Gullit houdt pleidooi voor 'perfecte' bondscoach: 'Hij heeft zich aangepast'

Gullit houdt pleidooi voor 'perfecte' bondscoach: 'Hij heeft zich aangepast'

maandag 20 maart 2017 om 13:05

Ronald Koeman is in de ogen van Ruud Gullit de ideale bondscoach voor Oranje. Dat stelt de oud-international in gesprek met magazine Helden. Gullit maakt zich zorgen over de huidige staat van het nationale elftal. 

"De principes die we hebben zijn oké, maar balbezit is doel geworden in plaats van middel. Wij zijn een gevaar als we de bal hebben. Wat wij maar niet begrijpen is dat de tegenstander alleen maar valletjes opzet om ons fouten te laten maken. Ja, zeggen we dan, als we die fouten niet maken, dan.... Maar we maken die fouten juist elke keer wéér!", betoogt Gullit.

"Voor het spel dat wij nog steeds willen spelen, heb je een heel hoog niveau nodig. Dat niveau missen we, we hebben geen bepalende middenvelders meer, die met een man in de rug een bal kunnen aannemen en meteen kunnen opendraaien", vervolgt de oud-trainer van onder meer Feyenoord, Chelsea en Newcastle United. 

"Ronald Koeman heeft zich aangepast, heeft bij Ajax, Feyenoord en PSV en in het buiten­land gewerkt en teleurstellingen meegemaakt. Daarom vond ik hem ook de ideale coach voor het Nederlands elftal, omdat hij als enige van de buitenkant naar Nederland kan kijken. Hij snapt hoe ze Nederland willen bestrijden. Als je alleen in Nederland hebt gewerkt, ben je blind voor wat er buiten de grenzen gebeurt."

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Is Koeman de perfecte bondscoach voor Oranje?

(277 stemmen)

Plaats een reactie

frank1971 +1915
maandag 20 maart 2017 om 13:30
Hier heeft Gullit gelijk in.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 13:31]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:39
Waarschijnlijk voor het eerst in mijn leven, maar ik ben het volledig eens met Gullit.
Vind ik leuk
Harrie82 +2187
maandag 20 maart 2017 om 13:31
Heerlijke afsluiting,
Als je alleen in NL hebt gewerkt, ben je BLIND voor wat er buiten de grenzen gebeurd.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:52
En waarom zou een internationaal gewild en gerespecteerde coach het huidige Oranje willen trainen?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:55
Trap anders nog ff een open deur in....

Pffff..... Ruud Gulp..... kan net zo goed uit zijn nek kletsen als voetballen!
Vind ik leuk
Broes +826
maandag 20 maart 2017 om 17:27
En hij was nog bijna de assistent van Blind. Behoorlijk onfatsoenlijk om hem nu af te vallen. Maar zo zit de voetbalwereld kennelijk in elkaar.
Vind ik leuk
Cookee +3634
maandag 20 maart 2017 om 18:13
Gullit herhaalt zijn mantra's nog beter dan RTL-7 dat met Derksen 'on tour' doet.

Gelooft iemand dat Ronald de Premier League laat lopen voor een avontuur met Oranje.
Het loopt hier niet bepaald over van talent... een ventje uit de Jupiler is nu CV in Oranje.
Als die geblesseerd wordt, dan moeten wij er een pion neerzetten... dan is er geen alternatief meer. Nou ik denk dat Ronald heel graag zijn aanzien wil verspillen aan dit Oranje.
Met dank aan alle ouders die hun kinderen liever een I-phone geven dan een voetbal.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:35
Kon hij maar net zo goed lullen als hij voedbaalde. Je kan wat je wilt vinden van gullit. Maar hij kon wel voetballen
Vind ik leuk
pinkelman +2523
dinsdag 21 maart 2017 om 21:57
Perfecte bondcoach die onze spelers op scherp kan zetten zit thuis met Truus aan de koffie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gullit houdt pleidooi voor 'perfecte' bondscoach: 'Hij heeft zich aangepast'