Club en fans in shock: captain (27) paar uur na zege dood aangetroffen in bed

Club en fans in shock: captain (27) paar uur na zege dood aangetroffen in bed

maandag 20 maart 2017 om 10:08

De Noord-Ierse voetbalclub Derry City is in diepe rouw. Aanvoerder Ryan McBride is zondag overleden, slechts een paar uur nadat hij nog op het veld had gestaan. 's Middags boekte Derry City een 4-0 overwinning op Drogheda United, niet veel later werd McBride (27) dood aangetroffen in zijn bed. 

Fans van Derry kwamen maandag in groten getale naar het huis van McBride. De shock is groot bij de achterban. Zondagmiddag stond McBride, sinds jaar en dag aanvoerder van de club, nog negentig minuten binnen de lijnen tijdens de clash met Drogheda United. Na de ruime overwinning ging McBride naar huis. Later op de dag stierf hij in bed. Naar de exacte doodsoorzaak zal onderzoek worden gedaan. 

De Ierse voetbalbond heeft inmiddels gereageerd op het tragische overlijden van McBride. 'We zijn in shock door het nieuws over het overleden van Derry-captain Ryan McBride. Onze gedachten zijn bij zijn familie', valt er te lezen in een statement. 

Plaats een reactie

DubRtd +5846
maandag 20 maart 2017 om 10:14
Die club blijft weinig bespaard.
Minder dan een jaar geleden ook de all time club top scorer Mark Farren overleden op zijn 33ste

In een league waar de voorzitter van de Ierse bond €400.000 per jaar graait (kampioen krijgt €120.000) moet een gofundme pagina worden geopend om de begrafeniskosten voor de familie op te halen.

https://www.gofundme.com/ryan-mcbride
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 16:52]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:18
naar moet na zijn
Vind ik leuk
Truth +1544
maandag 20 maart 2017 om 10:20
27 jaar dit is echt triestig !
Vind ik leuk
Santi +5260
maandag 20 maart 2017 om 12:44
Jouw Nederlands ook. 'Triestig' kom op zeg ;)
Vind ik leuk
Truth +1544
maandag 20 maart 2017 om 15:09
Zit ik op terug op school ofzo ?
Vind ik leuk
Santi +5260
maandag 20 maart 2017 om 17:41
Sorry mijn bericht eas best wel triestig ;-)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:21
Hey goos dit is niet het moment om dat te roepen.

Slecht nieuws dit......RIP
Vind ik leuk
Santi +5260
maandag 20 maart 2017 om 19:34
Szeker slecht nieuws
Verder weinig met mn comment temaken joh ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:38
Dit onderwerp is niet echt om daar iemand te wijzen op een fout. Maar ja jij moet het zelf weten, maar respect voor zo een topic vind ik persoonlijk meer gepast.
Vind ik leuk
Santi +5260
maandag 20 maart 2017 om 19:40
Ik grap r n beetje mee met m niks ergs en disrespectvls aan


Sterker nog zeggen dak geen respect voor m heb spreekt hier eerder van n rare gedachte.


Tis niet zo dat omdat r ergens iemand dood is
Spoilers, heel veel gaan dood op n dag
Je ineens uberdepri moet gedragen en honderdmaal die rip

Heb je ook vrij weinig aan :)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:44
Ik zeg niet dat je geen respect voor hem heb. Ik geef aan dat het onderwerp niet echt is geschikt om iemand op zijn fouten te wijzen. Maar doe ermee wat jij wilt!

No problemo
Vind ik leuk
Santi +5260
maandag 20 maart 2017 om 19:45
Ik maak gwn ef n dolletjemoe zltijd kunnen
Vind ik leuk