Friese fans storen zich aan 'provocerende' Feyenoorders: 'Mag nooit doorslaan'

Friese fans storen zich aan 'provocerende' Feyenoorders: 'Mag nooit doorslaan'

maandag 20 maart 2017 om 17:49

SC Heerenveen heeft diverse klachten ontvangen naar aanleiding van het gedrag van Feyenoord-supporters in het Abe Lenstra Stadion. Een deel van de Rotterdamse fans slaagde er zelfs in een plekje in de thuisvakken te bemachtigen.

Het gedrag van de Feyenoord-aanhangers werd als 'provocerend ervaren', meldt Heerenveen. "Voetbal is een emotionele sport, maar het mag nooit doorslaan zodat het leidt tot een onprettig gevoel in ons stadion. Iedereen, jong en oud, moet op een plezierige wijze van onze wedstrijden kunnen genieten en zich veilig voelen", stelt algemeen directeur Luuc Eisenga.

De Friezen moeten erkennen dat er problemen zijn met het clubcardsysteem. "We hebben moeten constateren dat het clubkaartsysteem niet waterdicht is. We zullen ons daardoor nog sterker moeten richten op het waarborgen van veiligheid en plezier voor onze eigen supporters en eerder moeten optreden tegen ongewenst gedrag", besluit Eisenga.

Feyenoord won het duel in Friesland met 2-1. Nicolai Jörgensen en Tonny Vilhena scoorden voor de bezoekers, nadat Reza Ghoochannejhad de score nog had geopend voor Heerenveen.

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 17:57
Dan moeten die Friezen ervoor zorgen dat hun stadionnetje vol zit met Heerenveen fans en alleen in het uit vak Feyenoord fans......
Vind ik leuk
Dicky +3513
maandag 20 maart 2017 om 18:42
Je kan ook zeggen dat je je kunt gedragen als je ergens te gast bent.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:46
Die Friezen moeten juist blij zijn dat zij Feyenoord supporters mogen ontvangen, na de laatste Elfstedentocht hebben die Friezen nooit meer iets mogen ontvangen.
Vind ik leuk
Exitium +258
maandag 20 maart 2017 om 18:50
Ach, er zijn tot dusver meer elfstedentochten verreden dan dat Feyenoord kampioen geworden is.. :)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:57
Ik zweer je het, op dit antwoord zat ik te wachten......ga je door voor de koelkast?
Vind ik leuk
cj_fey +1717
maandag 20 maart 2017 om 19:24
maar de laatste is dan wel weer langer geleden dan het laatste kampioenschap ;)
Vind ik leuk
Exitium +258
maandag 20 maart 2017 om 19:58
Heh, dat wel, en over een maand is het 15-15. Moet zeggen dat Feyenoord het ook dikverdiend heeft na dit seizoen.
Vind ik leuk
Dicky +3513
maandag 20 maart 2017 om 19:01
Ik denk dat niemand in Nederland zit te wachten op supporters van de tegenstander die zich niet kunnen gedragen. Bij ons in de beker ging het laatst ook al helemaal mis. Ik zit liever met 13.000 supporters in het stadion dan met 13.500 waar van 100 idoten die zich als een debiel opstellen. Niet alleen Feyenoord heeft hier last van hoor, maar helaas gebeurt het wel vaak bij deze club.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:05
Jouw club moet blij wezen dat er supporters van de tegenpartij meekomen want anders is het maar stil, heel stil in dat stadionnetje van jullie.
Vind ik leuk
Dicky +3513
maandag 20 maart 2017 om 19:15
Liever wat stiller dan ellende. Maar goed laten we maar ophouden. Jij wil het blijkbaar niet begrijpen. Maar één ding he. Ik zit als Vitesse supporter ook wel eens in de Kuip tussen het thuispubliek. En dat terwijl Rotterdam meer dan 500.000 inwoners heeft. Dit seizoen uiteraard niet omdat het extreem goed gaat met jouw mooie club. Maar zelfs Feyenoord speelt niet altijd in een uitverkocht huis. Anders zou een Vitesse supporter nooit kaartjes kunnen bemachtigen tussen het thuispubliek. Dus opmerkingen over jou club moet blij zijn als er mensen komen enz slaat nergens op.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:18
Dus jij bent die Dicky waar het Feyenoord publiek wel eens om juicht, of beter gezegd om lacht.
Vind ik leuk
Dicky +3513
maandag 20 maart 2017 om 19:20
?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:56
Ik nam jou nog best serieus maar na dit kinderachtige gehuil, omdat iemand aanmerkingen op je clubje feyenoord heeft blijkt je niveau ook bijster laag te liggen
Vind ik leuk
redknap +522
maandag 20 maart 2017 om 22:36
Eenmalig succes wellicht.
Vind ik leuk
redknap +522
maandag 20 maart 2017 om 22:35
Feyenoorders staan bekend om het rotzooi trappen. Weet je nog wel in Rome.
Volgend jaar nieuwe kansen nieuwe prijzen. Misschien wel in Moskou. Succes er mee.
Vind ik leuk
FSCeara +2009
maandag 20 maart 2017 om 18:13
De Friezen moeten boos zijn op hun eigen mensen die hebben gezorgd dat er mensen op plaatsen zaten waar ze niet horen.
En wat is provocerend ? als je doet juigen als je team scoort ? dan maakt het toch niet uit waar je zit.
Vind ik leuk
Vak-DD +3120
maandag 20 maart 2017 om 18:58
De feyenoord supporters hebben vaak clubkaarten van andere clubs, en ook veel sponsorkaarten. Onrust verzekerd als feyenoord op bezoek komt.
Vind ik leuk
FSCeara +2009
maandag 20 maart 2017 om 23:00
Dat is met veel clubs dat onrust verzekerd is. Maar word ook heel vaak opgeblazen. meestal zijn het er een paar die alles verzieken. zelfs bij de kleine clubs met een paar supporters.
Vind ik leuk
stranger +1601
dinsdag 21 maart 2017 om 19:46
Tot mijn stomme verbazing kon ik als Feyenoordsupporter zelfs aan kaarten ajax-Feyenoord komen zonder een clubkaart of zonder dat een Ajax supporter dat voor mij regelde;-)
Nu ben ik er toch wel alleen op uitnodiging van een zakenrelatie ,maar toch;-)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:19
Geen enkel clubcardsysteem is waterdicht. Anderzijds zijn er overal in het land supporters van PSV, Ajax en Feyenoord. Tegenhouden kan je het nooit. Ik kan me de wedstrijden in het Oosterpark nog goed herinneren. Grote groepen supporters van Feyenoord en Groningen liepen daar samen door de straten en respecteerden elkaar. Dat ging altijd op een normale manier.
Vind ik leuk
pdavie +164
maandag 20 maart 2017 om 18:23
Goeie oude tijden in het Oosterpark. Kwam ik ook regelmatig...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:48
Mijn laatste keer in het Oosterpark was de kampioens wedstrijd in 1999.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:34
Sorry hoor maar dat was 1993. In 1999 werd Feyenoord kampioen in de kuip......
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:29
FcG4Ever, dat ging ook wel eens mis tot aan de Grote Markt toe, politie te paard die de "fans" met knuppel te lijf gingen. Maar ik snap wat je bedoelt en het zou meer zo moeten zijn! Hoop dat dat ooit nog komt
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:25
Kan me niet voorstellen dat de Feyenoord supporters zó provocerend waren, anders was er gister wel gelijk ruchtbaarheid aan gegeven. Vind het mooi om publiek door elkaar te zien en dat het goed gaat. Inderdaad als de H'veen supporters gewoon kaartjes hadden gekocht voor hun eigen cluppie was dit niet gebeurd. Snap het ook niet een wedstrijd tegen Feyenoord daar wìl je toch bij zijn, een topwedstrijd!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:26
Als Heerenveen gewonnen had met 2-0. Zie je ook geen feyenoorders juichen!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:24
Als mijn ouders allochtonen waren geweest had ik geen tweelingbroer gehad.............
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:29
Dom Ajaks volk wat reageert. Juichen voor je club is idd erg provocerend
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:58
Gelukkig kom jij wel over als een hele verstandige jongen met je 'ajaks'... Typ anders voortaan gewoon 020 net als die andere kanslozen die niet normaal een clubnaam kunnen neerzetten!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:23
Vooral niet reageren op de inhoud Jurgen Benders doet jou inderdaad heel erg slim overkomen.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 19:25]
Vind ik leuk
Tiesto1 +259
maandag 20 maart 2017 om 18:35
Zal over enkele weken wel dringen zijn in de fietsenstalling op Kralingen. Voor de recettes kan Excelsior beter in de Kuip gaan ballen tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:09
Dat hebben ze al eens gedaan in een seizoen. Een seizoen lang speelde excelsior in de Kuip. Dat mocht niet meer vanwege competitievervalsing. Rara ... Wie dat zei.
Over janken gesproken.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 20:11]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:54
Over 2 weken durven ze het niet de helden !
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:03
Ik zit er over twee weken hoor. Kaartjes liggen klaar voor me.
Vind ik leuk
Vak-DD +3120
maandag 20 maart 2017 om 19:00
Gewoon geen uitsupporters van feyenoord meer toelaten in de stadions. En degene die toch kaartje hebben, gewoon er gelijk uitgooien. Ze zorgen elk seizoen weer voor onrust op de tribunes en brengen hun eigen club is diskrediet.
Vind ik leuk
Roya +95
maandag 20 maart 2017 om 20:19
Geen supporters van Feyenoord meer toe laten dus nog meer losse kaarten

We komen er toch wel aan heel simpel zelfs

Ben gister niet geweest maar de kaartverkoop was heel erg makkelijk ik kon ze per twintig krijgen voor de hoofdtribune

Ik veroorzaak trouwens geen overlast drink me pils kijk de wedstrijd en juich voor me club
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:18
Zegt een directielid die gratis kaarten weggaf aan Feyenoordsupports. nog bedankt kerel!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:31
provoceren vind ik een Fries volkslied spelen voor een wedstrijd. t is en geen interland en hoeveel Friezen heeft Heerenveen in dienst? 2? spelers heb ik t over. niet de kantine juffrouwen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:06
De supporters voelden zich bedreigd. Uit angst op wat had kunnen gebeuren ... maar er is dus niks gebeurd.
Mooi toch?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:16
Ik lees hieronder allemaal reacties en het lijkt net of er een veldslag is geweest ofzo. Het gaat om een beetje provocerend gedrag nou nou poe poe dat gebeurt elke wedstrijd in elk stadion.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 20:17]
Vind ik leuk
Liwwadder +2668
maandag 20 maart 2017 om 20:26
Hahaha..gelukkig voel ik me alleen fries buiten Friesland. Maar er worden gewoon vaste plekken doorverkocht aan supporters van uitteams. Alsof dat nieuw is..wake up dkv!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:58
Trieste supporters van die Rotterdamse ploeg.
Vind ik leuk
Liwwadder +2668
maandag 20 maart 2017 om 21:39
kijk..zo kan het ook. http://www.cambuurfront.nl/m/18510
Vind ik leuk
redknap +522
maandag 20 maart 2017 om 22:30
Feyenoorders zijn brutale rakkers met een grote bek en daar kunnen die nette Friezen niet tegen op.
De boer'n bint te lief.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:07
wat een friese koekenbakkers, wanneer heerenveen had gewonnen was er niets aan de hand geweest.

Nu verliezen ze en juichen er wat supporters van de tegenpartij en is het huilie huilie,

Die friezen moeten gewoon ook leren om gaan met verliezen.................
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:58
Ach, ok had hetzelfde bij ADO-Feyenoord. Zat met mijn kids in het familievak en in de media stond dat ADO supporters zich ergerden aan juichende Feyenoord supporters. Was totaal niets van waar. Puur sensatie zoeken van de media wat er niet is. Zal bij Heerenveen net zo geweest zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Friese fans storen zich aan 'provocerende' Feyenoorders: 'Mag nooit doorslaan'