Friese fans storen zich aan 'provocerende' Feyenoorders: 'Mag nooit doorslaan'

Friese fans storen zich aan 'provocerende' Feyenoorders: 'Mag nooit doorslaan'

maandag 20 maart 2017 om 17:49

SC Heerenveen heeft diverse klachten ontvangen naar aanleiding van het gedrag van Feyenoord-supporters in het Abe Lenstra Stadion. Een deel van de Rotterdamse fans slaagde er zelfs in een plekje in de thuisvakken te bemachtigen.

Het gedrag van de Feyenoord-aanhangers werd als 'provocerend ervaren', meldt Heerenveen. "Voetbal is een emotionele sport, maar het mag nooit doorslaan zodat het leidt tot een onprettig gevoel in ons stadion. Iedereen, jong en oud, moet op een plezierige wijze van onze wedstrijden kunnen genieten en zich veilig voelen", stelt algemeen directeur Luuc Eisenga.

De Friezen moeten erkennen dat er problemen zijn met het clubcardsysteem. "We hebben moeten constateren dat het clubkaartsysteem niet waterdicht is. We zullen ons daardoor nog sterker moeten richten op het waarborgen van veiligheid en plezier voor onze eigen supporters en eerder moeten optreden tegen ongewenst gedrag", besluit Eisenga.

Feyenoord won het duel in Friesland met 2-1. Nicolai Jörgensen en Tonny Vilhena scoorden voor de bezoekers, nadat Reza Ghoochannejhad de score nog had geopend voor Heerenveen.

Plaats een reactie

FSCeara +1975
maandag 20 maart 2017 om 18:13
De Friezen moeten boos zijn op hun eigen mensen die hebben gezorgd dat er mensen op plaatsen zaten waar ze niet horen.
En wat is provocerend ? als je doet juigen als je team scoort ? dan maakt het toch niet uit waar je zit.
Vind ik leuk
Vak-DD +4065
maandag 20 maart 2017 om 18:58
De feyenoord supporters hebben vaak clubkaarten van andere clubs, en ook veel sponsorkaarten. Onrust verzekerd als feyenoord op bezoek komt.
Vind ik leuk
FSCeara +1975
maandag 20 maart 2017 om 23:00
Dat is met veel clubs dat onrust verzekerd is. Maar word ook heel vaak opgeblazen. meestal zijn het er een paar die alles verzieken. zelfs bij de kleine clubs met een paar supporters.
Vind ik leuk
stranger +2556
dinsdag 21 maart 2017 om 19:46
Tot mijn stomme verbazing kon ik als Feyenoordsupporter zelfs aan kaarten ajax-Feyenoord komen zonder een clubkaart of zonder dat een Ajax supporter dat voor mij regelde;-)
Nu ben ik er toch wel alleen op uitnodiging van een zakenrelatie ,maar toch;-)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:19
Geen enkel clubcardsysteem is waterdicht. Anderzijds zijn er overal in het land supporters van PSV, Ajax en Feyenoord. Tegenhouden kan je het nooit. Ik kan me de wedstrijden in het Oosterpark nog goed herinneren. Grote groepen supporters van Feyenoord en Groningen liepen daar samen door de straten en respecteerden elkaar. Dat ging altijd op een normale manier.
Vind ik leuk
pdavie +166
maandag 20 maart 2017 om 18:23
Goeie oude tijden in het Oosterpark. Kwam ik ook regelmatig...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:29
FcG4Ever, dat ging ook wel eens mis tot aan de Grote Markt toe, politie te paard die de "fans" met knuppel te lijf gingen. Maar ik snap wat je bedoelt en het zou meer zo moeten zijn! Hoop dat dat ooit nog komt
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:25
Kan me niet voorstellen dat de Feyenoord supporters zó provocerend waren, anders was er gister wel gelijk ruchtbaarheid aan gegeven. Vind het mooi om publiek door elkaar te zien en dat het goed gaat. Inderdaad als de H'veen supporters gewoon kaartjes hadden gekocht voor hun eigen cluppie was dit niet gebeurd. Snap het ook niet een wedstrijd tegen Feyenoord daar wìl je toch bij zijn, een topwedstrijd!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:26
Als Heerenveen gewonnen had met 2-0. Zie je ook geen feyenoorders juichen!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:29
Dom Ajaks volk wat reageert. Juichen voor je club is idd erg provocerend
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:58
Gelukkig kom jij wel over als een hele verstandige jongen met je 'ajaks'... Typ anders voortaan gewoon 020 net als die andere kanslozen die niet normaal een clubnaam kunnen neerzetten!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:23
Vooral niet reageren op de inhoud Jurgen Benders doet jou inderdaad heel erg slim overkomen.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 19:25]
Vind ik leuk
Tiesto1 +266
maandag 20 maart 2017 om 18:35
Zal over enkele weken wel dringen zijn in de fietsenstalling op Kralingen. Voor de recettes kan Excelsior beter in de Kuip gaan ballen tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:54
Over 2 weken durven ze het niet de helden !
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:03
Ik zit er over twee weken hoor. Kaartjes liggen klaar voor me.
Vind ik leuk
Vak-DD +4065
maandag 20 maart 2017 om 19:00
Gewoon geen uitsupporters van feyenoord meer toelaten in de stadions. En degene die toch kaartje hebben, gewoon er gelijk uitgooien. Ze zorgen elk seizoen weer voor onrust op de tribunes en brengen hun eigen club is diskrediet.
Vind ik leuk
Roya +145
maandag 20 maart 2017 om 20:19
Geen supporters van Feyenoord meer toe laten dus nog meer losse kaarten

We komen er toch wel aan heel simpel zelfs

Ben gister niet geweest maar de kaartverkoop was heel erg makkelijk ik kon ze per twintig krijgen voor de hoofdtribune

Ik veroorzaak trouwens geen overlast drink me pils kijk de wedstrijd en juich voor me club
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:18
Zegt een directielid die gratis kaarten weggaf aan Feyenoordsupports. nog bedankt kerel!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:31
provoceren vind ik een Fries volkslied spelen voor een wedstrijd. t is en geen interland en hoeveel Friezen heeft Heerenveen in dienst? 2? spelers heb ik t over. niet de kantine juffrouwen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:16
Ik lees hieronder allemaal reacties en het lijkt net of er een veldslag is geweest ofzo. Het gaat om een beetje provocerend gedrag nou nou poe poe dat gebeurt elke wedstrijd in elk stadion.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 20:17]
Vind ik leuk
Liwwadder +2813
maandag 20 maart 2017 om 20:26
Hahaha..gelukkig voel ik me alleen fries buiten Friesland. Maar er worden gewoon vaste plekken doorverkocht aan supporters van uitteams. Alsof dat nieuw is..wake up dkv!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:58
Trieste supporters van die Rotterdamse ploeg.
Vind ik leuk
Liwwadder +2813
maandag 20 maart 2017 om 21:39
kijk..zo kan het ook. http://www.cambuurfront.nl/m/18510
Vind ik leuk
redknap +567
maandag 20 maart 2017 om 22:30
Feyenoorders zijn brutale rakkers met een grote bek en daar kunnen die nette Friezen niet tegen op.
De boer'n bint te lief.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:07
wat een friese koekenbakkers, wanneer heerenveen had gewonnen was er niets aan de hand geweest.

Nu verliezen ze en juichen er wat supporters van de tegenpartij en is het huilie huilie,

Die friezen moeten gewoon ook leren om gaan met verliezen.................
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:58
Ach, ok had hetzelfde bij ADO-Feyenoord. Zat met mijn kids in het familievak en in de media stond dat ADO supporters zich ergerden aan juichende Feyenoord supporters. Was totaal niets van waar. Puur sensatie zoeken van de media wat er niet is. Zal bij Heerenveen net zo geweest zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Friese fans storen zich aan 'provocerende' Feyenoorders: 'Mag nooit doorslaan'