'Verrassende wending rond Ziyech; Ajacied maakt rentree tegen Oranje'

'Verrassende wending rond Ziyech; Ajacied maakt rentree tegen Oranje'

donderdag 20 april 2017 om 12:45

Een verrassende wending in de interlandcarrière van Hakim Ziyech bij Marokko. Bondscoach Hervé Renard zou de lucht hebben geklaard met de spelmaker van Ajax.

Het Marokkaanse medium Ahdath Al Maghribia meldt dat op basis van bronnen binnen de Marokkaanse voetbalbond. De kans is daarom groot dat Ziyech eind mei wordt opgeroepen voor de oefeninterland tegen het Nederlands (31 mei in Agadir).

Het is niet bekend wanneer en hoe Ziyech en Renard het hebben bijgelegd. De vredespijp zou zijn gerookt op aandringen van enkele spelers die voorheen of nog steeds in de Eredivisie uitkomen. Onder meer Karim El Ahmadi (Feyenoord) en Nordin Amrabat (Watford) vallen in die categorie.

Ziyech werd begin dit jaar niet opgenomen in de selectie van Marokko voor de Afrika Cup. "Het is iets persoonlijks", liet hij eerder deze maand optekenen door de NOS. Ziyech zag het ook niet snel ten goede keren. "Gelukkig blijven bondscoaches nooit zo lang zitten."

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 12:51
Is maar goed ook anders kon de bondscoach wel gaan...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:52
Het zal eerder een waterpijp zijn geweest.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:30
Met hele goede sjisj!
Vind ik leuk
Zeus +2282
donderdag 20 april 2017 om 12:56
Let op, hij zet hem de hele wedstrijd op de bank.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:06
Nee stel hem maar op dan kan Daley hem een doodschop geven waar je helemaal eng van wordt.
Vind ik leuk
2cents +20229
donderdag 20 april 2017 om 13:31
Waarom dat nu weer?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:33
Beste 2cents, omdat ik gewoon iets tegen die engerd heb en dat gaat voorlopig niet veranderen. Heeft niets met zijn shirt te maken btw.
Vind ik leuk
2cents +20229
donderdag 20 april 2017 om 13:37
Misschien had Nieuwkoop of El Ahmadi hem dan een doodschop moeten geven laatst, want die doodschop is niet iets wat Daley zal doen.

Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:38
Ik weet niet waar Danny 'hem' allemaal in gehangen heeft natuurlijk maar verwacht niet dat Karim en Bart ook zijn kinderen zijn.
Vind ik leuk
2cents +20229
donderdag 20 april 2017 om 13:42
Wat heeft Danny er mee te maken dan? Dit gaat toch om jouw wens? Heb je het idee dat Danny hem kapot wil hebben?
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 13:42]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:45
Heb je gedronken?
Vind ik leuk
2cents +20229
donderdag 20 april 2017 om 13:56
Wat is dit voor idioterie? Jij mag Ziyech niet en wil daarom dat de zoon van Danny Blind hem een doodschop verkoopt.

Vervolgens vraag je aan míj of ík gedronken heb....?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:27
Het is verschrikkelijk, overdrijf je niet een.beetje?
Vind ik leuk
2cents +20229
donderdag 20 april 2017 om 14:31
Wat is overdreven? Idioterie?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:42
Later.
Vind ik leuk
2cents +20229
donderdag 20 april 2017 om 14:53
Kneusje...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:07
-k
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:13
Wat lul je nou man..
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:23
Jongens waarom zo snel beledigd man, het kan zijn dat je een grapje niet kan waarderen. Maar als Feyenoord/Ajax suporters mag je toch wel eens prikkelen.

Dat doe je toch ook als je elkaar op een feestje of wat dan spreekt?
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:26
Ik bedoelde meer dit stukje:

Ik weet niet waar Danny 'hem' allemaal in gehangen heeft natuurlijk maar verwacht niet dat Karim en Bart ook zijn kinderen zijn.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:41
Ik noemde Daley in eerste instantie, als zijn zoon die ff revanche kon nemen. 2c kwam daarna met Karim en Bart op de proppen, zover ik weet zijn dat geen kinderen van Danny Blind. Thats all.
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 15:42
Kan er nu wel om lachen :P
Vind ik leuk
DubRtd +2975
donderdag 20 april 2017 om 13:52
Hesjes en pionnen sjouwen op de training.
Vind ik leuk
Zooitje +287
donderdag 20 april 2017 om 12:57
Mooi nieuws. Maar het zal waarschijnlijk nog steeds niet van harte gaan tussen die twee.
Vind ik leuk
palko +390
donderdag 20 april 2017 om 13:05
Heel opvallend. Dan kan Hakim Ziyech gelijk het ongelijk van oud-bondscoach Danny Blind bewijzen. Die het nodig vond de beste speler van de Eredivisie (seizoen 2015-2016) op een zijspoor te zetten
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:14
snap echt niet dat je blind in deze de schuld geeft,
Hij is/voelt zich gewoon een Marokkaan waarom zou hij dan voor NL uitkomen?
Persoonlijk hoef ik niemand in NL elftal wie zich geen Nederlander voelt!!
niks met blind te maken
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:28
Dat maakt mij weer trots op jou.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:31
Volgens mij had Dennie er wel degelijk wat mee te maken..... maar we zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.

Wat niet wegneemt dat deze jongen uit de Drontense klei alles te danken heeft aan de Nederlandse voetbalpiramide en zijn eigen talent en daarmee een moreel verkeerde keuze heeft gemaakt.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:42
Ik wens je succes in de discussie die hierop gaat volgen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:43
Die komt niet.... heb mijn mening al gevormd, dus discussie is wat mij betreft overbodig.

Anderen moeten natuurlijk gewoon bespreken wat ze willen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:18
Goed nieuws voor Ziyech! De concurrentie is wel groot op het middenveld. Hoop dat Ziyech zijn rentree maakt tegen Nederland.
Vind ik leuk
Dicky +2234
donderdag 20 april 2017 om 13:19
Nou is het voor Renard nog wel de vraag of Ziyech niet te moe is.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 13:39
Het is vooral goed nieuws voor hem. Hij is bij Ajax sterker geworden en verdedigt ook meer mee. Wat dat betreft is hij gegroeid bij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:46
Wanneer wordt hij is nederlander dan? Ik dicht hem veel kans toe om Strootman of Clasie uit de basis te spelen bij oranje..
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:32
Jij al een Canadees paspoort aangevraagd?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:56
Tja, hij zag Ziyech ook in grote vorm de laatste weken.. Zou dom zijn dan eigenwijs te blijven en hem niet op te roepen!
Vind ik leuk
United +9572
donderdag 20 april 2017 om 14:59
Als dit waar is dan doet Marokko daar goed aan!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:27
Wat had ik toch graag gezien dat in de koptekst van dit verslag dat het woordje "tegen" vervangen zou zijn door het woordje "voor". Maar helaas dat hebben we te danken aan die huppelkut van een Blind die al zijn fouten in zijn bondscoachschap wegzet als slechts incidenten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Verrassende wending rond Ziyech; Ajacied maakt rentree tegen Oranje'