Ajax-schlemiel bleef hoop houden: 'Altijd achteraf, maar ik zweer het je'

Ajax-schlemiel bleef hoop houden: 'Altijd achteraf, maar ik zweer het je'

vrijdag 21 april 2017 om 00:50

Joël Veltman had er nog al het vertrouwen in dat Ajax na de 3-0 van Schalke 04 de halve finales van de Europa League kon bereiken. De Amsterdammers bereikten uiteindelijk de laatste vier door goals van Nick Viergever en Amin Younes.

Na de 3-0 leek het over en sluiten voor Ajax. "Dat voelden wij ook wel. Zeker na de 2-0. Het is altijd achteraf, ik zweer het je, maar ik had nog het gevoel dat het kon", zegt Veltman tegen de NOS. "Één doelpunt en je bent door. In de kluts wordt-ie gemaakt door Viergever. Op z'n Duits zijn we door."

Veltman zag dat Ajax de wedstrijd in een tijdsbestek van vijf minuten uit handen gaf. Tot overmaat van ramp moest hij er met twee gele kaarten vanaf. "Die eerste was een optelsom, het was eigenlijk geen overtreding. Ik wist dat hij naar rechts ging, dus ik zet een blok. Hij gaf geel. Het was ook geen aanval waaruit ze gevaarlijk konden worden. En die tweede, ja..Ik kan niet zomaar weg. Ik vond het geen tweede gele kaart."

Vrijdag weet Ajax welke ploeg het treft in de halve finales. Veltman heeft een voorkeur. "Celta de Vigo kennen we al. Manchester United heeft het lastig, maar winnen de wedstrijden wel en Lyon wordt ook lastig. We gaan het vrijdag allemaal zien."

Poll

Tegen wie heeft Ajax de beste kans?

(4330 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 00:57
Veltman spreekt?
Veltman moet een keer z'n mond houden met z'n cliché-verhaaltjes en Bosz adviseren om voor Tete te gaan.
Dan pas denkt Veltman een keer aan teambelang en Ajax...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 00:58]
Vind ik leuk
United +39347
vrijdag 21 april 2017 om 01:42
Ja Veltman is gewoon klaar bij Ajax. Niet om vanavond... Maar over het algemeen wordt hij niet meer beter. Enkel stabieler. Maar daar hebben we gewoon niks aan. Tete is verdedigend beter. Moet alleen nu gewoon de kans krijgen om aanvallend ook beter te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:59
Gewoon heel dom als je al geel op zak hebt Veltman !
Hoop voor jou dat Bosz nu zijn conclusie trekt en Tete de kans geeft.
Vind ik leuk
Bengelino +6697
vrijdag 21 april 2017 om 01:00
Veltman? Wie is dat
Vind ik leuk
bits +4096
vrijdag 21 april 2017 om 01:19
Die jongen die de hele wedstrijd uit positie liep en geel pakt met een overtreding op de andere rechtsback. Die God op z'n blote knieën mag danken dat ie überhaupt voor Ajax mag spelen. Moet ik doorgaan of weet je het al?
Vind ik leuk
FSCeara +2792
vrijdag 21 april 2017 om 01:00
De titel is Ajax schlemiel blijft schlemiel.
Of Veltman word drager waterzak.

Word eens tijd dat Bosz conclusies gaat trekken en dan niet alleen met Veltman.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:03
alle lof voor Bosz. zeker hoe hij ajax af en toe laat voetballen, maar met veltman zit hij er echt super naast.

hopen dat veltman na dit seizoen het ergens anders wil proberen. en dat we Tete op de RB positie krijgen, al was hij bij de 3 - 0 ook nergens te bekennen
Vind ik leuk
Old Star +4097
vrijdag 21 april 2017 om 01:05
Zag er bij beide goals ook niet best uit. Bij de eerste moet ie eerder knijpen. Duurde veel te lang. Bij de 2e staat op 10 m1 te dekken waardoor er ongehinderd voorgegeven kan worden. Leek wel of ie bang was van de Duitsers. 1e helft paar goede ingrepen, maar voor de rest was t bagger...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 01:07]
Vind ik leuk
darmianto +7832
vrijdag 21 april 2017 om 01:06
Doe maar united eerst en Celta in de finale, lekker die huilbek Guidetti aan het huilen maken door hem in de finale 3-0 te verslaan
Vind ik leuk
Hyena +20539
vrijdag 21 april 2017 om 01:07
Tete zijn contract verlengen en Veltman laten gaan. Het is mooi geweest.
Vind ik leuk
035 +1960
vrijdag 21 april 2017 om 01:09
Lastig zeker om "on topic" te reageren?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:26
Kop dicht en op de transferlijst
Vind ik leuk
Fey67 +149
vrijdag 21 april 2017 om 01:26
Tegen alle drie zowiezo kansloos denk ik.
Vind ik leuk
United +39347
vrijdag 21 april 2017 om 01:45
Celta heb ik nog wel een goede hoop bij. United en Lyon wordt erg moeilijk.
Vind ik leuk
United +39347
vrijdag 21 april 2017 om 01:40
Ga toch van het Veltman!!
Vind ik leuk
Teo Smith +13789
vrijdag 21 april 2017 om 06:46
Veltman moeten ze eens weg doen van de zomer, wat is dat toch een prutser. De nelom van ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 07:35
Die eerste geen overtreding? Was gewoon 2x dom. Hij mag viergever en kornuiten bedanken!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 07:42
Om in termen van ex bestuurder KNVB Lokhorst te spreken zou het volgende moeten gebeuren:

Wij moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd Tete opstellen ipv van Veltman''

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 07:53
Veltman staat bekend om het pakken van gele kaarten.. komt te vaak in situaties dat een scheids een kaart kan geven. Dat moet eruit! Bosz blijft hem opstellen.. Tete speelt in ieder geval de eerste halve finale!
Vind ik leuk
Morris +14801
vrijdag 21 april 2017 om 08:10
Veltman wil in dit soort wedstrijden zo extreem laten zien dat hij een absolute topspeler is dat hij zijn verstand verliest. Overdreven in de duels zijn.

het moge duidelijk zijn dat meneer Veltman een leuke speler is maar nooit bij de absolute top gaat spelen.
Vind ik leuk
RedNas +2258
vrijdag 21 april 2017 om 09:39
Ja Veltman, als je dezelfde fouten gaat maken als Tete (oa Legia) moet je gaan uitkijken voor je plekkie.
Wel mooi dat je nu zondag relatief fit kan beginnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-schlemiel bleef hoop houden: 'Altijd achteraf, maar ik zweer het je'