Rijkaard is er klaar mee en schept duidelijkheid: 'Als ik heel eerlijk ben...'

Rijkaard is er klaar mee en schept duidelijkheid: 'Als ik heel eerlijk ben...'

maandag 20 maart 2017 om 12:35

Frank Rijkaard keert níet meer terug als trainer. In gesprek met magazine Helden geeft de voormalig bondscoach van Oranje definitief uitsluitsel over zijn toekomst. Sinds 2013 is Rijkaard (54) niet meer actief als oefenmeester. 

Of hij écht niet meer aan de slag gaat bij een club of voetbalbond? "Dan krijg je weer dat cliché. Zeg nooit nooit, maar nee, ik keer niet terug als trainer", aldus de oud-coach van onder meer Barcelona en Sparta. 

"Ik heb het gedaan van 1998 tot vier jaar geleden en als ik heel eerlijk ben over mezelf, vind ik mezelf geen echt authentieke trainer. Ik heb dus zo'n zestien jaar iets gedaan wat niet direct bij me past. Wel heb ik het met ziel en zaligheid gedaan, heb hard gewerkt, was ook nooit te beroerd om wedstrijden te bekijken en videoanalyses te maken."

"Ik was slim genoeg om een staf om me heen te verzamelen waardoor ik ook echt wel een groep kon leiden, maar van mezelf ben ik geen echte trainer", vervolgt Rijkaard. "Ik heb bij Barcelona heel veel gehad aan Henk ten Cate en Johan Neeskens. Zij vulden mij aan."

Plaats een reactie

DubRtd +1356
maandag 20 maart 2017 om 12:46
Je bracht er dan ook bijzonder weinig van terecht.

Je maatjes van Vossen en Winter inbrengen tegen Italie terwijl er strafschoppen genomen moeten worden met Van Hooijdonk op de bank
Sparta voor het eerst in hun historie naar de eerste divisie brengen.

En ja, die prijzen bij Barcelona, die hadden ze zonder trainer ook wel gewonnen. Daar was niet veel meer voor nodig dan iemand die een wedstrijdformulier kan invullen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:50
Je bedoeld die prijzen die ze daarvoor ook constant wonnen??
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:03
We hadden al 2 pingels gemist in de reguliere speeltijd.
Ik was erbij en aan alles kon je zien dat t geloof weg was.
We hadden die wedstrijd wel met 6-0 moeten winnen.
Iedereen met een beetje verstand wist dat gebeurd was en daar had een pingel van Pi-air niks aan veranderd.
Nederland speelde gewoon goed voetbal onder Rijkaard.
Vind ik leuk
DubRtd +1356
maandag 20 maart 2017 om 14:29
Pi-air had er sowieso in gemoeten en wie weet had je dan wel gewoon nog een veld doelpunt gemaakt.
Er stonden namelijk toch wel al gauw 10 Italianen op het veld sinds de 34ste minuut.

Dat de strafschoppenserie altijd een moeilijk verhaal zou worden, was reden te meer om nog iets te forceren. Ook zonder die 2 missers was het al een opgave gezien de niet bepaald geweldige serie die ze neer aan het zetten waren in die tijd
En dan breng je niet Aron Winter als je Van Hooijdonk en Makaay op de bank hebt.

Als ik het goed heb, was het zelfs die invalbeurt die Winter op dat moment record international maakte....
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:48
Ik zat die wedstrijd trouwens in de Arena tussen de Italianen, dat maakte het verlies iets draaglijker. Maar inderdaad, Nederland speelde echt geweldig voetbal onder Rijkaard.
Vind ik leuk
Ruud40 +3115
maandag 20 maart 2017 om 12:49
Na Marco van Basten de tweede van de grote drie van de generatie die het EK gewonnen heeft die tot deze conclusie komt.

Nu Ruud Gullit nog en dan zijn deze 3 giganten het dus eens dat niet elke topvoetballer ook de potentie heeft om een toptrainer te worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 12:49]
Vind ik leuk
Romario9 +2699
maandag 20 maart 2017 om 13:11
Van heel de selectie van EK 1988 is eigenlijk alleen Ronald Koeman geslaagd als trainer.
Vind ik leuk
oke dan +1520
maandag 20 maart 2017 om 13:28
Daar doe je Wim Koevermans tekort mee.
Vind ik leuk
T&T +1551
maandag 20 maart 2017 om 14:56
Maar dat zegt hij volgens mij niet..Want potentie heeft wel degelijk laten zien.
Alleen wil hij niet.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:53
Rijkaart en Cruijff zijn de enige 2 uit Amsterdam die eerlijk zijn.
Vind ik leuk
Guust +408
maandag 20 maart 2017 om 13:24
Ik ook
Vind ik leuk
Liwwadder +2325
maandag 20 maart 2017 om 14:57
ja ik ben ook eerlijk..en zeg gewoon waar het op staat.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:42
Ik vond Rijkaard altijd een goede trainer. Zowel bij Barça als Oranje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rijkaard is er klaar mee en schept duidelijkheid: 'Als ik heel eerlijk ben...'