Speculeren over Cocu-vertrek: 'Verwacht niet dat PSV afscheid neemt, maar...'

Speculeren over Cocu-vertrek: 'Verwacht niet dat PSV afscheid neemt, maar...'

woensdag 19 april 2017 om 14:32

PSV-watcher Paul Post acht de kans aanwezig dat Phillip Cocu na afloop van het seizoen opstapt in Eindhoven. Dat zegt hij woensdag voor de camera van Omroep Brabant. 

Regerend landskampioen PSV pakt dit jaar geen enkele prijs en daarom gaan er misschien koppen rollen in het Philips Stadion. "Er gaan de nodige spelers vertrekken. Ik verwacht niet dat PSV zelf afscheid neemt van Cocu, maar misschien vindt hij het zelf wel mooi geweest", stelt Post.

De kraker tegen Ajax van aanstaande zondag leeft niet echt in Eindhoven, merkt hij. "Het gaat vooral om de sportieve crisis. Daarmee sneeuwt deze wedstrijd nogal onder." Post vindt dat de leiding slecht omgaat met de kritiek van buitenaf. 

"Ze gaan nogal potsierlijk met de kritiek om die supporters en media hebben. De leiding stelt dat de buitenwereld er niet goed over kan oordelen. Dat lijkt me wel."

Lees ook: Gerbrands is niet blij: 'Zij maken het wel erg bont, ik vind het stemmingmakerij'

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Verwacht jij dat Cocu na dit seizoen opstapt?

(312 stemmen)

Plaats een reactie

Vak-DD +3127
woensdag 19 april 2017 om 14:34
Matige trainer die met geluk een keer kampioen werd.
Vind ik leuk
michelhx +1277
woensdag 19 april 2017 om 14:37
Verklaar je nader. Volgens mij is hij 2x kampioen geworden met PSV.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:41
Vorig seizoen was natuurlijk wel wat geluk.
Maar bovenal had hij veruit de sterkste selectie. En verloor hij kampioenschappen van Ajax terwijl hijzelf een veel sterkere selectie had.
Vind ik leuk
michelhx +1277
woensdag 19 april 2017 om 14:51
Hoezo geluk? Omdat Ajax de laatste wedstrijd gelijkspeelde tegen de Graafschap? PSV moest zelf toch ook winnen uit bij Zwolle?
Het maakt na 34 wedstrijden niet uit waar je puntverlies hebt geleden, feit is en blijft dat je na 34 wedstrijden staat op de plaats waar je recht op hebt.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:56
Als je afhankelijk bent van Ajax in de laatste speelronde tegen de Graafschap kan je wel spreken van wat geluk ja.

Misschien jij niet hoor. Mag.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 april 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
michelhx +1277
woensdag 19 april 2017 om 15:15
PSV speelt in de 1e wedstrijd 2-2 gelijk tegen ADO door een hakbal in de laatste minuut van de wedstrijd van notabene de keeper. Wat een geluk voor Ajax zeg. Anders was de situatie op de ranglijst voor de laatste wedstrijd van het seizoen heel anders geweest.
Het was pas geluk geweest als Ajax punten had verspeeld in Doetinchem om er later achter te komen dat PSV ook 1-1 gelijk gespeeld had in Zwolle. Dus andersom beredeneerd was Ajax toch ook afhankelijk van de uitslag van PSV? Ligt er maar net aan in welk perspectief je die afhankelijkheid plaatst.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:52
Wanneer dat dan Arie? Ajax is maar een keer kampioen geworden in de tijd dat Cocu trainer is en dat jaar had PSV een heel jong elftal.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 15:07
Excuus. Enkelvoud inderdaad.
Echter zit jij er ook wat naast. Ajax had namelijk nog een veel jonger elftal dat seizoen :-)
Vind ik leuk
Senn +848
woensdag 19 april 2017 om 16:04
Waar zit Football er dan naast?
Vind ik leuk
Tyson89 +1874
woensdag 19 april 2017 om 15:46
Hij heeft geen titels verloren met sterkere selecties. Want na het eerste​ dramatische jaar pakte hij vervolgens de titel. En dat eerste jaar was drie kwart van de selectie nieuw en erg jong.

Feit blijft dat hij PSV nooit goed heeft laten spelen en spelers niet echt beter maakt. Hij is een aardige coach maar niet goed genoeg vind ik.
Vind ik leuk
Bullet +754
woensdag 19 april 2017 om 15:21
een keer met geluk, een keer op eigen kracht met goed voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:38
Cocu heeft de verkeerde rol! Hij is tactisch onbenul en is te soft. Denk wel dat hij een goede assistent is om middenvelders te trainen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 april 2017 om 14:51]
Vind ik leuk
666 +2074
woensdag 19 april 2017 om 14:41
"hij een goede assistent is om aanvallers te trainen"

Omdat hij zelf een goede middenvelder was??
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:51
Oh ja haha kut! Zat de hele tijd na te denken dat hij in de rol van Bergkamp ging trainen, maar dan bedoelde ik natuurlijk voor de middenvelders!

Bedankt voor de tip!
Vind ik leuk
michelhx +1277
woensdag 19 april 2017 om 14:55
Tactisch onbenul? Ik denk dat Cocu juist op het tactische deel meer verstand heeft dan de gemiddelde trainer.
Ik denk eerder dat Cocu aan z'n uitstraling moet werken en wellicht af en toe te soft is voor de spelersgroep. Van mij mag hij zich wat meer laten gelden langs de lijn en wat meer vuur tonen, zoals hij als speler ook deed.
Daarnaast vind ik dat PSV, zeker in thuiswedstrijden, gewoon de tegenstander bij de keel moet grijpen en zoveel mogelijk doelpunten moet maken. Het is afgelopen seizoen te vaak gebeurd dat PSV pas wakker schrok bij een achterstand of na de 1-0 voorsprong de tegenstander te lang in leven liet en naliet om het af te maken.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:57
Ja dus dan geven ze niet genoeg en staat het niet goed op het begin.
Vind ik leuk
michelhx +1277
woensdag 19 april 2017 om 15:18
Ja, maar ik vind dat zoiets meer te maken heeft met de intrensieke motivatie van de spelers. Die was dit jaar beduidend minder dan vorige jaren.
Vind ik leuk
Gu3rilla +6726
woensdag 19 april 2017 om 15:52
Cocu heeft het tactisch brein van een slechte jeugd coach.

Het is altijd hetzelfde niet werkende liedje Willems naar voren Guardado naar linksback bal bij Willems krijgen en voorzetten of lange bal naar De Jong en dan wat braggelen positiespel uitermate slecht.
Vind ik leuk
Bertus +1110
woensdag 19 april 2017 om 17:29
Wanneer heb jij hem dan kunnen betrappen op een goede tactische zet? Ik vind het een beste kerel maar niet de juiste trainer voor PSV. Oersaai voetbal, jeugd die geen kansen krijgt en vaak ook verkeerde wisselbeleid. Ik hoop echt dat ze volgend jaar iemand anders voor de groep hebben en komende zomer op een keurige manier uit elkaar gaan. Ook zijn assistenten mogen wat mij betreft mee.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:39
Paul Post is helemaal geen "psv Watcher".
Gewoon een journalistje van omroep brabant die op den duur de afdeling sport in zijn schoenen geschoven kreeg.
Hij heeft de ballen verstand van het spelletje maar ja daar hebben wel meer journalisten last van.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:40
En reaguurders ook!
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:42
Vreemde reactie , in 2013 werd hij reeds 'PSV watcher' genoemd door diverse media.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 15:11
ik ben ook een psv watcher , jij ook
Vind ik leuk
Zeus +3354
woensdag 19 april 2017 om 14:48
De Brabantse Arno Vermeulen dus?
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 15:10
klopt daar kan je hem wel mee vergelijken ja
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:40
Met enig geluk is PSV landskampioen geworden. Speltechnisch is het niet om aan te zien wat het elftal de laatste weken laat zien, maar dat kan je ook van Feyenoord zeggen.Luuk en Siem de Jong voegen helemaal niets toe, behalve dan dat die twee hun zakken vullen en de kantjes ervan aflopen
Vind ik leuk
666 +2074
woensdag 19 april 2017 om 14:43
we hebben er weer een....

is het nog paasvakantie?
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:58
Goed verzonnen man :-)
Vind ik leuk
666 +2074
woensdag 19 april 2017 om 15:01
familie van je?
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 15:05
Weer zo'n top argument.
Sterk bezig!
Vind ik leuk
666 +2074
woensdag 19 april 2017 om 15:08
Ja ik vond die van jouw zo onwijs sterk ik denk probeer het ook.

Maar niemand zal ooit zo goed zijn en zoveel weten al jij he blaaskaakje? :)
Vind ik leuk
Bullet +754
woensdag 19 april 2017 om 15:24
jouw???? of jou?
Vind ik leuk
gs +124
woensdag 19 april 2017 om 14:48
beter van wel lijkt uitgeblust
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:54
Ik ben het eens met dit stuk tekst. Pijnlijk wel maar het klopt inderdaad dat Toon en Marcel doen alsof wij (media en voetbalsupps) uit een ei komen! Met hun "stemmingmakerij"... kom op zeg. Van mij hoeft Cocu niet persee weg maar van het "jeugdbeleid" komt HELEMAAL NIKS van terrecht. Hendrix vind ik daar een belichaming van, net als een aantal van jong.

Maar Goed eerst vers bloed in de selectie.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 14:56
Zegt nou echt niemand binnen de PSV sekte dat meneer Cocu eens naar een echte kapper moet gaan?
Dit "PLAYMOBIL" kapsel is onacceptabel voor een eindverantwoordelijke, toch?
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 16:45
Want met een goed kapsel wint hij de CL?
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 april 2017 om 16:45]
Vind ik leuk
dinsdag 25 april 2017 om 10:13
Vast niet, maar dan oogt hij wat minder suf. Toch?
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 15:27
Gewoon nog een jaar laten zitten, geef hem geld en verplicht hem om een paar goede jeugdspelers te gebruiken. Selectie is gewoon een beetje brak.
Vind ik leuk
United +12929
woensdag 19 april 2017 om 16:15
Dan moet dat geld er ook zijn.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 16:45
Klopt, maar er zal toch wel iets beschikbaar zijn? Wellicht een paar spelers verkopen, de Jong, Arias, Guardado...
Vind ik leuk
United +12929
woensdag 19 april 2017 om 16:47
Ja dat is waar maar dat moet dan eerst wel gebeuren.
Vind ik leuk
United +12929
woensdag 19 april 2017 om 16:04
Als trainer wil je ook stappen maken. Misschien dat het voor Cocu ook beter is om het een stapje hoger te proberen?... Maar een nieuwe aangevulde selectie kan natuurlijk ook verandering brengen. Het belangrijkste is een goede balans in de selectie. Maar ik denk niet dat PSV hem zelf op straat gooit. Dan stapt hij eerder zelf op.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 16:18
Wordt al veel vaker gezegd dat hij als trainer helaas niet de klasse heeft die hij als voetballer wel had. Feit ligt er gewoon wel dat de spelers ook niet top presteren, dit heeft ook te maken met het feit hoe een trainer hier mee omgaat. Ik denk dat hij spelers niet beter laat functioneren. Als dan ook nog duidelijk is dat Guardado te weinig aan zijn niveau komt waarom dan Hendrix er niet in, wat moet hij nog meer doen om opgesteld te worden ? Wisselbeleid is ook niet top, en misschien de chemie wel weg met de groep nou dan wordt het tijd om op een nette manier afscheid van elkaar te nemen. Maar ja welke trainer dan eventueel wel ???
Vind ik leuk
pinkelman +1400
woensdag 19 april 2017 om 19:01
Matige selectie waar Cocu toch nog (zij het met geluk) kampioen mee is geworden. Schijnbaar heeft de tegenstander het eenzijdige spel van de Eindhovenaren door want de Jong wordt aan banden gelegd en dat was de afgelopen jaren feitelijk de grote kracht van PSV; vanuit de omschakeling de bal op deze 'lantaarnpaal' plaatsen die vanuit het luchtruim de bal mooi voor de voeten van een van zijn collega's legt.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 19:15
Zou mooi nieuws zijn als Cocu vertrekt !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Speculeren over Cocu-vertrek: 'Verwacht niet dat PSV afscheid neemt, maar...'