De Mos kritisch: 'Feyenoord en PSV hebben een 'plan B', Ajax niet'

De Mos kritisch: 'Feyenoord en PSV hebben een 'plan B', Ajax niet'

maandag 20 maart 2017 om 23:42

Na het dramatische resultaat bij Excelsior (1-1) lijkt Ajax te zijn afgehaakt voor de Nederlandse landstitel. Aad de Mos voorziet zelf nog grotere problemen voor de Amsterdammers, die volgens hem moeten vrezen voor PSV.

De Eindhovenaren hebben namelijk nog maar twee punten minder dan Ajax. "Ajax gaat die tweede plaats ook niet vasthouden", aldus De Mos in gesprek met Metro. "In Nederland weet iedere club wel hoe Ajax speelt en eigenlijk is hun spel heel eenvoudig te ontregelen."

Ook Arnold Bruggink denkt dat PSV nog als tweede eindigt. "PSV ruikt bloed en Ajax gaat dat niet volhouden. Vooral vanwege de spanning die komt kijken bij die duels in de kwartfinale van de Europa League tegen Schalke 04. Het is fantastisch dat Ajax een kans heeft om de halve finale te halen, maar dat zal wel ten koste gaan van de tweede plaats, denk ik."

"Bij PSV gaat Ajax niet winnen”, vervolgt De Mos. "Ook thuis tegen Feyenoord zie ik Ajax niet winnen. Feyenoord en PSV hebben een ‘plan B’, Ajax niet. Ajax speelt altijd een passing game, maar als dat niet lukt, blijft er niet veel van over. Wat is er nou eigenlijk zo bijzonder aan dit spel van Ajax? Als ik er naar kijk, raak ik vaak snel verveeld."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 23:44
Dat is al jaren gaande
Vind ik leuk
Jurre92 +3242
maandag 20 maart 2017 om 23:45
Wanneer Aadje dit zegt ben ik er gerust op dat Ajax sowieso tweede gaat worden, en Brugink tja die denkt weer met zijn PSV brilletje..
Vind ik leuk
United +24983
maandag 20 maart 2017 om 23:52
Daar vergis je je misschien nog wel in.
Vind ik leuk
jaja_PSV +8339
dinsdag 21 maart 2017 om 00:03
Ach vorig jaar was alles koek en ei en zou Ajax wel kampioen worden. Dit jaar idem dito...
Vorig jaar nog 2e, dit jaar 3e...
Met de Ligt erbij, gaat het helemaal goed komen! :)

ps ik erken het talent bij de Ligt op zeker, maar hij wordt te snel in het 1e gezet...
ondertussen verspeel je alles.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 00:05]
Vind ik leuk
jaja_PSV +8339
dinsdag 21 maart 2017 om 00:19
Jurre van mij ook een duimpje.
Weet je waarom? Omdat ik weet dat met een dergelijke misplaatste arrogantie Ajax weer vol op de bek zal gaan :)
Het programma alleen al is voor Ajax het zwaarst. 2 keer tegen de top3, EL wedstrijden etc.
No way dat Ajax nog 2e gaat eindigen zeker met de instelling hoe tegen Excelsior werd gespeeld.

Ajax heeft een overgangsjaar...met Ziyech 11mio, Neres 12mio van plek 2 naar plek 3 :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 00:21]
Vind ik leuk
Jurre92 +3242
dinsdag 21 maart 2017 om 00:29
Ten eerste ben ik nooit arrogant en zal jij mij nooit horen zeggen dat Ajax de beste is, omdat ik Ajacied ben betekent het niet dat ik meteen arrogant ben. Ik ben altijd realistisch en heb vaak genoeg gezegd dat Ajax niet zo maar even kampioen zou worden, ik heb een paar weken geleden nog gezegd dat ik zelfs PSV nog kansen gaf voor het kampioenschap.

Jij begint tegen mij over misplaatste arrogantie en dat terwijl jij zelf wel even zegt dat jullie zeker tweede gaan worden, dat roep je al weken, wie is er hier dan arrogant bezig? En die duimpjes, tja die interesseren mij geen ruk, ook dat is weer iets waarvan ik denk dat het een soort van wedstrijdje is wie scoort de meeste duimpjes bij elkaar op Voetbalprimeur.

Wacht het nou maar gewoon af, Ajacieden kunnen niet zeggen dat ze zeker tweede worden, PSVers kunnen dat niet. Waarom ik zei dat Ajax '' sowieso '' tweede gaat worden, heeft niks met arrogantie te maken maar met het lul verhaal wat Aad de Mos iedere keer weer loopt te raaskallen, die kerel past iedere keer weer zijn voorspelling aan, niet serieus te nemen die grapjas. 9 op de 10 x wat de Mos lult komt namelijk nooit uit!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 00:45]
Vind ik leuk
Nashua +2476
dinsdag 21 maart 2017 om 05:37
Dat klopt, da's een Haagse eigenschap kijk maar naar Rutte
Vind ik leuk
Simon1989 +1320
dinsdag 21 maart 2017 om 06:59
Dat jij hem arrogant durft te noemen na voorgaande opmerking van je, knap.
Vind ik leuk
2cents +25215
dinsdag 21 maart 2017 om 07:40
Je gaf per ongeluk een duimpje en dan kom je met dit verhaal om je daar uit te lullen. Het is een kunst.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:04
mogen wij als supporters even weten wat plan B is Aad wijsneus , is dat misschien door de voordeur binnen en de achterdeur eruit ?? En zet die bril op je eikel dan plas je niet meer buiten de pot Aadje
Vind ik leuk
bits +2510
maandag 20 maart 2017 om 23:48
Het "Ajax-spel" is ook heilig Aad, moet je niks aan veranderen, dat is hoe het spelletje gespeeld hoort te worden en niks anders.
Vind ik leuk
Ricky +3556
maandag 20 maart 2017 om 23:54
Ajax zal nooit aan de tegenstanders aanpassen...433 voor de eredivisie is te doen maar in de CL...never
Vind ik leuk
buddha +2674
maandag 20 maart 2017 om 23:49
ben het niet vaak met aadje bilnaatje eens . maar ik ben bang voor de ajacieden dat hij deze x wel gelijk heeft .
Vind ik leuk
United +24983
maandag 20 maart 2017 om 23:50
Volgend seizoen beter.
Vind ik leuk
HJR +2315
maandag 20 maart 2017 om 23:55
Hij heeft hier zeker een punt, helaas. Ben benieuwd wat Bosz er aan gaat doen. Halve finale zal wel fantastisch zijn.
Vind ik leuk
Dicky +5096
dinsdag 21 maart 2017 om 07:03
Niks. Bosz verandert nooit iets.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 23:55
Gelukkig hebben Aad en Arnold er geen kijk op!
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:03
Ach ja daar hebben we Aad de Mos weer, vandaag zegt Aad dit en over 2 dagen past hij zijn verhaal weer aan :D

Vind ik leuk
Gerro +1437
dinsdag 21 maart 2017 om 00:05
Of je nu tweede of derde word dat maakt ook geen ruk uit tweede plaatsen tellen namelijk niet. En ja als je tweede word heb je die voorronde cl waarmee doorgaans geen enkele Nederlandse club zich mee weet te plaatsen en loop je zelfs nog het risico er in de voorronde EL te worden uitgedonderd. Dan kennen ze zich naar mijn idee beter richten op de EL als je die weet te winnen plaats je je direct voor CL. Ik hoor jou overigens ook alleen wanneer Ajax een keer een minder resultaat heeft behaald.

En o ja de Mos als Ajax geen passing game voetbal speelt iets waar we groot mee geworden zijn maar recht toe recht aan voetbal en lange halen snel thuis en dan ben jij de eerste die weer loopt te blèren dat dit dan Ajax onwaardig voetbal is.
Vind ik leuk
jaja_PSV +8339
dinsdag 21 maart 2017 om 00:07
Ajax haalt het nooit in de voorronde CL...niet verwarren met 'elke' Nederlandse club ;)
Vind ik leuk
Gerro +1437
dinsdag 21 maart 2017 om 00:12
Das ook niet helemaal waar kijk de statistieken er maar op na. Maar het gaat wel vaak mis en bij jullie is het ook al regelmatig niet gelukt in de voorronde. Ik schijt dan ook op die voorronde en vind het belachelijk dat de nummers 2 en straks zelfs de nummer 1 van Nederland voorronde moet spelen evenals clubs uit ander landen zoals België en Schotland.
Vind ik leuk
jaja_PSV +8339
dinsdag 21 maart 2017 om 00:16
PSV in de voorronde???
haal eens ff wat feiten hiervan op graag...
Vind ik leuk
Gerro +1437
dinsdag 21 maart 2017 om 00:18
Vanaf 2010 heeft geen enkele Nederlandse club zich weten te plaatsen voor de cl in de voorronde. Ajax niet Feyenoord niet en Psv niet en Twente niet.
Vind ik leuk
Gerro +1437
dinsdag 21 maart 2017 om 00:20
Vanaf 2004 wist Ajax zich 3 keer te plaatsen via voorronde en psv 1 keer daarna was het over met de pret.
Vind ik leuk
jaja_PSV +8339
dinsdag 21 maart 2017 om 00:22
hoe vaak heeft PSV de voorronde CL gespeeld?
Vind ik leuk
Gerro +1437
dinsdag 21 maart 2017 om 00:28
Vanaf 2004 geloof ik 2 keer. Tegen Milan in 2013/2014 lagen ze eruit. Ofwel vanaf 2004 hebben Nederlandse clubs slecht 4 keer het eindtornooi gehaald en vanaf 2010/2011 dus helemaal niet meer,nu is niets onmogelijk natuurlijk maar deze statistieken geven weinig positieve vooruitzichten voor welke Nederlandse club dan ook.
Vind ik leuk
jaja_PSV +8339
dinsdag 21 maart 2017 om 00:30
Juist, tegen Milan.
Geen zware verontrustte statistieken voor PSV.
Vind ik leuk
Gerro +1437
dinsdag 21 maart 2017 om 00:35
Als je het van de 13 keer met Nederlandse clubs het maar 4 keer weet te halen en vanaf 2010 helemaal niet meer ja als jij dan nog de illusie heb daar even door heen te wandelen met jou cluppie tegen de nummers 3 en 4 van Engeland,Spanje,Duitsland of Italië dan is dat weinig realistisch.
Vind ik leuk
Korm +13459
dinsdag 21 maart 2017 om 08:20
tja maar meestal gebeurd het tegen clubs als kopenhagen, praag of Rostov. dat lijk mij wel hordes die te nemen vallen... tegen de nummers 3 en 4 van Engeland,Spanje,Duitsland of Italië wordt het inderdaad lastiger
Vind ik leuk
Guust +1462
dinsdag 21 maart 2017 om 00:25
Dan waren jullie derde, nog minder toch, nu 2 jaar direct geplaatst, daarvoor 7 jaar niet
Vind ik leuk
Guust +1462
dinsdag 21 maart 2017 om 00:23
Dat Ajax 4 keer kampioen was heeft geen 1 keer de nummer twee de voorrondes gewonnen, dus ligt niet alleen aan Ajax toch, zijn er meerdere debet aan.
Vind ik leuk
Guust +1462
dinsdag 21 maart 2017 om 00:19
Als PSV een plan B heeft, waarom dan minder punten, zo goed is dat plan B dan ook niet, zullen het zien als de laatste wedstrijd gespeeld is, Aadje praat hoe de wind staat.
Vind ik leuk
Gerro +1437
dinsdag 21 maart 2017 om 00:31
Zou er ook nog een plan C zijn.Lol plan A is voetballen dat is Ajax en Plan B is Buffelen maar is korte termijn visie.
Vind ik leuk
Tafkaz +3291
dinsdag 21 maart 2017 om 07:33
PSV heeft al 2 keer punten laten liggen tegen Feyenoord, Ajax pas 1 keer. Kan wel een 2e keer bijkomen, en als dat gebeurt volgende week, is PSV waarschijnlijk gelijk aan Ajax qua punten of er zelfs voorbij.

Met andere woorden, PSV heeft minder punten omdat ze vaker een topwedstrijd gespeeld hebben dit seizoen.
Vind ik leuk
Korm +13459
dinsdag 21 maart 2017 om 08:21
inderdaad en 2x onnodig!
Vind ik leuk
Guust +1462
dinsdag 21 maart 2017 om 12:24
Je gaat er dus al vanuit dat Feyenoord en PSV winnen, beetje voorbarig. We zullen zien.
Vind ik leuk
Tafkaz +3291
dinsdag 21 maart 2017 om 13:25
Ik zeg heel duidelijk "als dat gebeurt volgende week". ALS, dan alleen KON het zo zijn dat PSV ernaast of erlangs gaat.

Ik ga nergens van uit. Dat is jouw eigen interpretatie.

Persoonlijk denk ik aan een gelijkspel in Amsterdam en zou PSV bij winst dus gelijk komen met Ajax. Al is Sparta dit seizoen al vaker een lastige hobbel gebleken. Ook voor PSV.
Vind ik leuk
Guust +1462
woensdag 22 maart 2017 om 17:36
Het is eigenlijk elke week raar, kan zomaar de andere kant op gaan de wedstrijden van Ajax en PSV
Vind ik leuk
Korm +13459
dinsdag 21 maart 2017 om 08:21
sinds van Ginkel er weer bij is boekt PSV prima resultaten ;)
Vind ik leuk
Guust +1462
dinsdag 21 maart 2017 om 12:26
Zonder de twee huurlingen is PSV dus niets wil je eigenlijk zeggen, dan doen ze het bij Ajax toch goed, Traoré loopt wel in het veld maar eigenlijk speelt Ajax met 10 man :-)
Vind ik leuk
Korm +13459
dinsdag 21 maart 2017 om 13:09
nee ik wil niet zeggen niks, het loopt nu beter dat is een ander verhaal :)
Vind ik leuk
Guust +1462
woensdag 22 maart 2017 om 17:33
Dat klopt, sinds van Ginkel speelt is het een stuk beter, net als vorig seizoen, voor jullie jammer dat hij zo laat is gekomen en voor ons jammer dat Traoré is gekomen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:19
Vervolgens wint Ajax misschien wel van Feyenoord en hoor je dezelfde mensen weer iets anders zeggen. Is altijd hetzelfde.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:34
Wanneer de klassieker gespeeld wordt zal ajax waarschijnlijk helemaal fit en vol met strijd zijn
zo het altijd geweest is , Feyenoord heeft er nog niet gewonnen daar en qwa de vooraf gaande jaren wordt het misschien wel een remise
en psv ajax is ook al gebleken dat het iedere kant kan opgaan
we weten het nooit zeker want zo is het voetbal
nog 7 finales heren er kan nog alles gebeuren -.-
Vind ik leuk
Tafkaz +3291
dinsdag 21 maart 2017 om 07:47
Ajax-Feyenoord is altijd een wedstrijd op zich. Maakt niet uit hoe root t gat op de ranglijst is en in t voordeel van wie.

Feyenoord heeft echt nog niet gewonnen daar, evenals dat Ajax niet zomaar even wint. Laatste jaren is Feyenoord vaak sterker, maar het is eigenlijk altijd Ajax dat aan de goede kant van de score zit. Ofwel ze winnen, ofwel ze komen goed weg en houden een punt over.

Komende editie wordt wel een hele interessante. Als Ajax NIET wint, denk ik dat alle kansen verkeken zijn en Feyenoord de buit binnen heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 01:17
Als Ajax de klassieker weet te winnen dan zie ik zomaar wat paniek erin sluipen bij Feyenoord en mits Ajax dus wint zorgt het ook voor een enorme boost lijkt mij..

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit....
Vind ik leuk
FSCeara +1975
dinsdag 21 maart 2017 om 01:42
Ik denk dat Aad het wel eens bij het rechte eind kan hebben. Als er achter en voor vastgehouden word aan de spelers die nu wekelijks spelen ipv een keer te beginnen met Neres en Kluivert dan zie ik het donker in voor plek 2
Vind ik leuk
Itsese +811
dinsdag 21 maart 2017 om 02:57
We zullen beide gewoon moeten knokken voor de punten, hoe Aad het ook went of keert. Het is geen kat in het bakkie.
Vind ik leuk
Sazzz +6166
dinsdag 21 maart 2017 om 03:18
Iedereen lijkt doodleuk te vergeten dat Ajax als enige van die drie nog actief is in een andere competitie dan de eredivisie. Het is algemeen bekend dat ploegen die doordeweeks gespeeld hebben het zwaar in het weekend hebben. En laten we wel wezen, van dat spel van PSV val ik ook in slaap. Zo goed waren zij ook niet tegen vitesse
Vind ik leuk
Korm +13459
dinsdag 21 maart 2017 om 08:25
Goh die smoes mocht PSV vorige jaar toch niet gebruiken? en nu doe je het zelf. Ajax heeft geluk gehad met de loting want PSV en Feyenoord zaten wel in zwaardere poules. Van mij mogen jullie de EL wel winnen hoor :)
Vind ik leuk
Sazzz +6166
dinsdag 21 maart 2017 om 09:57
Van mij wel hoor. De ploeg die kampioen wordt is vaak de ploeg die het minste speelt. Logisch ook, die kunnen zich het meest focussen.
Vind ik leuk
Korm +13459
dinsdag 21 maart 2017 om 10:44
clubs die langer in meerdere comp spelen verliezen meestal vaker punten inderdaad.
PSV was vorige jaar een uitzondering dat zij toch nog kampioen werden...
maarja dat lag meer aan ajax dan aan PSV ;)
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 07:01
Ja hehe natuurlijk wordt psv nog 2e ! Daar twijfelt toch niemand aan. Maarja, wat heb je eraan. Voorronde tegen Sevilla en je bent bedankt.
Vind ik leuk
Korm +13459
dinsdag 21 maart 2017 om 08:26
je heb een geplaatste status dus als het goed is ontloop je dat soort teams
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 07:04
Jep BORING
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 07:07
Aadje!!! Man man dat die fopneus nog een podium krijgt.. Desalniettemin valt wel te concluderen dat hij gelijk heeft over het spel van Ajax. Als het loopt is het genieten maar zo niet (wat nogal vaak is onder Bosz) dan is het einde zoek!
Vind ik leuk
gustare +136
dinsdag 21 maart 2017 om 08:23
Volgens mij had Petertje ook geen plan A.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:11
Petertje heeft niks zelfs geen haar ,maar goed ook trouwens anders zit hij heel de wedstrijd met zijn handen in het haar
Vind ik leuk
Leeuw +1682
dinsdag 21 maart 2017 om 08:58
Aad heeft het goed gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:25
Ik zie het plan B van PSV ook niet zo. Of hij moet Locadia bedoelen, maar dat is niet echt een ander type dan de Jong. Al is het wel meer een plan B dan Ajax. Vorig jaar was Vd Hoorn nog een soort breekijzer, nu heb je Nouri om de boel te open te breken. Mooie speler, maar daar hoef je niet echt lange ballen op te spelen.
Feyenoord heeft met Kramer wel een duidelijk plan B. Met hem er bij kan Feyenoord echt gaan pompen, iets wat ze met Jorgensen zelden doen. Dat heeft Feyenoord al 4 punten opgeleverd en maakt dus wel een verschil.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 10:31
Aad de Mos is altijd al negatief over Ajax geweest, ik heb de titel al wel uit mijn hoofd gezet maar plek 2 nog niet.
We zullen wel zien hoe het komt, Aad roept al het hele seizoen dat Feyenoord kampioen wordt omdat hij het die club gunt, waarschijnlijk gaat hij ook gelijk krijgen maar er waren er meer die dat al zeiden dus professor De Mos moet niet denken dat hij alles weet.
En eerlijk is eerlijk, wanneer je vanaf speelronde 1 al tot en met speelronde 27 bovenaan staat kun je het kampioenschap ook niet onverdiend noemen!
Zelfs de Ajax-fans kunnen dat dan niet ontkennen.

Ben het wel met hem eens dat Ajax een breekijzer mist in de voorhoede, een type Kramer die je het laatste kwartier naast bijvoorbeeld Dolberg kan zetten!
Cassierra valt enorm tegen en is in vergelijking met Sanchez nu al een miskoop, heb ook niet het idee dat hij volgend seizoen ineens een goede spits is bij Ajax.
Er was tegen Excelsior ook geen drang naar die 1-2, het bleef maar doorsukkelen op een veel te laag baltempo al vanaf minuut 1.
Dacht nog even dat Peter Bosz Westermann a la Mike van der Hoorn de laatste 10 minuten in de spits zou gooien naast Cassierra, maar hij koos voor lichtgewicht Nouri op het middenveld.
Vind ik leuk
michelhx +1472
dinsdag 21 maart 2017 om 10:34
Waarom valt iedereen over de mening van de Mos? Laat hem toch! Het valt niet te voorspellen. Het is straks na de interlandperiode Ajax-Feyenoord en Sparta-PSV. Dus één ding is zeker, Ajax, Feyenoord of beide gaan punten verspelen. Dat betekent niet automatisch dat PSV de zaterdag ervoor wel even op Spangen gaat winnen. Sterker nog, Sparta wordt een hele zware kluif. Ze hebben eerder al Feyenoord verslagen en voor de beker heeft PSV daar ook verloren. Ik ben er in ieder geval niet gerust op dat PSV daar even wint, maar ik ben sowieso altijd voorzichtig met het voorspellen van PSV in uitwedstrijden. Het is nooit appeltje eitje voor PSV.
Daarnaast moet PSV ook nog uit naar Twente, ook geen makkie de laatste jaren. Het enige wat de Mos wellicht goed heeft is dat PSV het nu in eigen hand heeft en dat Ajax een heel zwaar programma heeft met de EL erbij. Maar ook dat kan juist vertrouwen geven als Ajax in een flow komt. Dus mensen, relax, laat de tijd z'n werk doen en we zien het wel. Het wordt sowieso spannend.
Vind ik leuk
Feye1908 +2672
dinsdag 21 maart 2017 om 10:39
Alles op alles zetten om de Europa League te winnen. Dan ben je volgens mij verzekerd van Champions League voetbal volgend jaar. Die kans is waarschijnlijk groter dan 2e worden en je via de voorronde(s) kwalificeren. Al hoop ik dat het PSV, mochten die 2e worden, wel lukt. Alles voor de punten in Europees voetbal.

Daarbij zal de winst van de EL het seizoen goedmaken en een 2e plaats niet.

Er vanuit gaande dat Feyenoord deze voorsprong niet meer gaat weggeven natuurlijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Mos kritisch: 'Feyenoord en PSV hebben een 'plan B', Ajax niet'