VP-voetbalkantine: 'Nu Klaassen niet wordt gestraft, moet Vilhena ook vrijuit'

VP-voetbalkantine: 'Nu Klaassen niet wordt gestraft, moet Vilhena ook vrijuit'

maandag 20 maart 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Om de discussie op gang te helpen, geven wij gedurende de dag een aantal stellingen waarover gediscussieerd kan worden.

Stelling 1: 'De missie van Peter Bosz is niet per se mislukt wanneer Ajax de titel misloopt'
Stelling 2: 'Het is onbegrijpelijk dat Arsenal wéér verlengt met Wenger'
Stelling 3: 'Nu Davy Klaassen niet wordt gestraft, moet Tonny Vilhena ook vrijuit gaan'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

Olfie +1134
maandag 20 maart 2017 om 11:07
Als je 2e wordt en de finale Europa League haalt, noem het seizoen dan maar eens mislukt. Overigens ze ik niet dat dit gaat gebeuren, maar puur om in te gaan op de stelling.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:24
De finale van de Europa League halen?.....Alles goed verder Olfie?
Vind ik leuk
Korm +9659
maandag 20 maart 2017 om 11:36
hij zegt ook dat hij het niet ziet gebeuren ;)
Vind ik leuk
J Kiprich +2133
maandag 20 maart 2017 om 11:29
En als je de finale niet haalt en derde wordt?
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 11:07
Ajax moet altijd kampioen worden. Zo niet dan is de misse (voor dit seizoen) mislukt.

Zou je dat goed kunnen maken door het winnen van de EL. Ja natuurlijk. Maar dat lijkt me nog altijd onmogelijk. Al hoop je er wel op natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:14
Het voetbal is aantrekkelijker, er worden ook niet minder punten gehaald dan voorgaande jaren en in Europa is Ajax een stuk sterker dan voorgaande jaren. Ik vind het dus geen mislukt seizoen, gewoon pech dat Feyenoord zo weinig punten laat liggen.
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 11:34
Niet alleen pech natuurlijk dat Feyenoord weinig punten laat liggen. Als je thuiswedstrijden tegen Roda en Willem II niet wint wordt het gewoon moeilijk. Die potjes waren begin van het seizoen en sindsdien had Bosz het aardig staan. Alsnog heb je dan natuurlijk dagen als gisteren of tegen Groningen.
Vind ik leuk
Korm +9659
maandag 20 maart 2017 om 11:38
tja die potten heeft PSV natuurlijk ook gespeeld. om nog maar te zwijgen van Feyenoord thuis, dat was duur punt verlies. daarintegen had feyenoord het geluk dat zij (en ajax) over een systeem beschikt wat in de rest van nederland niet te zien is.. dat levert ook weer punten op
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 11:40
Natuurlijk speelt iedere club die potjes. Maar ik focus mij als fan natuurlijk op m'n eigen club, want PSV en Feyenoord hadden geen invloed op die resultaten die ik hier noem.
Vind ik leuk
Korm +9659
maandag 20 maart 2017 om 11:43
snap ik, ik geef alleen maar aan dat het bij andere clubs ook zo is ;-)
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 11:45
Bij Feyenoord niet volgens mij. Zij speelden thuis alleen gelijk tegen Ajax. Of vergis ik mij nu?
Vind ik leuk
Korm +9659
maandag 20 maart 2017 om 11:49
heerenveen was ook onnodig (2-2) als ik me niet vergist was Feyenoord veel sterker. Om eerlijk te zijn kreeg Ajax ook teveel in de kuip ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:50]
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 11:53
Ajax kreeg misschien teveel, maar die wedstrijden verlies je het kampioenschap niet op. Het gaat inderdaad om die potjes zoals tegen Heerenveen.
Vind ik leuk
Freebird +9782
maandag 20 maart 2017 om 17:41
En Excelsior.
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 17:49
Heeft Feyenoord daar ook punten tegen verloren of gaan ze dat nog doen?
Vind ik leuk
Freebird +9782
maandag 20 maart 2017 om 17:52
De voorlaatste wedstrijd. Ze willen altijd winnen van de grote broer.
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 17:53
Ik hoor alleen maar spelers van Excelsior die willen dat Feyenoord kampioen wordt. ;)
Vind ik leuk
Freebird +9782
maandag 20 maart 2017 om 18:04
Ik vrees van wel nu.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:50
Heerenveen thuis was ook gelijk. Dat was 2-2
Vind ik leuk
2cents +17364
maandag 20 maart 2017 om 11:53
Thanks.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:51
vergeet de wedstrijden uit bij Groningen en excelsior ook niet :p
Vind ik leuk
Metal +1297
maandag 20 maart 2017 om 11:19
Er zal bij een tweetal clubs altijd een missie mislukken. Dit jaar lijkt het bij Feyenoord weer eens te slagen, dan hebben PSV en Ajax het nakijken. Je missie is mislukt als je ver voor het einde van het seizoen geen kans meer maakt op de titel. Dan is er iets faliekant niet goed gegaan. Als je tot het einde meedoet voor de prijzen dan heb je toch gewoon een goed seizoen gedraaid? Dan komen andere factoren als geluk, blessureleed mss om de hoek kijken.
Ajax en PSV hebben gewoon een puntenaantal waar je in andere jaren kampioen mee werd. Nu is er een club die een topjaar heeft en waar alles tot nu toe meezit en die nog meer punten heeft verzameld. Ook is het feit dat de afstand tussen top3 en de rest dit jaar wel erg groot is. Er zijn bijna geen verrassingen meer.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:27
De kwartfinale zal het eindstation voor Ajax zijn in de Europa League en dan heb je dus eigenlijk alleen maar de achtste finales overleefd.
Dan tweede of derde worden in de competitie noem ik het seizoen gewoon mislukt en zeker niet geslaagd, ook uitgeschakeld in de KNVB Beker omdat Peter Bosz het nodig vond om met Jong Ajax af te reizen naar Cambuur en dat kwam hem duur te staan!

Schalke 04 is gewoon een maatje te groot, haal je de halve finale wel dat verzacht het de pijn wel een beetje maar je hebt dan nog steeds GEEN prijs.
Al haal je de finale (wat zeer knap zou zijn) maar verlies je die dan kan ik het nog steeds niet geslaagd noemen.
Geen kampioen, geen KNVB Beker, dan kan alleen het winnen van de Europa League veel goedmaken en die kans is nihil, nog minder dan 1% in mijn ogen!
Vind ik leuk
Ruud40 +3115
maandag 20 maart 2017 om 11:38
Finale EL kan.
Schalke is niet in beste doen, dus als Ajax top is hebben ze ook over twee wedstrijden een kans.

Als dan bijv Lyon en Man United tegen elkaar loten, kun je zomaar de finale halen.

En die is 1 wedstrijd waarin alles mogelijk is. Ook winnen al is die kans dan misschien maar 25%.

Voor de rest met je eens.
2e / 3e:
Sinds gisteren moet je inderdaad omlaag kijken ipv omhoog
Met een veel zwardere programma als PSV is tweede plaats vasthouden nu prioriteit nr 1.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:39]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:27
Stelling 1: Jawel.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:27]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:29
tuurlijk heeft ie dan gefaald!! hopeloos zelfs! grootste begroting, beste spelers, maar veeeel te eigenwijs in zn beslissingen. maareuh.... ik vind t geen probleem
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:29
Beste spelers, hoezo beste spelers

Onana>Jones: gelijkspel
Sinkgraven>Kongolo: Kongolo
Viergever> Jan Arie: nipt Jan Arie
Sanches> Botje: gelijkspel
Veldman> Kars: Kars by far
Klaassen> Tonny: gelijkspel
Zyech> Karim: Karim
Schone> Dirk: gelijkspel
Kluivert> Berghuis: Berghuis
Dolberg> Nico: zeg het maar, gelijkspel
Younes> Elia: Elia met stip.

Dus hoezo de beste spelers.
Vind ik leuk
Santi +675
maandag 20 maart 2017 om 17:36
Brilletje? Zou het? ;)

Onana jones. Jones
Sinky kongolo. Kongolo
Viergever scharie, gelijk
Sanchez botteghin. Sanchez. Als je botteghin vergelijkt met viergever wint hij echter wel dik
Veltman Karsdorp. Gelijkspel
Ziyech karim. Karim
Schone dirk. Schone by far
Klaassen tonny, klaassen
Kluivert berghuis? Je moet vergelijken met traore gap. Ja dan wint berghuis wel btw.
Dolberg nico. Nico ofc
Younlus elia. Ja natuurlijk elia. Die younes is voorspelbaar als de nete
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:18
Vul ipv Dirk Jensie in en dan wint Jens het toch echt.

En Kas>Veldman vergeet je nog even, Kas met een straat lengte.

Dus waar praat die koekenkakker dan over met z'n betere spelers.
Kijk voor de gein even naar "de voetballer van het jaar" cijfers bij
VI, nummer 1 t/m 5 komen allemaal uit de Kuip.

Next.
Vind ik leuk
Santi +675
maandag 20 maart 2017 om 19:36
Wr, kies je dan niet meteen jens?

Kas veltman, met een t, niet vergeten. Sterker nog ik ben er van overtuigd dat zowel kars wordt overgewaardeerd als veltman, met een t, ondergewaardeerd.



En vi zegt vrij weinig. Vaak werden vijf feyenoorders gekozen omdat ze t leuk vonden en t goed ging met de ploeg.
Als je vi als bewijs wilt zien zegt dat ook al genoeg over jou hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 15:58
ben je serieus over veltman?
kan misschien een man verdedigen, maar is opbouwend verschrikkelijk.
karsdorp was verdedigend minder, maar is dit seizoen sterk geworden en is opbouwend vele malen beter dan veltman!
Vind ik leuk
Santi +675
dinsdag 21 maart 2017 om 16:09
ik vind m geen topper, maar zwaar onderschat dat wel

Karsdorp wordt idd beter maar is nog geen wonder , nog (lang) niet
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:43
Vilhena gelijk met Klaassen? Hahaha
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:23
Wat valt daarom te lachen, allebei grote talenten en allebei
belangrijk voor hun club, dus gelijkspel.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:31
Klaassen is allang talent af, Klaassen meer assists, meer goals, heeft al titels gewonnen, meer interlands, is al verkozen tot beste speler van de Eredivisie, brengt aanvallend meer, is een meer completere speler, dus hoe haal je het in je hoofd hun op gelijke voet te zetten haha ff brilletje afdoen, Vilhena bakte er vorig seizoen niet veel van, en nu opeens op gelijke voet met een speler die het al jaren laat zien...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:50
Dat klopt, Klaassen is idd al veel langer belangrijk voor Ajax dan
Tonny voor Feyenoord.
Alleen ga je aan een ding voorbij en dat is het feit dat Klaassen ook
nog maar een keer als basisspeler een schaal of beker omhoog heeft mogen houden.

Tonny heeft al met een beker op de Coolsingel gestaan en waarschijnlijk
zeer binnenkort ook met een schaal.
Dus allebei belangrijk, gelijkspelletje.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:35
Buiten het feit dat Klaassen een betere voetballer is, gaan we nou een bekertje vergelijken met een Titel??? Die 3 beker wedstrijdjes van Vilhena vergelijken met de titel van Klaassen?

Klaassen:
118 wedstrijden
42 goals
26 assists
40 Europese wedstrijden
9 goals.
11 interlands 3 goals.
Winnaar Gouden schoen in de Eredivisie.

Vilhena:
137 wedstrijden
18 goals
13 assists
15 Europese wedstrijden
1 goal.
2 interlands geen goal.

Dit seizoen
Klaassen
12 goals, 6 assists
Vilhena
4 goals 1 assist


Als je nog steeds zegt gelijk, dan neem ik je echt niet serieus, natuurlijk is Klaassen beter man!
Vind ik leuk
stranger +1056
maandag 20 maart 2017 om 21:24
Ik vind het twee heel verschillende voetballers. Dus niet te vergelijken.
Vind ik leuk
Santi +675
maandag 20 maart 2017 om 19:37
Talent betekent niet of je wint, feit blijft dat klaassen veel belangrijker is dan tonny
Vind ik leuk
zwollie +1299
maandag 20 maart 2017 om 17:44
pearl heeft de oplossing voor jou
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:25
Voor jou ook, kijk even naar de standen bij de voetballer van het jaar
verkiezing en als je dat heb gedaan, kom dan even praten.

Next.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 15:59
selectie van 020 heeft meer potentie op lange termijn en de begroting is veel groter, dus dan klopt het toch wat ik zeg?
en ik miste Jens in je rijtje... ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:31
Bosz doet het imo. goed qua resultaten. Ze doen lang mee op alle fronten waar ze een nieuw systeem moesten aanleren, een aantal sterkhouders zijn vertrokken en er een nieuwe trainer zonder echte top-ervaring aan het roer staat. Het is jammer dat Traoré steevast de voorkeur krijgt boven Cerny, Nenes en Kluivert want ik weet 100% zeker dat zij niet slechter zullen presteren.
Vind ik leuk
Gerro +808
maandag 20 maart 2017 om 11:58
Als we kijken naar vorig seizoen waarin we werden uitgeschakeld in de eerste ronde EL en nu kwart finale staan met kansen op halve finale en de titel vorig jaar ook niet binnen haalde en je zet dit af tegen dit seizoen kun je gewoon spreken van een een geslaagd seizoen. En wie weet wat er nog in het vat zit,deze stelling misschien ook wel te vroeg is.
Vind ik leuk
Savior +479
maandag 20 maart 2017 om 12:15
Niet mislukt kijk naar het voetbal het is aantrekkelijk volgend jaar is iedereen weer klaar voor nog een stap omhoog
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:42
De resultaten dit seizoen worden flink verbloemd door het goede spel van Klaassen. Het is toch veelzeggend dat Klaassen meer doelpunten maakt dan de spits, Dolberg. Dat ligt overigens niet aan Dolberg maar aan de matige aanvoer vanaf de flanken: Younes en Traoré. Dat Bosz maar het vertrouwen in hen blijft houden verbaast me nog het meest.

Maar goed. Vorig seizoen noemden ze het bij Ajax een 'overgangsseizoen', maar dit seizoen zouden ze er staan! Mooi niet dus. Nu lees ik van meerdere Ajacieden al weer dat ze dit seizoen ook een 'overgangsseizoen' noemen. Dat is een andere manier van zeggen dat het seizoen mislukt is.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:52
gister was alles behalve aantrekkelijk..zo geweldig spelletje speelt Ajax echt niet..
ze jagen goed af om vervolgens troare of younes als een kip zonder kop naar binnen te zien trekken om voor eigen succes te gaan..zelden gemerkt dat ajaxieden hier al genoegen mee nemen..
ik kan me maar 2 wedstrijden herinneren dat Ajax goed speelde NEC ergens in november en vorige week tegen kopenhagen..

maar even op de stelling missie Bosz is dan niet mislukt zijn missie is kapitaalvernietiging bij Ajax en kampioenschap Feyenoord
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:46
Stelling 1: nee, de missie is niet mislukt. Ik zou bijna zeggen helaas. Want ik vind nog steeds dat Bosz niet bij Ajax past. Toch zijn zijn resultaten dit seizoen verre van slecht.

Stelling 2: Totaal niet onbegrijpelijk. Een andere trainer zou het niet beter doen.
Vind ik leuk
chicken +1691
maandag 20 maart 2017 om 15:44
Over stelling 2...

Dat weten we niet. We zijn allang vergeten wie voor wenger de trainer was. Van mij mag die weg, als ze maar iemand halen met een lange termijn visie. Punt is gewoon dat er geen prijzen gepakt worden en pareltjes zie je er ook niet meer lopen.
Vind ik leuk
De Hout +320
maandag 20 maart 2017 om 17:06
Waarom wordt Klaassen in hemelsnaam niet bestraft?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:10
Dit gaat heel intressant worden; als v.Boekel het echt had gezien, had Klaassen geel gekregen. Maar hij denkt dat hij de gehele situatie heeft gezien maar mist dat Klaassen zijn tegenstander wel degelijk raakt. Dus had die zijn neus gebroken was er dus niks aan de hand geweest volgens de scheids want die had het gezien??? Dit gaat de toekomst echt veranderen; een speler raakt de tegenstander maar er wordt niet gefloten. Die loopt naar de scheids en vertelt tegen hem; was niet de bedoeling maar ik raakte mijn tegenstander. De scheids noteert het in zijn hoofd en je kan niet meer daarna geschorst worden. Dit gaat heel raar worden!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:22
Stelling 3: Iedereen ziet het verschil tussen die 2 overtredingen. Met uitzondering van uiteraard enkele Feyenoorders...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:29
Inderdaad, iedereen ziet dat Klaassen bewust slaat en Vilhena niet...
Vind ik leuk
Santi +675
maandag 20 maart 2017 om 17:37
Vilhena moet geschorst worden voor drie waarvan een voorwaardelijk

Maar hoe goed ie ook is, klaassen moet ook n schorsing krijgen. Twee wedstrijden geen voowaardelijk vooruit
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:26
Stelling 1; gezien de resultaten en het spel van de meeste wedstrijden vind ik het inderdaad mislukt. Stelling 2: Die man heeft een mooie loopbaan gehad en verdient veel respect, 2 jaar is wel erg lang. Kan me de boosheid voorstellen.
Stelling 3: Nee, Vilhena moet niet vrijgesproken worden omdat een andere speler niet onderzocht wordt, dat slaat als een tang op een varken
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 17:30]
Vind ik leuk
stranger +1056
maandag 20 maart 2017 om 21:31
Het slaat helemaal als een tang op een varken dat de ene wel geschorst wordt en een ander niet.
Zoals ik al eerder aangaf gewoon altijd schorsen bij ellebogen ,slaande bewegingen,natrappen of ernstig gevaarlijk spel.
Ook al heeft een scheidsrechter anders besloten in een wedstrijd en al dan niet bewust of onbewust.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:34
Laten we alles afschaffen gele rode kaarten schorsingen who give s a fu..
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:23
Ajax moet volgend seizoen voor een goede linksback zorgen en dan hebben ze met Tete, Sanchez en de Ligt een geweldige verdediging.
Vind ik leuk
buddha +1508
dinsdag 21 maart 2017 om 00:13
vilena moet gewoon een straf krijgen en als de KNVB klaassen niet bestraft zullen ze daar wel een goede rede voor hebben . maar in mijn ogen zou klaassen wel bestraft moeten worden . maar de KNVB gaat niet naar mij luisteren denk ik .
Vind ik leuk
cqmi +0
dinsdag 21 maart 2017 om 09:35
Stelling 3, Mocht Klaassen niet gestraft worden en Vilhena wel dan weet je waar de KNVB op uit is. Iets wat al wel duidelijk was. Kortom Vilhena ook niet schorsen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP-voetbalkantine: 'Nu Klaassen niet wordt gestraft, moet Vilhena ook vrijuit'