Ajax-back onverwachts bij Oranje: Of ik op speeltijd reken? Nee, verre van

Ajax-back onverwachts bij Oranje: "Of ik op speeltijd reken? Nee, verre van"

maandag 20 maart 2017 om 20:42

Kenny Tete werd tot ieders verbazing opgeroepen voor Oranje. De Ajax-verdediger speelt nauwelijks bij zijn club maar mag zich door geblesseerd afgehaakte concurrenten toch melden. 

Hoe hij het goede nieuws hoorde? "De trainer (Peter Bosz, red.) kwam naar me toe. Ik had het niet verwacht, maar ik was wel super blij. Hier mocht ik alleen van dromen, ik ben blij dat die droom is uitgekomen", zegt Tete bij zijn aankomst in Noordwijk tegen FOX Sports. "De trainer zei dat ik twee goede wedstrijden had gespeeld. Zo snel kan het gaan. Ik mag ook wel een beetje van geluk spreken, want er zijn veel blessures."

Tete zit dit seizoen in een moeilijke situatie bij Ajax. "Ik heb niet over Oranje nagedacht. Ik dacht: Als ik bij Ajax goed speel, kom ik vanzelf in beeld. Tuurlijk twijfel je aan jezelf. Het is een hele rare wereld. Of ik op speeltijd reken? Nee, verre van. Ik ben al blij dat ik hier ben", aldus Tete. Zaterdag speelt Oranje tegen Bulgarije voor de WK-kwalificatie, dinsdag wordt er geoefend tegen Italië. 

Plaats een reactie

Niellie078 +20238
maandag 20 maart 2017 om 20:51
Onbegrijpelijk
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:56
Ik zie niet zoveel alternatieven op rechtsback als Janmaat geblesseerd is... jij wel? Verhaegh is ooit door van Gaal erbij gehaald, maar geen idee hoe en of die nog speelt tegenwoordig.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
maandag 20 maart 2017 om 21:16
Ja ergens snap ik het wel maar begrijp het aan de andere kant ook weer niet .. ik zou gewoon met 3 verdedigers gaan spelen en met strootman en ramselaar die de boel opjagen .. jammer dat ramselaar er niet bij is die ken ook als soort van rechtsback opereren .. karsdorp zou wel de eerste back worden
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 21:18]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:42
Mwa Ramselaar vind ik dan wel een noodgreep... Dan liever Tete als backup voor Karsdorp. En ik zou ook wel nieuwsgierig zijn naar 3 verdedigers. Beide zouden dan prima de vleugel kunnen bestrijken. Ik vind alleen dat Blind voor de linkerkant dan geen goede optie heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 04:02
Als je met 3 verdedigers speelt heb je natuurlijk wel een probleem als je geen superstabiel centrum hebt. Een andere rechtsback oproepen, die toch zeker wel het Bulgarije niveau aankan, lijkt me veel minder rusico's en aanpassingen met zich meebrengen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 08:20
Ik neem aan dat Karsdorp gewoon gaat spelen. Dat moet tegen Bulgarije wel voldoende zijn. Tete is goed voor achter de hand, je moet er niet aan denken dat hij Veltman daar neer gaat zetten...

Qua centrum heb ik overigens best vertrouwen in De Vrij, Indi i.c.m. Hoedt. De Vrij heeft met Indi lang samen gespeeld (ook een uitstekend wk) en speelt nu met Hoedt. Je zou zelfs Blind ipv Hoedt daar neer kunnen zetten.

Bulgarije speelt 4-4-2, dan is het lekker om daar alvast vooraf rekening mee te houden. 3 man in het centrum vangt dat mooi op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 08:34]
Vind ik leuk
Korm +20661
dinsdag 21 maart 2017 om 08:02
Ben het met je eens over de linkerkant, Willems draait in vorm en is zo goed als hersteld, die had hij best kunnen oproepen net zoals haps
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 08:36
Ja bij bijvoorbeeld. Al vind ik dus ook dat als je al een tijdje basis in de premier League speelt (Pieters), dat je dan wel weer eens een kans verdient...

Wat heeft die vd Wiel zijn carrière eigenlijk vergooid hè?
Vind ik leuk
Korm +20661
dinsdag 21 maart 2017 om 09:05
piets, daar had ik niet aan gedacht, ja die kan je ook oproepen...

van der wiel vond ik al gehyped en dat bewijst hij keer op keer ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:25
Bijv karsdorp en diks en dan houd het al op....
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:53
Verdedigend de beste back die we hebben, we hebben geen luxe als vroeger om alleen maar toppers op te roepen die elke week spelen, de kwaliteiten van hem staan buiten kijf. Karsdorp verdiend nu een basisplaats, fijn om Tete achter de hand te hebben
Vind ik leuk
Garinsha +2516
maandag 20 maart 2017 om 20:55
Precies. Daar sluit ik me bij aan.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 20:55]
Vind ik leuk
Sil Meijer +12209
maandag 20 maart 2017 om 21:06
Echt heel raar! Roep anders Aké op! Want met Karsdorp en Veltman hebben we genoeg rechtsbacks. Of anders Van Aanholt.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:43
Van Aanholt is geblesseerd. Maar Pieters had gekund. Ake wat mij betreft ook, maar die zit toch weer op de tribune... Als die jongen toch lekker bij Bournemouth had kunnen blijven...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:07
HAHAHA 2 goede wedstrijden....
Stroperig, slechte voorzetten, 1x winnen en onbegrijpelijk gelijk, geen inzet en een eigen goal!
Danny Blind doet nog vreemdere dingen dan Donald Trump!
Hoe lang nog KNVB?
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
maandag 20 maart 2017 om 22:53
Zelfs de ajax fans begrijpen het al niet meer.
Kijkt Blind weleens over de landsgrenzen of eigenlijk buiten A'dam?
Vind ik leuk
cj_fey +2449
maandag 20 maart 2017 om 21:09
De speler Tete heeft de pech dat hij niet wekelijks speelt.
Verdedigend heb ik hem wedstrijden zien 'redden' door ongelofelijke slidings en tackles.
Verdedigend staat hij echt wel zijn mannetje.
Maar op dit moment mist hij ritme, en misschien ook wel vertrouwen.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12209
maandag 20 maart 2017 om 21:24
Willen jullie hem hebben? Dan mag je hem ruilen met Karsdorp, Botteghin of allebij natuurlijk.
Vind ik leuk
Santi +15830
maandag 20 maart 2017 om 21:44
Ruiken met isimat? ;)
Vind ik leuk
Sil Meijer +12209
maandag 20 maart 2017 om 21:52
Nee ik zou wel Moreno willen ruilen. ;) En doe dan ook, maar Ziyech voor Pröpper.
Vind ik leuk
Santi +15830
maandag 20 maart 2017 om 21:53
Van he tor blijf je sf!

Ziyech propper ruil ok
Vind ik leuk
Sil Meijer +12209
maandag 20 maart 2017 om 21:56
Ja echt mooi! Brands en Overmars ruilen die hap! Geef Gudelj 2.0 wel weg en krijg Pröpper na Klaassen de beste middenvelder in NL er voor terug (in de Eredivisie dan).
Vind ik leuk
Santi +15830
maandag 20 maart 2017 om 21:57
Hahaha propper speelt va zn tee jar psv maar n half jaargoed. Echt zwaar tegengevallen die hap
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
dinsdag 21 maart 2017 om 00:12
Propper heeft het laten zien op topniveau vorig jaar in de CL...hoe zit dat met Ziyech? Die faalt in elke topwedstrijd.
Vind ik leuk
Santi +15830
dinsdag 21 maart 2017 om 08:49
Dat klopt trouwens ook weer wel, al viel Propper me in 1,75 jaar Eredivisie het eerste half jaar tegen en dit seizoen ook nog vaak
Vind ik leuk
cj_fey +2449
maandag 20 maart 2017 om 21:44
Gezien jullie bankrekening, als je Karsdorp er bij wilt... maak dan 25mio over, dan overwegen we het ;)

Maar vind jij Veltman beter dan?
Vind ik leuk
Sil Meijer +12209
maandag 20 maart 2017 om 21:50
Veltman is een wereld verdediger zit overal tussen!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:28
Volgens mijn heb jij je ogen TUSSEN je benen zitten of nie !
Vind ik leuk
Garinsha +2516
maandag 20 maart 2017 om 21:33
@jonathanajax.. ik zie dat je er ook echt weinig kaas van hebt gegeten.. pfff geen inzet als het iemand is die Keihard werkt om zijn man uit te schakelen of door te dekken dan is het Tete wel.. en wat voor kinderlijk verstand heb jij als je zegt dat hij een eigen doelpunt maakt terwijl hij een fout van een medespeler ongedaan wilt maken.. Samen met sanchez en de ligt de beste verdedigers die ajax heeft. Grappige gast.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
maandag 20 maart 2017 om 22:56
Ben het met je eens dat Tete in potentie een goede speler is.
Maar het is te triest voor woorden dat hij obv 2 wedstrijden nu wordt geselecteerd.het is blijkbaar de norm bij onze bondscoach gezien ook de selectie van de Ligt.
Vind ik leuk
Garinsha +2516
dinsdag 21 maart 2017 om 00:01
Klopt! dat had voor mij ook niet gehoeven.. maja Blind heeft zo bepaald.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
dinsdag 21 maart 2017 om 00:10
Talenten moet je wat beschermen voor het grote werk...hun tijd komt nog.
Dit slaat nergens op...je laat ze eraan ruiken en daarna pak je het ze weer af...ondertussen vallen er wat terugspeelballen en andere fouten met desastreuze gevolgen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:49
Sinds Bosz is gekomen twijfelt hij zich aan zich zelf RIEDEWALD en Tete zijn op de markt gebracht Door de boer .
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
dinsdag 21 maart 2017 om 00:13
Bosz laat de jonkies ruiken aan de basis en daarna duwt ie ze terug op de bank....
Hoe funest, nog meer jonge talenten in de verkoop is aanstaande.
Neres is leuk...maar zal ten koste gaan van Kluivert...of Kluivert krijgt een basis plek maar dan zal Neres bloeden. Zo simpel is het.
Resultaat: kapitaalvernietiging, links dan wel rechtsom.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 00:15]
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 04:29
Helemaal gelijk bizar voor woorden eigenlijk
Vind ik leuk
Romario9 +5127
dinsdag 21 maart 2017 om 07:25
Ik had als bondscoach eerder Troupé geselecteerd. Speelt al heel het seizoen goed bij Utrecht. Tete is misschien verder in zijn ontwikkeling, maar speelt vrijwel nooit.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 07:25]
Vind ik leuk
Mass +1329
dinsdag 21 maart 2017 om 08:59
Een 17 jarig menneke, een tete die niet verwacht te spelen...Nu nog cillissen op doel, Blind die bij united op plan b staat...Hoedt....we gaan de bietenbrug op bij bulgarije.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-back onverwachts bij Oranje: "Of ik op speeltijd reken? Nee, verre van"