Bizarre slotfase bij Sparta - Feyenoord: Het is gewoon een overtreding

Bizarre slotfase bij Sparta - Feyenoord: "Het is gewoon een overtreding"

zondag 5 maart 2017 om 14:53

Een bizar moment, zondagmiddag op Het Kasteel. Feyenoord leek in de slotfase op gelijke hoogte te komen tegen Sparta Rotterdam, maar het discutabele doelpunt van Bilal Basacikoglu werd niet toegekend.

De bal leek volledig over de doellijn, maar de arbitrage nam dat - mede vanwege het ontbreken van doellijntechnologie - niet waar. De hele discussie was er hoe dan ook niet geweest als scheidsrechter Danny Makkelie had gefloten voor een overtreding op doelman Roy Kortsmit.

"Of het 1-1 had moeten zijn? Nou, dat denk ik niet. Het is honderd procent een overtreding", zegt Kortsmit tegen FOX Sports. "We moeten daar helemaal niet over discussiëren. Ik ben in de lucht en hij (Basacikoglu, red.) springt vol tegen me aan. Dat slaat nergens op."

De bal leek vervolgens de lijn te passeren. Kortsmit: "Ik weet niet wat er daarna gebeurt, maar in de vijf moet je gewoon van de keeper afblijven. Het is gewoon een overtreding. En verder: het interesseert me ook echt helemaal niks. We hebben gewonnen, hartstikke mooi."

Plaats een reactie

zondag 5 maart 2017 om 14:58
Vond ik ook een overtreding.
Vind ik leuk
royco88 +1158
zondag 5 maart 2017 om 15:00
Ik ook. Was genieten
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:47
waarom genieten dan?
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:05
Even terugkomen op trainer GVB, je moet 1-0 goed maken.. Sparta verdedigd alleen, he krijgt tog corners en lange ballen,waarom niet Kramer erin?? Aan Kuyt heb je dan niks!! Foutje van GVB,
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:07
Tja, ik had hetzelfde gedaan. Ik ben immers PSV'er :-P
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:14
Zelfde als mij of GVB? Ik ben ook PSV'er.. maar deze uitslag verandert niks.. psv word geen kampioen
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:16
Nog negen potjes Candela. 8 punten achterstand. Gewoon hopen.
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 14:59
en zo is het ook gewoon. Zou zeer onterecht zijn als deze goedgekeurd zou worden.
Dat je als scheids deze overtreding niet ziet, dan zegt veel. Als je nog meeneemt dat er nog volop vreemde beslissingen waren, of zuivere corners die niet gezien werden door de grens, kunnen we constateren dat hij niet zijn beste dag had.
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:00
hij strekt zijn arm uit om de keeper te hinderen . In het 5 meter gebied dus gewoon een overtreding . voor welke club je ook bent klaar.
Vind ik leuk
Dorzon +1734
zondag 5 maart 2017 om 15:01
de knvb baas wil graag dat feyenoord kampioen wordt dus hij had zomaar kunnen tellen. Hulde voor de scheids dat hij zich niet laat initimideren door zijn baas
Vind ik leuk
buddha +2500
zondag 5 maart 2017 om 15:29
zou voor de eerste x zijn dat de KNVB dat wil . staan er toch echt om bekend dat de kliek in zeist voor ajax is .
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:48
snuggere reactie....
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:03
Ging enkel voor de keeper en niet de bal springt er met zijn rug in dus een normale kopbal was ook nooit gelukt.

Daarnaast niet zeuren om de doelijntech.
Feyenoord is aan zijn stand verplicht om tegen een tegenstander als sparta niet afhankelijk te zijn van doellijntech of dergelijke gewoon zorgen dat je 2 of 3- 0 voorstaat.
[Reactie gewijzigd op zondag 5 maart 2017 om 15:04]
Vind ik leuk
palko +599
zondag 5 maart 2017 om 15:10
Volledig met doelman Roy Kortsmit eens. Er ging een overduidelijke overtreding van Bilal Basacikoglu op de Sparta-doelman in het doelgebied vooraf aan het discussiemoment. Overigens wordt het hoog tijd dat Sparta als één van de oudste voetbalclubs van Nederland weer op echt gras gaat spelen. Want wat waren er vandaag op Spangen weer veel glijpartijen op de namaakmat. Hopelijk laat Sparta de echte mat die er komende zomer tijdens het EK Voetbal voor vrouwen op Spangen moet worden neergelegd, gewoon liggen,
Vind ik leuk
maandag 6 maart 2017 om 10:38
Ik hoop het ook!
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:14
Waarom niet een centrale verdediger eruit halen en een extra aanvaller (Kramer) er bij zetten. Als het voetballend niet lukt dan maar wat meer opportunisme!
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:23
jij moet gewoon die bal vangen en je beter beschermen. Maar nee weer janken als er iemand mee springt je jij de bal niet in je handjes kan houden .
Vind ik leuk
maandag 6 maart 2017 om 10:42
hahaha ben je boos?
Vind ik leuk
palko +599
maandag 6 maart 2017 om 10:52
@spartaanD, ik denk dat Jacco niet zozeer boos is. Maar vooral erg teleurgesteld. En dat zou ik als Feyenoord aanhanger ook zijn.
Vind ik leuk
maandag 6 maart 2017 om 11:03
Ja denk het ook maar dat die dan over "janken" begint.. de enige die dat doen is de fey aanhang, terwijl als je gewoon kijkt ziet iedereen dat de scheidsrechter aan beide kanten veel fouten heeft gemaakt maar dat deze goal terecht niet is doorgegaan
Vind ik leuk
Dicky +3565
zondag 5 maart 2017 om 15:24
Duidelijke overtreding.
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:33
Twee zeer opzichtige blunders van Makkeli in nog geen 5 seconden tijd. Vorig seizoen blunderde Makkeli ook in de eindfase van de competitie en besliste hij hiermee bijna de competitie met zijn fout / partijdigheid. Deze zelfingenomen en arrogante scheidsrechter is totaal ongeschikt voor dit niveau.
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 17:03
Is wel een favoriet bij belchinezen gok ik zo :p
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 15:47
Overtreding op Onana. 1-0 Groningen. :-)
Vind ik leuk
Teo Smith +6370
zondag 5 maart 2017 om 16:24
Alle ajacieden psv'ers spartanen vonden het een overtreding. Het is goed ;).
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 17:03
Dit moment okee, maar die 2 penalties bij elia 1e helft en jorgensen 2e helft had een fucking blinde nog wel gezien! Enorm slecht gefloten door nakkelie en wij mogen god op de blote knieën danken dat ook nijhuis wat vreemde beslissingen maakte!
Vind ik leuk
zondag 5 maart 2017 om 17:06
Van Moorsel had strafschop moeten krijgen, en vilhena rood
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bizarre slotfase bij Sparta - Feyenoord: "Het is gewoon een overtreding"