Teleurstelling enorm bij Schalke 04: De voetbalgod is niet altijd eerlijk

Teleurstelling enorm bij Schalke 04: "De voetbalgod is niet altijd eerlijk"

vrijdag 21 april 2017 om 08:41

Waar bij Ajax de euforie groot is na de ontknoping in de kwartfinale van de Europa League, zit Schalke 04 in zak en as. De Duitsers mochten ruiken aan een plek in de halve eindstrijd, maar gingen in extremis de boot in.

"Dat we vandaag verloren hebben, is uiterst bitter en zeer ongelukkig", somberde coach Markus Weinzierl in gesprek met Kicker. "We verdienden het om de halve finale te halen. Voor het spel kan ik de jongens enkel een groot compliment geven."

Weinzierl neemt centrale verdediger Matija Nastasic naar eigen zeggen niets kwalijk. De Serviër speelde een ongelukkige rol bij de goal van Nick Viergever. "We waren op weg naar de zege en hadden beter moeten verdedigen, maar dat zeg ik niet alleen tegen Matija. We hadden Ajax niet richting de halve finale moeten helpen."

Schalke-aanvoerder Benedikt Höwedes kon niet bevatten dat het alsnog 3-2 was geworden. "De voetbalgod is niet altijd eerlijk. Heel lang was dit een geweldige Europese avond en dan maakt Ajax een doelpunt uit iets wat geen kans is."

Plaats een reactie

DubRtd +5802
vrijdag 21 april 2017 om 08:46
Ajax deed 2 dingen heel knap gisteravond

Terugkomen van die 3-0
En überhaupt in die positie komen.

Wat een absolute dramaploeg is dat Schalke.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:47
Als je 3-0 voorkomt tegen het grote Ajax, ben je een goede ploeg :-)
Vind ik leuk
Jozef +12483
vrijdag 21 april 2017 om 08:49
Haha, deze is ouderwets lekker arrogant.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:50
En ik hou dr van.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:52
Tegen een dramaploeg moeten we zondag voetballen DubRtd maar Schalke een dramaploeg te noemen in deze wedstrijd dan heb jij niet eens gekeken. Ze speelden exact zo wat Ajax deed. Vroeg druk zetten en vandaar uit proberen te scoren. Ze speelde fantastisch goed en halvewege de verlenging was de pijp gelukkig leeg
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 08:54]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:02
Zo fantastisch speelde Schalke helemaal niet. Ajax had het meer aan zich zelf te danken dat ze geen gebruik maakten van de ruimte die er was. Het was slordig en ongeconcentreerd. Gelukkig hebben ze het op wilskracht uiteindelijk afgedwongen.
Vind ik leuk
Ginovanni +12874
vrijdag 21 april 2017 om 10:39
Zo is het!

Het is gelul van die coach!
Alleen al op basis van de eerste wedstrijd is Ajax dik en dik verdiend door naar de halve finale!;-).
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:38
klopt Ton, het was te verwachten dat Schalke vol druk ging zetten in het begin maar zelfs dat viel tegen. Eerste kwartier begonnen ze slap Ajax en net na rust ook. ik denk dat als ze tot de 60ste minuut de 0 hadden gehouden Ajax gewoon had gewonnen daar of toch tenminste gelijk. Maar dit was wel spannend!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:46
Boeie dat t geen kans was haha
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 08:53
De voetbalgod was anders vorige week ook al die kansen vergeten te belonen. Het was dus juist triest dat de voetbalgod zich dat pas na 110 minuten weer te binnen schoot.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:39
de voetbalgod houdt van drama
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:49
Und aufwienerschnitzel!!!
Vind ik leuk
TilRik +205
vrijdag 21 april 2017 om 08:50
Je kunt die Nastasic niets kwalijk nemen, hij probeert die bal ook gewoon weg te schieten. Fijn dattie tegen Viergever aan komt. Maar dat ze over 2 wedstrijden verdiende te winnen vind ik onzin. Ajax was vorige week briljant! Felicitaties aan alle Ajax supporters met deze knappe stunt!
Vind ik leuk
Mitchy10 +1140
vrijdag 21 april 2017 om 08:53
Halve finale voor een Nederlandse ploeg. Dat is toch fantastisch. Een hele knappe prestatie. De manier waarop is niet heel belangrijk aangezien Nederlandse ploegen ook vaak uitgeschakeld zijn op een manier dat Nederlanders volwassen voetbal noemen. De punten tellen, de manier waarop is eenmalig niet belangrijk.

Moet zeggen dat Peter Bosz het aardig op de rit heeft.
De maand april alleen al
Ajax - Feyenoord 2-1 ( had 6-0 moeten zijn)
Ajax - AZ 4-1
NEC - Ajax 1-5
Ajax - Schalke 2-0 ( had 6-0 moeten zijn)
Ajax - Heerenveen 5-1
Schalke - Ajax 3-2, maar wel een ronde verder.

Zondag het zwalkende PSV uit. Hopen dat Sinkgraven fit genoeg is om te starten. Zo kun je een aantal spelers die gisteren helemaal gesloopt waren sparen.

Onana - Tete - Sanchez - Veltman - Sinkgraven - Schone - Klaassen - van de Beek - Neres - Dolberg - Kluivert. Denk dat deze 11 spelers het meest fit zijn. Je zou eventueel Riedewald er nog in kunnen zetten. 3 punten in Eindhoven en hopen dat Vitesse zijn normale niveau haalt en je staat maandag op 1.
Vind ik leuk
2cents +25281
vrijdag 21 april 2017 om 08:55
Dat zou een droomscenario zijn natuurlijk.

Na zondag krijgen ze 1 1/2 week om te herstellen. Dus nog 1 keer volle bak.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:55
Sinkgraven mag nog ff blijven waar hij is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:41
niks tegen daley vriend! Die jongen brengt zoveel voetbal in de ploeg
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:23
Je kan hopen op Vitesse, maar als Feyenoord gewoon hun eigen niveau haalt sta je maandag gewoon nog steeds 2e..
Als PSV nu nog niet kan winnen van een afgemat Ajax weet ik het ook niet meer!
Mijn voorspelling van dit weekend toch echt dat Feyenoord tegen Excelsior kampioen kan worden!
Zondag kunnen we hier iets meer zinnigs over vertellen
Vind ik leuk
palko +870
vrijdag 21 april 2017 om 08:55
Zoals ik hier eerder al las: Ajax is in de verlenging van de doden opgestaan. En dat nog geen week ná Pasen...... Het was gisterenavond een ander Schalke 04 dat Ajax tegemoet trad. Vooral de Amsterdamse vleugelverdedigers kwamen, in tegenstelling met het eerste duel, handen en voeten te kort. En ook doelman André Onana zag er slecht uit bij de Duitse openingstreffer. De uiteindelijke kwalificatie voor de halve finales is geweldig voor de club Ajax, voor zijn aanhang, maar zeker ook voor het Nederlandse voetbal. Alle drie van harte en welgemeend gefeliciteerd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:03]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:24
Hmm. Ongeveer klopt het wel maar het middenveld liep niet goed terug en verdedigde niet goed mee. Bij de 1-0 had Ziyech op de helft van Schalke een overtreding moeten maken en daarna laat hij zen man nog lopen net als bij de 2-0
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:56
ze hebben niet verloren toch. best knap met 3-2 winnen
Vind ik leuk
Sazzz +6167
vrijdag 21 april 2017 om 08:57
Wat een zielige reacties... Zoals ook Bayern deed vergeten ze doodleuk dat er nog een eerste wedstrijd was, waarin ze heel blij mochten zijn dat ze slechts met 2-0 onderuit gingen. Ajax was het eerste duel veel en veel beter en Schalke was in het tweede een stukje sterker. En in de verlenging won Ajax. Sowieso, als de voetbalgod eerlijk was geweest, dan had Schalke de eerste wedstrijd al met 5-0 verloren en hadden ze niet eens kans gehad in de tweede wedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:59
Over 2 wedstrijden gezien is het alsnog terecht dat Ajax doorgaat. Vorige week werd Schalke gepoetst, hadden ze werkelijk niets te vertellen en had het 5-0 moeten zijn. Gisteren werd Ajax bij tijd en wijle gepoetst maar er was af en toe nog wel wat gevaar voor het Schalke doel. De 2-0 in 90 minuten was terecht. In de verlenging liet Ajax zien mentaal uit het goede hout gesneden te zijn en ze gaven niet op. Chapeau en terecht door wat mij betreft.
Vind ik leuk
Zultkop +1320
vrijdag 21 april 2017 om 09:02
Pff Voetbal God? ?
Vind ik leuk
palko +870
vrijdag 21 april 2017 om 09:06
Tsja, als de voetbalgod eerlijk was geweest had Ajax thuis met 5-0 gewonnen. Overigens was ik er, eerlijk gezegd, wel van uitgegaan dat Ajax in de reguliere speeltijd minimaal één keer in Gelsenkirchen zou scoren. Dat viel dus een beetje tegen. Want echte 100% kansen kan ik me niet herinneren.Onder het motto 'Vergeven en vergeten", op naar de loting!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:18]
Vind ik leuk
Kwikwek +1717
vrijdag 21 april 2017 om 09:05
Wat was Kolasinac ENORM goed!
Vind ik leuk
darmianto +3896
vrijdag 21 april 2017 om 09:08
Hoezo niet eerlijk? Hadden ze de eerste pot maar niet met 2-0 moeten verliezen..

Kan me een wedstrijd herinneren dat Ajax 3-0 verloor bij Werder en thuis bijna op 3-0 kwam maar toch ergens nog dat ene vieze goaltje tegen kregen. Je kan nog zo goed spelen maar je weet dat 1 tegengoal kan vallen en dan is het haast klaar, daarom zie je dat het echt belangrijk is dat Ajax geen uitgoal tegen kreeg
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:08
Voetbalgod? Ik geloof dat bayern meer tot klagen had tegen real en scheids.

Eerste wedstrijd mochten ze blij zijn dat het MAAR 2-0 was
Vind ik leuk
Tiesto1 +268
vrijdag 21 april 2017 om 09:09
Klopt, als het eerlijk was geweest had Schalke in Amsterdam met minimaal 5-0 verloren.
Vind ik leuk
Kevinm +635
vrijdag 21 april 2017 om 09:21
"We verdienden het om de halve finale te bereiken." Was hij vorige week niet helemaal wakker of zo?
Vind ik leuk
slaski +1188
vrijdag 21 april 2017 om 09:31
Hij weet toch wel dat die gisteren gewonnen heeft ?
Vind ik leuk
michelhx +1458
vrijdag 21 april 2017 om 09:40
Perfecte scenario voor iedereen.
Ajax leek al dood en begraven maar herrees uit de dood, ook al was het met een gelukje.
Maar die 120 minuten gaan ze zondag nog wel voelen hoor.
Al met al een knappe prestatie en goed voor het Nederlandse voetbal.
Mochten ze Celta de Vigo loten dan zie ik ze de finale wel halen. Lyon en Manchester zijn over 2 wedstrijden gezien sterker, denk ik.
In een finale kan alles gebeuren.
Vind ik leuk
Dicky +5019
vrijdag 21 april 2017 om 09:52
Niet eerlijk? Schalke moet zich gewoon schamen. Als je kijkt naar het verschil in budget en kwaliteit in beide selecties mag dit nooit gebeuren. Zeker de heenwedstrijd was een regelrechte schande van Schalke wat sowieso een belachelijk slecht seizoen heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:05
Inmiddels heeft de aandoenlijke en cosmetisch aandoende Ajax-euforie plaats gemaakt voor schoorvoetende realiteitszin.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:06]
Vind ik leuk
murmur27 +1300
vrijdag 21 april 2017 om 12:29
Dat heb je dan weer goed gezien vanuit je ivoren toren.
Vind ik leuk
Lemon +682
vrijdag 21 april 2017 om 10:09
"dan maakt Ajax een doelpunt uit iets wat geen kans is." Benieuwd hoe Howedes de alles bepalende 1-0 zou typeren, dat was echt een goal waarin alles meezat voor Schalke. Eerst krijgt Goretzska de bal in de kluts met Kluivert mee, dan in de kluts met Ziyech, vervolgens kan in door de 16 in, waarin Veltman de bal toucheert, waardoor Onana kansloos bleef.

Toevalsvoetbal optima forma.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:13
De trainer van Schalke spreekt met twee tongen. Vorige week nog was hij de voetbalgoden dankbaar dat hij slechts bij 2-0 was gebleven en nu piept hij dat zijn ploeg het verdiende om de halve finale te spelen ? Hij is een piepkonijn. Overigens vond ik Ajax in de eerste helft en eerste deel van de 2e helft sterk spelen. En ja, met 10 man nog terugkomen is heel knap. Und jetzt kommen die Kamelen loss
Vind ik leuk
pikkebaas +1423
vrijdag 21 april 2017 om 10:36
Schalke had na de 3-0 op balbezit moeten spelen,geen wissel moeten
toepassen, dan hadden ze gewoon gewonnen.Tactisch zwakke trainer.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:22
Moet je toch horen wat die twee Schalkers zeggen, zouden eens goed naar zich zelf moeten luisteren. Op weg naar de zege...... Ajax niet in de richting halve finale helpen........ Voetbalgod niet eerlijk. Was het niet precies omgekeerd? Tot die eerste goal speelde Schalke weer niet goed en had Ajax de wedstrijd in de hand. Dan bij 3-0 achter met 10 man nog steeds beter spelen en daarom alleen verdiend op 3-2 komen. Als één ploeg de andere heeft geholpen was dat Ajax wel. Anders waren ze met 6-1 voor de kiezen van Amsterdam terug naar Gelsenkirchen gereisd.
En dan nog een "Zugabe": laat hun Huntelaar maar houden. Gisteren hebben we kunnen zien waarom.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:48
Wat een hoop onzin vertellen ze weer met wij hadden door moeten gaan als ajax in de thuiswedstrijd de kansen beter had benut dan hadden ze de uitwedstrijd gewoon schriftelijk kunnen afdoen.
Vind ik leuk
frank1971 +1222
vrijdag 21 april 2017 om 13:43
Wat een gelul zeg. Ze mogen van geluk spreken dat de wedstrijd in Amsterdam maar 2-0 was anders hadden ze geen moment aan de halve finale mogen ruiken.
Vind ik leuk
soksa +530
vrijdag 21 april 2017 om 13:47
Voetbalgoden niet altijd eerlijk? Dat is zeker waar. Jullie hadden de wedstrijd in Amsterdam namelijk bovenmatig veel geluk. Het geluk dat de 2e wedstrijd nog de moeite van het spelen waard was omdat jullie naar met 0-2 verloren ipv 0-4 of 0-5
Vind ik leuk
Gerro +1450
vrijdag 21 april 2017 om 14:36
De voetbalgod was heel eerlijk,want was het niet Ajax dat Schalke in leven had gelaten in Amsterdam waardoor deze wedstrijd er nog toe deed.Daarnaast was het heerlijk eens lekker op zijn Duits te winnen van Duitsers weten ze ook eens hoe dat voelt. Maar over 2 wedstrijden gewoon verdiend door.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Teleurstelling enorm bij Schalke 04: "De voetbalgod is niet altijd eerlijk"