Feyenoord-sponsor raakt twintig klanten kwijt: "Meer naamsbekendheid nodig"
Energieleverancier Qurrent heeft veel commotie over zich heengekregen na de presentatie als nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. Directeur Richard Klatten verklaart zich nader.
"Heel Nederland moet aan de groene energie en daarvoor hebben wij meer naamsbekendheid nodig", zegt Klatten tegen de Volkskrant. Klanten van de groene-energiemaatschappij voelen zich genept. Op het forum van het bedrijf regende het boze reacties.
Tot nu toe is er van de dreigementen van klanten om over te stappen weinig uitgekomen. Twintig klanten hebben hun contract opgezegd, maar daar staan veel nieuwe klanten tegenover. "Ook veel partijen waarmee wij samenwerken zien onze overeenkomst met Feyenoord juist als een investering in duurzaamheid."
"Waarom zouden daar geen mensen tussen zitten met interesse in groene energie? We kunnen met de achterban van Feyenoord allerlei dingen verzinnen. Misschien gaan we straks wel met een Feyenoordwindmolen stroom opwekken", aldus Klatten.