Duitse pers sipt mee met Schalke en prijst Ajax na 'Fußballwunder'

Duitse pers sipt mee met Schalke en prijst Ajax na 'Fußballwunder'

vrijdag 21 april 2017 om 06:45

In de Duitse pers vooral ongeloof na de uitschakeling van Schalke 04 door Ajax. VoetbalPrimeur zet de reacties op een rij.

'Zeer jammer en onnodig', begint N-TV. 'Ondanks een 3-0 voorsprong en een man-meer-situatie is het niet gelukt door te gaan. Twee late doelpunten zorgden voor het Fußballwunder von Gelsenkirchen. Voor het eerst in twaalf jaar staat er geen Duitse club in de halve finale van een Europees toernooi.'

Hoewel Schalke lof krijgt voor de manier waarop de ploeg het spannend maakte, vond het medium Ajax ook dreigend. 'Met een prachtige omhaal zette Viergever Schalke-doelman Fährmann aan het werk. De nummer twee van de Eredivisie was gevaarlijk, vooral aan de linkerkant. Rechtsback Sascha Riether, die de geschorste Thilo Kehrer verving, had steeds problemen met de snelle Younes.'

Het Duitse Sport1 had lange tijd hoop op een herhaling van de UEFA-Cup zege van twintig jaar geleden. 'De droom van Euro-fighter Schalke spat uiteen', staat groot op de website. 'Schalke mist ondanks een knappe comeback de halve finales. Twintig jaar na het winnen van de UEFA Cup was er lange tijd hoop op een nieuwe droom. Zelfs veertig minuten met een man meer hielp de ploeg van Markus Weinzierl niet.'

BILD licht Schalke-speler Leon Goretzka eruit, die vlak voor rust met André Onana botste. Op wilskracht ging hij door. 'Hij was de grootste Euro-Fighter van Schalke, ondanks de zeer bittere berusting', schrijft de krant. 'Hij botste met Onana, moest worden ondersteund naar de kleedkamer, maar keerde terug op het veld en ging voorop in de strijd. Hij zette de 1-0 op en na die goal liep hij onmiddelijk naar de fysio, die hem in de rust had behandeld. Hij maakte de naam Euro-Fighter, die de Schalke-spelers in 1997 kregen, absoluut waar. Na 82 minuten ging Goretzka moegestreden naar de kant. Helemaal leeg en voor onderzoek naar het ziekenhuis.'

'Schalke was sowieso blij dat het nog meedeed na de beschamende nederlaag in Amsterdam', vervolgt BILD. 'Dankzij keeper Ralf Fährmann werd dat geen debacle. Hij zou het hebben verdiend donderdagavond beloond te worden. (...) Het tragische is dat dit voorlopig best eens de laatste internationale wedstrijd van Schalke zou kunnen zijn. Het lijkt er niet op dat het via de competitie Europees voetbal gaat halen.'

Kicker prijst de veerkracht van Ajax. 'Schalke heeft het niet gehaald en heeft gefaald in de kwartinfales van de Europa League. De mijnwerkers waren op weg naar de overwinning, leidden in de verlenging - met een man meer - met 3-0, maar stonden toch met lege handen. Puur omdat Ajax niet opgaf.'

Poll

Tegen wie heeft Ajax de beste kans?

(4329 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 06:54
Chapaue ajax. Netjes gedaan hoor.

Zondag winnen wij
Vind ik leuk
BigBoi +1893
vrijdag 21 april 2017 om 07:03
Dat ligt eraan wat Feijenoord doet. Als die punten verliezen is het nog 1x keihard 90 min knallen dan een wk rust
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 07:18
Jullie maken nu in ieder geval meer kans vanwege zo'n slopende wedstrijd.

Zou jammer zijn als die inspanning Ajax de laatste kans op de titel kost, maar die halve finale is ook veel waard.

Jullie gaan het echter niet cadeau krijgen zondag.
Vind ik leuk
Morris +7817
vrijdag 21 april 2017 om 07:46
Zonder een prijs mag Ajax trots zijn op dit seizoen. Volgend seizoen met stip op 1 in kans te maken op de titel. (Je begrijpt dat ik ervan uit ga dat Feyenoord kampioen wordt en Ajax niet de el wint)
Vind ik leuk
Feye1908 +2694
vrijdag 21 april 2017 om 07:51
Als ze het team bij elkaar kunnen houden en wellicht investeren in een goede LB en een RB, dan zijn ze volgend seizoen idd kampioenskadidaat nr 1. Hopelijk kan Feyenoord zich volgend seizoen ook door ontwikkelen en gaat PSV weer goed draaien.
Vind ik leuk
Morris +7817
vrijdag 21 april 2017 om 07:59
ik vrees bij Feyenoord eenzelfde scenario als bij PSV. motivatie weg en de echte wil zal verdwenen zijn. Daarnaast CL voetbal (als ze zich plaatsen) wat ze punten in de competitie gaat kosten. PSV verwacht ik weinig van volgend seizoen. er moeten spelers weg. hoeveel geld genereren ze om aankopen te doen? wat voor spelers komen er? nieuwe trainer? kortom dat gaat tijd kosten.
daarom vind ik het knap wat Bosz heeft weten neer te zetten. ik ging uit van een overgangsjaar.
Vind ik leuk
Cookee +1822
vrijdag 21 april 2017 om 14:07
Knap van Bosz dat hij Ajax terugleidt naar waar die club ooit voor stond.
Maar de winst van gister zat vooral in de beleving van spelers, Klaassen die een voorbeeldig aanvoerder is en Viergever die de fouten van de Ligt herstelt en ook nog vele keren mee op weet te komen waarbij hij totaal onverwacht weet te scoren.
Overigens had hij wel rood verdiend voor die 2-benige sliding actie, deed denken aan Koeman die tegen Engeland ook rood verdiende en ook scoorde.
Maar proficiat voor Ajax en Nederland.
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 07:56
Ze mogen zeker al trots zijn op dit seizoen. De transformatie van de blamage tegen Rostov tot aan gisteren is enorm. Toch zeker ook de verdienste van de trainer.
Vind ik leuk
Morris +7817
vrijdag 21 april 2017 om 08:00
yup, ik schrijf het net op hierboven.
Vind ik leuk
Feye1908 +2694
vrijdag 21 april 2017 om 07:49
Fysiek was het een uitputtingsslag maar mentaal een geweldige opsteker voor Ajax. Zelfs vanuit een kansloze positie weten ze toch nog door te knokken. Zondag zullen ze het waarschijnlijk ook puur op doorzettingsvermogen moeten doen tegen een al lamgeslagen PSV.

Laten Feyenoord en Ajax maar de laatste speelronde in gaan met 1 punt verschil. Houdt de competitie tenminste spannend. Zolang Feyenoord uiteraard maar kampioen wordt ;-D. Mag Ajax de EL winnen.
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 07:55
Voor dat laatste zou ik direct tekenen. Een Europese prijs is voor ons toch unieker. En het is jullie ook best gegund. Al zou ik een klein wondertje in de eredivisie nog wel toejuichen natuurlijk. ;)
Vind ik leuk
RebelVox +1834
vrijdag 21 april 2017 om 08:03
Voor 99% met je eens, het zou prachtig zijn wanneer beide ploegen met 1 punt verschil de laatste speelronde ingaan en dan in de 89e minuut scoort Heracles de 0-1 bij jullie en Ajax wint hem wel.

Tja dan kan het seizoen niet meer stuk....:-)
Vind ik leuk
Jozef +12483
vrijdag 21 april 2017 om 08:12
Klinkt als een bekend scenario.

Moet je dit zelfs Feyenoorders wel toewensen?

Wat mij betreft laat Feyenoord eerder een steek vallen en Ajax niet.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 08:15]
Vind ik leuk
RebelVox +1834
vrijdag 21 april 2017 om 08:14
Klein beetje met je eens, we maken er de 88e minuut van :-)
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 08:14
Heracles mag ook de gelijkmaker scoren vlak voor tijd... ;)
Vind ik leuk
DubRtd +5802
vrijdag 21 april 2017 om 09:10
Heracles maakt die wedstrijd niet af met 11 man op het veld.
Die Ter Wierik zal zich zoals gewoonlijk tegen Feyenoord wel geroepen voelen de "hard man" uit te hangen en staat voortijdig onder de douche
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 09:12
Al eindigen ze met 9, als ze die gelijkmaker maar binnen tikken vlak voor tijd. ;)
Vind ik leuk
DubRtd +5802
vrijdag 21 april 2017 om 09:16
Eerst maar eens zien of die wedstrijd er nog toe doet.
Typisch Feyenoord om met de grootste aanhang* van het land kampioen te worden in het kleinste stadion van het land.

* met aanhang bedoel ik dus mensen die daadwerkelijk wedstrijden bezoeken en niet zij die hun voorkeur bepalen op basis van die inhoud van een prijzenkast of wat de media hen voorschrijft.
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 09:43
Haha dat laatste ook.

Denk dat de dans van Feyenoord trouwer zijn ja. Maar groter in getal? De cijfers qua verkochte kaarten wijzen daar niet op.
Vind ik leuk
DubRtd +5802
vrijdag 21 april 2017 om 10:20
Er kunnen er iets meer in bij jullie. Dan krijg je dat als je nog meedoet aan het eind van het seizoen dat je wat meer kaarten verkoopt.
Maar trouwe fans = echte fans.
Dat bedoel ik dus met grootste aanhang.
Plastic fans die een shirtje kopen en zichzelf vervolgens een die hard fan vinden maar nog nooit van hum leven in het stadion van "hun" club zijn geweest, daar heb ik een land vol van hier.
Meestal kopen ze die shirts nog op een knock-off website in Azie ook.

Het is makkelijk fan zijn van een halve finalist EL die 2de staat in de ED.
Maar je ware fanbase laat zich zien in mindere tijden. Vol stadion na een 10-0 bijvoorbeeld.
Bij jullie komt 35% al niet meer opdagen als er rekenkundig gezien geen kampioenschap meer gehaald kan worden.

Nou...dat bedoel ik dus met aanhang.


Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 10:22
Dit is een beetje onzin hoor.

Toen Ajax 6 jaar lang geen kampioen was, was de Arena nog steeds uitverkocht.
Vind ik leuk
DubRtd +5802
vrijdag 21 april 2017 om 10:42
Zeg ook niet dat het niet uitverkocht is, ik zeg dat ze niet meer komen opdagen.
Ze hebben geen ongelijk als ze op die momenten zeggen dat er 48000 plaatsen zijn verkocht, maar bezet zijn ze niet meer in de situatie die ik boven beschrijf.
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 10:59
Kijk de cijfers er op na voor die 6 seizoenen. Ook de bezetting was toen beter dan na de vier kampioenschappen. Dat is ook trouw.

En zoals ik al veel eerder zei, Feyenoord fans zijn trouwer. Alleen zijn ze niet groter in getal en dat alleen ophangen aan succes daar doe je heel veel Ajax fans mee tekort. Het is een mythe die jullie maar wat graag in stand willen houden. Vind ik verder prima, maar de feiten wijzen ook op iets anders.
Vind ik leuk
United +24549
vrijdag 21 april 2017 om 10:20
Gewoon even op z'n Ajax ahhaha
Vind ik leuk
United +24549
vrijdag 21 april 2017 om 10:20
Als het maar 0-0 blijft.
Vind ik leuk
Ginovanni +12874
vrijdag 21 april 2017 om 11:37
;-).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 11:38]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 07:26
Zelfs als Feyenoorder ben ik blij dat ajax door is voor het belang van de coefficientenlijst. Moet er niet aan denken dat we straks directe plaatsing voor de CL verliezen.

Er bestaat idd wel kans dat het zondag zwaar gaat wegen.
Hoe vaak heb je de kans als ajax zijnde europees iets te winnen de laatste jaren?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 07:56
Ajax heeft hier elk jaar de kans voor.
Doet niets af een het feit dat het natuurlijk dit jaar razend knap is wat ze presteren dit seizoen. Zo dichtbij zijn ze inderdaad in lange tijd niet geweest.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 07:56]
Vind ik leuk
Polleke +391
vrijdag 21 april 2017 om 08:20
Net zoals Feyenoord, PSV en al die andere ploegen ieder jaar de kans hebben om kampioen te worden...

Alleen is de kans om kampioen te worden voor de traditionele top-3 ploegen toch echt een stuk groter dan een Europese prijs te winnen, ook al doe je hier ieder jaar aan mee...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:19
eens
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:21
Haha dat van die prachtige omhaal van Viergever is ook weer overdreven zeg.. Viergever speelde een goeie pot zelfs zonder die goal een van de beter Ajacieden.. Maar een prachtige omhaal.... we zullen het er maar op houden dat je aan die omhaal goed kon zien dat Viergever een verdediger is en geen technische begaafde middenvelder of voorhoedespeler;)
Vind ik leuk
United +24549
vrijdag 21 april 2017 om 10:23
Maar zou toch wel wat zijn als hij door die houterige omhaal scoort. Gewoon 2 verdedigers die een omhaal scoren haha.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:45
Ben benieuwd wat de seniele Sjaak Swart dit keer van de scheidsrechter vond! Viergever en Van Beek maakten nl overtredingen die rijp waren voor rood!
Vind ik leuk
DubRtd +5802
vrijdag 21 april 2017 om 09:08
Klaassen voelt zich lekker thuis daar in Duitsland aan die bovenste foto te zien.
Vind ik leuk
United +24549
vrijdag 21 april 2017 om 10:24
Hij juicht gewoon naar de fans.. is toch normaal ;P
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:35
Ik heb de verlenging niet gekeken, omdat de situatie uitzichtloos was. Maar wat heeft Ajax een partij geluk zeg. Ik was enorm verbaasd dat Ajax toch had gewonnen in de ochtend.

Ik vond Ajax over het algemeen erg zwak, bij vlagen was Ajax dreigend, maar geen echte kansen gezien.

Voor Kluivert was het te moeilijk, Traoré was weer niks als spits, Younes kwam zelden dicht bij de zestien om een schietkans te creëren. Ziyech moest meer verdedigen dan aanvallen en wat was Sanchez zwak zeg. Verdedigend was Ajax niet scherp. Al met al, een zwakke partij, maar daar zal Ajax alleen maar van geleerd hebben en Bosz kan weer wat kennis aan de jongens overbrengen ter verbetering.

Ik ben geen Ajax fan, maar ben blij voor ze dat ze naar de volgende ronde zijn gegaan en dat is natuurlijk ook goed voor Nederland.
Vind ik leuk
Urzaiz +627
vrijdag 21 april 2017 om 10:24
Eerste 10 minuten speelde Ajax heel zwak, maar daarna speelde ze tot aan die 2 doelpunten van schalke best goed. Na die 2 doelpunten knakte het en kon Ajax tot aan de tweede helft van de verlenging geen vuist meer maken. Is ook niet zo gek als je alleen al kijkt naar het programma van de afgelopen weken. Ik vrees ook wel een beetje voor zondag na nog zo'n slopende wedstrijd...
Vind ik leuk
United +24549
vrijdag 21 april 2017 om 10:28
Ja die gaan spelers wel voelen in de benen.
Vind ik leuk
mcmodd +2323
vrijdag 21 april 2017 om 10:12
Van Ajaxkant een heel zwakke wedstrijd, zelfs de verlenging was niet om aan te zien. Sanches die zo ongeveer opzij stapt om doorgang te verlenen aan een tegenstander, wat een wanvertoning. Natuurlijk, de winnaar heeft altijd gelijk, maar dan is het Ajax geworden vanwege de fantastische thuiswedstrijd. Schalke had blijkbaar net zo goed als Ajax thuis moeten zijn, maar schoot daarin ook (nog) steeds tekort. Een volgende ronde verdiend? Laten we zeggen: op basis van een zwak Schalke 04.
Vind ik leuk
United +24549
vrijdag 21 april 2017 om 10:29
Uiteindelijk door dat ze 2x scoren met 10 man was het wel verdient! Maar Schalke heeft desondanks wel verdient gewonnen gister. Net zoals Ajax verdient gewonnen heeft in de Arena.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:29]
Vind ik leuk
Ginovanni +12874
vrijdag 21 april 2017 om 11:50
Laten we zeggen op basis van de 1ste wedstrijd en op basis van de onverzettelijkheid van de 2e wedstrijd dik en dik verdiend!!

Puur door deze kwaliteiten van Ajax!
Azijnzeiken en negatief dien is te simpel!
Vind ik leuk
Zooitje +1196
vrijdag 21 april 2017 om 11:53
Ja gisteren waren was Ajax niet heel goed, maar thuis waren ze veel beter dan Schalke in beide wedstrijden.
Met op basis van een zwak Schalke doe je Ajax echt te kort. Over twee wedstrijden waren ze de betere partij. Dat neemt niet weg dat je ook gewoon geluk had gisteren.

Ik ben wel geschrokken van het niveau van Schalke als team, maar ook van de individuele kwaliteiten. Aangezien het budget van Schalke aanzienlijk groter is verwacht je toch ook wel meer individuele kwaliteit.
Vind ik leuk
United +24549
vrijdag 21 april 2017 om 10:17
Echt een knappe prestatie om 40 minuten met 10 man te spelen en dan ook nog de wedstrijd te beslissen. Schalke had verdient gewonnen gister maar wij zijn verdient door!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Duitse pers sipt mee met Schalke en prijst Ajax na 'Fußballwunder'