'Zondebok uit Amsterdam' haalt zijn gram in derby: Je voelt de haat gewoon

'Zondebok uit Amsterdam' haalt zijn gram in derby: "Je voelt de haat gewoon"

maandag 20 maart 2017 om 08:10

PEC Zwolle won de beladen IJsselderby zondag. Go Ahead Eagles werd nota bene in de Adelaarshorst met 1-3 verslagen. Mickey van der Hart moest het ontgelden bij het thuispubliek, maar liet zich niet beïnvloeden.

Van der Hart keepte voorheen nog voor Go Ahead, maar staat nu bij PEC onder de lat. "Ik kon het niet laten om bij die laatste twee goals een sprintje richting het uitvak te trekken", zegt Van der Hart tegenover De Telegraaf. "Bij onze gelijkmaker draaide ik me bewust niet om. Je voelt de haat bij de Go Ahead-supporters gewoon. Niet alleen naar mij persoonlijk, maar naar de hele club PEC Zwolle."

"Zolang het binnen de perken blijft en ze van me afblijven, is het mooi, die rivaliteit", vervolgt hij. "Dat hoort er gewoon bij. Ik begrijp het heel goed. Als fanatieke Go Ahead-fan zou ik het ook niet leuk vinden als een speler naar PEC gaat. Het is alleen jammer dat ik hier op een vervelende manier ben weggegaan. Wat dat betreft is het lekker om zo mijn gram te halen."

Een polletje blijft hem namelijk altijd achtervolgen. Daardoor verloor Go Ahead van zijn broodheer Ajax, toen Van der Hart nog op huurbasis in Deventer speelde. "Ik was twintig en speelde mijn eerste seizoen in de Eredivisie. Als ze je dan uitschelden, sta je niet lekker in de goal. Ik was de jongen uit Amsterdam, werd de zondebok."

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 08:13
'voetbal is oorlog!
Vind ik leuk
Korm +13506
maandag 20 maart 2017 om 08:14
Tja ik kan me dat polletje nog voorstellen.... dacht gelijk aan matchfixing
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:33
Vond je ..?

ik vond het vooral heel ongelukkig voor hem zelf, kon er weinig aan doen in mijn ogen. heel veel keepers overkomt dit wel een keer in hun loopbaan.
Vind ik leuk
Korm +13506
maandag 20 maart 2017 om 09:22
ja dat vond ik, al keek ik wel met een andere bril naar de wedstrijd ;)
Vind ik leuk
Manus +91
maandag 20 maart 2017 om 11:55
Zelfs na de herhaling, waar je ziet hoe hij er onderdoor maait omdat de bal opstuit?
Vind ik leuk
Korm +13506
maandag 20 maart 2017 om 14:55
ja :)
Vind ik leuk
Manus +91
maandag 20 maart 2017 om 15:30
Aaah oké! In dat geval moet elke profclub vanaf nu maar op kunstgras gaan spelen ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:35
Dat polletje hebben wij van Ajax toen ook bewust de nacht daarvoor geplaatst. Cillessen wist ervan. ;-)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:10
Ik heb dit weekend ook m'n gram in een nabijgelegen dorp gehaald: scheelde me €10 en de kwaliteit is veel beter!
Vind ik leuk
peinke +198
maandag 20 maart 2017 om 11:21
Ach, na het polletje-incident zijn er nog 1001 zwakke keepersmomentjes geweest. Ook in Zwolle! Dan kun je niet anders concluderen dat het een zeer matige keeper is, eigenlijk niet geschikt voor een eredivisieclub.
Dat je dan je gram moet halen.... Ach, zegt genoeg over deze jongen.... Ik moet nog zien of hij volgend jaar nog onder de lat staat bij PEC, want punten voor je pakken doet ie echt niet.
Zo, gelukkig weer eens mijn gram gehaald!
Vind ik leuk
Twardt +78
maandag 20 maart 2017 om 19:15
Peinke moet ook altijd wat te zeiken hebben. Er zijn nou niet veel jonge keepers die het erg goed doen. Mickey wordt elke wedstrijd beter, en ik denk dat hij zeker een hele goede kan worden. Boer en Timmer waren in het begin ook verre van foutloos.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:02
Ik heb hem wel degelijk dit seizoen punten voor Pec zien pakken
Maar als jij hem een maal niet moet,dan is toegeven wel erg moeilijk he?
Het is ook niet mijn favoriet,maar vindt wel dat die steeds beter word,en wel degelijk punten heeft gepakt.
Vind ik leuk
Manus +91
maandag 20 maart 2017 om 15:33
Hij heeft wel een paar puntjes gepakt, maar het duurde wel erg lang voor hij er ook echt stond. Ik hoop dat hij de stijgende lijn doorpakt en beter blijft worden, anders begrijp ik de zorgen voor volgend seizoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Zondebok uit Amsterdam' haalt zijn gram in derby: "Je voelt de haat gewoon"