Van Breukelen wil plaatsmaken voor Van Gaal: Dan zeg ik: ga je gang, Louis

Van Breukelen wil plaatsmaken voor Van Gaal: "Dan zeg ik: ga je gang, Louis"

zondag 9 april 2017 om 19:18

Hans van Breukelen legt zijn baan bij de KNVB in de waagschaal. Hij is bereid voor Louis van Gaal plaats te maken als technisch directeur.

Van Gaal is nadrukkelijk in beeld om benoemd te worden tot bestuursvoorzitter van de voetbalbond, waardoor de positie van Van Breukelen in het gedrang zou komen. De oud-doelman wil zelf zó graag dat Van Gaal komt, dat hij bereid is afstand te doen van zijn huidige functie.

"Louis móet binnen de KNVB een functie krijgen", aldus Van Breukelen volgens De Stentor in Zwolle, waar hij een nieuw scorebord onthulde bij VV Berkum. "Welke? Nou, hij kan als trainer terugkeren of als adviseur. Zelfs als het ten koste gaat van mijn eigen functie dan zeg ik nog: ga je gang, Louis. Want we hebben hem gewoon nodig."

Van Breukelen is namens de KNVB op zoek naar een opvolger van de ontslagen Danny Blind. De profielschets ligt op tafel. "De volgende coach moet ervaring hebben, een vakman zijn en een trainer zijn die er bovenop zit. En een inspirator. Dat heeft deze groep nodig.''

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Moet Van Breukelen weg?

(594 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 9 april 2017 om 19:25
"Auf Wiedersehen"
Vind ik leuk
United +40394
zondag 9 april 2017 om 23:37
Tot nooit bedoel je ;p
Vind ik leuk
BassieN +4535
zondag 9 april 2017 om 19:26
Doe maar gauw Hansje, doei!
Vind ik leuk
Dyna +70
zondag 9 april 2017 om 19:32
Had hij dat niet na zijn 1e week kunnen bedenken :-)???
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 19:37
Nog beter voor zn aanstelling had die dat al moeten bedenken want vanaf zn eerste dag is het al drama met die vent
Vind ik leuk
United +40394
zondag 9 april 2017 om 23:38
Hetzelfde geldt voor het aanstellen van Blind... Zelfde verhaal.
Vind ik leuk
maandag 10 april 2017 om 00:24
Ja en dat komt door die rare constructie dat blind hiddink moest opvolgen terwijl er toen ook al mede verantwoordelijk voor was
In mijn ogen is meneertje van oostveen de schuldige van alles wat er maar mis is gegaan
Vind ik leuk
United +40394
maandag 10 april 2017 om 00:28
Ja precies dat is ook een ontzettende koekwaus! Dit had nooit mogen gebeuren. Bij Hiddink begreep ik het nog wel dat hij een andere tactiek wou hanteren want zo is hij nu eenmaal. Maar dat vervolgens Blind niet hetzelfde hanteert als LvG vind ik dan best wel dom. Maar het wordt tijd dat de KNVB schoonschip gaat maken. Iedereen eruit en daar nieuwe en beter gemotiveerde mensen neer zetten. Om te beginnen met Louis.
Vind ik leuk
maandag 10 april 2017 om 00:31
En daarna mensen hier die vp bezoeken want wij weten het allemaal gelukkig wel hoe het moet hehe
Vind ik leuk
United +40394
maandag 10 april 2017 om 00:34
Hahaha nee laten we dat maar niet doen. Wij kunnen van alles zeggen/willen etc. Maar zouden het ook niet kunnen.
Vind ik leuk
frank1971 +1453
zondag 9 april 2017 om 19:37
Eerste zinnige woorden die hij zegt sinds hij in functie is. Hopenlijk snel wegwezen want het is tijd om Van Gaal deze fuctie te geven.
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 19:38
Aan zo'n man heb je toch niks!
Zo makkelijk je baan opgeven voor
een ander, dan zeg je toch eigenlijk
wat wij ook al zeggen, dat je ongeschikt bent!!!
Vind ik leuk
United +40394
zondag 9 april 2017 om 23:39
Ik denk dat Blind het spiegeltje heeft doorgegeven.
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 19:38
Ik hang de oranje vlag vast uit!!!! Dag Hansje
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 19:40
Direct gebruik maken van dit aanbod :)
Alles beter dan die flapdrol.
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 19:46
Ik geloof er helemaal niks van. Dit is goeie praat voor de bühne, maar dit soort mensen blijven vastplakken aan dat baantje. Net als die Van Praag.
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 19:47
Laat ik voorop stellen dat ik geen idee heb wat de taken en de verantwoording van v breukelen zijn en dat het mij een reet zal roesten wie daar in zeist achter een bureautje zit maar kan iemand van al die Derksen schapen hier mij vertellen waarom en waardoor alles plots cresendo zal gaan als louietje op die bureaustoel plaats zou nemen?
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 20:04
Gaat het niet. Maar Louis gaat wel bouwen aan de toekomst. Hij kan als geen ander fundament leggen. Ook met Louis aan het bureau ga je
Op korte termijn geen succes behalen. Echter, maakt hij als tussenpaus de kwalificatie reeks af, dan plaatsen we ons nog.
Vind ik leuk
Farmer +3399
zondag 9 april 2017 om 21:53
Louis heeft op het laatste WK laten zien dat echte wereld-kwaliteit, pas tot zn uiting komt als het hele team over de top van zn kunnen gaat. '5pa1n' als beste voorbeeld: Onze beste spelers deden het beste wat ze kónden, omdat íedereen als een beest liep te zwoegen.

Louis was de coach die met tranen in de ogen verklaarde 'Dat het toch een eer moest zijn om voor je land te spelen'(na het misgelopen WK in Korea en Japan in 2002). en heefti n 2014 dus laten zien dat met een stukje lef, en gewoon 'totale teamspirit' (totaalvoetbal v2.0) je elke tegenstander het vuur aan de schenen kan leggen. Dat is wel een stukje mentaliteit die we misten in de misgelopen EK-reeks in polen/Hongarije, de mislukte kwalificatie van Frankrijk, en nu... die echte 'Killer-mentaliteit' kwam dr maar niet uit.. slappe hap voetbal... simpele duels die verloren gingen: Dat is puur het missen van de WIL om te winnen-> Waar is die trots om voor je land uit te mogen komen?

Als commerciele coach wist van Gaal het niet echt waar te maken bij Manchester, maar bij zn voorgaande clubs heeft hij toch echt een basis gelegd: Barca, Bayern... En k denk dat Jose bij Utd dr gewoon een eigenwijs zooitje van aan t maken is, anders zou het daar ook beter lopen....

Van Gaal is een klasbak, en lijkt mij, qua mentaliteit,en bewezen ervaring, een van dé weinigen om een dergelijke functie te bekleden bij de KNVB en 'het roer over te nemen van de bureaucratische minkukels die nu zijn aangesteld'.

(Ps offtopic,, mn krat is bijna leeg.. heb jij bij mn bier gezeten stratum?..... !@#!#)
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 21:56
Ja heb ik , dus ik hoop voor je dat je nog ergens een kratje hebt staan want dit is op....
Vind ik leuk
Farmer +3399
zondag 9 april 2017 om 22:25
Damn... zeg dat volgende keer ff wat eerder dan op zondagavond om 5 voor 10 grapjas! haha ik heb een 4-3 nederlaag te verwerken, dus ik heb nogal dorst!! hahaha
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 22:48
een voorbereid man met een volle koelkast telt vur 2
Vind ik leuk
United +40394
zondag 9 april 2017 om 23:43
Heb je geen bierkoerier?
Vind ik leuk
gratje +421
zondag 9 april 2017 om 20:23
Gelijk weg met die onbenul
Vind ik leuk
ronnieron +1854
zondag 9 april 2017 om 20:35
Ga maar weg, we zeggen ga maar weg!
je hebt ons ied're keer belogen besodemietert en bedrogen
ga maar weg, we zeggen ga maar weg!
het is voorbij al heb je spijt van alles wat je hebt gezegd ..
Vind ik leuk
United +40394
zondag 9 april 2017 om 23:43
Jannes!!
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 20:36
Wat een loser. Ga maar lekker PSV herstructeren, die is Brands naar de klote aan het helpen. Ben jij uitermate geschikt voor om hem bij te ondersteunen.
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 20:46
Heeft U weer last van een van Uw raaskalbuien?
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 21:48
Nee, dit is voor mij een doorsnee reactie.
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 21:50
Dan wordt het voor U de hoogste tijd voor intensieve groepsgesprekken....
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 21:51
Ik krop alles op, daarop volgt een periode van raaskallen. Voel ik mij prima bij.
Vind ik leuk
zondag 9 april 2017 om 21:53
Opkroppen is een slechte eigenschap , de bloeddruk stijgt naar hoogtes waar ie niet komen moet.
Een alcoholische versnapering zal U daarbij goed doen , probeer het eens.
Vind ik leuk
yuuup +4609
zondag 9 april 2017 om 20:49
Wat is dit nu weer voor zwakke houding?
Vind ik leuk
United +40394
zondag 9 april 2017 om 23:45
Ik denk dat Hans ook op VP zit.
Vind ik leuk
United +40394
zondag 9 april 2017 om 23:36
Hadden ze ook wel eerder mee mogen beginnen. Maar gelukkig zien ze het zelf ook in. Het zijn gewoon een stelletje amateurs bij de KNVB!
Vind ik leuk
maandag 10 april 2017 om 07:44
Hans is allang aangezegd dat hij het veld moet ruimen als van Gaal binnen gehaald wordt, maar probeert het verhaal een positieve wending te geven.

Ik snap alleen niet waar al die euforie over van Gaal vandaan komt. Ben er niet van overtuigd dat hij de oplossing is, eerder een struikelblok. Kan er naast zitten, maar de toekomst zal het leren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Breukelen wil plaatsmaken voor Van Gaal: "Dan zeg ik: ga je gang, Louis"