'Ik zag de jongens langs rennen. Drie sprongen op me, ik zei: 'Ga maar van me af''

'Ik zag de jongens langs rennen. Drie sprongen op me, ik zei: 'Ga maar van me af''

vrijdag 21 april 2017 om 06:30

Nick Viergever was donderdagavond de held van Amsterdam en misschien wel van heel Nederland. De verdediger speelde een wereldpartij tegen Schalke 04 en bekroonde zijn wedstrijd met de o zo belangrijke 3-1 (einduitslag 3-2), waardoor Ajax in de halve finale van de Europa League staat. Na afloop stond Viergever onder meer VoetbalPrimeur te woord. 

Emile van de Sande
GELSENKIRCHEN

"Tuurlijk is het geluk. Maar als je op zo'n manier, na zoveel jaar de halve finale bereikt.. Dat is prachtig toch?", begint Viergever tegen de aanwezige media. "Dat ik hem maak is fantastisch voor mij, maar het is een teamprestatie."

Zijn doelpunt was dan wel belangrijk - fraai was hij niet. Hij punterde met zijn laatste krachten de bal in het doel. Dat leverde een krampaanval op. "De kramp schoot erin, dus ik lag daar. Ik zag de jongens langs rennen. Drie sprongen op me. Ik zei: 'Ga maar van me af'. Dus ze gingen weg en toen lag ik daar in mijn eentje, haha."

Amin Younes besliste het historische duel in de laatste minuten. Ajax had het ontzettend moeilijk in de VELTINS-Arena. "De scheids zal elke keer toch meer aan hun kant, vond ik. Dat was gewoon zo. Dus dan moet je gewoon geluk hebben." Viergever pakte geel en mist dus de eerste halve finale. "Ik vond het geen geel. Ontzettend zonde dat ik daar niet bij kan zijn. We hebben laten zien dat we met onze brede selectie iedereen kunnen vervangen. Dat kenmerkt ons team."

"Het geeft in ieder geval een boost richting PSV", stelt Viergever. "We hebben nog een paar dagen. We zijn vermoeid en dat is logisch. Als je was uitgeschakeld, had je de mentale klap erbij gehad. Sommigen hebben pijntjes, maar daar moet je doorheen. Het doorzettingsvermogen zit in het koppie."

Vrijdagmiddag zit Ajax in de kokers voor de loting van de halve finales. Viergever heeft een voorkeur. "Doe maar Celta dan, die hebben we al een keer gehad. Het is de halve finale, dus veel maakt het niet uit. Maar tegen Celta hebben we de meeste kans. Dat we in de halve finale staan is al geweldig op zich", aldus de Ajax-held van Gelsenkirchen. 

Lees ook: De Ligt heeft voorkeur voor loting: "Dat kan erger in m'n debuutseizoen. Ongekend"

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 06:40
Tegen Celta wel ja.

Maar zondag laten jullie de punten in Eindhoven
Vind ik leuk
Nashua +3352
vrijdag 21 april 2017 om 06:50
Welnee, dat gaat echt niet gebeuren
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 06:51
We zullen zien kerel
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:00
Die verlenging gaan ze wel voelen denk ik. Maar gelukkig is de selectie breed.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:22
Als ze maar verliezen zondag
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:23
Voor jullie is er toch niks meer te winnen. Maar moge de beste winnen zondag professor!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 06:59
United zonder Zlatan )-;
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:32
Zo bijzonder is Zlatan niet meer... jammer maar zijn tijd zit erop als held
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:09
Ik speel liever niet tegen hem als tegenstander, hij zal echt totaal geen moeite hebben met de Ajax verdediging ondanks dat hij volgens jouw niet zo bijzonder meer is maakt nog steeds zijn goals voor United, als het team United beter zou draaien zou hij zelfs meer kunnen scoren en zelfs hier de topscorers titel kunnen prolongeren.
Daarnaast zie ik hem juist wel liever voetballen tegen Ajax mocht dat zo zijn vanwege dat het zo een held is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:16
Vroeger speelde je liever niet tegen Zlatan .. maar nu, nee sorry hoor maar iedereen die bij united in de spits staat scoort. Gisteren niks gezien dan? Was gewoon triest hoe hij kansen miste (en dan druk ik het nog netjes uit) schot op goal (2 keer) ging wel 10 meter naast. Won geen duels ... het was een fantastische voetballer hoor maar er zijn nu betere dan Zlatan en dan ben je in mijn ogen held af. De laatste wedstrijden zijn echt dramatisch slecht van Zlatan.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:03
Dat er betere dan Zlatan zijn dat is ook wel logisch die man is ook niet meer de jongste! Maar hij is nog altijd belangrijk voor z'n club. Als United betere spelers had dan had hij ook meer gescoord.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:20
Precies
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:55
Gasten als Zlatan, Ronaldinho, Zidane zijn voor het leven held.
Vind ik leuk
Mad Max +3973
vrijdag 21 april 2017 om 12:05
Ga toch weg. Omdat ze vroeger tegen een balletje konden trappen? Helden redden levens, Brandweermannen, dat zijn levenslang helden. Voetballers zijn bij de gratie Gods en in de waan van de dag fake ass helden.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:20
net als Mad Max
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 12:26
Het is maar hoe je het bekijkt. Helden zijn inderdaad mensen die levens redden. Maar in voetbal kunnen het ook helden zijn voor de supporters ;) :D
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:37
slaapverwekkend politiek correct.
Vind ik leuk
Kuip +1974
vrijdag 21 april 2017 om 07:19
Slecht nieuws en goed nieuws: het slechte nieuws is dat Viergever is geschorst voor de volgende wedstrijd, maar het goede nieuws is dat Veltman is geschorst voor de volgende wedstrijd. Eindelijk..kan Bosz die brokkenpiloot niet opstellen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:35
Wordt het toch tijd voor Tete die ik fantastisch vond invallen.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:06
Jaa ook nog even die slome Klaas jan eruit rennen en een mooie tackle op de bal. Plus aangever op Viergever.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:06]
Vind ik leuk
Kayzer +1085
vrijdag 21 april 2017 om 07:24
Viergever speelde goed maar de 2-0 was heel slecht gedekt en een fout van hem. Goed gerepareerd!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:38
Viergever stond vast en kon geen kant meer op.. vergiste zich omdat hij dacht dat de Ligt hem wel zou raken. Schalke speler deed er alles aan om de bal te raken.. zijn inzet (de wil om te winnen) werd opdat moment beloond. Op dat moment was dat ook echt terecht de uitslag. Ben zo blij dat de koppies niet gingen hangen maar dat ze voor alles of niets gingen voetballen... gaaf
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 08:38]
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:10
Nou bij 2-0 dacht ik wel even van dit kan zomaar over zijn. Dan kom je ook nog met 10 man te staan... En Schalke die dan ook nog de 3-0 maakte. Toen dacht had ik wel het gevoel dit is over. Maar hoe ze daarna dan terug komen met 10 man! Geweldige prestatie.
Vind ik leuk
kerel +521
vrijdag 21 april 2017 om 08:08
fraai was hij niet.. een punter.. triest verslag zeg.. hij blokte de trap van een schalkeverdediger waardoor hij scoorde.. juist mooie goal daardoor.. hij gaf alles..
Vind ik leuk
Mad Max +3973
vrijdag 21 april 2017 om 09:10
Lees nog eens terug wat je typt, je braakt tegenstrijdigheden uit.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:20
Dit zijn de welbekende terpentijnzeikers, we zijn op karakter en met vechtlust door naar de Halve Finale. En dat kunnen er niet veel zeggen in ons klein kikkerlandje. En Zondag gaan we voor de volgende winst en dan gaat het allemaal goed komen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:48
Punterde de bal ???? Kijk ff goed. Binnenkant voet. Mooi geblokt en geplaatst (-:
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:42
Enorm doorzettingsvermogen getoond maar "Hij punterde met zijn laatste krachten de bal in het doel" ...............
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:04
En jij sprong juichend op, met de gedachte: goed voor het Nederlandse voetbal!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:05
juichend opspringen ??? Ik ???
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:13
Ho even dat kan niet hoor...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:26
reken er toch maar op dat je mij dat nooit ziet doen....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:19
Hatertje!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:25
jongen luister ik was op de 8e mei nog te lui om "op te springen" laat staan voor een andere club.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:51
Vrij naar Ernst Happel: Kein geloel fussballen,
Als die Ajax für den niederländischen Interesse kämpfen sollten Sie mit Ihren faulen dicke Hintern aufspringen und jubeln!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 11:54]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:09
er kann mich am arsch lecken
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:19
Stellen Sie sich diese Frage aber ist, des Mannes, der immer bringen Sie Ihr Bier!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:21
Dein Deutsch ist scheisse , google ubersetzung funktioniert nicht immer....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 12:21]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:25
Gleich deine arsch, vermute ich!
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 09:59
Geweldig om zo de halve finale te bereiken!! Nicky bedankt!!
Vind ik leuk
glenn +564
vrijdag 21 april 2017 om 13:03
wil het er eigenlijk niet meer over hebben maar toch nog 1 keertje.....ik heb altijd al voorkeur gehad voor viergever en wist dat zich dit vroeg of laat ging uitbetalen, karakterventje !!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:26
Haha "Ik vond het geen geel". Denk dat die kaart wel terecht was.Jammer dat hij geschorst is nu.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik zag de jongens langs rennen. Drie sprongen op me, ik zei: 'Ga maar van me af''