Klaassen wijst naar kunstgras: 'Moesten er heel erg aan wennen, het liep niet'

Klaassen wijst naar kunstgras: 'Moesten er heel erg aan wennen, het liep niet'

zondag 19 maart 2017 om 16:43

Davy Klaassen zit in zak en as na het dure puntenverlies van Ajax in Rotterdam. Excelsior hield gelijke tred met de Amsterdammers, die daardoor de achterstand op koploper Feyenoord zien oplopen naar zes punten.

"Er ging heel veel mis", reageert Klaassen in gesprek met FOX Sports. Het stroeve kunstgrasveld op Woudestein werkte volgens de Ajax-aanvoerder bovendien niet in Amsterdams voordeel. "We moesten heel erg wennen aan het veld, we kregen er geen goede combinaties in. Het was heel slecht vandaag."

"We hadden veel de bal, wilden naar voren en in de combinatie spelen, maar het liep gewoon niet lekker. Na de goal gaan we meer drukzetten, we probeerden het wel, maar het was gewoon niet goed vandaag. Je merkt wel dat het moeilijk wordt, maar we geloofden dat we nog gingen scoren."

Naast de voorsprong op Ajax heeft Feyenoord ook een beter doelsaldo. Over twee weken wacht een rechtstreeks duel in De Kuip. "We moeten gewoon winnen, klaar", zegt Klaassen, die Ajax niet kansloos voor de titel noemt. "Je weet het nooit. Als wij alles blijven winnen, houden we kans. Maar als je zo speelt als vandaag mag je daar niet aan denken."

Poll

Haakt Ajax nu af in de titelrace?

(5059 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 19 maart 2017 om 16:47
Drogredenen.....
Vind ik leuk
Garinsha +2027
zondag 19 maart 2017 om 16:48
Hou nou op met je kunst gras het was gewoon niet goed genoeg!!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:48
Boeruuuhhhhhh!!!!!!!
Vind ik leuk
2cents +28820
zondag 19 maart 2017 om 16:50
Dat het een kutveld is geloof ik direct en dat je daaraan moet wennen ook, maar zonder de echte wil om te winnen kun je op het mooiste gras spelen je gaat alleen nooit winnen.
Vind ik leuk
Ruud40 +5090
zondag 19 maart 2017 om 17:00
Van die wil is donderdag kennelijk net iets te veel gebruikt om voor vandaag weer volledig op te kunnen laden. Is niet los te zien van de wedstrijd van donderdag, de beste van Ajax in tijden. Komt echter zo vaak voor in de sport.

En voor de rest, ik heb er nooit in geloofd dat je met een coach die tegen Cambuur al eens heeft laten zien dat ie het niet echt in de vingers heeft kampioen kunt worden. Zelfs niet als je met verreweg de beste selectie van Nederland aan het seizoen begint en tijdens het seizoen nog eens kadotjes krijgt als de Ligt en Kluivert.

Maar ja, ik geloof dat ik niet meer hoef te vertellen dat ik vind dat Ajax die pannekoek gisteren al had moeten ontslaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 17:01]
Vind ik leuk
2cents +28820
zondag 19 maart 2017 om 17:04
Ik snap werkelijk niet wat die zeperd met dat B team tegen Cambuur te maken heeft met het in de vingers hebben van een ploeg kampioen maken.

En verreweg de beste selectie is natuurlijk onzin. Hoeveel Ajacieden zouden ze bij Feyenoord in hun ploeg willen hebben (even los van het feit dat het als Ajacieden sowieso niet gepruimd wordt)? Of bij PSV?
Vind ik leuk
Ruud40 +5090
zondag 19 maart 2017 om 17:16
Voor Cambuur was die pannekoek, gezien zijn opmerkingen in elk interview over hoeveel wedstrijden Ajax "in alle competities samen" dankzij zijn geniale coaching al niet ongeslagen was, aan het zweven omdat hij dacht dat hij het voetbal zelf uitgevonden had en Ajax onder zijn leiding nooit meer een wedstrijd zou verliezen.
Gevolg: Onderschatting van de tegenstander en een nederlaag

Na de zeer goede wedstrijd donderdag met alle complimenten er om heen opnieuw een dieptepunt. Feitelijk gebeurd hetzelfde. De coach zweeft dusdanig dat hij het elftal niet scherp weet te krijgen en een wanprestatie tegen een zwakke tegenstander wordt geleverd
Gevolg: Onderschatting van de tegenstander en puntverlies
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 17:21]
Vind ik leuk
2cents +28820
zondag 19 maart 2017 om 17:27
Mooi relaas van hoe jij zijn woorden en uitstraling interpreteert. Verder op weinig gebaseerd.

Zeker deze overgang van donderdag naar vandaag heeft niets met de coach te maken. Als dat wel zo was dan zag je dit niet bij bijna alle clubs terug die met dit soort situaties te maken krijgen. Heel veel clubs hebben last van dit fenomeen na een topprestatie. Laatst Feyenoord ook nog na PSV-thuis. En ontelbare voorbeelden uit het internationale voetbal van de afgelopen decennia. Ook het Ajax onder Van Gaal had vaak last van dit euvel. Dat het niet steevast leidt tot puntverlies heeft vaker met geluk dan met de coach te maken.
Vind ik leuk
flipper +598
zondag 19 maart 2017 om 16:51
kut smoesjes
Vind ik leuk
stefvo +635
zondag 19 maart 2017 om 16:53
Goedemorgen VP... de wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord zal in de ArenA worden gespeeld...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:53
It aint over till the fat lady sings...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:03
das wel heel hopeloos gejat
Vind ik leuk
cj_fey +2185
zondag 19 maart 2017 om 17:03
Dus houd ik het nog maar gewoon rustig ;)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:53
Klaassen is niet zelf over het gras begonnen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:54
Klaassen en Ziyech waren moe zeker?
Vind ik leuk
frank1971 +1443
zondag 19 maart 2017 om 16:55
Ja geef het veld maar de schuld. Van Excelsior moet je gewoon winnen en vooral als je nog kampioen wilt worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 16:57]
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 17:26
Goed lezen!!!
Hij geeft het veld niet de schuld!!!!
Vind ik leuk
frank1971 +1443
zondag 19 maart 2017 om 19:12
Ze moesten wennen aan het veld en kregen er geen goede combinaties in. Is toch klagen over het veld.
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 19:45
De schuld geven aan het veld doet hij toch niet.
Hij zoekt de schuld bij zichzelf en het hele team.

Hij noemt het wennen niet als een excuus maar als een gegeven.

Hier wordt meteen weer zo gestresst over gedaan.

Vind ik leuk
frank1971 +1443
zondag 19 maart 2017 om 21:44
Ieder zn mening, toch ;-)
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 22:15
Dat sowieso! ;-).
Vind ik leuk
Leeuw +2076
zondag 19 maart 2017 om 16:55
Vroeger kwam je hier weg mee. Ajax heeft vooral tegen zichzelf gevoetbald. Ik denk meer dat de wedstrijd tegen FC Kopenhagen zijn tol heeft geëist.
Vind ik leuk
Toke +787
zondag 19 maart 2017 om 16:57
Komt de volgende lulsmoes aan :')
Vind ik leuk
Leeuw +2076
zondag 19 maart 2017 om 16:58
Nee kerel, ik hoef echt geen smoes te bedenken. Ik vind het alleen maar heerlijk dat Ajax punten heeft laten liggen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:56
Oh Davy laat je nu niet kennen door over het veld te beginnen.... gelukkig is de scheids in ieder geval niet de pineut van jullie. het spel was gewoon te matig vandaag vanuit jullie kant.

Ik kan er wel mee leven uiteraard, helaas heb ik geen vertiertje vandaag want het gezicht van mijn dame staat op onweer!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:17
Mwoah, heel goed was de scheids ook niet hoor! 2 overtredingen waar je best rood voor kunt trekken afdoen met geel en weer een penal niet gekregen... maar de instelling was ook k. t.... En Feyenoord supporters kunnen wel stoer doen, maar ik zat met 10 Feijenoorders in het stadion vanmiddag en die hebben echt niet rustig gezeten hoor! De eerste 20 minuten geen bal goed geraakt en Heerenveen terecht met voorsprong de rust in. Nadat Kobayashi professioneel uit de wedstrijd geschopt werd stond het middenveld even niet goed. Het laatste kwartier was ook echt voor Heerenveen. En Feijenoord is ook kampioen tijdrekken.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:12
Boehoehoe. Zijn de traantjes weer weg?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:39
Welke penal heb jij het over dan? Die schwalbe van Kluivert of die schwalbe van Traorë? Bovendien had Klaassen rood moeten krijgen voor een elleboog en Kluivert voor een slaande beweging.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:44
Die van Traore kun je geen schwalbe noemen want daar was hij te slecht voor.... Kluivert worstbwel degelijk vastgehouden en dus uit balans gebracht. Koolwijk had 2 x rood kunnen krijgen maar krijgt 1 x geel. Waarom van Duinen geel krijgt voor die rotschop op Klaassen snap ik ook niet. Hij was maar een minuut of 10 te laat.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:57
in de kuip???
Vind ik leuk
J Kiprich +6711
zondag 19 maart 2017 om 16:58
Proost!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:02
ga die slingers maar vast bestellen.... wel ff nog wat punten uit die ufo meenemen over 2 weken graag.
Vind ik leuk
cj_fey +2185
zondag 19 maart 2017 om 17:05
Dat heb ik 4 weken geleden al beloofd toch?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:06
klopt dus ik hou je er ook aan.....
Vind ik leuk
cj_fey +2185
zondag 19 maart 2017 om 17:08
Zo niet dan ben ik van de zomer op doorreis in Spanje, kun je je op mijn kosten laten vollopen (al zou dat met jou misschien wel een faillissements risicootje zijn ;) )
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:09
haha ik wou net zeggen : neem voldoende knaken mee dan......
Vind ik leuk
cj_fey +2185
zondag 19 maart 2017 om 17:15
Ik maak er wel een zakelijk uitje van ;)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:18
Kijk Now we are talking : hoeren en snoeren zuipen en snuiven en gewoon bij de belasting het bonnetje inleveren.....
Je zegt maar wanneer je in de buurt bent.
Vind ik leuk
J Kiprich +6711
zondag 19 maart 2017 om 17:19
Eerst even een kannetje Sangria wegwerken. Slingers en plakletters komen nog wel ;)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:57
Volgens Van Praag is dit niet waar!!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:59
Ik mis in deze woorden de overtuiging van Ziyech " wij worden op zeker kampioen "
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:00
Nou jongens gaat nog een heet Eredivisie seizoen worden voor Ajax. Want wij hijgen jullie in de nek!
Vind ik leuk
Gerro +2192
zondag 19 maart 2017 om 17:03
Sparta en Twente uit en dan komen wij nog even langs dat kan zomaar 0 punten zijn voor jullie.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:06
Voor jullie zijn we niet bang!
Vind ik leuk
Jozef +15291
zondag 19 maart 2017 om 18:27
In de nek hijgen...

Dat duidt toch op achter staan?
Vind ik leuk
Gerro +2192
zondag 19 maart 2017 om 17:00
Dat veld daar heeft iedereen een keer last van,mag je ook niet als excuus gebruiken als bij Ajax speelt.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:01
Stel jullie eens voor dat Man Utd uit tegen (bijvoorbeeld) Sunderland op kunstgras moet, Bayern uit tegen (bijvoorbeeld) Darmstadt op kunstgras en Barça en Real uit op kunstgras tegen (bijvoorbeeld) Eibar.

Precies. Amper voor te stellen. Kap er nou eens mee in Nederland op het hoogste niveau
Vind ik leuk
Dorzon +1973
zondag 19 maart 2017 om 17:02
je moet iets de schuld geven, meestal is het de scheidsrechter, nu het gras

waarbij ik wel van mening ben dat kunstgras verboden zou moeten worden in de eredivisie
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:57
Die van Bronckhorst kan er ook wat van en dan niet over cocu lullen. Bis doet dat niet. En wat dacht je van de jong? Grootste zeikerd aller tijden.

Oh nee onze grote pastoor Kuijt. Het is zo zielig voor vilhena? Huilen en net can Bronckhorst dat bekom geel kreeg. Is zo nette jongen.

Is van Bronckhorst niet degene die Witschge het stadion uit wilde trappen tijdens het hooghouden.

Hypocriet
Vind ik leuk
Santi +7766
zondag 19 maart 2017 om 17:03
:D excuses excuses,
Vind ik leuk
BassieN +4320
zondag 19 maart 2017 om 17:05
https://twitter.com/corneliszelf/status/843491066447904768 Vooronderzoek graag.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:06
PSV pakt de tweede plaats!
Vind ik leuk
Teo Smith +10408
zondag 19 maart 2017 om 17:08
Wij verloren ook op kunstgras.
Het is goed.

Een puntje in Amsterdam en ik ben een tevreden Feyenoorder.
Vind ik leuk
Sjaak12 +187
zondag 19 maart 2017 om 17:10
Nog ff je elleboog bekijken op tv straks. Oh nee studio neus zendt dat niet uit.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:12
ik verheug me zo weer op het itempje van seniele sjakie!
waar zal het nu weer allemaal aan liggen hahaha
Vind ik leuk
buddha +3332
zondag 19 maart 2017 om 17:13
DEZE BACO,S GAAN HEEL GOED SMAKEN . ow ja dat doen ze eigenlijk altijd al :)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:20
ik zou zeggen : geef m van jetje ...(en nog bedankt ook trouwens)
Vind ik leuk
buddha +3332
zondag 19 maart 2017 om 17:24
als jullie ze ook ff in bedwang houden ,en lekker de punten in eindhoven houden ;)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:26
daar gaan we wel van uit.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:15
2 april wordt alles bepalend, als we zo spelen als vandaag kansloos, als we spelen zoals donderdag kan het nog spannend worden, programma Feyenoord lastiger
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:15
Ik denk eerder dat jij seniel bent!
Vind ik leuk
buddha +3332
zondag 19 maart 2017 om 17:25
het woordje seniel behoort toe aan dhr swart he . zou jij voor vp een ander woordje willen gebruiken aub.
Vind ik leuk
Jozef +15291
zondag 19 maart 2017 om 18:30
Dement?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:59
Nee jij.

Hij heeft gelijk. Als we winnen met 4-0 dan is alles open.

Jullie spelen nu 3 uit wedstrijden van de 4 komende wedstrijden en dat zonder vilhena. Ik zal de schorsing accepteren.
Vind ik leuk
PSVKRK +342
zondag 19 maart 2017 om 17:17
Het veld moet ik hem gelijk geven, daar moeten ze echt mee stoppen in Nederland, maar dat zou niet van zo een grote impact mogen zijn. Je mag van Ajax toch wel verwachten dat ze van Excelsior winnen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:18
Alsof Heerenveen - Feyenoord niet op een knollenveld gespeeld werd....

2e helft was echt kampioen waardig.
Vind ik leuk
Mass +712
zondag 19 maart 2017 om 17:19
Ach ja...het gras
Vind ik leuk
Ricky +4155
zondag 19 maart 2017 om 17:28
Ajax kan net goed een bijveld met kunstgras aanschaffen dan kunnen ze daar ook op voorbereiden
Vind ik leuk
Farmer +3385
zondag 19 maart 2017 om 17:33
Ajax was gewoon niet scherp genoeg, klaar.
Kunstgras is een goedkoop excuus. Feyenoord en PSV moeten daar ook op datzelfde kunstgras spelen, dus hebben hetzelfde 'nadeel' als Ajax vanmiddag. Na Kopenhagen, kon Bosz zn spelers gewoon niet op scherp zetten voor deze pot, en dat is niet de eerste keer dit seizoen.

Ik denk dat de hele hype deze week rond de Ligt wel een toonaangevend voorbeeld is van hét probleem: Dat (ajax)jochie is sinds donderdagavond, compleet de ruimte in geprezen en met superlatieven bedolven. Is gaan zweven, kop bij alles, behalve de belangrijke wedstrijd, en voila; DIKKE fout, die Ajax de 1-0 kost...

In Zeist kan men de schaal wel vast laten graveren, dit maakt Ajax echt niet meer goed de komende 7 wedstrijden, met de EL ook nog op hun menu. Ik geef Ajax genoeg kans tegen Schalke, maar al gaan ze dr wel af: dat worden ook weer 2 zware wedstrijden: Schalke zal Ajax iig op karakter, het vuur aan de schenen leggen... "Deutsche Disciplin' oid.. k weet niet.. die gasten hebben of altijd stront mazzel of..... Naja... we kennen die duitsers inmiddels wel.

Ajax heeft wel weer een lek om boven te krijgen. Succes daar iig, We zijn de Europese punten iig hárd nodig.
Vind ik leuk
munkikiii +1158
zondag 19 maart 2017 om 17:36
Ja het lag aan het veld idd waardeloze verliezer
Vind ik leuk
Jozef +15291
zondag 19 maart 2017 om 18:36
Of selectief luisteraar of lezer?
Vind ik leuk
Ginovanni +14549
zondag 19 maart 2017 om 23:29
Precies, Jozef!
Vind ik leuk
buddha +3332
zondag 19 maart 2017 om 17:36
ajax heeft of had toch ook kunstgras op een veld of 3 ? daar kan je aardig op trainen lijkt mij . maar ik denk dat klaassen gewoon bedoeld te zeggen dat excelsior gewoon goed weerstand heeft geboden .
Vind ik leuk
Jozef +15291
zondag 19 maart 2017 om 18:38
Is ook zo.

Maar de discussie om plastic velden is niets nieuws. Zelf hebben velen en ook ik hier al zeker honderd keer afkeer uitgesproken tegen deze ondergrond.
Vind ik leuk
FSCeara +1963
zondag 19 maart 2017 om 17:43
het spelen op kunstgras is gewoon anders maar mag geen excuus zijn.
Toen Feyenoorders hierover begonnen tegen Sparta warn het zeikerds bla bla bla en nu zie hier......
als je kampioen wil worden en het spel niet kan maken tegen excelsior heeft dat meer dan met kunstgras te maken
Vind ik leuk
Foebele +26742
zondag 19 maart 2017 om 17:48
Davy, je was totaal onzichtbaar, beetje jammer dat je het aan het gras wijdt.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:38
Waarom reageer je hier niet op Giovanni ?
Vind ik leuk
Foebele +26742
zondag 19 maart 2017 om 20:45
Wat?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:48
Niks ten nadele van jou foebele, Giovanni reageer op iedereen die meld dat Klaassen niet zo moet zeiken. Jij reageert als Ajacied dat het jammer is dat Klaassen zegt dat het aan het veld ligt en daar reageert Giovanni niet op.
Vind ik leuk
Foebele +26742
zondag 19 maart 2017 om 20:51
Ik snap er niks van, maar dat zal wel aan mij liggen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:47
Nee, ligt niet aan jou. Giovanni reageert op iedereen die zegt dat Klaassen niet zo moet zeuren. Jij zegt dat ook, maar op jou reageert hij niet en op niet ajaxieden reageert hij wel.
Vind ik leuk
Dordmund +1009
zondag 19 maart 2017 om 17:59
Dan het kunstgras en dan weer scheidsrechter en dan weer......
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:15
Gaan we hey nog over de elleboogstoot van Klaassen hebben?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:34
De ochtendspaghetti kon het dit keer niet zijn dus dan het gras maar.
Vind ik leuk
Jozef +15291
zondag 19 maart 2017 om 18:48
Dat is weer eens wat anders dan bewezen technologie in twijfel trekken, is het niet?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:13
Die technologie werkt prima en ik ben er voorstander van (maar dan wel overal)
Vind ik leuk
Jozef +15291
zondag 19 maart 2017 om 20:13
Dat weet ik, maar liep er bij jullie niet een spitsje rond die wat bedenkingen had na de hitte van de strijd?

Ik bedoel, kan gebeuren dat sporters uit teleurstelling wat zeggen. Vind het niet zo erg en hoort erbij.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:28
ja klopt maar hij was nog niet van het veld geweest. Achteraf heeft hij het natuurlijk ook gezien.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:38
Volgens mij in de Arena en niet in de kuip[
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:45
Bij Feyenoord hebben ze niet echt spelers die individueel eruit springen vergeleken met Ajax of PSV maar als collectief zijn ze dit seizoen zoveel beter als Ajax en PSV. Feyenoord heeft keer op keer bewezen dit seizoen dat ze in staat zijn als team de druk zodanig op te voeren bij de tegenstander dat ie vroeg of laat in de wedstrijd simpelweg daaronder bezwijkt. Druk die ze bewerkstelligen met veel loopvermogen, opoffering voor elkaar en passie. Niet echt technisch of hoogstaand om te zien maar wel dodelijk effectief.

Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:51
Niet janken. Je weet dat er een aantal clubs speelt op kunstgras. Dan zorg je maar dat je daar ook op geoefend hebt.
Vind ik leuk
Blueman +464
zondag 19 maart 2017 om 21:34
Het is ook niet eerlijk! Ajax moest op het stroeve kunstgrasveld op Woudestein spelen en alle andere ploegen speelden blijkbaar ergens anders op toen ze uit speelden tegen Excelsior...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:26
wat een huilebalk zeg, ben zeer benieuwd of er nu ook naar zijn Katie een onderzoek wordt ingesteld. Bij gratie 1x in beeld bij studio voetbal.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:27
kakie
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:59
Je wil me toch niet zeggen dat Ajax met z'n geweldige talenten vanwege kunstgras niet van Excelsior wint. Die over het paardgetilde mannetjes moeten eens karakter tonen! En Blind gaat als klap op de vuurpijl De Ligt selecteren.......lekkere breedtepass achterin!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Klaassen wijst naar kunstgras: 'Moesten er heel erg aan wennen, het liep niet'