Feyenoord-Braziliaan: 'Als Blind zou bellen voor Oranje, zou ik geen 'nee' zeggen'

Feyenoord-Braziliaan: 'Als Blind zou bellen voor Oranje, zou ik geen 'nee' zeggen'

maandag 20 maart 2017 om 16:58

Eric Botteghin heeft één groot doel voor ogen: kampioen worden met Feyenoord. In de media werd een balletje opgegooid voor naturalisatie van de Braziliaanse stopper, zodat hij voor het Nederlands elftal kan uitkomen. Gaat dat ook gebeuren?

"Danny Blind heeft me nog nooit gevraagd, dus dat speelt niet", vertelt Botteghin in Helden Magazine. "Natuurlijk, het is voor iedereen een droom om voor een nationaal team uit te komen. Dus als hij zou bellen, zou ik nooit 'nee' zeggen. Maar ook de Braziliaanse bondscoach heeft niet gebeld. In Brazilië kijken ze niet naar de Eredivisie."

"Als ik voor het Braziliaanse elftal wil spelen, moet ik bij een grote club in Europa zitten. Vroeger droomde ik van AC Milan, waar de grote spelers zaten. Nu denk ik aan nu. Ik wil succesvol zijn met Feyenoord. Kampioen worden", aldus Botteghin, die vervolgens over Zuid-Amerikaans temperament en Luis Suarez praat. "Als ik iemand moet bijten om landskampioen te worden? Oooh, dan doe ik dat."

Poll

Moet Botteghin opgeroepen worden (als hij een Nederlands paspoort had)?

(818 stemmen)

Plaats een reactie

Harrie82 +1602
maandag 20 maart 2017 om 17:09
Rot op met neutraliseren, we hebben gezien hoe dat met Douglas is gegaan. We hebben goede verdedigers genoeg, alleen ze zijn nu even geblesseerd.
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
maandag 20 maart 2017 om 20:24
Ze zijn altijd geblesseerd , ze zijn er nooit allemaal tegelijk
Bottegin is wel altijd fit en dit jaar ook echt heel sterk zonder Maar precies wat je zegt ,, we willen gewoon Nederlanders
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 17:34
Dat mensen zo makkelijk voor een ander land dan hun vaderland willen uitkomen in officiële wedstrijden, ik kan daar met m'n kop niet bij.

Als land moet je dit al helemaal niet willen.

De zaak was natuurlijk anders geweest als Botteghin had gezegd ik houd van Nederland en wordt Nederlander, ongeacht of ik ooit voor Oranje zal spelen of niet. Als hij dan een paspoort heeft kun je er altijd nog eens over nadenken.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 17:53]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:51
Eric je hebt al veel teveel ervaring. Blind heeft liever een jongetje van 17
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:02
Zegt het jongetje met een denkvermogen van 12 jaar..
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:45
He daar is blufke weer. Nou hoe was het op de dagbesteding. Je vriendjes allemaal de groeten gedaan?
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
maandag 20 maart 2017 om 20:26
Eens met goldengloves
Jij doet nog spelen in de speeltuin en droomt nog over marsmannetjes
Kleuter
Vind ik leuk