Borst snapt er niets van: 'Ajax bakt ze bruin, PSV beheerst het ook'

Borst snapt er niets van: 'Ajax bakt ze bruin, PSV beheerst het ook'

maandag 20 maart 2017 om 11:46

Columnist Hugo Borst stelt met grote verbazing vast dat bijna alle clubs uit de Eredivisie grillig presteren. Zelfs de traditionele topteams wisselen geweldige wedstrijden af met ontluisterende optredens, constateert Borst in het Algemeen Dagblad. 

'Wat me elk weekeinde met stomheid slaat is de wisselvalligheid. Tegen Sparta was Feyenoord schandalig slecht, de week erna tegen AZ steengoed en gisteren (zondag, red.) had de gedoodverfde landskampioen geluk dat sc Heerenveen bij rust niet met 3-0 voorstond', steekt Borst van wal. 

'Ajax bakt ze ook bruin. Thuis tegen FC Kopenhagen, zonder aanvoerder Klaassen, speelde het geweldig. Gisteren tegen Excelsior speelde Ajax onthutsend zwak. PSV beheerst het ook. Vaak is het niks, soms is het alles. Vitesse idem dito. Is er één club die dit seizoen drie wedstrijden op een rij een 8 voor de uitvoering scoorde? Het lijkt wel of consistentie in de Eredivisie niet bestaat.'

Borst stipt ook nog kort het optreden van Matthijs de Ligt (foto) tegen Excelsior aan. 'Eerst die risicovolle perfect uitgevoerde sliding waardoor Van Duinen geen 1-0 maakt en tien minuten later leidt de zeventienjarige Ajacied zomaar de bal in en komt Excelsior wel op voorsprong. Zelfs een stoere verdediger als Botteghin overkomt het. De Braziliaan voor en na rust was een wereld van verschil.'

Plaats een reactie

2cents +36435
maandag 20 maart 2017 om 11:58
Niet alleen in de eredivisie Hugo. Ook in de PL presteert geen club constant. Buiten Chelsea misschien, maar kijk eens naar hun vorige seizoen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:00
De wisselvalligheid maakt de competitie spannender. Ik vind het mooi!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12281
maandag 20 maart 2017 om 12:02
Het is nu alleen wel een stukje minder spannend geworden bovenin ;-)
Vind ik leuk
Korm +23151
maandag 20 maart 2017 om 13:09
inderdaad, ajax glijdt harder af en moet nu zelfs uitkijken dat ze geen 3de worden
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12281
maandag 20 maart 2017 om 17:10
Jep!
Vind ik leuk
Gerro +3700
maandag 20 maart 2017 om 12:21
De spelwijze van de ene tegenstander kan je beter liggen dan die van de andere daarnaast zal de vorm van de dag mede bepalend zijn en daarmee een verklaring kunnen zijn. Daarnaast zal geluk ook een bepaalde factor spelen zoals Feyenoord gisteren kende en dat de tegenstander dus idd niet 3 keer scoort voor rust want in dat geval was het een blamage geworden en dit zie je dus vaker in wedstrijden(dus niet alleen bij Feyenoord) en is ook een gouden regel dat als je zelf niet scoort de tegenstander het doet.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:34
Dat niemand constant is in zijn prestaties moge duidelijk zijn. Maar dat het lijkt dat de verschillen zo groot zijn, van de ene keer alles en de andere keer niets wordt ook aangestuurd door de Media. Het hangt van superlatieven aan elkaar. Kijk alleen eens naar de Ligt, het ene moment was hij de ster met 1 goede actie en was er geen betere het andere moment maakt hij een grote beslissende blunder en deugt er weer niets van deze jongen. Deze van de hak op de tak hype wordt wekelijks bedreven en geeft een vertekend beeld.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:13
Ik denk dat de wisselvalligheid van de clubs onder de topdrie er ook debet aan zal zijn. Bij sport behoren nu eenmaal hoogte- en dieptepunten, dat maakt het juist zo spannend. Het gemiddelde niveau in Nederland is echter niet van dien aard dat tevoren met zekerheid vaststaat wie kampioen wordt, hoe die in Europa zal presteren enzovoorts. Wat dat betreft zijn we ook echt een klein land geworden.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:14
Misschien zijn ze in Nederland wel allemaal over hun hoogtepunt heen,geen vechters als de Engelsen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:30
Nou ik ben er nog ziek van
Vind ik leuk
Cookee +4790
maandag 20 maart 2017 om 18:22
Vitesse is wel schoolvoorbeeld hiervoor. AZ deed prima, Heerenveen zakt naar de degradatiezone.
Normaal zou men zeggen Feijenoord is de kampioen van de armoe.
Maar als die club zoveel wint, dan kan je er toch niets aan doen dat Ajax en PSV er geen moer van kunnen, dan ben je de beste.
Tegen Kopenhagen of hoe die club ook heet, lopen de ventjes op hun tenen en dan zijn ze 3 dagen later op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Borst snapt er niets van: 'Ajax bakt ze bruin, PSV beheerst het ook'