FC Utrecht heeft goud in handen: 'De stap naar PSV zou het beste zijn'

FC Utrecht heeft goud in handen: 'De stap naar PSV zou het beste zijn'

donderdag 20 april 2017 om 12:35

Sofyan Amrabat maakt dit seizoen grote indruk namens FC Utrecht. De  twintigjarige middenvelder greep zijn kans na het vertrek van Bart Ramselaar aan het begin van het seizoen, maar wordt nu al gelinkt aan een volgende stap.

"Het is een mooie speler. Box-to-box is hij heel sterk. Fysiek ziet het er prima uit", aldus analist John de Wolf in gesprek met het Algemeen Dagblad.  "Natuurlijk gaat de vraag komen of het wijs is om deze zomer al voor een transfer te gaan. Hij past qua manier van spelen bij PSV, want zo'n stap zou het beste zijn."

Ploeggenoot Nacer Barazite denkt niet dat FC Utrecht het eindstation is voor Amrabat. "Hij heeft alles om de absolute wereldtop te halen. Hoewel iedereen zijn kwaliteiten kende, is de snelheid waarmee hij stappen maakt wel verbazend. 'Souf' is in alles een moderne middenvelder. Hij heeft power, is effectief, heeft duelkracht, een goede passtechniek, plus loopvermogen.''

Amrabat ligt nog tot medio 2018 vast in De Galgenwaard. Utrecht heeft een optie om het contract met een seizoen te verlengen.

Poll

Is Amrabat goed genoeg voor PSV?

(697 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 12:42
Zo snel mogelijk verlengen!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:31
Ze denken dat hij gek is zeker, die Amrsbatjes zijn niet op hun achterhoofd gevallen hoor.
Vind ik leuk
DubRtd +9298
donderdag 20 april 2017 om 12:43
Ja... dat zou een logische stap zijn.
Zit ie tot dit seizoen achter Ramselaar bij Utrecht en dan naar PSV gaan om achter Ramselaar te gaan zitten.
Aan de andere kant heerst bij PSV de gedachte dat je nooit genoeg middenvelders kan hebben en wel teveel vleugelspelers dus ik kan hem er inderdaad wel naartoe zien gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 12:43]
Vind ik leuk
Sil Meijer +10465
donderdag 20 april 2017 om 12:47
Weer een middenvelder bij PSV gelinkt? Leren ze het nooit? Blijf nog lekker een jaar bij Utrecht! Denk als El Amadi te oud wordt of Vilhena weggaat dat hij een prima vervanger is! Past wel bij Feyenoord!
Vind ik leuk
Santi +7928
donderdag 20 april 2017 om 13:04
Siem mgaat Ginkel gaat Zinchenko gaat Propper gaat Guardado gaat
Vind ik leuk
Sil Meijer +10465
donderdag 20 april 2017 om 13:06
Je weet niet of Pröpper gaat! Guardado ook nog niet bevestigd! Maar moeten jullie niet wat buitenspelers halen?
Vind ik leuk
Santi +7928
donderdag 20 april 2017 om 13:08
De kans bestaat

En ja we moeten buitenspelers halen dat is de prioriteit lijkt me :D
Vind ik leuk
Morris +11582
donderdag 20 april 2017 om 12:49
PSV gaat volgend seizoen 0-10-0 spelen ipv 4-3-3
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:08
10 is toch ook een mooi getal
Vind ik leuk
Morris +11582
donderdag 20 april 2017 om 20:23
Nee toch? 020 is mooier ;-)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 20:51
in eindhoven niet
Vind ik leuk
Morris +11582
donderdag 20 april 2017 om 21:06
Er is vast wel 1 Ajacied in Eindhoven
Vind ik leuk
Dybala +71
donderdag 20 april 2017 om 12:54
Eindhoven shopt graag in Utrecht.
Ten hag zal ook wel cocu op gaan volgen
Vind ik leuk
MeAgain +2908
donderdag 20 april 2017 om 21:00
Wat van Utrecht komt is ook beter dan van wat az komt ;)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:07
Doe maar niet.
Vind ik leuk
palko +1402
donderdag 20 april 2017 om 13:08
Het lijkt me meer voor de hand liggen dat PSV begint om Erik ten Hag een contract aan te bieden. Dan komt het vanzelf weer goed met de club uit Eindhoven.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:08
Prima opvolger van Vilhena. ;)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:20
Die hebben we al in huis.
Vind ik leuk
Tyson89 +2543
donderdag 20 april 2017 om 14:40
Ik hoop niet dat je op die Nieuwkoop doelt? Die komt tekort.

En bij Feyenoord hebben ze nu geld dus nu is eigen jeugd ineens bijzaak.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:12
jij hebt er blijkbaar kijk op.....
Vind ik leuk
Tyson89 +2543
donderdag 20 april 2017 om 21:47
Jij ook. Aangezien je dit doorziet!
Vind ik leuk
Laliga +86
donderdag 20 april 2017 om 13:09
wat zou hij ongeveer moeten koste? anders zeker iets voor feyenoord indd
Vind ik leuk
_AJAX_ +1114
donderdag 20 april 2017 om 13:10
PSV? Is dat niet die ploeg die Zondag tegen Ajax van het grasmat word gespeeld?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:20
www.glazenbol.com
Vind ik leuk
Bizzy +3178
donderdag 20 april 2017 om 13:11
Aub niet. We hebben aanvallers en verdedigers nodig.
Vind ik leuk
Romario9 +4135
donderdag 20 april 2017 om 13:26
Weet je het zeker? Van Ginkel weg, Zinchenko weg, Siem de Jong weg, Guardado weg, Propper weg......
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:15
Misschien is het nog wat vroeg, maar dan zie ik hem liever naar Feyenoord komen. Vilhena en Toornstra zijn voor volgend seizoen een vraagteken. Daarnaast zal Veno wel vertrekken, dus samen met Tapia uitmaken wie er naast El A komt te spelen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:19
En als de analist John de Wolf het zegt.....

Mijn God.... als je vroeger in de Eredivisie tegen een bal bent aangelopen dan ben je meteen analist. Gisteren ook al dat rondwandelende spraakgebrek in Camp Nou met een microfoon in zijn hand. Beneden alle peil als je het mij vraagt....
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:19
Prima speler, zou er goed aan doen nog een seizoen bij Utrecht te blijven ballen..... maar ja, ik ben geen analist die er verstand van heeft he!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:21
was eerst totaal geen fan van amrabat, stond te boek al super talent maar zag het zelf niet.
sinds dit seizoen echt door gebroken en wat een speler zeg...
hele sterke speler in de omschakeling. Echt een kilometervreter.
Hoop dat die nog een jaar blijft voor zijn eigen ontwikkeling.
Vind ik leuk
Romario9 +4135
donderdag 20 april 2017 om 13:24
Dacht dat dit artikel over Troupee zou gaan
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:25
Zou hem graag bij Feyenoord zien spelen als vervanger van Vejinovic.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:25
Zeer groot talent. Kan zeker al bij de top 3 mee maar om gelijk weer te zeggen dat hij de absolute wereldtop kan halen. Hoe vaak gebeurt dat nou...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:43
Optie lichten! Sterk seizoen gespeeld!
Vind ik leuk
Cookee +2053
donderdag 20 april 2017 om 14:08
Laat PSV zelf es een keer opleiden Wolf! Ik ben geen fan van Utrecht maar zie ze graag spelen. Heerlijk middenveld met Ayoub en die met dat baardje op links, das leuk om te zien Utrecht. Als nu ook al John van Feijenoord PSV gaat tippen spelers te halen dan wordt 't wel erg sneu. Elke keer plukt PSV daar leuke spelers weg. Zo houd je de tob-3 wel in stand.
Vind ik leuk
MeAgain +2908
donderdag 20 april 2017 om 21:03
Man man man wat jank jij nou. Hoe komt Utrecht aan die spelers dan?
Vind ik leuk
Cookee +2053
vrijdag 21 april 2017 om 13:38
Even mijn traantje drogen eerst.
Ik jank niet, ik kom met een genuanceerd onderbouwd op feiten stoelend verhaal. Zou je ook eens kunnen proberen.
Hoe Utrecht aan die spelers komt?
Die zoeken ze, scouten ze en leiden ze op en dan geeft Utrecht ze een kans met risico op afbreuk... want ze zijn talent en ze kunnen ook falen. Als zo'n speler dan doorbreekt dan komt PSV en die neemt niet het risico maar pakt ze af als ze goed zijn.
Waarom doet PSV zelf niks?
Dat jeugdteam loopt vol buitenlanders, dus ook daar kopen ze alles al.
Overigens ik ben niet van Utrecht... ik geniet van hun spel en ik wil graag dat ik kan blijven genieten. Die jongen die naar PSV ging speelt daar vaak niet eens... das toch zonde?
Vind ik leuk
MeAgain +2908
vrijdag 21 april 2017 om 19:15
Het risico dat je omschrijft die Utrecht neemt met de spelers die ze scouten (dus ook gewoon bij een andere club weg kopen). Dat doet psv ook net zo. Psv heeft ook risico, want garantie dat ze een stap hogerop wel aan kunnen is er niet. Kijk maar naar maher.
Psv veel buitenlanders? Volgens mij lopen er bij psv juist de meeste Nederlandse spelers.
Van de jeugd naar het eerste is een hele grote stap voor spelers van psv. Psv moet elk jaar om de prijzen spelen dus hebben kampioenen nodig en niet zoals bij Utrecht, spelers die normaal gesproken in de middenmoot zitten.
Vind ik leuk
Cookee +2053
zaterdag 22 april 2017 om 12:24
Ik bedoelde in de jeugd bij PSV lopen al veel buitenlanders. Ik geloof dat die spelers uit de opleiding van Utrecht komen.
Maher is verkeerd gebruikt omdat PSV voetbalinzicht ontbeert, ook Narsing paste niet. En dat geklooi met Locadia op links, geeft gebrek van visie aan.
Ajax laat ook spelers doorbreken, als PSV Lammers laat meedoen dan krijgt de hele jeugd weer hoop op een toekomst. Hendrikx groeide ook moeiteloos in het team. Laat Utrecht nou gewoon lekker bouwen, das toch mooi?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:32
Die kan wel voetballen. Als die dan 2 of 3 miljoen kost mogen ze hem halen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Utrecht heeft goud in handen: 'De stap naar PSV zou het beste zijn'