De Jong reageert op mogelijke Ajax-voorkeur Blind: Zie ik niet per se zo

De Jong reageert op mogelijke Ajax-voorkeur Blind: "Zie ik niet per se zo"

maandag 20 maart 2017 om 20:25

Siem de Jong snapt dat zijn broer Luuk niet is opgenomen in de selectie van het Nederlands elftal. Concurrenten Vincent Janssen en Bas Dost kregen de voorkeur van Danny Blind.

"Het gaat meer om de vraag of je twee pinchhitters in de selectie op wilt nemen. Als hij met Janssen gaat spelen, dan is Dost pinchhitter", zegt De Jong bij Peptalk op Ziggo Sport. "Voor Luuk zou het dan een moeilijkere rol zijn, als tweede pinchhitter. En Bas Dost scoort aardig wat doelpunten." Dost is momenteel topscorer van de Portugese competitie en schoot de afgelopen weken met scherp.

Opvallend was dat alleen Jeroen Zoet namens PSV zich bij Oranje mocht melden. "Daar praten we wel over in de groep. Maar Feyenoord draait een goed seizoen, die jongens zijn in vorm." De Jong over een vermeende voorkeur van de bondscoach voor Ajax: "Ik zie het niet per se zo."

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 20:29
Nou begint wel een beetje op een Ajax bril te lijken tete en de ligt zouden niet opgeroepen moeten worden .. de ligt is waarschijnlijk alleen om ervaring op te doen
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:34
Gelukkig hebben we Vincent Janssen die dalijk toch weer in de basis zal staan!

Al zat hij op de bank bij een Football League 2 club, dan nog zou Vincent Janssen erin staan.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:41
Ondanks dat Vincent Janssen geen basisspeler bij Tottenham Hotspur is, mag ik toch hopen dat jij wel begrip kan tonen dat Janssen en Dost opgeroepen zijn en niet Luuk de Jong?
Vind ik leuk
Polly11 +1055
maandag 20 maart 2017 om 21:46
Doe dan maar Huntelaar en Van Persie
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:51
Toppertje
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:36
Er mist een 'niet' in de laatste zin van het artikel.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:37
Waarom the fuck is Tete opgeroepen. Had nooit gemogen.
Vind ik leuk
Korm +11192
dinsdag 21 maart 2017 om 07:58
omdat veltman geblesseerd blijkt te zijn
Vind ik leuk
base +67
maandag 20 maart 2017 om 20:39
Ik hoor alleen maar wie niet hier wanneer komen jullie met je betere selectie voorstellen ?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:04
Niet zulke moeilijke vragen stellen! ;)
Vind ik leuk
stollie38 +7369
maandag 20 maart 2017 om 20:50
Nederland is meer voor het plezier. Zo van leuk dat jullie er zijn,maar meer ook niet. Als je afhankelijk ben van een speler Robben dan is het slecht met Oranje gesteld. Alleen Dost is in vorm, maar wordt gebruikt als pinchitter en een Janssen die amper scoort​ wordt in de basis gezet,nou dan ben je niet geloofwaardig. Dost scoort meer dan wie dan ook en verkeerd in topvorm. Nee Italië en Bulgarije maken zich geen zorgen.
Vind ik leuk
Santi +1901
maandag 20 maart 2017 om 22:18
Dat je afhankelijk bent is idd triest, maar niet doen alsof tobben er niks van bakt
Vind ik leuk
stollie38 +7369
maandag 20 maart 2017 om 22:26
Zeg ik dat dan? Iemand die teveel geblesseerd is dan moeten andere opstaan.
Vind ik leuk
Santi +1901
maandag 20 maart 2017 om 22:28
Zin drie suggereert er wel flink naar
Vind ik leuk
stollie38 +7369
maandag 20 maart 2017 om 22:29
Dan lees jij niet goed.
Vind ik leuk
Santi +1901
maandag 20 maart 2017 om 22:30
Lees maar eens terug

Misschien bedoelde je t niet zo, maar zo,n zin betekent niet snel dat je m n geweldige baller vindt...
Vind ik leuk
stollie38 +7369
maandag 20 maart 2017 om 22:32
Klopt teveel geblesseerd en dus moeten andere opstaan
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:14
Siem zegt verstandige dingen..
Vind ik leuk
Bullet +653
maandag 20 maart 2017 om 23:09
ik vind dit echt het aller, aller triestste... Echt ongelooflijk kinderachtig als er zo in Ehv wordt gedacht. Siem zegt t goed. PSV 3e, opvallend dat van nr 4 niemand is geselecteerd...
Vind ik leuk
jaja_PSV +6495
dinsdag 21 maart 2017 om 01:03
Lees jij wel goed??
Zegt Siem niet hier dat het terecht is dat Luuk niet is geselecteerd?
Zegt Siem niet hier dat Feyenoord goed draait en de jongens van Feyenoord in vorm zijn?
En dan noem je ons in Eindhoven kinderachtig?
Wij weten nu ff onze plaats, maar reken maar dat we in alle rust en zonder druk naar plek 2 gaan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 01:05]
Vind ik leuk
Bullet +653
vrijdag 24 maart 2017 om 20:28
Jaja, goed gelezen. Nu jij nog. Siem zegt precies wat jij en ik zeggen. Maar andere PSV spelers zeggen dat niet zo. Siem is heel correct.
Vind ik leuk
FSCeara +1671
maandag 20 maart 2017 om 23:17
Zegt de (ex) Ajacied . getekend Siem.
Hij selecteert zelfs spelers van Ajax die bij Ajax niet eens in de basis mogen staan !
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 07:48
Hoe kun je een ex Ajacied vragen of de bondcoach een voorkeur heeft voor Ajax. Dit is gelijk aan een retorische vraag.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws