'Ze zitten niet in hun beste fase van het seizoen, maar kunnen ineens losgaan'

'Ze zitten niet in hun beste fase van het seizoen, maar kunnen ineens losgaan'

donderdag 20 april 2017 om 16:02

Na de 2-0 overwinning op Go Ahead Eagles, wacht voor Willem ll een uitduel bij sc Heerenveen. Trainer Erwin van de Looi is op zijn hoede, ondanks dat de ploeg van Jurgen Streppel niet draait.

"Heerenveen zit momenteel niet in hun beste fase van het seizoen", aldus Van de Looi op de clubsite van de Tilburgers. "Aan de kwaliteit van het elftal zal dat in ieder geval niet liggen. Deze ploeg kan ineens losgaan en aan ons de taak om dat niet te laten gebeuren. We moeten ze niet laten voetballen. Alleen met keihard werken kunnen we de klus klaren en dat hebben we al eerder laten zien, zoals bij Vitesse."

Van de Looi is tevreden met waar zijn ploeg momenteel staat. "Wie aan het begin van het seizoen gezegd had dat Willem II mee zou doen om een plekje in de play-offs om Europees voetbal, had daar meteen voor getekend. Nu we dat nog steeds in zicht hebben, willen we er ook voor gaan. Om dit te bereiken moeten we dus ergens punten pakken, die we onlangs tegen ADO hebben laten liggen (1-2 verlies, red.)."

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 16:10
Ik denk dat het niet al te spannend gaat worden als Heerenveen zo speelt als de afgelopen weken. Wat een stelletje Friese dweilen zeg....
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:16
Heerenveen moet winnen, strategisch voor ons het best als wij zelf blijven winnen.
Vind ik leuk
Mall00t +4886
donderdag 20 april 2017 om 16:41
Gewoon zorgen dat je niet afhankelijk bent van andere ploegen, en op dit moment al helemaal niet van SC Heerenveen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:46
Altijd zelf winnen maar voor ons in het belangrijk dat Willem II verliest want dan gaan wij eroverheen.

9de plek komt dan akelig in de buurt met heracles en exelsior voor de deur. Maar eerst sparta verslaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:47]
Vind ik leuk
Mall00t +4886
donderdag 20 april 2017 om 16:57
Zozo, jij dacht na een paar gewonnen potjes al aan Europees voetbal?
Niet overdrijven hoor. ;-)
Al hoewel, het kan soms raar lopen in het voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:15
Sparta - heracles - Exselsior

Als het mogelijk is dan moet je ervoor gaan. Wij zijn ook het best in vorm van die ploegen. Yep ik geloof erin en hoop de spelers ook al hebben wij het niet in eigen hand. En Europees zal beperken tot de voorronde. Was er een paar jaar geleden ook bij, geweldig!
Vind ik leuk
HanV +1345
donderdag 20 april 2017 om 17:29
Ik zie het niet gebeuren, 5 punten achter en drie ploegen die je voorbij moet. Maar in een artikel over PEC, met even veel punten, schrijven ze dat die nog niet zeker zijn van lijfsbehoud, dat klopt ook, dat is maar 4 punten. Waarschijnlijk is het allebei onzin, dat hopen we tenminste. De nummer 9 moet daarna nog wel Utrecht en Vitesse/AZ verslaan. Dus de nummer 9 zal weinig kans hebben.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:34
We gaan het allemaal meemaken, spannend is het wel.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:34
Mooi om te zien hoe Willem II, toch een degradatiekandidaat op voorhand, zich prima staande heeft weten te houden dit seizoen.
Vind ik leuk
John M. +2178
donderdag 20 april 2017 om 18:49
Toen ik de titel las dacht ik eigenlijk aan Schalke. Die kunnen ook opeens losgaan. Ik hoop dat Ajax daar oplettend genoeg is en zich niet laat overrompelen. Ik heb een raar gevoel dat Ajax in moeilijkheden komt maar ik hoop dat ze winnen, of een kleine nederlaag is ook genoeg. Als ze maar in de halve finale komen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 21:16
Reageer op de inhoud van dit bericht of reageer niet...
Vind ik leuk
John M. +2178
donderdag 20 april 2017 om 22:48
Zal ik gelijk krijgen met mijn raar gevoel?

Verder heb jij niet te beslissen of ik reageer en hoe ik reageer. Je komt net kijken en denkt nu al de wet uit te maken.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 03:55
Wat voor inhoudelijke waarde heeft het als je met ajax aankomt terwijl dit bericht over willemII gaat? Als ervaren jongen op VP is dat dan toch vanzelfsprekend dat je najuist inhoudelijke correct reageerd? Je reactie heeft totaal geen meerwaarde. Zegt een jongen die net komt kijken...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 03:57]
Vind ik leuk
John M. +2178
vrijdag 21 april 2017 om 11:49
Je moet het nog ervaren dat het zeer vaak voorkomt dat men in een toplc ook wel een andere club noemt. Ik kan zonder meer iets zeggen over de titel van een artikel en dat ik dan dacht dat het over iets anders ging. Verdere discussie van mijn kant is overbodig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ze zitten niet in hun beste fase van het seizoen, maar kunnen ineens losgaan'