Overmars geniet van Ajax: Ik denk dat ze in Rotterdam ook blij zijn nu

Overmars geniet van Ajax: "Ik denk dat ze in Rotterdam ook blij zijn nu"

vrijdag 21 april 2017 om 08:32

Marc Overmars was een gelukkig man na de epische ontknoping van Ajax tegen Schalke 04 in de kwartfinale van de Europa League. De directeur betaald voetbal was echter liever zonder verlenging in de benen teruggekeerd naar Amsterdam.

Ajax kwam in Gelsenkirchen met 3-0 achter, maar knokte zich door goals van Nick Viergever en Amin Younes terug tot 3-2. "Als je kijkt naar die extra dertig minuten hebben we op basis van veerkracht verdiend gewonnen. Al was ik graag wat eerder naar huis gereden", laat Overmars weten aan De Telegraaf.

Ajax moet zondag immers alweer de titelstrijd levend zien te houden in de uitwedstrijd tegen PSV. De equipe van Peter Bosz krijgt weinig tijd om te herstellen. "Ik denk dat ze in Rotterdam ook blij zijn nu. Maar als wij de finale maar halen", aldus Overmars. Met drie duels te gaan staat Ajax één punt achter op Feyenoord.

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 08:36
in principe nog 5 finale wedstrijden voor ons aller AJAX
Vind ik leuk
J Kiprich +8320
vrijdag 21 april 2017 om 08:39
In principe kun jij niet tellen.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 08:39
Je geloof in Ajax is dusdanig groot dat je de finale alvast meetelt?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:41
nou 3 competitie wedstrijden en 2 halve finale wedstrijden, minimaal 5
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:42
Lekker vertrouwen heb je in de club. Je gaat er altijd vanuit dat je de finale haalt anders kun je beter thuis blijven 2Cents.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 08:45
Hahaha

Ik heb er wel vertrouwen in, maar Kiprich meestal niet in Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:46
Nu wel dus haha
Vind ik leuk
J Kiprich +8320
vrijdag 21 april 2017 om 09:17
Het is toch niet mijn uitspraak? En ik ga er wel vanuit dat je alles wil winnen.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 09:39
Jij hebt het toch over 6?
Vind ik leuk
J Kiprich +8320
vrijdag 21 april 2017 om 09:57
Dat heb je goed gelezen.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 09:58
Dan klopt het toch wat ik zei?
Vind ik leuk
J Kiprich +8320
vrijdag 21 april 2017 om 10:02
Nee, want het is niet mijn uitspraak. Ik verwacht ook geen zes finales maar dat moet in deze fase toch wel je doelstelling zijn?!
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 10:04
Dan zal een ander hier wel die 6 hebben genoemd. Wat je wil.
Vind ik leuk
J Kiprich +8320
vrijdag 21 april 2017 om 10:11
Het is ook een beetje spelen met taal. In principe speel je natuurlijk feitelijk vijf finales. Dat kunnen er feitelijk in principe zes worden. Maar dat je er in principe vijf speelt is feitelijk onjuist omdat je die principieel sowieso moet spelen. Helder toch?
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 10:16
Maar het worden niet perse 5 finales, als je bijvoorbeeld zondag punten laat liggen in Eindhoven...

Helder toch?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:40
Precies... ik kom op 6
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:43
In feite 3.
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
vrijdag 21 april 2017 om 08:40
En dan de finale EL verliezen? Of telt de laatste competitie wedstrijd niet?
Vind ik leuk
DubRtd +13712
vrijdag 21 april 2017 om 08:43
Ons?

Het jouwe misschien maar zeker niet het mijne.


Edit: de dekbedovertrek\teletekst supporters zijn vroeg op vandaag.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:04]
Vind ik leuk
Dee79 +1759
vrijdag 21 april 2017 om 08:54
Gelukkig maar ook maar he pak een boterham je hebt honger..

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:58
ach jonge, stiekem ben jij ook een ajaciedje en zat je gister met open mond te kijken xd ssssssssst
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 08:39
Die halve finale plek is enorm veel waard. Kijk alleen eens hoezeer Ajax in trek is op commercieel gebied, waar de afgelopen weken weer tal van contracten werden verlengd en verbeterd. Dit doet de naam Ajax en de filosofie die ze uitdragen enorm veel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:39
De druk ligt meer bij PSV dan bij Ajax.
Ajax heeft een prima seizoen wat zelfs Europees positieve aandacht krijgt.
PSV-fans worden gek van de eigen financieel en sportief arme club terwijl het grote Amsterdamse voorbeeld commerciele deal na deal pakt en sportief mooie dingen laat zien.
Als ze nu geen punten pakken tegen het grote en vermoeide Ajax, staan ze volledig in het hempje.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 08:40]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:49
Dan gaat het spreekwoordelijke "lampje uit".. PSV heeft op dit moment niet de vorm om het Ajax lastig te maken. Ze zullen het op basis van strijd moeten gaan doen. Kan weleens een vervelende wedstrijd worden.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:01
Ach Arie, zondag praat je niet meer zo. Ajax heeft hun zwaktes getoond gisteren tegen een onthutsend Schalke. Ik vind het geweldig dat jullie door zijn, maar over het voetbal hoeven jullie niet euforisch te zijn.
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
vrijdag 21 april 2017 om 08:40
Overmars directeur betaald voetbal??? Dacht dat hij Financieel directeur was bij Ajax ;-)
Vind ik leuk
Degraaf +8409
vrijdag 21 april 2017 om 08:42
Uiteraard een geweldig resultaat. Ben echter bang dat de kans op een kampioenschap wel veel kleiner is geworden. Ajax gaat die verlenging a.s. zondag wel voelen tegen PSV.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 08:49
Als dat de consequentie is dan is het jammer. Wat een heldendaad daar in Duitsland, man. ;)

Bovendien zie ik Feyenoord nog 9 punten pakken, dus dan jan Ajax er sowieso weinig aan doen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:00
Tete ipv veltman
Riedewald voor de ligt
Dolberg in de punt
Van beek nouri kluivert of neres er in.
Sinkgraven er misschien bik
. Dus er is nog vers bloed zat.
Vrijdag een rustdag. Zaterdag korte training. Dan mag je er toch vanuit gaan dat de batterij vol is?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:49
Eigenlijk zegt Overmars qua titel nu alles best te vinden als ze de finale maar halen. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:50
Das het gevoel bij heel Nederland :-)
Vind ik leuk
Zultkop +2015
vrijdag 21 april 2017 om 08:56
Mijn moeder.maakt het niks uit. Die verafschuwt voetbal :)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:57
Een deeltje is ze het dus wel mee eens.
Ze zal alles best vinden ;-)
Vind ik leuk
Zultkop +2015
vrijdag 21 april 2017 om 08:58
Gefeliciteerd Ajax met dit mooie resultaat! Bij de 2-0 achterstand had ik er een hard hoofd in. Zeer sterk teruggeknokt, knap.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:38
Als ajax slim is en meedenkt met het nederlandse voetbal laten ze de komende 3 competitie wedstrijden lopen....................
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 09:54
Dan laat PSV het waarschijnlijk alsnog ergens liggen...

Denk dat het topsportklimaat liever geen voorronde CL op het programma heeft midden in de voorbereiding.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:57
haha zou zo maar kunnen, voorrondes cl zijn nauwelijks aan nederlandse clubs besteed....
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 10:01
Zeg naar gerust "niet".

Gekke is dat ook de nummer 3 alweer zo vroeg aan de bak moet in de voorronde EL. Dus spelen moet je toch.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:06
Tja en het "risico" op vroegtijdeige uitschakeling in de voorrondes cl kan ook nog eens betekenen dat je helemaal niet europees speelt.....

Maar goed das zorg voor augustus....
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 10:11
Ook dat kan je overkomen in de voorronde EL...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:27
tja das ook weer waar maar daar mogen we toch vanuit gaan dat de tegenstanders van dusdanige aard zijn dat feijenoord ajax en psv zich wel tegen kunnen doorzetten....
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 10:36
Een paar maanden geleden zou ik nog zeggen dat we ook daarin al uitgeschakeld kunnen worden tegen nietszeggende tegenstanders. Maar de laatste tijd komt er toch geloof terug in ons Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:39
laten we het maar hopen.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 11:03
Dat zeker.

Hangt er ook vanaf wat de mutaties gaan zijn bij de clubs. Kan zomaar weer dat ook Ajax miet bouwen aan een ploeg, terwijl ik hoop dat ze juist door kunnen ontwikkelen. PSV gaat sowieso moeten bouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:50
Gefeliciteerd Ajax ! Het moment om een grote sponsor te scoren voor het ophalen van meer geld om een paar hele grote namen extra binnen te halen. Dan wordt Ajax nog beter en kunnen de andere topclubs zich daaraan optrekken. Gezien de manier van spelen -vooral in Amsterdam vorige week-, de jeugdigheid van het team en de nationaliteit van iemand als Max Verstappen, zou Red Bull daarbij een hele goeie optie zijn.
Vind ik leuk
2cents +33216
vrijdag 21 april 2017 om 09:56
Alleen doet Red Bull niet aan simpelweg sponsoren in het voetbal. Zij willen de gehele controle en dat gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 12:25
Op naar Eindhoven! Hopelijk een goed resultaat!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Overmars geniet van Ajax: "Ik denk dat ze in Rotterdam ook blij zijn nu"