De Ligt heeft voorkeur voor loting: Dat kan erger in m'n debuutseizoen. Ongekend

De Ligt heeft voorkeur voor loting: "Dat kan erger in m'n debuutseizoen. Ongekend"

vrijdag 21 april 2017 om 01:00

Matthijs de Ligt was na afloop van Schalke 04 - Ajax uitzinnig van vreugde. De zeventienjarige centrale verdediger van Ajax was onderdeel van een van de meest epische comebacks van de afgelopen jaren. VoetbalPrimeur sprak met De Ligt. 

Emile van de Sande
GELSENKIRCHEN

Heb je een moment het gevoel gehad dat het voorbij was?
"Nee, het is Europees voetbal. Elk detail telt. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat we kansloos waren. Dat bleek terecht. Het was echt geweldig. Ik keek eerst nog of het geen overtreding was, want het was natuurlijk een hachelijk moment in de vijfmeter. Maar de scheids wees naar de middenlijn. Toen was het rennen geblazen. Ik denk dat ik vermoeider was door het juichen dan door de wedstrijd." 

Hoe vind je dat je zelf gespeeld hebt vanavond?
"Ik speelde best wel een lekkere wedstrijd. Het is typisch Nederlands om het nu te hebben over wat er niet goed ging, maar ik heb in de eerste helft twee ballen verkeerd gegeven. Omdat ik op links sta terwijl ik rechts ben ziet het er soms wat weifelend uit, dat snap ik. Maar het baltempo lag bij ons allemaal te laag. We mochten blij zijn dat het 0-0 stond bij rust."

Je bent de afgelopen tijd overspoeld met vragen over je Oranje-debuut. Word je daar moe van?
"Ik ben dat sowieso al vergeten. Volgens mij zijn de media het nog niet helemaal vergeten. Ik vind het niet vervelend, dat ik daar zo veel vragen over krijg. Het hoort erbij. Het gaat erom wat je zelf denkt, niet wat anderen denken. Mensen mogen mij alles vragen, dat is hun goed recht. Ik probeer daar netjes op te antwoorden. Ik lig er niet wakker van."

Zondag wacht weer een zware én belangrijke wedstrijd. Zijn jullie fysiek in staat om daar weer tot het gaatje te gaan?
"Ja, dat is weer een mooie pot. 120 minuten spelen is veel, ik heb dat zelfs nog nooit meegemaakt. Het wordt vechten. Vandaag hebben we dat als team goed gedaan, dus daar ben ik tevreden over. Maar ik denk dat de mentale boost zwaarder weegt dan de fysieke belasting. We hebben een stapje meer moeten zetten, omdat we met tien man kwamen. Maar ik denk dat dat vooral in het koppie zit."

Vrijdag wordt er geloot voor de halve finales. Waar hoop jij op?
"Dat lijkt me wel duidelijk. Puur op papier is Celta de Vigo minder dan die andere twee ploegen (Manchester United en Olympique Lyon, red.). We hebben eerder al gewonnen van Celta. Maar ik wil niet teveel vooruit lopen op de loting. Dat zien we vrijdagmiddag wel. Old Trafford is natuurlijk ook niet verkeerd, haha. Dat kan erger in m'n debuutseizoen. Ongekend."

Poll

Op welke loting hoop jij?

(1813 stemmen)

Plaats een reactie

035 +228
vrijdag 21 april 2017 om 01:14
Goed gedaan jochie.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:15
Natuurlijk Celta
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:16
Geweldig voor Matthijs, 17 jaar en door naar de halve finale. Wat zal die knul door het dollen heen zijn, wie had dat gedacht, vorig seizoen Ajax o19 en nu met Ajax 1 in de halve finale EL !
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:19
Dat hij zou debuteren voor Ajax zat er vorig seizoen aan te komen maar dat hij nu al zoveel zou spelen en dan nog wel kwartfinale EL. Nee dat had niemand gedacht!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:50
En die ervaring is alleen maar goed voor zijn rugzakje. Perfect dit voor zijn ontwikkeling. Helemaal na het treurige debuut in Oranje. Geeft dit die jongen een extra boost vertrouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:18
Haha 17 jaar en nu al halve finale van de EL bereikt. wie kan dat zeggen!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:51
Justin!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:20
Marktwaarde van Nederlandse spelers is ook effe lekke oomhoog gegaan!
Vind ik leuk
bits +1609
vrijdag 21 april 2017 om 01:22
Ik vond m vandaag niet best, bij alle 3 de goals indirect schuldig. Groot talent, maar begin steeds meer te twijfelen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:43
Wat een lachwekkende reactie hahahaha
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 01:22
Ongelooflijk wat die gast meemaakt, wat een ervaring(en) hij op doet en......hij is pas 17... Ongekend!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:26
We zijn lekker doooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor .... lekker onderweg naar huis.... Forza Ajax Amsterdam.... wat een held nicky ..... :p
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 01:32
Haha prooooooooooost gozer!!!

Vraag niet hoe, maar het kan me geen reet schelen........... IN DE HALVE FINALE!!!!!!!!!!

Moet voor jou helemaal een topavond geweest zijn daar in de Veltins Arena!!

Geweldig, man!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:37
Kheb een shirt gekocht van Schalke als souvenir.... die gasten zijn daar super chill..... ze zijn eruit en toch sportief blijven en klappen... ze verdienen dik respect die schalke fans...
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 01:40
Grote klasse van Schalke....en dan ook nog eens Bob Marley draaien!!

Zelfs thuis op de bank kreeg ik daar kippenvel van!!

In een woord geweldig!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 01:41]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:44
Duitsers zijn altijd wel relax... veel Nederlanders hebben altijd commentaar op ze maar ze kennen feest vieren waar je u tegen zegt.... laturzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz en voordat ik et vergeet... relaxte holiday gewenst........ maak die amerikanen maar goed gek whahaha... :p
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 01:48
Thnx man!!
Ga ik doen.

Ff proberen een Ajax vlag op te hangen in het Yankee Stadium, haha.;-).

Laterzzzz man...ga maar ff lekker na genieten.
Ik ook....Voorlopig niet naar bed.
Zit nog steeds vol adrenaline. ;-).

Ciao Amstelveen!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:52
Jij zit nu in NY?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:57
Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan. Haha dit was achteraf gezien wel veel leuker!
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 02:22
Haha nee, hoor.
Gelukkig vandaag nog niet. Dit had ik voor geen goud willen missen, United!

Ik vertrek as zaterdag naar NY en mis ik wel de wedstrijd van as zondag
Nou ja, missen......Who cares! Loop ik lekker door Manhattan te struinen en laters een heerlijk pastaatje eten in Little Italy. ;-).
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 02:28
Ooh haha gelukkig en begrijpelijk!

Ja heerlijk om daar naar toe te gaan toch. Daar kan een wedstrijdje van zondag tegen PSV niet tegen op haha (geen enkele wedstrijd eigenlijk)

Geniet ervan man! En spreek je vast snel weer op VP.
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 03:02
Morgen mss nog wat posten op VP, maar zaterdag ben ik echt vertrokken.

Je houdt het zondag (tegen PSV) toch wel een beetje in de gaten voor me, he, United?;-).
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 09:53
Komt goed Gino, komt goed!!

Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 21 april 2017 om 10:10
Grazie United!!
Vind ik leuk
harryp +669
vrijdag 21 april 2017 om 01:24
Je hebt een kans met Celta loten en dan United in de finale. Tegen Lyon zie ik het somber in.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:50
Je hebt altijd een kans. maakt niet uit wie je loot in deze fase van het toernooi. AZ had ook heleboel kansen tegen Lyon in de 1e match en AZ is dit seizoen erg zwak.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:33
Top mentaliteit, na Oranje schreef iedereen hem af, maar deze tiener kan de knop omzetten, en gewoon door gaan, wat een top talent!!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:53
Jammer dat het vandaag niet zo'n beste wedstrijd was. Maar ach wat maakt het uit we zijn door. Hij is weer een ervaring rijker! Is alleen maar goed voor hem.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:49
Voor zo'n jongen moet het toch ook geweldig zijn. Je debuut dit seizoen maken op 17 jarige leeftijd en dan gewoon spelen in de Europa League! Hij kan zich geen betere, desondanks Oranje, debuutjaar wensen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:55
Die komt er wel! Wordt alleen maar beter De Ligt. En dan te denken dat Kluivert ook nog maar 17 is. Had het vandaag wel moeilijk maar had af en toe toch ook wel een flits maar wilde iets te graag met momenten. Ach het talent is er en dan heb je nog spelers als Van de Beek, Nouri, Frenkie de Jong, ... dat is toch echt wel het toekomstige Ajax.
Vind ik leuk
Foebele +16293
vrijdag 21 april 2017 om 01:53
Nee, niet Celta, United! Onderschat niet het gevaar van een ploeg die je al eens getroffen hebt en verslagen hebt. Lyon vind ik veel te listig, fransen liggen ons sowieso niet en we worden ook nog eens altijd genaaid tegen fransen. United is zeker niet de makkelijkste, maar dat is wel de mooiste.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:54
Ook mooi voor Edwin!! :D En zonder Zlatan :(
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 01:54]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:55
klopt! Celta gaat sowieso beter zijn dan in de groepsfase tegen Ajax!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:58
Viergever!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 02:17
als we spelen zoals vanavond gaan we tegen alledrie de ploegen op de pijnbank
Vind ik leuk
Farmer +1722
vrijdag 21 april 2017 om 06:26
tja ,de goden verzoeken: Celta... en United en Lyon die elkaar compleet kapotspelen(verlenging, pingels, rode kaarten) in de andere pot?

Zal wel niet gebeuren, maar...

Ajax kán best een leuk sprookje schrijven....
Van mij mogen ze iig!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt heeft voorkeur voor loting: "Dat kan erger in m'n debuutseizoen. Ongekend"