Feyenoord-fans op hoofdtribune Heerenveen: Ik ben wel geschrokken

Feyenoord-fans op hoofdtribune Heerenveen: "Ik ben wel geschrokken"

zondag 19 maart 2017 om 17:48

Het was een vreemde gewaarwording, zondag bij sc Heerenveen - Feyenoord. Overal in het Abe Lenstra Stadion juichten Feyenoord-supporters na de 1-1 en 1-2. Heerenveen onderzoekt hoe dat kan.

In principe kunnen Feyenoord-fans alleen in het uitvak plaatsnemen, maar al tijdens het duel bleek volgens de Leeuwarder Courant dat de Feyenoord-aanhang op tal van tribuneplekken zat. Ook vanaf de hoofdtribune klonk gejuich bij de Rotterdamse goals.

"Ik ben wel geschrokken van de manier waarop die Feyenoord-fans aan hun kaartje zijn gekomen", zegt Heerenveen-directeur Luuc Eisenga. "Voor die plaatsen gold een clubkaartverplichting. Dat betekent dat onze fans hun kaart hebben doorverkocht aan Feyenoord-supporters. Of dat verboden is? Dat weet ik niet. Maar het verbaast me dat je dat als Heerenveen-fan doet. Je verkoopt de kans op het beleven van een topwedstrijd."

Dat de hoofdtribune voor de helft gevuld was met Feyenoordfans, wil Eisenga niet bevestigen. "Ik heb geen statistieken bijgehouden. Maar ik geloof niet dat het fifty fifty was", aldus de directeur, die een onderzoek aankondigt. "Maar het is nog vrij lastig te onderzoeken."

Plaats een reactie

zondag 19 maart 2017 om 17:52
Dit is weer koren op de molen van de KNVB.
De KNVB komt nu al met het volgende besluit:
Feyenoord 3 punten in mindering en hoger beroep is niet mogelijk.



[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 17:57]
Vind ik leuk
Lemon +277
zondag 19 maart 2017 om 19:06
Heb je botsplinter van Boekel vandaag zien fluiten? Was dat dan een koren op de molen van de Feyenoord-aanhangers binnen de KNVB?
Vind ik leuk
Teo Smith +4033
zondag 19 maart 2017 om 17:54
Ja, we nemen heel Nederland over he. ;)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:08
Ja, zijn ook paar die huilie huilie doen en vervolgens aangifte doen. Typisch feyenoord.
Vind ik leuk
T&T +1551
zondag 19 maart 2017 om 18:34
Vriend... Waar heb jij het over!?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:17
Laat hem maar huilen
Vind ik leuk
Teo Smith +4033
zondag 19 maart 2017 om 21:10
Henkie, dat was een PSV-er haha.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:23
stuiterbal voor je herses!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:01
Wij zijn overal!!!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:03
Behalve op de cool singel over een week of 8
Vind ik leuk
FSCeara +753
zondag 19 maart 2017 om 18:07
ik denk al over week of 5. en dit jaar dik verdiend !
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:09
Misschien wel als ze ajax pakken in de arena is het helemaal gespeeld
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:10
Mooi! En iedereen heeft zich gedragen. Next.
Vind ik leuk
PECFEY +828
zondag 19 maart 2017 om 18:16
Dit is zoals het hoort, gewoon door elkaar zitten zonder gezeur. Feyenoord kan elke week veel meer supporters meenemen in vaak niet uitverkochte stadions. Dat gaat toch nergens over.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:30
Is toch in ieder stadion zo! Feyenoord is overal! Zal ook vast wel weer een groen rookbommetje in de Arena afgestoken worden!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:30
Wel mooi hoor al die Feijenoord supporters dan moet Heerenveen maar zorgen dat het stadion vol komt met boeren.
Vind ik leuk
shovel +35
zondag 19 maart 2017 om 19:25
Huh boeren....waar kom jij dan vandaan?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:53
Uit de stad
Vind ik leuk
shovel +35
zondag 19 maart 2017 om 20:46
Ojaa daar wonen geen boertjes
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:54
Waar wil je heen kerel
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:35
WiE zou nou niet juichen als zijn club scoort.
en trouwens als ze voor de rest prima hebben gedragen is er toch niks aan de hand.
En als dat wel problemen heeft gebracht moet Heerenveen even dit zelf controleren hoe dat kon gebeuren maar kan de club Feyenoord zelf weinig aan doen.:0)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:41
Ik denk dat bijna de helft van de Heerenveen supporters eigenlijk gewoon voor Feyenoord zijn. Dus niks door verkocht...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:44
Na afloop was het wel onrustig in het stadion. Moet zeggen ik was zelf ook niet zo blij dat 1/3 van het stadion gevuld was met Feyenoord supporters.

http://voetbalflitsen.nl/nieuws/0t1gep/onrust-in-heerenveen-friezen-zoeken-confrontatie-met-feyenoord-fans-video
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:26
En dan lullen over de harde kern van Heerenveen? Whaha
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:10
Heyyyyy Tjeerdsma, als ik die video af wil spelen dan zie ik beelden van een Elfstedentocht uit1963!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:49
Zijn ze zo eng dan, valt wel mee toch:p
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 18:55
tja Heerenveen "supporters". Ik ben weleens een echte tegengekomen, maar je komt ze zelden tegen
Vind ik leuk
Cantona +562
zondag 19 maart 2017 om 18:57
Als er niets voor valt dan heb ik er geen moeite mee, bij FC Groningen echter, zaten ze in een familievak en was het vrij intimiderend.
Maar wat ben je voor een waardeloze supporter dat je je kaart verkoopt aan de tegenstander?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:20
Ja ze zien het niet meer zitten daar ja dan geef je kaart toch aan een echte supporter
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 19:16
Zie je toch ieder weekend in veel stadions. En het gaat vrijwel altijd goed. Beetje gezonde rivaliteit moet kunnen! Raar en overdreven om hier nieuws van te maken!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:12
Dat heeft Napoli elke wedstrijd. Mooi is dat, voor de bezetter dan ;)
Vind ik leuk
mchollie +1282
zondag 19 maart 2017 om 21:05
hahaha, wat een bezopen opmerking weer. Het is al heel veel jaren bekend dat de bezoekende club supporters makkelijk een kaartje kan bemachtigen. Ook bij ons zaten heel veel Feyenoorders op de thuis tribunes, en daar geef ik dan de club zelf de schuld van. Als je het als club niet wilt dan moet je maar beter de kaarten beschermen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:38
Kaarten via een sponsor van Heerenveen
€ 195,- voor 5 kaarten. Dan mag ik als Feyenoorder niet juichen voor mijn club.
Waar hebben we het over, we hebben ons prima gedragen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 04:56
Inderdaad, waar hebben we het over. Normalisatie komt bij veel voetbalbestuurders niet voor in hun woordenboek. Elk persoon die niet in het uitvak zit is een gevaar voor de samenleving blijkbaar
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:50
En als we het eens omdraaien?
Wanneer we dat in de Kuip doen? Zouden we er ongeschonden vandaan komen?
Ik denk het niet. Dus als "het moet kunnen" dan zou dat daar toch ook zeker gelden.

De uitsupporters in de thuisvakken vergeten voor het gemak even dat ze te gast zijn bij een ander. Genoeg ook die zich daar niet naar gedragen en helaas is dat al jaren een problemen bij onze wedstrijden tegen Feyenoord, dus ik snap ook niet, dat de club hier niet wat beter tegen optreedt. Helemaal omdat het de laatste jaren vooral ook bij sponsoren vandaan komt.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 04:55
Ik neem aan dat Erdogan hier ook schande van spreekt?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-fans op hoofdtribune Heerenveen: "Ik ben wel geschrokken"