Van Halst ontvouwt Twente-toekomstplannen: 'Dat is wel onze ambitie'

Van Halst ontvouwt Twente-toekomstplannen: 'Dat is wel onze ambitie'

donderdag 20 april 2017 om 22:32

FC Twente wil het beloftenelftal binnen vijf jaar terug laten keren in de Jupiler League. Jong Twente speelde twee jaar geleden nog in de Eerste Divisie, maar is nu inmiddels gedegradeerd naar de Derde Divisie. 

De Tukkers blijven ambitieus. "Uiteindelijk is het wel onze ambitie om binnen vijf jaar met het beloftenteam terug te keren in de Jupiler League", vertelt technisch directeur Jan van Halst in gesprek met Voetbal International. "De huidige situatie geeft ons de kans daar beleid op te ontwikkelen."

Het elftal van Paul Bosvelt, die na dit seizoen vertrekt uit Enschede, en assistent Sander Boschker won dit seizoen slechts vier duels in de Tweede Divisie. Van Halst zegt dat de slechte prestaties te verklaren zijn door de grote problemen die Twente afgelopen zomer had. "Doordat de licentie laat af kwam, hadden we nauwelijks tijd een fatsoenlijke selectie samen te stellen. De doorbraak van veel jonge spelers richting A-selectie ging ook ten koste van het beloftenteam. Het was een wonder geweest als we met Jong FC Twente niet waren gedegradeerd."

Lees meer over:Europa LeagueFC Twente

Plaats een reactie

Hoogeveen +3762
donderdag 20 april 2017 om 22:33
Ambitieus vermoed ik
Vind ik leuk
Zooitje +1435
donderdag 20 april 2017 om 22:33
Laten we het hopen;)
Vind ik leuk
frank1971 +1915
donderdag 20 april 2017 om 22:35
Laat dat jeugdteam maar fijn in de derde divisie blijven en zet ook de andere jeugdelftallen die nou in de jl erbij.
Vind ik leuk
Foebele +32748
donderdag 20 april 2017 om 22:36
De titel gaf me even het gevoel dat van Halst een zelfde lachwekkende uitspraak zou doen als ze recent bij Vitesse, ADO en Roda hebben gedaan en dat ze binnen 5 jaar weer willen mee doen om de titel.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:08
Dat is wel de schaduwdoelstelling. En dat is ook niet zo gek met zo'n stadion, achterban en begroting. Dat kun je niet vergelijken met een Roda, Vitesse of ADO.
Neemt niet weg dat je zoiets nooit van de daken moet schreeuwen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:08]
Vind ik leuk
redknap +655
vrijdag 21 april 2017 om 11:13
Ik denk dat Twente weer om de titel gaat meedoen. Grote club behoort dat ook te doen. Aan hun stand verplicht zegt men dan.
Vind ik leuk
Noudyo. +9244
donderdag 20 april 2017 om 22:36
Waarvoor dat Europa League icoontje?
Vind ik leuk
Santi +15831
donderdag 20 april 2017 om 22:39
Dan laat vp zien dat er ambitie is voor europees succes


Oftewel clickbait
Vind ik leuk
Santi +15831
donderdag 20 april 2017 om 22:40
In 5 jaar? Eerst maar eens degradatie Tweede div voorkomen haha
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:01
De degradatie is al een feit!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:43
Paulus zat met Sander te vaak in Merlijn in Hengelooooo haha

Nee ff zonder dollen goede gasten die alleen pech hadden met zo'n slechte lichting
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Halst ontvouwt Twente-toekomstplannen: 'Dat is wel onze ambitie'