Bosz legt keuze uit: 'Dat is nu niet genoeg om al te starten'

Bosz legt keuze uit: 'Dat is nu niet genoeg om al te starten'

donderdag 20 april 2017 om 20:44

Ajax-trainer Peter Bosz gaat donderdagavond zeker niet achterover leunen met zijn elftal in Gelsenkirchen. De Amsterdammers gaan op bezoek bij Schalke 04 op zoek naar een doelpunt, zo vertelde Bosz voorafgaand aan de wedstrijd voor de camera van Voetbal Inside. 

Na de 2-0 zege in eigen huis van vorige week heeft Ajax een goede uitgangspositie. De halve finale is dichtbij en dus wil Bosz niet nadenken over een eventuele mislukking. "Dat is het opportunisme van de voetballerij. Als je daar in meegaat, dan word je gek. Dat doe ik niet."

"Wij willen áltijd scoren en dat doen we eigenlijk ook altijd", vervolgde Bosz. "Dus dat zullen we vanavond ook weer proberen te doen." In gesprek met de collega's van FOX Sports ging de coach dieper in op zijn beslissing om Bertrand Traoré in de spits te zetten. Kasper Dolberg zit op de bank in Duitsland.

"Het was niet zozeer dat ik Traoré spaarde tegen Heerenveen. Ik wilde Dolberg speelminuten geven, want we gaan hem nog heel hard nodig hebben dit seizoen. Die negentig minuten zijn nu niet genoeg om al te starten." De wedstrijd in Gelsenkirchen begint om 21.05 uur. 

Poll

Gaat Ajax door naar de halve finale?

(293 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 21:33
Nog maar 1 uur voetballen? Gaat goed :-)
Vind ik leuk
jaja_PSV +6577
donderdag 20 april 2017 om 21:58
Allicht. Schalke is een zeer zwakke tegenstander waar het merendeel van de bundesliga ook van wint.
Afmaken en met winst naar huis gaan. Winst is goed voor de uefa punten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 21:58]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 22:00
Helemaal mee eens, maar Ajax moet wel zn kop erbij houden want met een beetje pech had je zo 2 goals om je oren gehad. Zijn er teveel die onder hun niveau zitten.
Vind ik leuk
jaja_PSV +6577
donderdag 20 april 2017 om 22:01
Komt goed.
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 22:03
Ze gaan al beter spelen. Kan me voorstellen dat je in zo'n stadion met zoveel Schalke fans even je weg moet vinden op het veld.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 22:28
Zeer zwak? Gaat niet goed komen zo hoor. Verlengen is het beste voor iedereen
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 22:02
Poe was wel even goed spannend in de eerste paar minuten. Daarna wel steeds druk van Schalke. Maar langzamerhand gaat Ajax beter voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 22:04
Ze moeten heel scherp aan de 2e helft beginnen en snel een doelpunt maken, dan gaan ze vrijer voetballen. De druk zit er gewoon op en dan merk je toch wat de zwakkere broeders zijn.
Vind ik leuk
jaja_PSV +6577
donderdag 20 april 2017 om 22:17
Jezus wat geeft ajax het nu makkelijk weg... Bij die 1e counter goal moet je professioneel iemand aan zijn shirt tegenhouden. Geel, so what.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 22:18
Ik ga ff aan het infuus
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 22:17
Daar gaat ie 2 0 voor Schalke
Vind ik leuk
FSCeara +1701
donderdag 20 april 2017 om 22:18
Wat is er met de verdediging van Ajax loos ?
word zo slecht verdedigt. Sanchez vandaag niet in zijn normale doen. Ik zou iig kijken voor stabiliteit nu achterin en hopen dat je zelf een keer scoort.
Hoop dat Ajax doorgaat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz legt keuze uit: 'Dat is nu niet genoeg om al te starten'