Bizarre situatie in Jupiler League: RKC heeft baat bij nederlaag tegen Cambuur

Bizarre situatie in Jupiler League: RKC heeft baat bij nederlaag tegen Cambuur

woensdag 19 april 2017 om 16:59

RKC Waalwijk bevindt zich in een tamelijk bizarre situatie in de Jupiler League. De Brabantse club lijkt meer baat te hebben bij een nederlaag tegen SC Cambuur, dan een gelijkspel of overwinning. Dat meldt Voetbal International.

Cambuur is momenteel koploper in de vierde periode van de Jupiler League. De Graafschap, dat dertiende staat op de reguliere ranglijst, strijdt echter ook nog mee om de vierde periode. Wanneer de club uit Doetinchem die prijs wint, is de nummer negen van de Jupiler League de laagst geklasseerde ploeg die de play-offs gaat spelen.

Bij de eerste periodewinst van Cambuur mag de nummer tien ook play-offs spelen, omdat de plek van Cambuur dan doorschuift. Cambuur gaat via de periodetitel namelijk al naar de play-offs gaat. RKC staat momenteel elfde en heeft zodoende baat bij een overwinning van Cambuur. 

Remco Oversier (foto), algemeen directeur van RKC, weet ervan af. "Er is intern wel over gesproken. Het gaat bijna nergens anders meer over hier", zegt hij tegen Voetbal International. "Maar wij gaan voor de overwinning vrijdag. Als wij drie wedstrijden winnen zijn we vrijwel zeker van de nacompetitie. Bovendien moet De Graafschap naar Almere, dat nog speelt om de eerste ronde van de play-offs over te slaan. Die zullen er tweehonderd procent voor gaan. Bovendien zijn wij het naar onze supporters en het Nederlandse voetbal verplicht alles te geven."

Poll

Wat moet RKC doen?

(2062 stemmen)

Plaats een reactie

Gozert +2280
woensdag 19 april 2017 om 17:06
Tijd voor een nieuw systeem. Nummer 1 promoveert direct, nummers 2 tot en met 5 spelen tegen elkaar waarvan de winnaars tegen de nummer 16 en 17 van de eredivisie spelen. Eindig je niet in de top 5: jammer joh, volgend seizoen beter je best doen. Ik heb die periodetitels nooit begrepen.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 18:00
Mee eens! Dom geleuter, en rare scenario's op deze manier!
Vind ik leuk
Nick Kools +12145
woensdag 19 april 2017 om 18:08
hebben ze ingevoerd zodat er iedere 8 wedstrijden ergens voor te spelen was.
Eigenlijk t zelfde als de play offs in de eredivisie.

Ik ben t verder helemaal met jou eens , gewoon afschaffen die handel.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 18:40
Ja, klopt! Overigens zijn die duels tijdens de nacompetitie om promotie/degradatie ( de finale fase ) nog wel te doen, maar de 1e ronde Almere city - Volendam zit haast niemand op te wachten..
Vind ik leuk
Cookee +3605
donderdag 20 april 2017 om 13:11
Nou das niet aardig voor Almerianen en Gevolendamden of hoe die ook mogen heten. Daar is het reuze spannend. Bovendien zijn het 2 heel leuk spelende ploegen met talent. Natuurlijk is de druk immens hoog, dat moet je als buitenstaander zelf even erbij denken en dan is het leuk. Van mij mogen ze alles rechtstreeks op TV doen. Of in een schakelprogramma bij VI.
Vind ik leuk
Santi +15650
woensdag 19 april 2017 om 18:56
Dit maakt juist een glans aan de jl die de championship niet heeft

Houden die volledige nacompetitie!
Vind ik leuk
Degraaf +8236
woensdag 19 april 2017 om 19:16
Prima idee Gozert.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 20 april 2017 om 11:59
Hou jij eens op met je veel te makkelijke, logische en door iedereen te volgen oplossingen.

Zo was het en zo werkte het ook voordat die hele eerste divisie in een participatie trofee competitie werd veranderd.
Vind ik leuk
Cookee +3605
donderdag 20 april 2017 om 12:42
Ben met je eens dat het onnodig complex is.
En dat Graafschap nu als 12e nog kan promoveren is slecht nieuws voor de kwaliteit van de ED en slecht voor Sjakie. :)
Enig voordeel dat ik zie is dat een club onderin 8 wedstrijden voor het einde nog steeds kans heeft op succes.
Maar ben met je eens, eerlijk is het niet als je 2e bent en toch niks hebt na de nacompetitie. Vorig seizoen ging Eagles over en VVV niet. Dat was niet goed voor Eagles en niet voor de Eredivisie.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 17:10
Droom maar lekker verder zou ik zeggen..
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 17:17
Sportief! en een beetje dom ...
Vind ik leuk
Savior +1339
woensdag 19 april 2017 om 17:18
Onbewust doe je een stapje terug aan de andere kant je staat elfde dat betekend dat je nog punten moet pakken voor de tiende plek. Raar
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 17:33
Als ze verliezen is er een kans dat concurrenten in- of uitlopen. Als ze winnen is de kans groot dat ze al 9e komen te staan gezien het programma van de 2 concurrenten direct boven RKC. Dus altijd voor die overwinning gaan!
Vind ik leuk
HanV +1830
woensdag 19 april 2017 om 17:37
Zul je net zien dat Emmen en Eindhoven wel winnen en dan is de 10e plaats 4 punten weg met nog 2 wedstrijden te gaan. Als je wint dan blijf je op 1 punt of stijg je een of 2 plekjes.

Je was me net voor.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 april 2017 om 17:37]
Vind ik leuk
poklane +2546
woensdag 19 april 2017 om 18:06
Die play-offs moet je sowieso afschaffen of het aantal teams flink terug brengen. Het is toch te belachelijk voor woorden dat de #10 mogelijk kan promoveren?
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 april 2017 om 18:07]
Vind ik leuk
Santi +15650
woensdag 19 april 2017 om 18:57
Nr zestien schakelde aantal jaar geleden nec nog uit, promoveerde niet, dat deed dordt
Vind ik leuk
Cookee +3605
donderdag 20 april 2017 om 12:49
Ook weer teams eruitschoppen? Hoe minder teams hoe minder plek voor talent. Dan was van Nistelrooij, Mertens en Vincent er niet geweest. Ik vind amateurclubs moeten verplicht promoveren, geen jeugdteams er in. Zo ging ooit RKC vanuit de amateurs door naar de ED.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
woensdag 19 april 2017 om 18:09
Mediapraatje is ongeloofwaardig
Als rkc zijnde win je geen 3 wedstrijden achter elkaar meer
We zullen het gaan zien vrijdag ik vermoed een overwinning voor Cambuur .. maar ookal doen ze wel hun best dan winnen ze ook.. Cambuur is op dit moment de beste ploeg van jpl , jammer dat ze zo laat op gang kwamen anders had vvv nu niet zo ver voor gestaan
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 18:15
Voor ons zou het mooi zijn als Cambuur punten laat liggen tegen rkc, wij hebben inmiddels de smaak te pakken. Almere zal lastig worden, maar ik denk niet dat we die gaan verliezen
Vind ik leuk
Ruud1987 +1876
woensdag 19 april 2017 om 18:16
gewoon de wedstrijd weggeven, halve kracht spelen.

ok het komt de wedstrijd niet ten goede maar je gaat toch voor je eigen belangen ? laat de KNVB zich dan maar afvragen of dat dit nu is wat ze willen.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 18:20
Toch maar ff dat oordopje bij de hand houden vrijdag.....
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 18:30
Wat een topfoto bij dit artikel!
Daarnaast, de periodetitel is 1 van de dingen die de JL leuk maakt, maar dat zullen veel "grote club fans" niet begrijpen. Het playoff systeem in de JL is dusdanig dat er eigenlijk nooit onterecht clubs promoveren, dus prima systeem.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 20:58
Met alle respect hoor, maar het gebeurd in Nederland vaker dat de nummer 6 dan de nummer 2 promoveert uit de Jupiler League...
Vind ik leuk
gratje +482
woensdag 19 april 2017 om 18:48
Wat een complete waanzin de de koninklijke Nederlandse maffia bond heeft dit veroorzaakt de galbakken uit zeist
Vind ik leuk
gratje +482
woensdag 19 april 2017 om 18:50
RKC gaat deze wedstrijd laten liggen heerlijk die competitie vervalsing
Vind ik leuk
gratje +482
woensdag 19 april 2017 om 18:57
Lul maar lekker Remco Oversier je lacht je kapot dat je zo de buit binnen haalt
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
woensdag 19 april 2017 om 20:05
juist..grootspraak dus..je kunt de uitslag wel raden..zo niet dan doe ik het wel..3 punten blijven in Leeuwarden! Al was het alleen al om Graafschap af te schudden en 50.000 euro voor de periode op te strijken natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 20:15
Niks mis mee, had de graafschap maar beter moeten doen in de eerste seizoenshelft, dan hadden we gewoon in de top 3 kunnen eindigen. Vorig jaar zelfde verhaal, eerste seizoenshelft heeft ons degradatie opgeleverd
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 april 2017 om 20:15]
Vind ik leuk
woensdag 19 april 2017 om 20:12
Lekkerrrrr heurrrrr
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:50
Gewoon weer net als ooit
Nummer 1 en 2 Jupiler ruilen met onderste 2 Eredivisie direct.
Nummer 3 Jupiler en nummer 16 Eredivisie spelen de promotie/degradatie wedstrijden 2x onderling.
Probleem opgelost.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bizarre situatie in Jupiler League: RKC heeft baat bij nederlaag tegen Cambuur