Van Hanegem: Het zou toch gek zijn als hij nu niet in de basis staat bij Oranje?

Van Hanegem: "Het zou toch gek zijn als hij nu niet in de basis staat bij Oranje?"

zondag 19 maart 2017 om 20:32

Voor Willem van Hanegem is er geen discussie: Bas Dost moet de spits van het Nederlands elftal worden. Hij vindt dat bondscoach Danny Blind voorbij moet gaan aan Vincent Janssen, die bij Tottenham Hotspur nauwelijks aan de bak komt.

"Weet je wat het irritante is? Wat de Portugezen goed kunnen is verdedigen", zegt Van Hanegem bij Ziggo Sport. "Nu zeggen we: ja, maar hij speelt in de Portugese competitie. Als je daar meer dan vijftien goals maakt, doe je het geweldig. Hij heeft er nu al 24 gemaakt. Dat is toch ongelooflijk? Het zou toch gek zijn als hij nu niet in de basis staat bij Oranje?"

Van Hanegem maakt een vergelijking. "Iemand die op de bank zit bij Tottenham Hotspur en af en toe vijf of tien minuten mag spelen in een wedstrijd van een of andere League Cup, of iemand die er 24 maakt in de Portugese competitie. Die zou dan op de bank moeten zitten omdat die ander Janssen heet? Het is een heel aardige jongen, maar dat is toch niet reëel?"

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Wat vind jij?

(571 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +20283
zondag 19 maart 2017 om 20:34
Dost wordt breekijzer. Janssen gaat spelen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:21
Gewoon Bas d'r in zetten. Als depAy en robben weten hoe ze hem moeten aanspelen dan scoort hij d'r zo 2a3. Voor elk team een aanwinst.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:36
Dost verdiend het wel maar is geen oranje spits Janssen is de beste spits van Nederland maar verdiend het eigenlijk niet .. dus lastig voor mr blind paard
Vind ik leuk
United +9949
zondag 19 maart 2017 om 21:28
Van Persie en Huntelaar zijn beter.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1051
zondag 19 maart 2017 om 22:08
Huntelaar speelt ook nauwelijks. Van Persie heb je gelijk in
Vind ik leuk
Butsbal +694
zondag 19 maart 2017 om 20:56
Ik vind ook dat 'trainen met wereldtoppers' niet boven 'wedstrijden spelen' mag gaan en denk dat Dost het ook beter zou doen. Daarom vertrouw ik op Blind die Janssen zal opstellen en een valse start maakt in de kwalificatie. En daar treur ik niet meer om tot Blind opstapt of weggetrapt wordt. Wat ben ik die vent beu zeg.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 00:00
Die Dennie die ziet-t-nie he.... wat een kluns
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:57
Ik denk dat je gelijk hebt 2 cent, ik zou het jammer vinden, hij is een beetje te vergelijken met makia ook telkens er net naast en ook vaak onverdiend, op dit moment kan het me niet zo veel schelen, ik ben nog ziek van vanmiddag, je voelde het aankomen
Vind ik leuk
FSCeara +1702
zondag 19 maart 2017 om 21:18
Helemaal met Willem eens. Als je er 24 inschiet in welke competitie ook ga je in de pikorde voor iemand die er in een heel seizoen minder inschiet dan jij in 1 wedstrijd. Daarbij speelt hij echt elke week en Janssen 4 minuten in de laatste maanden
Vind ik leuk
United +9949
zondag 19 maart 2017 om 21:31
Janssen moet gewoon gaan sws een domme keuze geweest. Kane is gewoon veel beter. Als hij zo doorgaat blijft hij 2e/3e keus.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 21:31]
Vind ik leuk
FSCeara +1702
zondag 19 maart 2017 om 21:38
Janssen heeft te snel stap gemaakt terwijl hij gewoon momenteel te kort komt voor Engelse top. Maar goed zeg maar eens nee als ze met zak geld op de stoep staan. Maar hoort momenteel op de bank te zitten bij NL. Zijn mensen die momenteel gewoon beter zijn en doen dus heeft hij maar te accepteren. Ben alleen bang dat Blind(e) hem gewoon zal kiezen voor Dost
Vind ik leuk
United +9949
zondag 19 maart 2017 om 21:46
Dan moet Blind Depay op rechts zetten en Robben op links. Anders komt Dost minder tot zijn recht. Maar hij hoort er zeker in, 24 goals is echt super goed gewoon.
Vind ik leuk
FSCeara +1702
zondag 19 maart 2017 om 22:16
Je zou ook nog met Lens kunnen spelen ipv Depay. Ben geen groot fan van Promes.
Maar iig 1 van die 2 samen met Robben en Dost
Vind ik leuk
United +9949
zondag 19 maart 2017 om 22:18
Klopt, al zie ik liever Depay. Als we maar winnen.
Vind ik leuk
FSCeara +1702
zondag 19 maart 2017 om 22:19
Dat vind ik ook. Maar zou eigenlijk geen probleem mogen zijn. Enige waar je in deze poule van zou mogen verliezen is Frankrijk. de rest stelt allemaal niet veel voor.
Vind ik leuk
United +9949
zondag 19 maart 2017 om 22:32
Klopt al ben ik bang dat we er weer niet bij zijn. We moeten sws 2e worden voor de play-offs.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:29
Dost hoort gewoon te spelen bedoel nl vind zelf nooit van portugal dus dost hoort en moet er gewoon in janssen is sws een werk paard dat bediend moet worden maar nl heb geen echte toppers meer die spelers alleen voor de goal kan zetten maar waar alle 11 gewoon 200% moeten geven en anders is het helemaal niets geen ek maar dan ook geen wk
Vind ik leuk
frankn27 +1792
zondag 19 maart 2017 om 21:31
Zo zou het ook gek zijn als karsdorp geen rechtsback zal staan maar vermoedelijk gaat Danny voor veltman of tete
Vind ik leuk
FSCeara +1702
zondag 19 maart 2017 om 21:39
Dat denk ik niet. Veltman hoort niet eens in Nederlandse top thuis. Die mag elke nacht jezus danken dat Bosz iets in hem ziet. Komt op alle fronten te kort dus begrijp niet wat hij in Oranje moet doen.
Vind ik leuk
frankn27 +1792
maandag 20 maart 2017 om 12:10
ik zeg toch ook niet dat ik het eens met Blind ben? Karsdorp hoort in mijn ogen rechtsback te staan... maar Blind kennende doet hij weer 1 van de backs van Ajax
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:16
Ik vind dat beide niet moeten spelen. Depay met Robben voorin. 3 Op het middenveld en met goede vleugels gaan spelen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:03
voor het eerst ben ik het eens met deze man. Vaak is het totale onzin en Feyenoord gerelateerd, maar nu.. spot on!
Vind ik leuk
Gerro +1001
zondag 19 maart 2017 om 23:27
Dost is in ieder geval in Bloedvorm en speelt wekelijks.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:20
Wat dacht je van allebei in de spits
Vind ik leuk
FSCeara +1702
maandag 20 maart 2017 om 15:20
Op basis van wat zou Janssen erin moeten staan ? speelt nooit en als hij mag invallen gebeurd er ook niets.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:29
Hij is constant maar een man van momentum kan je ook van waarde zijn .
Vind ik leuk
FSCeara +1702
maandag 20 maart 2017 om 23:04
Dat klopt , maar dat mist hij momenteel ook. is echt zonde dat hij het even niet brengt bij Tottenham. Had beter even gestald kunnen worden waar hij vertrouwen op kan doen.
Zou voor hem en Nederlands Elftal van belang kunnen zijn
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:46
Ik hoop dat hij nog gestalt eind dit word dit seizoen
Vind ik leuk
FSCeara +1702
dinsdag 21 maart 2017 om 00:51
Dat hoop ik ook. hij moet gewoon spelen en vertrouwen kweken maar komt momenteel gewoon veel te kort voor daar te spelen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem: "Het zou toch gek zijn als hij nu niet in de basis staat bij Oranje?"