joodse ondernemer. De Rotterdamse club had ook meer joodse leden dan Ajax, dat volgens Van de Vooren nauwelijks joodse leden heeft gehad. 'In het eerste elftal van Ajax hebben tot nu toe maar vier en een halve joodse voetballers gespeeld. Die halve is Sjaak Swart, want die had alleen een joodse vader.'

Willen de ECHTE neuzen opstaan? ha,ha,ha!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 19:41]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:44
Floris Han en Karel waren niet joods Ajax is zelfs altijd slecht vertegenwoordigd door joden vergeleken met de joodse inwoners in Amsterdam. Daarbij telde Ajax tijdens de oorlog meer NSB'ers dan welke Nederlandse club ook en kwamen de joodse vlagen in de jaren 70 toen hooligans hun intraden ook deden en Utrecht zn eerste antisemitische kant toonde. Zoals Eusebio al mooi meld Feyenoord das een joodse club Ajax heeft een linkse harde kern trekt veel samen op met linkse krakers. Daarom zie je de F-Side bij veel extreem rechtse demo's hun helpen pegida, nationaal front en EDL. Vandaar het omdraaien van het bedoelde scheldwoord naar een geuzennaam maar ook opstaan als er extreem rechtse figuren onze moslims aanvallen. Ach het is niet erg je moet Amsterdammer zijn om te begrijpen waar wij als Amsterdam voor staan.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:01
Marc Overmarge.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:27
Mooie gast, die Overmars! Gaat na het seizoen gewoon door met geld verdienen! Veltman, Dijks..
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:04
Slim gespeeld overmars. Jaren de hand op de knip en sparen zodat je nu betere en duurdere spelers kan gaan halen.

Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:10
Marc bruto!!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:12
Marc Homo dan? Hij is echt een man man nl.
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 09:32
Wat flauw! Kun je niet iets anders bedenken dan altijd maar weer het woord homo?
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 10:16
Het was me vnl te doen om zijn (slecht) verborgen homoseksualiteit. Het is een publiek geheim dat Marc een dubbelleven leidt en ik vind dat persoonlijk erg jammer. Als speler uit de kast komen is moeilijk, al wisten bij Ajax veel ploeggenoten het gewoon, maar nu zou hij een prachtig statement kunnen maken.

Hij heeft als publiek figuur een soort van verantwoordelijkheid vind ik zelfs om zo de weg te plaveien voor de vele jongens en meiden die nu met een geheim moeten leven dat niemand zou horen te verzwijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:12
Een bijnaam krijg je, daar vraag je niet om.
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 09:31
Voor mij ben je nog steeds speedy conzales, waar ik zo van genoten heb!
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 16:41
Marc neresmars....?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 18 februari 2017 om 16:44]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Overmars vraagt om nieuwe bijnaam: "We hebben best veel geld uitgegeven"